Sivu 9 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678910111213192949 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 121-135/1001

Viestiketju: Jätkäsaaren raitiotie

  1. #121
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Näinkin voi tehdä kivikaupungissa nykyaikana. Teneriffa.
    Itse asiassa tuo on ihan yleinen periaate Pohjoismaissakin, mikäli esteeksi ei ole asetettu muuan H:lla alkavan kaupungin "erikoisolosuhteita"...

  2. #122
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1459

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Näinkin voi tehdä kivikaupungissa nykyaikana. Teneriffa.
    Vaan onhan tuossa nyt kaupunkikuva pilalla, kun ei ole kadunvarsipysäköintiä! Kaupunkisuunnittelulautakunnan esityslistassahan arkkitehti perusteli kadunvarsipysäköintiä kaupunkikuvaseikoilla.

    Aiheesta kiinnostuneille olen siirtänyt verkkoon kuvakokoelman Teneriffan pikaraitiotien rakentamisen tilanteesta tammikuun alussa 2007.

  3. #123
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Linkin http://www.hel.fi/wps/portal/Rakennu...%A4+12.2.+asti takaa löytyvät Länsisatamankadun ja Crusellisillan katusuunnitelmat raitioteineen. Rakennusviraston www-sivujen mukaan töiden on määrä alkaa elokuussa ja jatkua ensi vuoden puolelle. Olettaisin, että radat rakennetaan katurakentamisen yhteydessä, mikä kai kuitenkin vaatii vielä joukkoliikennelautakunnan päätöksenkin.

  4. #124

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut late- Näytä viesti
    Aiheesta kiinnostuneille olen siirtänyt verkkoon kuvakokoelman Teneriffan pikaraitiotien rakentamisen tilanteesta tammikuun alussa 2007.
    Onko Teneriffan raitiotie muuten Kanarian Saarten ensimmäinen kiskoliikennerakennelma? Mikä on raideleveys ja verkon pituus?

    t. Rainer

  5. #125
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Onko Teneriffan raitiotie muuten Kanarian Saarten ensimmäinen kiskoliikennerakennelma?
    Las Palmasissa on ollut katuraitiotie, ja Gran Canarialla junarata saaren pohjoisosista etelään. Kumpaakaan ei ole enää, yksi veturi kuitenkin on tallella.

  6. #126
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2123

    oletus Kanariansaarten raitiotiet

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Onko Teneriffan raitiotie muuten Kanarian Saarten ensimmäinen kiskoliikennerakennelma? Mikä on raideleveys ja verkon pituus?
    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Las Palmasissa on ollut katuraitiotie.
    Kanariansaaret:
    Gran Canarialla Las Palmasissa on ollut raitiotie. Teneriffalla Santa Cruzissa on ollut metrinen raitiotie ja nyt on siis normaaliraiteinen hiljan avattu uusi systeemi. Afrikan nykyaikaisin sikseen! Ja lisätiedot saa netistä.

  7. #127
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    06.11.2007
    Viestejä
    277

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Autohullun Suomen mielettömyys paljastuu tästä:

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Autoliitto & Helsingin Asunto Oy Alku
    Autoliitto ja Helsingin Asunto Oy Alku lausuivat mielipiteinään muun muassa että Keskustatunneliin tulisi suunnitella tunneli suoraan isosta pysäköintiluolasta, Välimerenkatu tulisi yhdistää suoraan Bulevardin päähän, Jätkäsaaren sisääntulo tulisi jättää asemakaavan ulkopuolelle ja ratkaista väliaikaisratkaisuin kunnes telakka alueen tulevaisuus on selvinnyt. Asuntojen pysäköintinormi 1 ap/115 k-m2 on kirjeissä esitetyn näkemyksen mukaan liian pieni. Kolme raitiovaunulinjaa on liikaa, linjat 6 ja 8 riittävät, linja 9 on ylimitoitusta. Raitiolinjastoa ei tule suunnitella asuntokaduille. Raitiolinjan sijaan tulisi suunnitella bussin palvelulinja Ruoholahden ja Kampin metroasemille ja takaisin.
    Teksti on kaupunkisuunnittelulautakunnan 7.2.2008 kokouksesta (esityslista), jossa Jätkä on esillä. Asiahan palautettiin valmisteluun, kunnes Anteron ehdotuksesta raitsikat saivat omat kaistat. Autoliitto on organisaatio, jota ei tämä kaupunki tarvitse.
    Viimeisin muokkaaja vko; 04.02.2008 kello 13:45. Syy: lainaus lainaukseksi; turhat rivinvaihdot poistettu

  8. #128
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Tuohan kuulostaa ihan HKL-Suy:n lausunnolta. Oliskohan menneet paperit sekasin?

  9. #129
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    06.11.2007
    Viestejä
    277

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Noin paljon lokaa en usko edes HKL-Suy:n tuottavan.

  10. #130
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut -Epex82- Näytä viesti
    Noin paljon lokaa en usko edes HKL-Suy:n tuottavan.
    Jos HKL-Suy saisi päättää ilman lautakuntia ja muita poliitikkoja, niin Jätkään tulisi tehokas bussiliityntä Ruoholahden metroasemalle ja mahdollisesti joku maskottiratikka. Sellaista siellä yritettiin väen väkisin vängätä viimeiseen asti. No, kaksi lautakuntaa ja yksi apulaiskaupunginjohtaja ovat nyt saaneet aikaan sen, että ainakin paperilla tilanne näyttää hyvältä. Suunnittelua jatketaan siis teoriassa lautakuntien päättämän Ve 2:n (2-S:n) pohjalta.

    Olen kuitenkin ymmärtänyt, ettei se ole estänyt HKL-Suy:a käytännössä piirtelemästä taas sellaisia vaihtoehtoja, joissa on mukana busseja lopputilanteessakin. Ja Kampin läpi kulkevasta ratikkaradasta ne eivät pidä ollenkaan.

  11. #131

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Olen kuitenkin ymmärtänyt, ettei se ole estänyt HKL-Suy:a käytännössä piirtelemästä taas sellaisia vaihtoehtoja, joissa on mukana busseja lopputilanteessakin. Ja Kampin läpi kulkevasta ratikkaradasta ne eivät pidä ollenkaan.
    Mikä siinä Kampin radassa oikein hiertää? Tämä on yksi niistä yhteyksistä joita minun on oikeasti vaikea uskoa kenenkään vastustavan.

  12. #132
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    06.11.2007
    Viestejä
    277

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Olen ollut yhteydessä suy:hin. Eivät ole minulle vastustaneet ainakaan Jätkän ratikoita, mutta totesivat viestissään, että maksajan näkökulma on eri kuin sellaisen joka katsoo asiaa ulkopuolelta. heidän mukaansa jätkän rata on ollut alunperinkin kuvioissa mukana.

  13. #133
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    Mikä siinä Kampin radassa oikein hiertää? Tämä on yksi niistä yhteyksistä joita minun on oikeasti vaikea uskoa kenenkään vastustavan.
    Sanopa muuta. Virallisesti tällä hetkellä se, että Simonkadun-UKK:n yhteydestä halutaan liikennöintikokemuksia ennen kuin liikennettä päätetään siellä lisätä. Se ei ole kovin vakuuttava perustelu, koska tuntuu aika erikoiselta investoida 5 000 000 euroa rataan, jota oletusarvoisesti ei voisi muka käyttää.

    Toinen perustelu on se, että Malminrinteen-Ruoholahdenkadun radan rakentaminen on kallis investointi. Sekin perustelu on huttua, koska järjestely säästää liikennöintikustannuksia (verrattuna kutosen pidentämiseen) niin paljon, että ratainvestointi saadaan kuoletettua kohtuullisella aikavälillä pelkillä liikennöintikustannussäästöillä.

  14. #134
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut -Epex82- Näytä viesti
    Olen ollut yhteydessä suy:hin. Eivät ole minulle vastustaneet ainakaan Jätkän ratikoita, mutta totesivat viestissään, että maksajan näkökulma on eri kuin sellaisen joka katsoo asiaa ulkopuolelta.
    Tuo on tietysti totta. Unohtavat vaan sen, että joukkoliikenne ei ole pelkkä menoerä, vaan siitä saadaan myös tuloja. Kslk:n hyväksymän laskelman mukaan se Ve2:n mukaan toteutettu ratikkaverkko tuottaa huomattavasti enemmän lipputuloja kuin HKL:n haluama miniverkko.

    Suy:n "maksajan" näkökulmasta olisi hyvä muistaa myös se, mitä edellisessä viestissäni totesin Kampin läpi tulevan radan investoinnista. Linja 6 on nyt jo niin kuormittunut Bulevardilla, että Jätkän uudet matkustajat johtavat vuorovälin tihentämiseen koko pitkällä linjalla, mikä nostaa kustannuksia täysin tarpeettomasti. Sitä kannattaisi maksajan ajatella.

    Kyllä Jätkään ratikoita tulee. Kivuttomin on linjan 8 pidennys Jätkän keskukseen. Sehän on metroliityntä ja sopii niin muodoin hyvin kaikille osapuolille. Keskustayhteys vaan on se ongelmallisempi. Lisäongelmia aiheuttaa Suy:lle myös Helsingin Satama, joka haluaa oman keskustaratikan Tyynenmerenkatua pitkin, HKL haluaa sinne bussin. Satama on tarjoutunut myös maksamaan terminaalin edustalle tulevan kääntösilmukan.

  15. #135
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    06.11.2007
    Viestejä
    277

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Juu, Ve2 taisi olla paras, vaikka varmaan sille bussijutullekin joku perustelu oli.Käsitykseni mukaan Jätkä on jo "pihvi" ja vaihtoehtoja ovat 2 ja 2S ja asiastahan on jo sekä kaupunkisuunnittelulautakunnan ja joukkoliikennelautakunnan päätökset. Asun itse Bulevardilla, ja sanoisin, että se ei ole kovin kuormittunut ratikka. Aamun vuoroväli Hietalahdesta on älytön 7.06 ja seuraava vasta 7.24. Kutonen on useimmiten täynnä Aamulla Bulevardilla enemmänkin Hietalahden suuntaan kun keskustan suuntaan. En silti usko, että moni Jätkäläinen kutosta käyttää , vaan ysiä ja metroa.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Kuvia Jätkäsaaren raitioyhteyden työmailta
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 56
    Viimeisin viesti: 18.07.2012, 00:17
  2. Anna nimet Jätkäsaaren raitiovaunupysäkeille!
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 43
    Viimeisin viesti: 12.09.2011, 23:33
  3. Vastauksia: 54
    Viimeisin viesti: 26.08.2010, 07:01
  4. Mikonkadun raitiotie
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 125
    Viimeisin viesti: 02.06.2009, 14:55
  5. Jätkäsaaren joukkoliikennevaihtoehto tulevaisuudessa
    kirjoittanut vristo foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 28.05.2007, 09:41

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •