Sivu 32 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12222829303132333435364252 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 466-480/1001

Viestiketju: Jätkäsaaren raitiotie

  1. #466
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    28.02.2007
    Viestejä
    1250

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut GT8N Näytä viesti
    Viikon verran voisi 65A:ta ajaa panssarivaunuilla ja ysiä rautatietykeillä niin alkaisivat autoilijat oppimaan tavoille.

    Kansanedustaja Omar Autola (AP) ja Eteläisen helsingin kaupunginosayhdistyksen Nim Takapiha
    seuraamassa Bombardierin uuden Warriortram-mallin lähtöä neitsytmatkalleen Länsisatamasta raivaamaan
    tietä uusille raitiotielaajennuksille.

  2. #467
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut GT8N Näytä viesti
    Eikä ratikoiden varoitusvaloissa sinällään mitään, mutta kun autoilijat eivät yksinkertaisesti niiden merkitystä ymmärrä tai piittaa lainkaan. Lähin paikka missä voi todeta, ettei palokuntavaloista saada suunniteltua hyötyä, on Simonkatu. Vaikka valot syttyvätkin liian myöhään, haittaavat silti eteen kiilaavat ja risteyksen tukkivat liikennesääntöjä rikkovat autoilijat.
    Video liittyen vahvasti kuvailemaasi tapahtumaan.

  3. #468
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6707

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kouvo Näytä viesti
    Kansanedustaja Omar Autola (AP) ja Eteläisen helsingin kaupunginosayhdistyksen Nim Takapiha seuraamassa Bombardierin uuden Warriortram-mallin lähtöä neitsytmatkalleen Länsisatamasta raivaamaan tietä uusille raitiotielaajennuksille.
    +1!

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Video liittyen vahvasti kuvailemaasi tapahtumaan.
    Mikähän vika noissa valoissa on, kun ne pysäyttävät autoliikenteen vaikkei mistään tullut bussia tai ratikkaa? Kyllä mä ymmärrän, ettei motivaatio tuollaisten valojen noudattamiseen ole kovin korkealla, jos valojen toimintaperiaate on tuttu.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  4. #469
    GT8N avatar
    Liittynyt
    22.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    809

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Mikähän vika noissa valoissa on, kun ne pysäyttävät autoliikenteen vaikkei mistään tullut bussia tai ratikkaa? Kyllä mä ymmärrän, ettei motivaatio tuollaisten valojen noudattamiseen ole kovin korkealla, jos valojen toimintaperiaate on tuttu.
    Näytti johtuvan videon lopussa tulevasta 55:sta.

    Kun bussi tai ratikka tulee keskustasta, käynnistyvät varoitusvalot vasta kun ollaan lähdössä liikkeelle Simonkadun pysäkiltä. Silti käytännössä poikkeuksetta joku kiilaa valojen takaa ja pysähtyy eteen tukkeeksi joutuessaan väistämään jalankulkijoita tai juuttuessaan jonoon keskelle risteystä. Kyseisessä risteyksessä on kaikenlaisia tilanteita jatkuvasti.

    Videossa näkyvän valojen jälkeisen suojatien ja raitiotien välinen paikka on ongelma. Jos kukaan ei tule valojen takaa päin punaisia, niin haittaa suojateiden väliin pysähtynyt eteen tunkeva auto joukkoliikenteen kulkua. Suojateiden väliin pitäisi vetää pysähtymiskieltoruudukko, mutta ei siitäkään ole mitään hyötyä, kun palokuntavalojakaan ei noudateta.

    Palokuntavalot pitäisi korvata joko normaaleilla liikennevaloilla tai tasoristeyksillä puomeineen, jotta autoilijat ymmärtäisivät. Palokuntavalot ovat yhtälailla ehdoton pysähtymiskäsky kuin tavallinenkin punainen, mutta autoilojat käsittävät ne jotenkin ohjeellisiksi.
    Näin se nyt vaan menee

  5. #470
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Jännityksellä odotan kuinka liikenne tulee jatkossa sujumaan tuossa Malminrinteen/Lapinlahdenkadun/Ruoholahdenkadun risteyksessä? Viimeksi eilen kävelin tuon risteyksen yli ja siinä sai todella pelätä mistä suunnasta joku auto ajaa päälle, varsinkin kun valo-ohjausta ei ole! Tuleeko tuolle risteysalueelle valo-ohjaus takaisin vai säilyykö tilanne nykyisellään? Ihme on jos tuossa risteyksessä ei ennen vuodenvaihdetta satu yhtään onnettomuutta jossa ratikka on toisena osapuolena!

  6. #471

    Liittynyt
    26.10.2006
    Viestejä
    942

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Mikähän vika noissa valoissa on, kun ne pysäyttävät autoliikenteen vaikkei mistään tullut bussia tai ratikkaa? Kyllä mä ymmärrän, ettei motivaatio tuollaisten valojen noudattamiseen ole kovin korkealla, jos valojen toimintaperiaate on tuttu.
    Tosiaan sieltähän kääntyi bussi oikealle. Bussien huonosta paikannuksesta syntynee suurin osa aiheettomista punaisista näissä risteyksissä. Ratikoille toiminta on kohtalaisen luotettavaa. On veikkailtu, että bussikuskien taidossa käyttää HELMI-laitteita on enemmän puutteita kuin ratikkakuskeilla. Matkustuskokemukset busseissa puhuvat jonkin verran tuon hypoteesin puolesta - viimeksi kun matkustin h16:lla, oli jokaisen pysäkin nimi HELMIn mukaan Risto Rytin tie. On myös mahdollista että HELMIä käytetään väärin tai poistetaan käytöstä, koska siitä saattaa saada nopeushyötyä.

  7. #472
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    582

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut risukasa Näytä viesti
    On myös mahdollista että HELMIä käytetään väärin tai poistetaan käytöstä, koska siitä saattaa saada nopeushyötyä.
    Miten tuo on mahdollista? Eikö HELMIn käyttö nimenomaan anna nopeushyötyä?

  8. #473

    Liittynyt
    22.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    351

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Samppa Näytä viesti
    Miten tuo on mahdollista? Eikö HELMIn käyttö nimenomaan anna nopeushyötyä?
    Jos/kun ajat etuajassa alkaa hidastaminen. Muuten valot pyörii perusrytmissä.

  9. #474
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    582

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut pehkonen Näytä viesti
    Jos/kun ajat etuajassa alkaa hidastaminen. Muuten valot pyörii perusrytmissä.
    Tuo HELMIn ominaisuus ei ole käytössä bussilinjoilla.

  10. #475
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1459

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Samppa Näytä viesti
    Miten tuo on mahdollista? Eikö HELMIn käyttö nimenomaan anna nopeushyötyä?
    Onhan tällä foorumilla kuultu sellainenkin tulkinta, että on väärin päästä ajamaan nopeammin. Riistäjä saa nimittäin silloin samalla rahalla lisää suoritetta työläisen selkänahasta.

  11. #476

    Liittynyt
    26.10.2006
    Viestejä
    942

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Ainakin valojen vaiheenpidennykset ovat kuuleman mukaan bussilinjoilla toimineet bussia vastaan: Vihreä venyy ja vanuu, mutta juuri kun bussi on tulossa lähelle, niin aikakatkaisu lyö punaiset päälle. Sitten odotetaan täysi kierto seuraavaa. Tuosta kärsittiin paljon raitioliikenteessäkin, mutta ongelmaa on sittemmin saatu lievitettyä. Uuden telematiikan myötä saanemme sitten SYVARI-periaatteen valo-ohjauksen, jossa valokoje päästää risteäviä suuntia läpi sillä aikaa kun vaunu lähestyy.

    Työssäviihtymisen kannalta nimenomaan sujuvat valoetuudet olisivat yksi iso parannus. Vaikka sama palkka juoksee aina, niin henkisesti turhauttaa suuresti, kun 30 metriä ennen valoja ei tiedä, pääseekö läpi vai ei.

  12. #477
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    582

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut late- Näytä viesti
    Onhan tällä foorumilla kuultu sellainenkin tulkinta, että on väärin päästä ajamaan nopeammin. Riistäjä saa nimittäin silloin samalla rahalla lisää suoritetta työläisen selkänahasta.
    Tuosta ehkä jäi late- hymiö pois perästä...

    Mutta korjaan itse itseäni. HELMI:n tavoite on saada bussiliikenne täsmälliseksi, mikä on matkustajan kannalta kaikkein tärkeintä. HSL-alueella tuo tavoite on erittäin haasteellinen. Täsmällisyyden saavuttaminen edellyttää usein matkustusajan pidentymistä ja lisää sitovia välipisteaikoja. Täsmällisellä liikenteellä matkustajan kokonaismatka-aika kuitenkin lyhenee. Jos ja kun HELMI:n avulla voidaan nopeuttaa sivun ajoaikaa, niin se on tavallaan sivuhyöty, joka voidaan uhrata täsmällisyyden parantamiseen.

    Esimerkiksi kaupunkien välinen pikavuoroliikenne voitaisiin ajaa päätepysäkiltä toiselle nopeammin kuin nyt ilman sitovia välipisteaikoja, mutta silloin kärsisi todella pahasti täsmällisyys. Matkustajat eivät pystyisi luottamaan vaihtoyhteyksien toimivuuteen jne. ja matkustajamäärät vähenisivät.
    Nyt pikavuorot liikkuvat hyvin täsmällisesti, kun päätepysäkkien välistä ajoaikaa ei ole pyritty minimoimaan, vaan välipisteaikojen toimivuus on tärkeämpää.
    Viimeisin muokkaaja Samppa; 27.07.2012 kello 15:08.

  13. #478

    Liittynyt
    08.06.2009
    Viestejä
    19

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Mitenköhän ysin aikataulu pitää kun kymmenet Länsisatamaan pyrkivät turistit aikovat Rautatieaseman kohdalla hankkia lippunsa kuljettajalta? Luulisi että nyt viimeistään nyt kannattaisi muutama lippuautomaatti pistää pysäkkien kylkeen.

  14. #479
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Entä Länsiterminaalista keskustaan sitten? Olisi rahastajan paikka vaunuissa. Pummillahan suuri osa menee varmaan.

  15. #480
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6707

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Länsiterminaalin pysäkillä on yksi kertalippuautomaatti. Turisteillehan sellaisen käyttö on arkipäivää.

    Rautatieasemalla ei ole automaattia, tuskin tuleekaan. Uusitaanhan koko lippujärjestelmä muutaman vuoden päästä, jos Tieto saa hommansa kuntoon. No, oikeasti kertalippuautomaatilla ei ole mitään tekemistä lippujärjestelmän kanssa, mutta tuo on tällä hetkellä vakioselitys kaikkiin lippuasioita koskeviin aloitteisiin.

    Ysin aikataulu kyllä pitää, siellä on hulppea vartti extraa kierroksessa joten eiköhän se ehdi seuraavaan lähtöön ajoissa. Onko kukaan laskenut ysin keskinopeutta? Saattaisi tulla ennätystulos.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

Vastaavia viestiketjuja

  1. Kuvia Jätkäsaaren raitioyhteyden työmailta
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 56
    Viimeisin viesti: 18.07.2012, 00:17
  2. Anna nimet Jätkäsaaren raitiovaunupysäkeille!
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 43
    Viimeisin viesti: 12.09.2011, 23:33
  3. Vastauksia: 54
    Viimeisin viesti: 26.08.2010, 07:01
  4. Mikonkadun raitiotie
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 125
    Viimeisin viesti: 02.06.2009, 14:55
  5. Jätkäsaaren joukkoliikennevaihtoehto tulevaisuudessa
    kirjoittanut vristo foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 28.05.2007, 09:41

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •