Sivu 31 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11212728293031323334354151 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 451-465/1001

Viestiketju: Jätkäsaaren raitiotie

  1. #451

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Vielä perjantaina näkyi tällainenkin tapaus. Jotain lähti kuljettaja viereiseen liikkeeseen viemään tai hakemaan. Toivottavasti vähenevät koeajojen myötä, jotta taulapäätkin alkavat ymmärtää, että nyt tässä oikeasti kulkee junia.Nimi: 2012-07-23T12-34-55_0.jpg
Katselukertoja: 623
Koko: 103,1 KB

  2. #452
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Työvaunu 2010 lähti Vallilasta klo 9 maissa. Uudisrata ajettiin kävelyvauhtia läpi.
    Vielä klo 8:30 jälkeen Ruoholahdenkadun kiskonuria puhdistettiin. Rata todellakin alkoi näyttää liikennekelpoiselta.

  3. #453
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Ensimmäinen koeajo raitiovaunulla Länsiterminaaliin tehtiin tänään. Työvaunu 2010 lähti Vallilasta klo 9 maissa. Uudisrata ajettiin kävelyvauhtia läpi. Työvaunun edellä kulki torniauto seuraamassa virroittimen kulkua ajolangalla. Koeajo sujui hyvin ja vailla yllätyksiä. SRS-uutisiin tulee kuvia.
    SRS-uutiset! Nyt on kuvia.

  4. #454

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Linjaoppaassa on muuten merkitty ajoajaksi Länsiterminaali-Rautatieasema 7 minuuttia (tosin toiseen suuntaan 9 min). Eikös tuo ollut se KSV:nkin virallinen arvaus ratikkaa piirrettäessä? Nyt sitten käytännössä nähdään, miten äijän käy...

  5. #455
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Länsiterminaaliin on tänään ajettu koeajoja oikein urakalla. Aamulla 9.20 aikoihin työvaunu 2010 sekä vaunu 205 koeajoivat radan. 205 oli siten ensimmäinen linjaliikennevaunu uudisradalla. Klo 10 aikoihin vaunu 82 eli välipala aloitti koekierroksen uudisradalla.

    Vielä ovat vuorossa pitkä manne sekä laihialainen, tällä tietoa vaunut 162 ja 12. Jos liikutte tuolla päin, niin olkaahan valppaina!

    Yllätyksiä ei tullut. Johonkin tolppaan otti peili vähän kiinni, korjautuu tolppaa hiukan siirtämällä. Tyynenmerenkadun raitiovaunukaistan ahtaus ei yllättänyt, siinä tullaan menemään hissukseen, kun rekkojen ja bussien peilit ovat jatkuvasti tiellä. Ei ole "korotuksesta" paljon iloa.

    Jätkäsaarenlaiturilla on kaivettu jo kertaalleen asennetut reunakivet ylös. Mitähän tässä on tapahtumassa? Toivottavasti ei ainakaan kavenneta ratikkakaistaa, tämä kun on ainoa uudisradan (vanhalla) suositusleveydellä toteutettu osuus, jossa todennäköisyys osua niihin sivupeileihin on edes vähän pienempi kuin Tyynenmerenkadulla.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  6. #456

    Liittynyt
    01.07.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    384

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Nimi: IMAG2004.jpg
Katselukertoja: 866
Koko: 94,7 KB Kello 11:20 käväisin HKL 162:lla Länsiterminaalissa.
    ------ rvk1249 ------

  7. #457
    Resiina avatar
    Liittynyt
    04.07.2005
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    896

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Ensimmäinen koeajo raitiovaunulla Länsiterminaaliin tehtiin tänään. Työvaunu 2010 lähti Vallilasta klo 9 maissa. Uudisrata ajettiin kävelyvauhtia läpi. Työvaunun edellä kulki torniauto seuraamassa virroittimen kulkua ajolangalla. Koeajo sujui hyvin ja vailla yllätyksiä. SRS-uutisiin tulee kuvia.

    Kannattaa liikuskella noilla main tämän viikon aikana. Huomenna työvaunu käy hiomassa ja puhdistamassa radan ja loppuviikosta radalla käyvät ainakin nivelvaunu ja variotram. Sitten tuleekin taas taukoa, kun Simonkadun työt katkaisevat liikenteen 30.7. alkaen.

    Poikkeusyhteyksien ajolangat pyritään vetämään 13.8. mennessä.
    Juuri sopivasti 53 vuotta ja 53 päivää linjan 6 reitin muutoksesta jolloin Marian sairaalelle kulkenut linjaosuus lakkautettiin. 6 alkoi kulkea Hietalahteen nykyistä reittiä 01.06.1959

  8. #458

    Liittynyt
    26.10.2006
    Viestejä
    942

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Linjaoppaassa on muuten merkitty ajoajaksi Länsiterminaali-Rautatieasema 7 minuuttia (tosin toiseen suuntaan 9 min). Eikös tuo ollut se KSV:nkin virallinen arvaus ratikkaa piirrettäessä? Nyt sitten käytännössä nähdään, miten äijän käy...
    Vilkkaaseen aikaan veikkaisin viisi minuuttia lisää tuohon. Toisinaan kymmenenkin minuuttia, jos autoliikenteessä on jotain erityistä tökkimistä. Suunnilleen sen verran tasausaikaa yksi ylimääräinen vuoro myös tuo linjalle.

  9. #459
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Vielä ovat vuorossa pitkä manne sekä laihialainen, tällä tietoa vaunut 162 ja 12. Jos liikutte tuolla päin, niin olkaahan valppaina!
    Vaunu #12 ajoi Malminrinnettä ylöspäin tasan klo 12. Vastakkaiseen suuntaan ei olisikaan ollut ajamista, sillä kiskoille oli pysäköity henkilöauto.

  10. #460
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Vaunu #12 ajoi Malminrinnettä ylöspäin tasan klo 12. Vastakkaiseen suuntaan ei olisikaan ollut ajamista, sillä kiskoille oli pysäköity henkilöauto.
    Näyttikö samalta kuin Elmon kuvassa? Melkein toivoisi että se olisi sama, niin olisi vain yksi opetettava... Jos se auto olisi siinä myös media-ajon aikana, voisi näyttää medialle vähän raitioliikenteen arkipäivää.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  11. #461

    Liittynyt
    17.05.2010
    Sijainti
    Otaniemi
    Viestejä
    164

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Näyttikö samalta kuin Elmon kuvassa? Melkein toivoisi että se olisi sama, niin olisi vain yksi opetettava...
    Uskallan veikata, että ei. Viime aikoina melkein joka kerta kun olen mennyt kohdasta ohi, joku on pysäköinyt kiskoille. Viimeisin oli BMW-katumaasturi, joka on kyllä etenkin siinä kohdassa varsinainen piittaamattoman pröystäilyn perikuva. Mutta eipä muualla kaupungissa noin räikeää käytöstä näy, joten eivätköhän ihmiset opi kunhan liikenne alkaa.

  12. #462
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Näyttikö samalta kuin Elmon kuvassa? Melkein toivoisi että se olisi sama, niin olisi vain yksi opetettava... Jos se auto olisi siinä myös media-ajon aikana, voisi näyttää medialle vähän raitioliikenteen arkipäivää.
    Saattoi muuten jopa olla. Hyvin samantapainen joka tapauksessa.

  13. #463
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hezec Näytä viesti
    Uskallan veikata, että ei. Viime aikoina melkein joka kerta kun olen mennyt kohdasta ohi, joku on pysäköinyt kiskoille.
    Mä taas olen Ruoholahdenkadulla ihan säännönmukaisesti huomannut, että pysäköintiä on silläkin puolella katua, jolla kiskot ovat lähes kadun reunassa. Mutta eiköhän nuo opi, oppivat ne muuallakin. Sen sijaan toivoa sopii, että Ruoholahdenkadun sallituille parkkipaikoille autonsa jättävät oppivat jättämään riittävästi rakoa kiskoihin.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut risukasa Näytä viesti
    Vilkkaaseen aikaan veikkaisin viisi minuuttia lisää tuohon. Toisinaan kymmenenkin minuuttia, jos autoliikenteessä on jotain erityistä tökkimistä.
    Onko se Ruoholahdenkatu tosiaan niin ruuhkainen vieläkin, liikennevalojen poistamisen jälkeen? Nyt sitä ei pääse havainnoimaan näin heinäkuiseen loma-aikaan, mutta mun mielestä siinä ei ole iltaruuhkan aikaan ihan niin pahoja autojonoja ollut kuin takavuosina.

    Te, jotka ajatte esim. 65A- ja 66A-busseja, mitkä kokemukset teillä on Ruoholahdenkadusta ruuhka-aikaan? Ihan toivotonko?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut GT8N Näytä viesti
    Ruoholahdenkadulle ilmestyi muutama aika sitten kaupungin suuntaan menevän "ratikkakaistan" reunalle liikennekartiot. Siksi leveät ajoneuvot, kuten bussit eivät ole pystyneet ottamaan lisätilaa entiseen tapaan ratikkakaistan puolelta ja ajavat siten lähes kävelyvauhtia Abrahaminkadun risteyksen jälkeen pysäköityjen autojen peilejä varoen. Kun nuo kourallinen pysäköintipaikkoja aiheuttavat jatkuvaa haittaa liikenteelle myös kesällä, tulisi ne välittömästi poistaa. Se ei varmasti onnistu, sillä ne ovat kaupungin ainoat pysäköintipaikat.
    Tuli tänään mieleen: jos poistaminen on vaikeaa, niin entä "siirtäminen"? Lapinlahdenkadun bussipysäkithän poistuvat käytöstä pysyvästi, kun bussin 55 reitti muuttuu elokuussa. Niiden kohdalla kai voisi sallia jatkossa pysäköinnin ja vastaavasti kieltää sen Ruoholahdenkadulla. Pysäkit eivät nytkään ole käytössä, mutta olettaisin pysäköinnin vielä olevan kiellettyä niiden kohdalla.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  14. #464
    GT8N avatar
    Liittynyt
    22.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    809

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Näyttikö samalta kuin Elmon kuvassa? Melkein toivoisi että se olisi sama, niin olisi vain yksi opetettava... Jos se auto olisi siinä myös media-ajon aikana, voisi näyttää medialle vähän raitioliikenteen arkipäivää.
    Olisi kyllä ihan suotavaa esitellä medialle Helsinkiläisen liikennekulttuurin helmiä...

    Pysäköinti raitiovaunukaistalle Malminrinteessä ja Ruoholahdenkadulla on ollut täysin yleistä ja laajamittaista siitä lähtien kun kiskotyöt päättyivät. Parhaimmillaan kaduilla on ollut yhtäaikaa kiskoille pysäköitynä lähes kymmenen ajoneuvoa kuorma-autoista alkaen.

    Toki pysäköinti raitiotielle on yksiselitteisesti kiellettyä on siinä liikennettä tai ei. Parkkipirkkoja saati kaupunkia ei vain ole kiinnostanut puuttua härskiin pysäköintiin lainkaan. Ilmeisesti on mukavampaa hinailla HE 125:lla pois autoja ensimmäisinä liikennepäivinä, kun on opetettu autoilijoille, että ratikkakaistalle voi pysäköidä täysin mielensä mukaan ilman pelkoa mistään sanktioista.

    Ruoholahdenkadun sujuvuuteen liittyen täytyy todeta, että se on toiminut huomattavasti paremmin ilman liikennevaloja, vaikkakin ruuhka-aikana liikenneympyrät ruuhkautuvat. Odotan pelonsekaisin tuntein Ruoholahdenakulle asennettujen liikennevalojen käyttöönottoa. Ne yhdessä ratikoiden palokuntavalojen kanssa puurouttavat liikenteen todennäköisesti yhtä huonolle tolalle, kuten aiemmin, tosin nimenomaan joukkoliikenteen vahingoksi. Eikä ratikoiden varoitusvaloissa sinällään mitään, mutta kun autoilijat eivät yksinkertaisesti niiden merkitystä ymmärrä tai piittaa lainkaan. Lähin paikka missä voi todeta, ettei palokuntavaloista saada suunniteltua hyötyä, on Simonkatu. Vaikka valot syttyvätkin liian myöhään, haittaavat silti eteen kiilaavat ja risteyksen tukkivat liikennesääntöjä rikkovat autoilijat.

    Ruoholahdenkadun ja Malminrinteen välinen liikenneympyrä tulee olemaan ongelma, kun jokin leveä ajoneuvo on raitiovaunukaistan puolella raitiovaunun edessä, kun raitiovaunun varoitusvalot syttyvät jää ratikka edessään olevan autojonon taakse mottiin.

    Mitä tulee parkkipaikkoihin Ruoholahdenkadulla, voi niitä toki korvata lähikaduilla, mutta en näe sitä mitenkään tarpeellisena. Tärkeillä joukkoliikenneväylillä ei yksinkertaisesti ole mitään mitään syytä järjestää kadunvarsipysäköintiä. Eihän muillakaan tärkeillä väylillä ole sallittu liikenteen sujuvuutta heikentäviä kadunvarsipaikkoja. Lisäksi Ruoholahdenkadun parkkipaikkojen määrästä saatu "hyöty" suhteessa niiden jatkuvasti aiheuttamaan ja raitioliikenteen alkaessa yhä vakavampaan haittaan nähden on mitätön.

    Ennen raitioliikenteen alkua Ruoholahdenkadulla voi jokainen käydä havainnoimassa, että parkkipaikkojen kohdalla kaupunkiinmenevän raiteen autokaistan puoleinen kisko kiiltää, kun ratikkakaistaa käytetään jatkuvasti autokaistan jatkeena. Esimerkiksi busseista mutu-otannalla n. 95% ottaa vuodenajasta riippumatta tilaa (jo valmiiksi liian kapealta) ratikkakaistalta.

    Mutta virkamiehillä ja "kaupunginosa-aktiiveilla" löytyy varmasti tuhat syytä miksi tulee mailmanloppu jos Ruoholahdenkadun parkkipaikat poistetaan.

    Viikon verran voisi 65A:ta ajaa panssarivaunuilla ja ysiä rautatietykeillä niin alkaisivat autoilijat oppimaan tavoille.
    Näin se nyt vaan menee

  15. #465
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2123

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Vaunu #12 ajoi Malminrinnettä ylöspäin tasan klo 12. Vastakkaiseen suuntaan ei olisikaan ollut ajamista, sillä kiskoille oli pysäköity henkilöauto.
    Kun Sanna hieman antoi vinkistä äänimerkkiä kärryn ohitustilanteessa, niin täältä http://maps.google.fi/maps?q=helsink...316.88,,1,3.84 liikehuoneistosta tuli muuan ei-suomalainen mies kiireenvilkkaa ulos ja lähti siirtämään autoaan heti pois raiteelta. Auto oli siis jonkun maahanmuuttaja-bisnesmiehen tai kaverinsa kärry, ja pysäköimistottumukset olivat siis kaukaa etelän-ulkomailta hankitut.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Kuvia Jätkäsaaren raitioyhteyden työmailta
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 56
    Viimeisin viesti: 18.07.2012, 00:17
  2. Anna nimet Jätkäsaaren raitiovaunupysäkeille!
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 43
    Viimeisin viesti: 12.09.2011, 23:33
  3. Vastauksia: 54
    Viimeisin viesti: 26.08.2010, 07:01
  4. Mikonkadun raitiotie
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 125
    Viimeisin viesti: 02.06.2009, 14:55
  5. Jätkäsaaren joukkoliikennevaihtoehto tulevaisuudessa
    kirjoittanut vristo foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 28.05.2007, 09:41

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •