Sivu 24 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 414202122232425262728344464 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 346-360/1001

Viestiketju: Jätkäsaaren raitiotie

  1. #346
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Eikös tuo viivästyvä talo ole suunnilleen ensimmäinen alueella, joten myös ei taloa -> ei matkustajia.
    Itse asiassa silloinen suunn. johtaja Vepsäläinen olisi halunnut kasin sinne Jätkän puolelle ja tilapäiseen kääntösilmukkaan jo aikapäiviä sitten. Elettiinköhän noin vuotta 2001, kun hän sanoi, että tavoitevuosi olisi 2004 tai niin pian kuin silta vaan valmistuu. No, silta viivästyi, samoin kuin ratikkakin.

    Taustalla oli se, että Jätkän puolella on asutusta nyt jo sen verran paljon, että sinne pitäisi tarjota muutakin kuin kävelyä metroasemalle. Kasi tarjoaisi sitten ainakin ratikkamatkan metroasemalle, jos ei muuta.

    Tietysti suunnittelun edetessä siltaakin on käännetty ja kasi kulkee nyt korttelinmitan kauempana nykyasutuksesta, jolloin sen houkuttelevuus nykyasukkaiden näkökulmasta laskee.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  2. #347
    ess
    ess ei ole kirjautuneena
    ess avatar
    Liittynyt
    10.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    733

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Onko Jätkäsaaren trollikka nyt sitten kokonaan haudattu?
    "Juna toisi huumeet."

  3. #348
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3385

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ess Näytä viesti
    Onko Jätkäsaaren trollikka nyt sitten kokonaan haudattu?
    Jätkäsaaren trollikasta en vielä tähän mennessä ollut kuullutkaan. Toivottavasti ei tarvitse kuulla jatkossakaan. Sen verran pitkällä ovat raitiotietyömaat kahdella suunnalla.

  4. #349
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1459

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    Vastavuoroisesti säästöt siitä että tehdään vuoden pari myöhemmin ei ole kovin kummoisia, eihän nyt katuverkonkaan kanssa odoteta että asunnot valmistuu ensin.
    Liikennöinnin kustannukset ovat kuitenkin huomattavia. Periaatteessa minäkin haluaisin Freiburgin malliin ratikat uudelle alueelle ennen ensimmäisenkään talon valmistumista. Toisaalta liikennöinti tyhjillä vaunuilla on kallista. Jätkäsaaressa saadaan kohtuullisen hyvin etupainoa osin Länsiterminaalin ja Saukonpaaden nykyisten asukkaiden vedolla, mutta jonkin verran taloja ehtii valmistua ennen ratikkaa. Pidemmälle Jätkäsaareen mentäessä taloja saattaa valmistua enemmänkin ennen jatkeita, mutta niiltä on siedettävä kävelymatka alkuvaiheen ratikkapysäkeille.

  5. #350

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut late- Näytä viesti
    Liikennöinnin kustannukset ovat kuitenkin huomattavia. Periaatteessa minäkin haluaisin Freiburgin malliin ratikat uudelle alueelle ennen ensimmäisenkään talon valmistumista. Toisaalta liikennöinti tyhjillä vaunuilla on kallista. Jätkäsaaressa saadaan kohtuullisen hyvin etupainoa osin Länsiterminaalin ja Saukonpaaden nykyisten asukkaiden vedolla, mutta jonkin verran taloja ehtii valmistua ennen ratikkaa. Pidemmälle Jätkäsaareen mentäessä taloja saattaa valmistua enemmänkin ennen jatkeita, mutta niiltä on siedettävä kävelymatka alkuvaiheen ratikkapysäkeille.
    Puhuin kiskojen kustannuksista, eli se että kiskot on jokusen vuoden maassa odottomassa asukkaita ja liikennöintiä ei ole kovin kummoinen kustannus.

    Liikennöinnin aloittaminen etupainotteisesti on oikeastaan markkinointikustannus, tyhjät vaunut on hinta siitä että myydään uusille asukkaille yhteys ja tietenkin että myydään sitä asuinaluetta. Tuon kustannustehokkuuden voi laskea ihan niin kuin markkinoinnin kustannustehokkuutta lasketaan. Olkoonkin että minä en tiedä miten tuo lasketaan. Tietääkö joku muu?

  6. #351
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    Liikennöinnin aloittaminen etupainotteisesti on oikeastaan markkinointikustannus, tyhjät vaunut on hinta siitä että myydään uusille asukkaille yhteys ja tietenkin että myydään sitä asuinaluetta.
    Hyvä oivallus. Näinhän se juuri on. Rahat tosin pitäisi ottaa sitten muualta kuin HSL:n yhteiskassasta, eli jonkinlaisesta Jätkäsaari-rahastosta tms.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  7. #352
    ess
    ess ei ole kirjautuneena
    ess avatar
    Liittynyt
    10.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    733

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    Liikennöinnin aloittaminen etupainotteisesti on oikeastaan markkinointikustannus, tyhjät vaunut on hinta siitä että myydään uusille asukkaille yhteys ja tietenkin että myydään sitä asuinaluetta. Tuon kustannustehokkuuden voi laskea ihan niin kuin markkinoinnin kustannustehokkuutta lasketaan. Olkoonkin että minä en tiedä miten tuo lasketaan. Tietääkö joku muu?
    Noinhan tehtiin Pikku-Huopalahdessakin aikanaan.
    "Juna toisi huumeet."

  8. #353

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Hyvä oivallus. Näinhän se juuri on. Rahat tosin pitäisi ottaa sitten muualta kuin HSL:n yhteiskassasta, eli jonkinlaisesta Jätkäsaari-rahastosta tms.
    Miksei, mutta kai sitä HSL on myös joku markkinointibudjetti. Samaa veronmaksajien rahaa se on kuitenkin, olennaisesti on se että asia ymmärrettäisiin näin.

  9. #354
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ess Näytä viesti
    Noinhan tehtiin Pikku-Huopalahdessakin aikanaan.
    Joo, eikös sinne peräti ajettu ennen linjaliikenteen alkua ilman matkustajia pelkillä markkinointivaunuillakin? Vanuissa oli linjatunnuksen paikalla kartongista tehty kyltti, jossa luki 10 Pikku Huopalahteen / till Lillhoplax

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    Miksei, mutta kai sitä HSL on myös joku markkinointibudjetti.
    Taitaa kuitenkin olla kyse sen verran isoista summista, ettei tavallinen markkinointibudjetti siihen riitä. Mutta ainahan sitä voi kasvattaa, ja jos erityispanostus koskee jotain tiettyä jäsenkuntaa, periä siltä sitten ekstraa. Ylipäätään meillä on jatkuvasti hassuja tilanteita – siis muualla kuin liikennepuolella – joissa mietitään, miltä momentilta mikäkin raha otetaan, kun kaikki on samaa kaupungin kassaa kuitenkin.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  10. #355
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    23.10.2010
    Viestejä
    200

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Kävin tiirailemassa Jätkän suunnalla ja havaitsin, että talotyömaat ovat pitkällä Tyynenmerenkadulla, samoin taidetiin jo Tyynenmerenkadun pohjatöitä tehdä talvesta huolimatta, tosin pienellä vajaateholla.

    Mietin vain itse, että en ole nähnyt mitään piirustuksia ysin päättäristä Tyynenmerenkadulla/Länsiterminaalilla. Saapas nähdä miten ja minne se mahdutetaan, oma arvaukseni on, että aika vahvasti terminaalin eteläpuolelle mennään, sillä "Bunkkerin" ja terminaalin välissä ei tilaa ole. Onkohan jollain muulla tietoa asiasta?

  11. #356

    Liittynyt
    05.03.2009
    Viestejä
    844

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut I-Tuovinen Näytä viesti
    Saapas nähdä miten ja minne se mahdutetaan, oma arvaukseni on, että aika vahvasti terminaalin eteläpuolelle mennään, sillä "Bunkkerin" ja terminaalin välissä ei tilaa ole. Onkohan jollain muulla tietoa asiasta?
    Kokonaiskehittämissuunnitelmassa lenkki on piirretty bunkkerin takapihalle, eli eteläseinälle. Ei siinä kuvienkaan mukaan paljoa tilaa rakennusten välissä ole.

    Luulisi, että asia on otettu huomioon.

  12. #357
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: HLJ 2011 lausunnoilla

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Joo, Jätkäsaaressa on kuitenkin kohtuullisesti eritasojakin. Ratikkan vaatima Mechelininkadun silta maksoi 10 milliä ja Crusellin silta 18. No, Crusellin sillasta voisi ehkä puolet laittaa ratikka kahdeksan pidennyksen kuluiksi, toisen puolen autoille. Päästäänköhän alle 15 miljoonaan per km?
    Mechelininkadun Länsilinkin eritason logiikkaasi en nyt ymmärrä. Mitä tekemistä ratikalla on sen kanssa? Jos ratikka kulkisi siellä kevarin tasossa, poissa autojen tieltä, niin sitten toki. Mutta nythän ratikka kulkee autojen kanssa samalla tasolla ja kevari on erikseen alatasolla. Ratikka myös kiertää koko tuon maasillan, ei siis mene siitä eritasosta yli eikä ali.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 08.01.2011 kello 22:23. Syy: jaettu viesti kahtia
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  13. #358

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3672

    oletus Vs: HLJ 2011 lausunnoilla

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Mechelininkadun Länsilinkin eritason logiikkaasi en nyt ymmärrä. Mitä tekemistä ratikalla on sen kanssa? Jos ratikka kulkisi siellä kevarin tasossa, poissa autojen tieltä, niin sitten toki. Mutta nythän ratikka kulkee autojen kanssa samalla tasolla ja kevari on erikseen alatasolla. Ratikka myös kiertää koko tuon maasillan, ei siis mene siitä eritasosta yli eikä ali.
    Olen päätellyt ratikan menevän tuosta Mechelinkadun alikulusta kun sinne johtavat kiskotkin.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 08.01.2011 kello 22:23. Syy: siirretty toiseen ketjuun

  14. #359
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: HLJ 2011 lausunnoilla

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Olen päätellyt ratikan menevän tuosta Mechelinkadun alikulusta kun sinne johtavat kiskotkin.
    Puhutaankohan me nyt samasta paikasta? Siis siinä Itämerenkadun ja Jätkäsaarenlaiturin välisellä osuudella autoliikenne ajaa Meklua uutta siltaa pitkin. Paikan nimi on Länsilinkki. Sillan alla on kevari ja sinne rakennetaan joku kioskikin. Sinne sillan alle ei mene kiskoja.

    Ratikka ylittää Ruoholahdenkadulta Itämerenkadulle ajaessaan Meklun tasossa. Tämä on vain varayhteys. Samoin tasossa ylitetään Meklu Kalevankadun/Jätkäsaarenlaiturin kohdalla, eli siinä, missä ysi tulee Ruoholahdenrannasta ja kääntyy Meklun yli Jätkään. Siinä kohtaa on vielä jännä tuplakiskotuskin eteenvedetyn kielisovituksen vuoksi.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  15. #360
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: HLJ 2011 lausunnoilla

    Tässä vielä katusuunnitelmakuva tuosta paikasta.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat  
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

Vastaavia viestiketjuja

  1. Kuvia Jätkäsaaren raitioyhteyden työmailta
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 56
    Viimeisin viesti: 18.07.2012, 00:17
  2. Anna nimet Jätkäsaaren raitiovaunupysäkeille!
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 43
    Viimeisin viesti: 12.09.2011, 23:33
  3. Vastauksia: 54
    Viimeisin viesti: 26.08.2010, 07:01
  4. Mikonkadun raitiotie
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 125
    Viimeisin viesti: 02.06.2009, 14:55
  5. Jätkäsaaren joukkoliikennevaihtoehto tulevaisuudessa
    kirjoittanut vristo foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 28.05.2007, 09:41

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •