Sivu 13 / 45 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3910111213141516172333 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 181-195/666

Viestiketju: MLNRV3-hankinta

  1. #181
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6555

    oletus Vs: Uusien raitiovaunujen tilaaminen käyntiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Bombardierin huolenpito Adtranzin Helsinkiin sopimattomasta konstruktiosta ja sen korjailuun syytämä raha kertovat kyllä juuri päinvastaista.
    Olet kyllä oikeassa tuossa. Bombardier on vastuussa tuosta Adtranzin epäonnistuneeksi osoittautuneesta kaupasta, eikä heillä oikein ollut muita vaihtoehtoja kuin kaupan peruminen taikka nykyinen järjestely. Eiköhän Bombardierilla tarkkaan pohdittu, kumpi heille tulee kalliimmaksi ja pakon edessä on sitten saatu nykyinen järjestely voimaan.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  2. #182

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Uusien raitiovaunujen tilaaminen käyntiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Bombardier on vastuussa tuosta Adtranzin epäonnistuneeksi osoittautuneesta kaupasta,
    Jännintähän tuossa on se, että itse Variotram piti kilpailusäännöksistä johtuen silti myydä Stadlerille. Bombardier sai Variotramista ainoastaan vastuut itselleen.

  3. #183
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3535

    oletus Vs: Uusien raitiovaunujen tilaaminen käyntiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Ja väite, ettei Bombardieria voi valita "sattuneesta syystä" on kyllä vailla pohjaa.
    Tuo letkautuksenihan oli ihan puhdasta stereotyyppistä sarkasmia, jos et sattunut huomamaan .

    Toki mikä tahansa näistä kolmesta voi olla voittaja.

    ---------- Viesti lisätty kello 4:12 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 2:55 ----------

    Mitäs malleja noi sitten tarjoavatkaan?

    Transtechillä on toki vain yksi mahdollinen.

    Bombardier voisi tarjota mahdollisesti Flexity II:staan tai sitten joitain Transtechin tyyppistä mallia, jonkalaisia on ennestään mm. Essenissä ja Krakovassa.

    Entäs CAF sitten? Netistä löytyi uutinen Belgradin vaunukaupoista, joissa toimittaja on juurikin CAF. Teknisiltä tiedoiltaan ja mitoitukseltaan tuo voisi olla aika lähellä Helsinkiin tarjottua vaunua, ainoastaan pituutta olisi hieman vähemmän:

    http://www.railwaygazette.com/news/s.../browse/5.html

    ---------- Viesti lisätty kello 4:26 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 4:12 ----------

    Korostan, että edellä pohtimani asiat ovat toki puhtaita olettamuksia.

    ---------- Viesti lisätty kello 5:02 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 4:26 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Teknisiltä tiedoiltaan ja mitoitukseltaan tuo voisi olla aika lähellä Helsinkiin tarjottua vaunua, ainoastaan pituutta olisi hieman vähemmän.
    Bombardierin Flexity II näyttäisi olevan melkoisen lähellä CAF Urboa. Viisimodulinen vaunu, jossa on oikeat, kääntyvät telit päätymoduuleissa sekä keskellä yksi, joka ainakin CAF Urbossa on juoksuteli. Ovetkin on ainakin havainnekuvissa sijoitettu jokseenkin samankaltaisesti ja edessä oleva yksilehtinen ovi mahdollistaa kuljettajapalvelunkin.

    "Kuin kaksi marjaa", sanoisin näin maallikkona CAF Urbosta sekä Bombardier Flexity II:sta.

    FLEXITY 2 Brochure (PDF)
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  4. #184

    Liittynyt
    10.02.2009
    Viestejä
    454

    oletus Vs: Uusien raitiovaunujen tilaaminen käyntiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Puolimatala Näytä viesti
    Pidän itsekkin peukkuja Transtechille!
    Itse en pidä. Tietysti riippuu siitä, minkä tasoisen laitteen tekevät, mutta mitään protoilua ei pidä hyväksyä Helsingin joukkoliikenneratkaisuna. Bombardier kykeni isona firmana vastaamaan munimisestaan. Kykeneekö Transtech?

  5. #185
    GT8N avatar
    Liittynyt
    22.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    809

    oletus Vs: Uusien raitiovaunujen tilaaminen käyntiin

    Pointtina lienee se, että kannattaa tilata tilaajaa varten räätälöity idioottivarma vaunu, kuin tilata valmistajan massatuotantokamaa, jonka kanssa saadaan sitten hieroa vuositolkulla, eikä sittenkään tule mitään.
    Näin se nyt vaan menee

  6. #186
    Tunnistettu jäsen MaZo avatar
    Liittynyt
    02.01.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    208

    oletus Vs: Uusien raitiovaunujen tilaaminen käyntiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut GT8N Näytä viesti
    Pointtina lienee se, että kannattaa tilata tilaajaa varten räätälöity idioottivarma vaunu, kuin tilata valmistajan massatuotantokamaa, jonka kanssa saadaan sitten hieroa vuositolkulla, eikä sittenkään tule mitään.
    Tästä voidaan olla montaa mieltä. Tilaajaa varten räätälöity vaunu ei ole idioottivarma, vaan joiltain osin, ellei kokonaan, prototyyppi. Massatuotantovaunuja on yleensä hierottu pidempään ja lastentautien ym. vikojen todennäköisyys on pienempi.
    Yhteensopivuus Helsingin rataverkkon kanssa ei ole täysin varmaa kummassakaan vaihtoehdossa, vaikka se onkin todennäköisempää varta vasten rataan varten suunnitellulla vaunulla.

  7. #187
    GM 5 avatar
    Liittynyt
    10.07.2007
    Sijainti
    Düsseldorf
    Viestejä
    115

    oletus Vs: Uusien raitiovaunujen tilaaminen käyntiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Bombardier voisi tarjota mahdollisesti Flexity II:staan..
    Straßenbahn Magazin muistaakseni väitti Flexity II:n sopivan vain 1435mm raideleveydelle. Metrisille järjestelmille tarjotaan Flexity Outlook vaunua.

  8. #188
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3535

    oletus Vs: Uusien raitiovaunujen tilaaminen käyntiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut GM 5 Näytä viesti
    Metrisille järjestelmille tarjotaan Flexity Outlook vaunua.
    Eli tällainen (esimerkki: Łódź)

    http://upload.wikimedia.org/wikipedi...unner_Lodz.JPG
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  9. #189

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1691

    oletus Vs: Uusien raitiovaunujen tilaaminen käyntiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Viisimodulinen vaunu, jossa on oikeat, kääntyvät telit päätymoduuleissa sekä keskellä yksi, joka ainakin CAF Urbossa on juoksuteli.
    Tässähän äkkiseltään tulee mieleen, että tuollainen konstruktio hötkyilee kohtalaisen vapaasti ja miten sattuu. Jotenkinhan hötkyily on varmasti estetty. Ilmeisesti jollain keskittävillä vaimentimilla?

  10. #190

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1931

    oletus Vs: Uusien raitiovaunujen tilaaminen käyntiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Eli tällainen (esimerkki: Łódź)

    http://upload.wikimedia.org/wikipedi...unner_Lodz.JPG
    Tuo Łódźin esimerkki on aika tyypillistä Flexity-muotoilua. Kai vaunua olisi metriselle järjestelmälle saatavana Eurotram-mallina. Noin komean vaunun mainetta ei tosin pitäisi pilata Helsingin olosuhteissa.

  11. #191
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7545

    oletus Vs: Uusien raitiovaunujen tilaaminen käyntiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Vesa Nurminen Näytä viesti
    Kai vaunua olisi metriselle järjestelmälle saatavana Eurotram-mallina. Noin komean vaunun mainetta ei tosin pitäisi pilata Helsingin olosuhteissa.
    Eurotrameja ei ole tehty metrin raiteelle. Mutta en usko olevan mitään estettä tehdä Eurotramia metriseksi.

    Eurotram ei vain näytä menestyneen kaupallisesti kovin hyvin. Viimeisimmästä tilauksesta on jo vuosia ja kokonaismäärä on jäänyt aika vaatimattomaksi. Eurotramit ovat olleet kalliita vaunuja, mikä johtunee siitä, että sekä telejä että niveliä on pituuteen nähden paljon. Ja molemmat maksavat, ei niinkään pelkkä kori ja penkit.

    Antero

  12. #192
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1459

    oletus Vs: Uusien raitiovaunujen tilaaminen käyntiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut GM 5 Näytä viesti
    Straßenbahn Magazin muistaakseni väitti Flexity II:n sopivan vain 1435mm raideleveydelle. Metrisille järjestelmille tarjotaan Flexity Outlook vaunua.
    Minä taas väittäsin, että Stadtverkehr ja Bombardier itse ovat luvanneet Flexity II:ta myös 1000 mm raideleveydelle (ja korileveyksille 2,3, 2,4 ja 2,65), mutta tilauksia ei vielä ole. Kapeat raideleveydet ovat olleet yksi Bombardierin valtti Alstomia vastaan, koska Citadista ei tehdä kuin normaaliraideleveydelle. Tuskin Bombardier on tästä edusta valmis luopumaan myöskään uuden tuotteensa kanssa.

    Flexity Outlookhan on markkinointinimi, jota käytetään sekä Eurotramista että Cityrunnerista. Suurin osa outlookeista on toki Cityrunnereita ja Flexity II on puolestaan Cityrunnerista jatkokehitetty vaunu. Eurotramia ei virallisesti enää myydä. Melko pitkään sitä olisi varmasti saanut hinnasta ja tilauskoosta sopimalla, mutta veikkaisin senkin ajan vähitellen päättyneen.

  13. #193

    Liittynyt
    12.04.2008
    Viestejä
    31

    oletus Vs: Uusien raitiovaunujen tilaaminen käyntiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hmikko Näytä viesti
    Joku Skodan johtaja sanoi tännekin linkatussa haastattelussa, että firmalla ei ole juuri jakoa Länsi-Euroopan markkinoilla, kun isot ratikkamaat suosivat omia valmistajiaan (viittaus oli ilmeisesti lähinnä Ranskaan ja Alstomiin). Jotenkin sain sen käsityksen, että tilauskirjat eivät varsinaisesti pursuile töitä.

    Ainakin poikkeavan näköinen Skodan vaunu olisi ollut. Kuvia katsellessa silmä jotensakin tottui lähellä nokkaa näkyvillä kääntyilevään teliin, vaikka se tekeekin vaunusta aikalailla bussin näköisen.
    Škodalla on kääntyvät telit, miten ne toimii näkee esim. tästä videosta:
    http://www.youtube.com/watch?v=dn6ZyBLEcVo

    Prahan verkossa nyt testataan 2 prototyypia, jos joku haluaa tulla niitä katsomaan

  14. #194
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7545

    oletus Vs: Uusien raitiovaunujen tilaaminen käyntiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Karel Näytä viesti
    Škodalla on kääntyvät telit, miten ne toimii näkee esim. tästä videosta:
    http://www.youtube.com/watch?v=dn6ZyBLEcVo
    Škodan vaunu on Eurotramin tapainen. Eurotramissa kuitenkin ohjaamo kääntyy etummaisen telin mukana. Škodassa on säästetty yksi nivel molemmissa päissä tekemällä päätytelistä kääntyvä ja korista yhtenäinen.

    Antero

  15. #195
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    675

    oletus Vs: Uusien raitiovaunujen tilaaminen käyntiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Tässä vielä tietoisku Crotramista. Zagrebissa on jo 53 tällaista ja 70 vaunua on tilattu lisää. Myös muualla ollaan erittäin kiinnostuneita siitä.

    Mutta answer.com tietää kuitenkin sanoa seuraavaa:
    "Poor Quality
    As of February 2007, 53 trams have been delivered. The trams are, due to poor quality, often out of service. ~20 of 53 are out of service every day."

    Zagrebissa niitä kuitenkin ajelee, kuten näistä kuvista näkee. Ja pistetäänpä vielä video kaupanpäälle.
    Sivujesi linkissä on mielenkiintoisia kuvia johdinautoista. Eikös niistä pidä innostua enemmänkin. Kyllähän kyseisillä johdinautoilla hoitaisi esim Jätkäsaaren liikenteen. Onhan kustannusero selvä, kun vedetään vain kaksi johtoa eikä kahta kiskoa ja yksi johto. Ja sitä paitsi kyllähän kiskojen vaihtaminen aikamoisen rumban kadulla aiheuttaa ja se tehdään viiden vuoden välein. Ja kuten sivuilla olevista kuvista näkee, myös johdinauton kuljetuskapasiteetti on kasvanut ja lattiakin on matalalla.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 14.12.2009 kello 14:58. Syy: Korjattu lainaus

Vastaavia viestiketjuja

  1. M 300 -hankinta
    kirjoittanut Albert foorumissa Metrot
    Vastauksia: 303
    Viimeisin viesti: 03.05.2016, 18:04
  2. HKL: Hankinta-asiantuntijan tehtävä haettavana
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 24.05.2013, 11:00
  3. TKL:n käytettyjen bussien hankinta 2012
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 23.06.2012, 21:57
  4. VRO:n vetureiden hylkäys- ja hankinta-aikataulu
    kirjoittanut Jpl foorumissa Junat
    Vastauksia: 45
    Viimeisin viesti: 13.08.2009, 09:44
  5. 2-kerrosvaunujen (IC) hankinta etenee
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Junat
    Vastauksia: 14
    Viimeisin viesti: 10.04.2006, 11:08

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •