Sivu 38 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18283435363738394041424858 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 556-570/1001

Viestiketju: Jätkäsaaren raitiotie

  1. #556
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Toinen edullinen vaihtoehto olisi ajaa osa kutosista Länsiterminaalille asti.
    Mäkin mietin tätä, mutta hylkäsin kun totesin, että se sotkee 6/8-synkan kokonaan. Joku yksittäinen myöhäisillan vuoro, joka muuten menisi halliin, voisi tuota kautta kiertääkin.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ville O. Turunen Näytä viesti
    Nykyisillä puitteilla paras korjauskeino olisi kaiketi tosiaan perustaa pätkä-ysi tukilinjaksi.
    Näin mäkin arvioisin. Hakaniemi olisi sikäli hyvä pääte, että siinä säilyisivät vaihtoyhteydet Hakiksesta lähteviin busseihin. Arenan silmukka vaan on liikenteellisesti huono.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ville O. Turunen Näytä viesti
    Eikä pitäisi arastella rahastajienkaan palkkaamista.
    Parin matkalipuntarkastajan sijoittaminen ruuhka-aikoina terminaalin pysäkille olisi perusteltua.

    Kuinkahan iso on HSL:n yhteistyökumppanien lipunmyyntiprovisio? Taitaa olla aika pieni. Muuten joku yrittäjä olisi varmaan keksinyt tuon jo: myisi kahden tunnin pahvisia kertakortteja siinä sataman pysäkillä.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  2. #557
    mv
    mv on nyt kirjautuneena

    Liittynyt
    18.11.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    86

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Mäkin mietin tätä, mutta hylkäsin kun totesin, että se sotkee 6/8-synkan kokonaan. Joku yksittäinen myöhäisillan vuoro, joka muuten menisi halliin, voisi tuota kautta kiertääkin
    Tilapäisyhdysradan ja kutosen yhdistelmällähän saisi kätevästi kaksi ympyrälinjaa

  3. #558

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2158

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Kun ongelmaksi muodostuu se, että ratikka on liian suosittu, niin tämähän on helposti korjattu: otetaan se päätepysäkki kokonaan pois ja ajetaan vaunut pysähtymättä Bunkkerille.
    Tässä taitaa nyt oikeasti toimia se usein mainittu raidekertoimen komponentti, että joukkoliikennejärjestelmä on luettavampi kun reitti näkyy kadun pinnassa kiskoina. Länsiterminaalista tullessa kiskoja ei voi olla näkemättä, ja idioottikin osaa seurata niitä sata metriä Bunkkerin pysäkille vaikka päättäri poistettaisiinkin. Mallia olis ehkä pitänyt ottaa Katajanokalta, ja piilottaa pysäkki kulman taakse Jätkässä tosin puuttuu toistaiseksi se kulma, mutta kaupunki olis varmaan voinut luovuttaa terminaalin vieressä olevat kerrostalotontit ensimmäisinä ja jemmata raitiotien niiden taakse.

  4. #559

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Jätkät hei, ei tehdä tästä nyt turhan monimutkaista. Aiemmin linkitetyssä kuvassa oli jonossa lippua ostamaan 25 matkustajaa. Toi on 50 euroa rahaa yhdessä vuorossa. Lipunmyyjän saa tolla palkattua kahdeksi tunniksi. Esimerkiksi yhteistyössä matkailuneuvonnan kanssa. Artturi huhuu, vai kelle tää nyt kuuluu?

    Mutta jos tarvitaan lisälinja niin musta vaikka Toisella linjalla ympäri, tai jos saa tehdä kiskoja niin Liisankadulle.

  5. #560

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    Jätkät hei, ei tehdä tästä nyt turhan monimutkaista. Aiemmin linkitetyssä kuvassa oli jonossa lippua ostamaan 25 matkustajaa.
    Jos yhdestä tuhansien ihmisten lautasta vain 25 tulee ratikkaan, eihän tätä ongelmaa ole ollenkaan. Mutta todellisuus taitaa silti olla monimutkaisempi kuin aiemmin linkitetyssä kuvassa. Jos potentiaalia tulla kulkuneuvoihin on tuhannen ihmisen verran alle puolessa tunnissa, ongelma on todella iso. Potentiaalia siis siten, että mitä paremmaksi järjestelyt tehdään, sitä enemmän ihmisiä kulkuneuvoihin saadaan.

    Lipunmyyjä toki olisi parannusta, mutta voisi vain entisestään pahentaa itse ratikoiden kapasiteettiongelmaa.

  6. #561

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Jos yhdestä tuhansien ihmisten lautasta vain 25 tulee ratikkaan, eihän tätä ongelmaa ole ollenkaan. Mutta todellisuus taitaa silti olla monimutkaisempi kuin aiemmin linkitetyssä kuvassa. Jos potentiaalia tulla kulkuneuvoihin on tuhannen ihmisen verran alle puolessa tunnissa, ongelma on todella iso. Potentiaalia siis siten, että mitä paremmaksi järjestelyt tehdään, sitä enemmän ihmisiä kulkuneuvoihin saadaan.

    Lipunmyyjä toki olisi parannusta, mutta voisi vain entisestään pahentaa itse ratikoiden kapasiteettiongelmaa.
    Tuota, jos ne matkustajat maksaa pari kolme kertaa sen mitä toi matka oikeasti maksaa liikennöidä, niin eikä tähän nyt ole aika yksinkertainen ratkaisu?

  7. #562
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kaid Näytä viesti
    Jos ysin Länsiterminaaliruuhkaa halutaan jotenkin helpottaa, olisi paras idea varmaankin linja 9T (tms.) Länsiterminaali-Hakaniemi. Tai Länsiterminaali-RT, jos Fennia-korttelin lenkistä tehdään ympäri ajettava myös Rautatientorille päin.
    Tai Länsiterminaali - Katajanokan terminaali...

  8. #563

    Liittynyt
    17.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    864

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Väärin pysäköity auto tukki liikenteen Ruoholahdenkadulla: http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunki.../viesti/81535/

  9. #564

    Liittynyt
    31.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    676

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Kuinkahan iso on HSL:n yhteistyökumppanien lipunmyyntiprovisio? Taitaa olla aika pieni. Muuten joku yrittäjä olisi varmaan keksinyt tuon jo: myisi kahden tunnin pahvisia kertakortteja siinä sataman pysäkillä.
    Minusta yksi ratkaisu olisi siinä, että Helsingin matkailutoimiston Helpit myisivät ratikkalippuja näissä termiinaalipaikoissa, kun muutenkin edustavat siellä Helsingin matkailua, lauttojen saapumisaikoina.

  10. #565

    Liittynyt
    05.03.2009
    Viestejä
    844

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    ...yksinkertainen ratkaisu?
    Metrokioski on kuulemma tilannut jo maaperätutkimukset...

  11. #566
    MrArakawa avatar
    Liittynyt
    02.08.2007
    Sijainti
    Helsinki, Lahti
    Viestejä
    638

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Olisikohan jo aika pistää ysin uuden osuuden poikkeusliikenneyhteydet ajokuntoon? Tänään olisi tarvittu kumpaistakin, kun ensin rekka esti liikenteen Länsiterminaalilla ja myöhemmin henkilöauto Ruoholahdenkadulla. Ensin mainitun aikana ysit johdettiin Kampista Töölön hallille, jälkimmäisessä Hietalahteen kääntymään. Häiriöiden kestot olivat onneksi lyhyet ja kovin montaa vuoroa ei poikkeusreiteille ehtinyt. Länsiterminaali jää kyllä täysin mottiin joukkoliikennepalveluista, jos esim. Ruoholahdenkadulla tapahtuu hieman suurempi mälli. Onko kenelläkään tietoa, milloin ajolangat saadaan varayhteyksiin asennettua?

    Pysäkkinimistä kun on ollut puhetta, niin mainittakoon että Ruoholahden villat -pysäkin nimi on livassa ja tätä kautta vaununäytöissä Ruoholahdenkatu.

  12. #567
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MrArakawa Näytä viesti
    Olisikohan jo aika pistää ysin uuden osuuden poikkeusliikenneyhteydet ajokuntoon? Tänään olisi tarvittu kumpaistakin, kun ensin rekka esti liikenteen Länsiterminaalilla ja myöhemmin henkilöauto Ruoholahdenkadulla. Ensin mainitun aikana ysit johdettiin Kampista Töölön hallille, jälkimmäisessä Hietalahteen kääntymään. Häiriöiden kestot olivat onneksi lyhyet ja kovin montaa vuoroa ei poikkeusreiteille ehtinyt. Länsiterminaali jää kyllä täysin mottiin joukkoliikennepalveluista, jos esim. Ruoholahdenkadulla tapahtuu hieman suurempi mälli. Onko kenelläkään tietoa, milloin ajolangat saadaan varayhteyksiin asennettua?
    Eikös siellä ollut vielä uudemman kerran Hietalahden poikkeusreitti joidenkin paloautojen takia?

    Poikkeusyhteyksien ajolankojen piti tulla 13.8.

    Onko muuten Sturenkadun poikkeuskääntymisessä nyt ajolangat?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MrArakawa Näytä viesti
    Pysäkkinimistä kun on ollut puhetta, niin mainittakoon että Ruoholahden villat -pysäkin nimi on livassa ja tätä kautta vaununäytöissä Ruoholahdenkatu.
    Livan nimet on muutenkin aivan mitä sattuu. Onkohan joku onnistunut toimittamaan Helmi-tädille jonkun muinaisen luonnoslistan koodattavaksi? Huutokonttorin ruotsinnos on väärin Utropskontoret, Bunkkeri on aivan pieleen Bunger ja Rautatieasemasta puuttuu ruotsiksi toinen s. Samoin huomasin, että Pasilan konepajasta puuttuu s: Fredriksberg(s) verkstad. Tuo ässä puuttui pysäkkikilvestäkin.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  13. #568
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Huonoksi onneksi uuden linjan matkustuskokemukseni alkoi heti tukalasti, kun ysille oli ängetty välipalaton raitsikka. Matkantekoa toki mittailin:
    0 min: Astun sisään (Kaivokatu)
    5 min: Kertaliput on myyty, valokierrot kierretty ja voimme vapauttaa perässä odottavat raitiovaunut jonostaan eli lähteä liikkeelle.
    8 min: Ruoholahden villat. Väli sujui mainiosti ja nopeasti 3 minuutissa eli uudet kiertoliittymät saatiin läpäistyä pysähtymättä, eikä välipysäkeillekään jumitettu valokiertoihin. Villojen pysäkin yhteydessä yksi auto oli pysäköimässä radalle.
    9 min: Onneksi oli kuski vielä autonsa äärellä - viivytys jäi yhteen minuuttiin.
    10 min: Pikainen pysähdys Länsilinkillä.
    13 min: Kaksien liikennevalojen jälkeen päästään jo seuraavalle pysäkille asti, Huutokonttorille.
    15 min: Bunkkeri. Kuten on jo mainittukin, tämä on luonnossa lähellä Länsiterminaalia - 1/3 Länsiterminaaliin menijöistä ei malttanut pidemmälle. Ei silti valittamista ratkaisusta.
    16 min 30 s: Ovet aukeavat Länsiterminaaliin päin.

  14. #569

    Liittynyt
    26.10.2006
    Viestejä
    942

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kaid Näytä viesti
    Lopputuloksena on siis, että jos ja kun linja mitoitetaan Länsisataman tarpeiden mukaan, ajetaan vaunut puolityhjinä muihin terminaaleihin. Jos ysin Länsiterminaaliruuhkaa halutaan jotenkin helpottaa, olisi paras idea varmaankin linja 9T (tms.) Länsiterminaali-Hakaniemi. Tai Länsiterminaali-RT, jos Fennia-korttelin lenkistä tehdään ympäri ajettava myös Rautatientorille päin.
    Tai sitten pidetään 9 nykyisellään, ja satamaratikka tulee sen rinnalle. Sitten länsisatamalle on tuplasti kapasiteettia muihin nähden. Ja onhan tuolla muitakin matkustajia kuin laivamatkustajia linjan varrella. Samalla päästään lintu/kala -kolmosesta ja saadaan sen tilalle tehokkaat heilurilinjat RT:n pohjoispuoliselle osuudelle.

  15. #570

    Liittynyt
    30.04.2006
    Viestejä
    43

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Uudella osuudella on tapahtunut jo kolme kolaria raitiovaunun ja bussin välillä. Paikkana, yllätys yllätys, Ruoholanden villojen pysäkin jälkeinen kapea kohta terminaalille päin. Erittäin huonosti suunniteltu kohta, jolle pitäisi pikemmiten tehdä jotain.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Kuvia Jätkäsaaren raitioyhteyden työmailta
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 56
    Viimeisin viesti: 18.07.2012, 00:17
  2. Anna nimet Jätkäsaaren raitiovaunupysäkeille!
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 43
    Viimeisin viesti: 12.09.2011, 23:33
  3. Vastauksia: 54
    Viimeisin viesti: 26.08.2010, 07:01
  4. Mikonkadun raitiotie
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 125
    Viimeisin viesti: 02.06.2009, 14:55
  5. Jätkäsaaren joukkoliikennevaihtoehto tulevaisuudessa
    kirjoittanut vristo foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 28.05.2007, 09:41

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •