Sivu 63 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3234353596061626364656667 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 931-945/1001

Viestiketju: Jätkäsaaren raitiotie

  1. #931

    Liittynyt
    01.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    629

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sub Näytä viesti
    Miksei riitä?
    Yhtä hyvin voisi kysyä toisinpäin: Mitä haittaa olisi siitä, että vaunun nokalla lukisi rautatieasema?

  2. #932
    NS
    NS ei ole kirjautuneena
    NS avatar
    Liittynyt
    26.01.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    339

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Matkalainen Näytä viesti
    Yhtä hyvin voisi kysyä toisinpäin: Mitä haittaa olisi siitä, että vaunun nokalla lukisi rautatieasema?
    Samaa mieltä. Yhtä olennaista olisi että myös ysilinjan vaunujen kylteissä lukisi rautatieasema, eikä pelkkä Pasila, kuten nyt. Eiväthän ne Ritut ja muut satunnaiset matkailijat nykytilanteessakaan näe pelkkää vaunua katsomalla, että se menee rautatieaseman kautta.

    Miksiköhän linjan 9X toiseksi päätepysäkiksi ei valittu Kauppatoria Senaatintorin sijasta? Eikö kääntyminen siellä olisi jopa nopeampaa? Ymmärrän toki että Krunikan kautta ajamalla saadaan mukaan sekä Varsapuistikon että Kaisaniemen pysäkit, jotka muuten jäisivät väliin, mutta Snellmaninkadulla on hankala tarvittaessa tasata aikaa, jos seiska hengittää niskaan. Ykkösen päättärillä Kauppatorilla puolestaan ei ole linjaliikennettä viikonloppuisin. Kesällä Kauppatorilla kääntymisestä olisi tietysti haittaa museoratikalle/-ratikasta, mutta näillä näkymin linjaa 9X ei ole enää silloin olemassakaan.

  3. #933
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3342

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut NS Näytä viesti
    Miksiköhän linjan 9X toiseksi päätepysäkiksi ei valittu Kauppatoria Senaatintorin sijasta? Eikö kääntyminen siellä olisi jopa nopeampaa? Ymmärrän toki että Krunikan kautta ajamalla saadaan mukaan sekä Varsapuistikon että Kaisaniemen pysäkit, jotka muuten jäisivät väliin, mutta Snellmaninkadulla on hankala tarvittaessa tasata aikaa, jos seiska hengittää niskaan. Ykkösen päättärillä Kauppatorilla puolestaan ei ole linjaliikennettä viikonloppuisin. Kesällä Kauppatorilla kääntymisestä olisi tietysti haittaa museoratikalle/-ratikasta, mutta näillä näkymin linjaa 9X ei ole enää silloin olemassakaan.
    Miksi äksän päätepysäkiksi ei oteta Mikonkadun pysäkkiä, jolloin kilpiin voisi hyvin laittaa "9X RAUTATIENTORI JÄRNVÄGSTORGET"?
    Sakari Kestinen

  4. #934

    Liittynyt
    31.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    673

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Miksi äksän päätepysäkiksi ei oteta Mikonkadun pysäkkiä, jolloin kilpiin voisi hyvin laittaa "9X RAUTATIENTORI JÄRNVÄGSTORGET"?
    Sehän olisi paras ratkaisu, kunhan olisi rata länsisuuntaan Kaivokadulle!

  5. #935
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3342

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jusa Näytä viesti
    Sehän olisi paras ratkaisu, kunhan olisi rata länsisuuntaan Kaivokadulle!
    Ai niin, eikö siinä olekaan vaihdetta Kaivokatua länteen?
    Sakari Kestinen

  6. #936
    Max
    Max on nyt kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    1001

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Ai niin, eikö siinä olekaan vaihdetta Kaivokatua länteen?
    On siinä. Lännestä ei pääse kääntymään Vilhonkadulle, mutta jos vaunu tosiaan ajaisi Kruununhaan ympäri ja sitten siirtyisi Rautatientorille tasailemaan, niin siitä kyllä pääsee liikkeelle haluttuun suuntaan.

  7. #937
    sub
    sub ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    29.10.2010
    Viestejä
    279

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut NS Näytä viesti
    Samaa mieltä. Yhtä olennaista olisi että myös ysilinjan vaunujen kylteissä lukisi rautatieasema, eikä pelkkä Pasila, kuten nyt.
    No joo, itse asiassa olen samaa mieltä. Jotenkin tuli eilen vaan lukaistua tuo alla oleva viesti niin että kyseessä olisi isokin tekninen muutos, mutta eihän se kyllä tuon perusteella siltä vaikuta.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MrArakawa Näytä viesti
    Eilen kun katsoin livasta niin sinne oli ohjelmoitu 9X:lle määränpäät Senaatintori ja Länsiterminaali, ei muita. Mutta vielähän sitä ehtisi. Aikaisempien poikkeusreittien jäljiltä livasta löytyy kyllä rautatieasema-määränpää, joten noheva kuski voi manuaalisesti kilvittää esitetynlaiset määränpäät jos niitä automaatti ei tule tarjoamaan.

  8. #938

    Liittynyt
    02.06.2010
    Viestejä
    19

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Matkalainen Näytä viesti
    Yhtä hyvin voisi kysyä toisinpäin: Mitä haittaa olisi siitä, että vaunun nokalla lukisi rautatieasema?
    1) Vaunuun Länsisatamassa noussut kuvittelee (määränpäänsä) Rautatieaseman olevan päättäri, ja istuu paikallaan Senaatintorille asti ennen kuin virhe selviää.

    2) Senaatintorin tienoille matkalla oleva luulee Rautatieaseman olevan päättäri ja hyppää siinä pois. Sitten hän näkee ratikan jatkavan juuri siihen suuntaan mihin hän on menossa, ja lähtee kiroillen kävelemään perässä.

    Noista haksahtaisin ainakin itse ulkomailla silloin tällöin 1-skenaarioon.

  9. #939

    Liittynyt
    26.10.2006
    Viestejä
    942

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Max Näytä viesti
    On siinä. Lännestä ei pääse kääntymään Vilhonkadulle, mutta jos vaunu tosiaan ajaisi Kruununhaan ympäri ja sitten siirtyisi Rautatientorille tasailemaan, niin siitä kyllä pääsee liikkeelle haluttuun suuntaan.
    Tai sitten voi tehdä kolmiokäännön.

  10. #940
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Kun linjan 9 matkustajista taitaa valtaosa olla turisteja ainakin Jätkän päässä, tarvitsisi sen opastus olla poikkeava HSL:n käytännöstä. Eli siis huomattavasti parempi.

    HSL ei salli, että vaunun määränpäänäytössä näkyisi välipaikkoja. Eli jos 9X on tosiaan Länsiterminaali - Senaatintori nimeltään, niin Senaatintori pitää vaunussa lukea kun terminaalista lähdetään.
    Aikatauluissa asia on tietenkin toinen. Mutta turisti + aikataulut ja vieras paikka; ei ole helppoa.

    Bussipuolella on hyvä esimerkki joka "tainnuttaa" stadilaisenkin. H95 lähtee Itäkeskuksesta "kilvillä" Keinutie. Linja tosin kulkee Vartioharjun, Mellunmäen metroaseman, Vesalan ja Kontulan metroaseman kautta Keinutielle .
    Viimeisin muokkaaja Albert; 27.10.2012 kello 14:32. Syy: i=I

  11. #941

    Liittynyt
    01.10.2012
    Sijainti
    Helsinki-Vesala
    Viestejä
    116

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Bussipuolella on hyvä esimerkki joka "tainnuttaa" stadilaisenkin. H95 lähtee Itäkeskuksesta "kilvillä" Keinutie. Linja tosin kulkee Vartioharjun, Mellunmäen metroaseman, Vesalan ja Kontulan metroaseman kautta Keinutielle .
    Näin on. Ja hyvin usein Keinutielle menevän bussin otsassa lukee "Itäkeskus" ja joskus myös samma på svenska. Ainakin siinä vaiheessa, kun bussi lähtee jatkamaan Mellunmäen metroasemalta.

  12. #942

    Liittynyt
    01.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    629

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JamoL Näytä viesti
    1) Vaunuun Länsisatamassa noussut kuvittelee (määränpäänsä) Rautatieaseman olevan päättäri, ja istuu paikallaan Senaatintorille asti ennen kuin virhe selviää.
    Ja menee sitten ihmeissään kysymään kuljettajalta, eikö rautatieasemalle pääsekään. Ja kuljettaja kertoo, että hetken päästä ollaan takaisin siellä.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JamoL Näytä viesti
    2) Senaatintorin tienoille matkalla oleva luulee Rautatieaseman olevan päättäri ja hyppää siinä pois. Sitten hän näkee ratikan jatkavan juuri siihen suuntaan mihin hän on menossa, ja lähtee kiroillen kävelemään perässä.
    Luonnollisesti määränpääksi pitäisi jossain vaiheessa - mielellään ennen rautatieasemaa - vaihtua Senaatintori, ja tämän voisi myös sisänäytöistä huomata - myös ensimmäisessä skenaariossa. Lisäksi kukaan tuskin tekisi tuota virhettä kahdesti. Ja miksei siellä nokalla voisi jo Länsiterminaalin pysäkillä lukea vaikkapa Rautatieasema Senaatintori.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JamoL Näytä viesti
    Noista haksahtaisin ainakin itse ulkomailla silloin tällöin 1-skenaarioon.
    Epäilen että sillä tavoin haksahtavia on kuitenkin monta kertaluokkaa vähemmän kuin niitä, jotka eivät uskalla nousta 9X:ään jos nokalla lukee vain Senaatintori.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Bussipuolella on hyvä esimerkki joka "tainnuttaa" stadilaisenkin. H95 lähtee Itäkeskuksesta "kilvillä" Keinutie. Linja tosin kulkee Vartioharjun, Mellunmäen metroaseman, Vesalan ja Kontulan metroaseman kautta Keinutielle .
    110TA:n nokalla luki ainakin joskus muinoin Postipuun koulu. Koska eihän kukaan ole menossa Tapiolaan, Mankkaalle, Kiloon tai Leppävaaraan.

  13. #943

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Max Näytä viesti
    On siinä. Lännestä ei pääse kääntymään Vilhonkadulle, mutta jos vaunu tosiaan ajaisi Kruununhaan ympäri ja sitten siirtyisi Rautatientorille tasailemaan, niin siitä kyllä pääsee liikkeelle haluttuun suuntaan.
    Tuokaan ei varmaan ole huono vaihtoehto, mutta Ultrixin viestin voisi myös tulkita niin, että vaunu tasaa Mikonkadun eteläpään pysäkillä, siinä jossa 3T pysähtyy. En tiedä kumpaa hän tarkoitti.

    Luulisi kyllä, että siihen jokin syy on, että 9X:n reitti haluttiin niin kuin se on. Onko Vilhonkadun ja pohjoisen Mikonkadun vaihteissa mitään ihmeellistä? Vai onko Spårakoffin tasaus tiellä?

  14. #944

    Liittynyt
    22.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    351

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Tuokaan ei varmaan ole huono vaihtoehto, mutta Ultrixin viestin voisi myös tulkita niin, että vaunu tasaa Mikonkadun eteläpään pysäkillä, siinä jossa 3T pysähtyy. En tiedä kumpaa hän tarkoitti.

    Luulisi kyllä, että siihen jokin syy on, että 9X:n reitti haluttiin niin kuin se on. Onko Vilhonkadun ja pohjoisen Mikonkadun vaihteissa mitään ihmeellistä? Vai onko Spårakoffin tasaus tiellä?
    No saadaan yhteinen Metroasema-pysäkki Kaisaniemeen

  15. #945
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    374

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut pehkonen Näytä viesti
    No saadaan yhteinen Metroasema-pysäkki Kaisaniemeen
    Jepjep. Tältä kantilta katsoen ja ehkä muutenkin parahin linjaus lisäliikenteelle olisi ollut Hakaniemeen asti ulottuva linja, joka ei olisi Krunikan-kieppiin nähden lisännyt ajoaikaa juuri yhtään. Arenantaloahan kiertää vähällä käytöllä oleva silmukka ja sen liikennekunnon tarkistaminen (=väärin pysäköidyt autot pois) lisäliikenteen alkaessa la-su n. klo 17 ei liene ylivoimainen tehtävä. Ajantasaus ei toki tuossa silmukassa olisi voinut olla pitkä, mutta koska kyseessä on lyhytaikainen lisäliikenne, niin en näe ongelmana sitä, että 9 ja 9X ajaisi aikataulunkin mukaan peräkkäin – koska niinhän siinä tullee kuitenkin käymään.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Kuvia Jätkäsaaren raitioyhteyden työmailta
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 56
    Viimeisin viesti: 18.07.2012, 00:17
  2. Anna nimet Jätkäsaaren raitiovaunupysäkeille!
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 43
    Viimeisin viesti: 12.09.2011, 23:33
  3. Vastauksia: 54
    Viimeisin viesti: 26.08.2010, 07:01
  4. Mikonkadun raitiotie
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 125
    Viimeisin viesti: 02.06.2009, 14:55
  5. Jätkäsaaren joukkoliikennevaihtoehto tulevaisuudessa
    kirjoittanut vristo foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 28.05.2007, 09:41

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •