Jätkäsaaren raitiotie

Miten bussilinjalla 15A on sitten ehditty myydä lippuja nopeammin kuin raitiolinjalla 9? Aika erikoista.

Miten niin nopeammin? :) 15A voi tulla reilusti ennen lähtöään pysäkille lastaamaan, eikä tuki liikennettä omalla pysäkillään. Ysi tulee aikataulunsa mukaan reitin varrella olevalle pysäkille, josta kaikki satamaan menijät nousee ja ostaa lipun ja ysi jää muiden ratikoiden tukkeeksi.


Montas automaattia Rautatieaseman pysäkillä olikaan? Oliko yhtään vai peräti yksi super-hyper-erikois-spessu automaatti?
 
Viimeksi muokattu:
Montas automaattia Rautatieaseman pysäkillä olikaan? Oliko yhtään vai peräti yksi super-hyper-erikois-spessu automaatti?
Missäs meillä voi olla mitään elämää helpottavia laitteita ilman jatkuvaa vartiointia? Kun meidän metsäläiskansamme jäsenet haluavat rikkoa ja tuhota kaiken mikä tuhottavissa on.
Olen nähnyt, että sivistysmaissa asiat ovat toisin. Syrjäiselläkin paikalla voi olla jokin automaatti (esimerkiksi), joka toimii vielä asentamista seuraavanakin päivänä.
Sivuraide Rautatieaseman pysäkille. Mutta sehän veisi yhden henkilöautokaistan. Ja henkilöauto on täällä pyhä, pyhä, pyhä...
 
Missäs meillä voi olla mitään elämää helpottavia laitteita ilman jatkuvaa vartiointia? Kun meidän metsäläiskansamme jäsenet haluavat rikkoa ja tuhota kaiken mikä tuhottavissa on.
Olen nähnyt, että sivistysmaissa asiat ovat toisin. Syrjäiselläkin paikalla voi olla jokin automaatti (esimerkiksi), joka toimii vielä asentamista seuraavanakin päivänä.
Sivuraide Rautatieaseman pysäkille. Mutta sehän veisi yhden henkilöautokaistan. Ja henkilöauto on täällä pyhä, pyhä, pyhä...

Pitäisi muuntaa nykyisiä parkkiautomaatteja JL-lippuautomaateiksi. Tuntuvat olevan kryptoniitista rakennettuja, kun kestävät tätä kuviteltua jokapäiväistä tuhoamista.
 
Missäs meillä voi olla mitään elämää helpottavia laitteita ilman jatkuvaa vartiointia? Kun meidän metsäläiskansamme jäsenet haluavat rikkoa ja tuhota kaiken mikä tuhottavissa on.
Olen nähnyt, että sivistysmaissa asiat ovat toisin. Syrjäiselläkin paikalla voi olla jokin automaatti (esimerkiksi), joka toimii vielä asentamista seuraavanakin päivänä.
Sivuraide Rautatieaseman pysäkille. Mutta sehän veisi yhden henkilöautokaistan. Ja henkilöauto on täällä pyhä, pyhä, pyhä...

Blaa blaa blaa.
Oon kohtuullisen kyllästynyt tähän iankaikkiseen "täällä aina rikotaan kaikki, muissa maissa asiat ovat toisin" -läpinään jota maassa kuin maassa saa kuulla. Tuollaiseen ilmiöön on syynä korkeintaan se, että ihmiset ovat etäytyneet toisistaan, eivätkä kaikki tunne enää olevansa osa samaa yhteiskuntaa joka esim. bussipysäkit on rakentanut. Tätä etääntymistä aikaansaa esimerkiksi se, että rakennetaan muureja ja barrikadeja, jotta saataisiin pidettyä "turvaväli" koettuihin Vaarallisiin Elementteihin.
Mutta toisaalta, jos tuo ongelma oikeasti olisi olemassa, Helsingissä ei kai nykyisellään voisi pitää lipunmyyntiautomaatteja ulkosalla sen enempää keskustassa kuin muuallakaan. Silti niitä on.
70-luku oli ja meni kauan sitten. Se sekoilu on taakse jäänyttä aikaa, kaupungin kadut ovat nykyään varsin rauhallisia paikkoja noihin aikoihin verrattuna. Eihän tällaista turvallisuusbuumia edes voisi olla, jos ihmiset pääsisivät oikeasti näkemään mitä ne pelätyt ongelmat käytännössä olisivat. Joitakin vuosikymmeniä sitten niitä ongelmia vielä nähtiin ja niiden kanssa osattiin elää. Nyt nähdään vain valvontakameroita ja muistetaan aina niitä nähdessä, minkä uhan takia ne on Valitettavasti Jouduttu asentamaan. Ja sitten muistetaan pelätä ja pitää enemmän etäisyyttä Roskasakkiin ja lukita kotiovi kahdella lisälukolla. Eikä se aidan korottaminenkaan ehkä huono idea olisi...
 
Sivuraide Rautatieaseman pysäkille. Mutta sehän veisi yhden henkilöautokaistan. Ja henkilöauto on täällä pyhä, pyhä, pyhä...

Itseasiassa täydellisessä maailmassahan Rautatieaseman pysäkki olisi neliraiteinen. Neljälle raiteelle olisi tarvetta ja ne jopa mahtuisivat Kaivokadulle. Ongelmana on lähinnä se, että Rautatieaseman edusta kuuluu ymmärtääkseni aseman tonttiin ja on valtion (VR:n?). Siksi Rautatieaseman edustalla on parkkipaikkoja. Helsingin pitäisi yrittää tehdä joku lehmänkauppa, että noista parkkipaikoista päästään eroon ja saadaan katua levennettyä, sillä sehän on selvä, ettei autokaistoista tingitä.
 
Tuntuvat olevan kryptoniitista rakennettuja

Ooo... ne tajuttomina ojissa makaavat metsäläiskansalaiset ovatkin kryptoniitista kärsiviä teräsmiehiä. Valitus automaattien valmistusaineesta Euroopan kemikaalivirastolle, kun semmoinen on Helsinkiin saatu.
 
Miten niin nopeammin? :) 15A voi tulla reilusti ennen lähtöään pysäkille lastaamaan, eikä tuki liikennettä omalla pysäkillään. Ysi tulee aikataulunsa mukaan reitin varrella olevalle pysäkille, josta kaikki satamaan menijät nousee ja ostaa lipun ja ysi jää muiden ratikoiden tukkeeksi.
Juuri tuota ajoin itsekin takaa. 15 liikennöimään laivan aikataulujen mukaan, helpottamaan ruuhkaa.
 
Juuri tuota ajoin itsekin takaa. 15 liikennöimään laivan aikataulujen mukaan, helpottamaan ruuhkaa.
No, ei meillä nyt taaksepäin mennä kehityksessä kun juuri ollaan saatu hieman järkeä keskustaliikenteeseen. Edelleenkehitetään raitioliikennettä ja tuota Länsiterminaalin liikennettäkin (kuten koko Jätkäsaarta), sillä siisti.
 
Pitäisi muuntaa nykyisiä parkkiautomaatteja JL-lippuautomaateiksi. Tuntuvat olevan kryptoniitista rakennettuja, kun kestävät tätä kuviteltua jokapäiväistä tuhoamista.

Ei sentään. Niillä vain estetään pyhillä peltilehmillä kulkevia saamaan epäoikeudenmukaisia pysäköintivirhemaksuja. Eli oikeastaan näitä voisi pitää jonkinlaisina palvontakohteina, joilla lepyytetään kylässä pyöriviä pahoja henkiä, jotka kovin arvaamattomasti jakelevat rangaistuksia niille ressukoille, jotka ovat syntiä tehneet.

Yritäpä saada helsinkiläinen kunnioittamaan HSL:n logoa yhtä syvästi kuin P-merkkiä.
 
No, ei meillä nyt taaksepäin mennä kehityksessä kun juuri ollaan saatu hieman järkeä keskustaliikenteeseen. Edelleenkehitetään raitioliikennettä ja tuota Länsiterminaalin liikennettäkin (kuten koko Jätkäsaarta), sillä siisti.

Juuri näin. Ei siellä ole muuta ongelmaa kuin antiikkinen lipunmyyntijärjestelmä. Kertalippuautomaatit steissille ja terminaaliin sekä kuljettajien lipunmyyntikielto näille kahdelle pysäkille ja isot kyltit asiasta, niin "ongelma" on ratkaistu parilla kymppitonnilla. Ei sitä ratkaista niin, että poltetaan miljoonia joka vuosi johonkin lisäbussiin.
 
Itse asiassa lauttasatamissahan pitäisi olla päivälippuautomaatteja. Vaihtoehtoina kaupunkialue ja seutuliikenne, aikuisille ja lapsille. Tuon kun tekisi käteväksi, monella turistilla olisi mukavampi päivä Helsingissä.

Peba
 
Juuri näin. Ei siellä ole muuta ongelmaa kuin antiikkinen lipunmyyntijärjestelmä. Kertalippuautomaatit steissille ja terminaaliin sekä kuljettajien lipunmyyntikielto näille kahdelle pysäkille ja isot kyltit asiasta, niin "ongelma" on ratkaistu parilla kymppitonnilla. Ei sitä ratkaista niin, että poltetaan miljoonia joka vuosi johonkin lisäbussiin.

Tuo on oikein hyvä idea. Kaivokadulle, Länsiterminaaliin ja Lasipalatsille pitäisi saada lipunmyyntiautomaatit ja lopettaa kuljettajien lipunmyynti.
 
Itse asiassa lauttasatamissahan pitäisi olla päivälippuautomaatteja. Vaihtoehtoina kaupunkialue ja seutuliikenne, aikuisille ja lapsille. Tuon kun tekisi käteväksi, monella turistilla olisi mukavampi päivä Helsingissä.

Tuokin toki on tärkeää, mutta ongelmana tässä nykyisessä liikenteessä taitavat olla suomalaiset läpikulkijat. Ne, jotka kulkevat joko kotiinsa pääkaupunkiseudulla tai sitten vaihtavat junaan tai bussiin.
 
Kuskin työtä helpottaisi toki eniten se, että automaatista lipun saisi halvemmalla/helpommin/nopeammin kuin liikennevälineestä. Näin ollen automaatteja pitäisi varmaan olla kasapäin … sunnuntaikäyttäjä saa minkä tahansa automaatin käytöstä hidasta ja kömpelöä.

Parastahan tuossakin olisi saada käyttäjät ostamaan arvolippuja. Ei sitten tarvitsisi joka kerta olla ostamassa lipunsyrjää.
 
Takaisin
Ylös