Sivu 33 / 45 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 132329303132333435363743 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 481-495/666

Viestiketju: MLNRV3-hankinta

  1. #481
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    374

    oletus Vs: MLNRV3-hankinta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    MTV3 uutisoi Kympin uutisten loppukevennyksessä uudesta vaunusta: http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.s...a-keraa-kehuja
    Samoin Ylen Uudenmaan uutisissa aihetta käsiteltiin. Areenasta löytyy http://areena.yle.fi/tv/1994718 ja nettiversio http://yle.fi/uutiset/matkustajille_...jainen/6773754

  2. #482
    NS
    NS ei ole kirjautuneena
    NS avatar
    Liittynyt
    26.01.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    325

    oletus Vs: MLNRV3-hankinta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Liukkaan sileän kumimaton ja listat minäkin panin merkille – eiköhän niille vielä tehdä jotain.
    Listat?

    Kun vertaa 401:n etukilpeä esimerkiksi vaunun 38 vastaavaan (ks. kuva), herää kysymys, ovatko näytöt ollenkaan samanlaiset, vai onko fontti uuden vaunun kilvessä vain säädetty kapeammaksi ja siten selvästi vaikealukuisemmaksi. Toivottavasti tähänkin asiaan saadaan vielä muutos!

  3. #483
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6563

    oletus Vs: MLNRV3-hankinta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut NS Näytä viesti
    Listat?
    Lattiamaton saumakohdissa ja esim. podestereiden reunoissa kiertää alumiinilistat. Ne ovat märkänä tosi liukkaita, ainakin näin uusina.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut NS Näytä viesti
    Kun vertaa 401:n etukilpeä esimerkiksi vaunun 38 vastaavaan (ks. kuva), herää kysymys, ovatko näytöt ollenkaan samanlaiset, vai onko fontti uuden vaunun kilvessä vain säädetty kapeammaksi ja siten selvästi vaikealukuisemmaksi. Toivottavasti tähänkin asiaan saadaan vielä muutos!
    Näytöt on sijoitettu siten, että jos näytön yläreunassa on tekstiä, niin se peittyy vaunun rakenteiden alle. Siten kuin joissain busseissa, joissa Roihupelto näyttää Hoihupellolta. Aiemmin oli jo puhetta siitä, että tämän vuoksi Articin näyttöjen fonttikokoa on ensiapuna pienennetty. Myöhemmin sitten korjataan nuo puutteet niin, että näyttö on kokonaan käytettävissä ja fonttikoko kasvaa takaisin oikeihin mittoihin. Tilapäinen hätäratkaisu siis!
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  4. #484
    ess
    ess ei ole kirjautuneena
    ess avatar
    Liittynyt
    10.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    733

    oletus Vs: MLNRV3-hankinta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Myöhemmin sitten korjataan nuo puutteet niin, että näyttö on kokonaan käytettävissä ja fonttikoko kasvaa takaisin oikeihin mittoihin. Tilapäinen hätäratkaisu siis!
    En nyt haluaisi olla kyyninen, mutta nämä tilapäiset hätäratkaisut tuppaavat jäämään pysyviksi.
    "Juna toisi huumeet."

  5. #485
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3537

    oletus Vs: MLNRV3-hankinta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ess Näytä viesti
    En nyt haluaisi olla kyyninen, mutta nämä tilapäiset hätäratkaisut tuppaavat jäämään pysyviksi.
    Tuohan on vain eka proto, joten on 39 seuraavaksi valmistuvaa vaunua aikaa korjata ko.ongelma. Jos niissäkään ei sitä korjata, niin sitten on kyllä vikaa jossain suuremmissa asioissa.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  6. #486

    Liittynyt
    22.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    324

    oletus Vs: MLNRV3-hankinta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Näytöt on sijoitettu siten, että jos näytön yläreunassa on tekstiä, niin se peittyy vaunun rakenteiden alle. Siten kuin joissain busseissa, joissa Roihupelto näyttää Hoihupellolta. Aiemmin oli jo puhetta siitä, että tämän vuoksi Articin näyttöjen fonttikokoa on ensiapuna pienennetty. Myöhemmin sitten korjataan nuo puutteet niin, että näyttö on kokonaan käytettävissä ja fonttikoko kasvaa takaisin oikeihin mittoihin. Tilapäinen hätäratkaisu siis!
    Niin korjataan. Kysymys vain miksi alunperin piti mokata. Kai tehtaallakin olisi voinut huomata rakennevirheen?
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 15.08.2013 kello 18:29. Syy: kielenkäyttö

  7. #487
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6563

    oletus Vs: MLNRV3-hankinta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ess Näytä viesti
    En nyt haluaisi olla kyyninen, mutta nämä tilapäiset hätäratkaisut tuppaavat jäämään pysyviksi.
    Onhan sitä itse kukin kyyniseksi oppinut, mutta kyllä tämä asia kuntoon tulee.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut pehkonen Näytä viesti
    Kysymys vain miksi alunperin piti mokata. Kai tehtaallakin olisi voinut huomata rakennevirheen?
    Ei ole edes Artic täydellinen. Siksihän nämä esisarjan vaunut tehdään. Eiköhän tuolla tule esiin yhtä sun toista laittoa vielä. Mutta aika pienistä asioista on sittenkin kyse. Variossa murtuu runko halki, teli jyskyttää itsensä hengiltä ja samalla hajoaa kiskotkin alta. Siihen nähden yksi linjakilpi ei vielä ole kovin paha juttu.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 15.08.2013 kello 18:30. Syy: muokattu lainattua viestiä
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  8. #488
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: MLNRV3-hankinta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut pehkonen Näytä viesti
    Niin korjataan. Kysymys vain miksi alunperin piti mokata. Kai tehtaallakin olisi voinut huomata rakennevirheen?
    Jos nyt vähän paneutuu asiaan. Niin kyseessä on uusi tuote, josta on tällä hetkellä olemassa vasta yksi prototyyppi, Syyskuussa jo lienee toinen (402) olemassa.
    Näillä protoilla on tosiaan tarkoitus testata vaunutyyppiä, sekä karsia pois ja korjata mainitsemiasi rakennevirheitä, sekä tehdä muita mahdollisesti tarvittavia muutoksia ennen kuin vaunujen sarjavalmistus alkaa.
    Tuo sinun "alunperin mokata" on jo vähän kuin trollausta. Tai sitten kun nuorna miehenä eräs esimieheni sanoi:
    Te nuoret odotatte heti, että kaikki toimii välittömästi halutulla tavalla ja on täydellistä. Vaan ei sellaista ole!

  9. #489
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6563

    oletus Vs: MLNRV3-hankinta

    Variotram tuli Helsinkiin marraskuussa 1998 ja linjaliikenteeseen elokuussa 1999. Valmetin nivelvaunu tuli Helsinkiin kesäkuussa 1973 ja linjaliikenteeseen joulukuussa. Artic tuli Helsinkiin kesäkuussa 2013 ja linjaliikenteeseen elokuussa. Aika nopeaa toimintaa.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  10. #490
    NS
    NS ei ole kirjautuneena
    NS avatar
    Liittynyt
    26.01.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    325

    oletus Vs: MLNRV3-hankinta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Valmetin nivelvaunu tuli Helsinkiin kesäkuussa 1973 ja linjaliikenteeseen joulukuussa.
    Onko sinulla (tai muilla) tiedossa tarkempaa päivämäärää joulukuun osalta?

  11. #491

    Liittynyt
    22.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    324

    oletus Vs: MLNRV3-hankinta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut NS Näytä viesti
    Onko sinulla (tai muilla) tiedossa tarkempaa päivämäärää joulukuun osalta?
    Suomen Raitiotieseura ry:n sivuilla http://raitio.org/ratikat/helsinki/h...nr1/hklnr1.htm on tieto: Ensimmäinen liikennöintipäivä / First day on traffic: 16.12.1973 (linja / route 10).

  12. #492
    NS
    NS ei ole kirjautuneena
    NS avatar
    Liittynyt
    26.01.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    325

    oletus Vs: MLNRV3-hankinta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut pehkonen Näytä viesti
    Suomen Raitiotieseura ry:n sivuilla http://raitio.org/ratikat/helsinki/h...nr1/hklnr1.htm on tieto: Ensimmäinen liikennöintipäivä / First day on traffic: 16.12.1973 (linja / route 10).
    Kiitos tiedosta. Etsin päivämäärää juuri kyseiseltä sivulta, mutta jostain syystä se ei osunut silmään. Minua kiinnosti tietää, olinko tuolloin syntynyt, ja nyt selvisi että olin kahden päivän ikäinen.

    Pankaa ihmeessä viidakkorumpu soimaan heti, kun näette Articin linjaliikenteessä! Jossain mainittiin, että se saattaisi tulla taas linjalle tällä viikolla. Olisi mukavaa tietää asiasta silloin, kun vaunu on yhä linjalla (tai vasta menossa linjalle), eikä vasta jälkikäteen.

    Panttaakohan HKL tahallaan tietoa Articin liikennöinnistä? Lehtijutuissa tieto tulevasta linjaliikenteestä on hyvin epämääräistä. Halutaanko välttää mahdollinen yleisöryntäys, joka myöhästyttäisi vaunun kulkua, vai onko kaikki oikeasti niin epävarmaa, ettei mitään suunnitelmia voi tehdä.
    Viimeisin muokkaaja NS; 19.08.2013 kello 11:17.

  13. #493

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3587

    oletus Vs: MLNRV3-hankinta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Suunnittelemamme Articin vaunukonsepti näyttää menestyvän. Moskova ja puolalainen Pesa ovat sopineet 120 Articin tapaisen Pesa Twist -vaunun toimittamisesta Moskovan raitioteille. Twist oli esillä viime syksyn Innotransissa Berliinissä. Moskovalla oli joulukuussa julkaistu sopimus vaunujen hankkimisesta Bombardierin kanssa, mutta tämä sopimus on nyt rauennut. Pesan kumppanina toimii venäläinen Uraltransmash. Aiheesta Railway Gazetten sivulla.
    Pesa Twist 1,5 miljoonaa/kpl Kalingradiin(3 kpl) ja 1,66 miljoonaa /kpl Sofiaan. http://www.railwaygazette.com/news/u...esa-trams.html

    Maksaako Transtechin MLNRV3 2,8 miljoonaa/kpl vai onko 110 miljoonan ja 40 vaunun sopimuksessa mukana muutakin kuin vaunut?

    Ratikat ovat aikaisemmin olleet suorastaan sikakalliita (metriä tai matkustajapaikkaa kohti) hankkia esimerkiksi busseihin verrattuna, ovatkohan ratikoiden hinnat nyt jo tipahtamassa järjellisemmälle tasolle?
    Viimeisin muokkaaja petteri; 19.08.2013 kello 11:30.

  14. #494
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1459

    oletus Vs: MLNRV3-hankinta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Pesa Twist 1,5 miljoonaa/kpl Kalingradiin(3 kpl) ja 1,66 miljoonaa /kpl Sofiaan. [url]
    Kalingradiin näyttää menneen lyhyitä (noin 20 m) Swing-moduulivaunuja. Sofiaan menee uutisen perusteella viisiosaisia eli noin 30 m moduulivaunuja. Moskovaan menee Articin mekaanisen perusrakenteen kaltaisia kolmiosaisia Twist-vaunuja.

    Pesa ei ole vielä saanut tehtyä niin tiivistä teliä, että telin päälle saataisiin 2+2 -istuinjärjestys. Istuinjärjestys on yleensä 1+1 ja istuimet ovat suunnilleen Articin kahden istuimen puolivälin kohdalla. Käytävä on toki samalla leveämpi, mutta ikkunan lähelle jää hukkatilaa.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Maksaako Transtechin MLNRV3 2,8 miljoonaa/kpl vai onko 110 miljoonan ja 40 vaunun sopimuksessa mukana muutakin kuin vaunut?
    Käsittääkseni kokonaishintaaan sisältyy ainakin noin yhden vaunun verran varaosia, simulaattori, koulutusta ja käyttöönoton tukea. Optiosarjan vaunut maksavat kai luokkaa 2,5 miljoonaa / kpl.

  15. #495
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7547

    oletus Vs: MLNRV3-hankinta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut late- Näytä viesti
    Käsittääkseni kokonaishintaaan sisältyy ainakin noin yhden vaunun verran varaosia, simulaattori, koulutusta ja käyttöönoton tukea. Optiosarjan vaunut maksavat kai luokkaa 2,5 miljoonaa / kpl.
    Juurikin näin. Optioihin sisältyy myös 30-metrinen 2-suuntavaunu Jokeria varten, hinta noin 2,8 M€/kpl.

    Raitiovaunujen hintojen vertailu ei ole kovin helppoa. Kappalehinta ei kerro mitään juuri siksi, että vaunujen pituudet ovat nykyään 20–50 metriä. Mutta metrihinnatkin vaihtelevat. HKL:n hankinnassa olivat mukana käytännössä kaikki euroopalaiset valmistajat vuonna 2009. Ja vaikka oli kyse samojen vaatimusten mukaisesta vaunusta, kappalehinnan haitari oli silti suunnilleen 1,5–4,0 M€ per 27-metrinen vaunu samalla suorituskyvyllä. Hintahaitari ei ollut näin suuri sitten, kun otettiin huomioon elinaikaiset käyttö- ja ylläpitokustannukset. Mutta niitähän ei ilmoiteta, kun julkisuuteen kerrotaan vaunujen hintoja.

    Transtech oli hinnaltaa aika lailla tarjouskilpailun keskitasoa, niin pelkän vaunun hinnan osalta kuin 40 vuoden kokonaiskustannuksin laskettuna. Transtech voitti kaupan laadulla, ei hinnalla.

    Antero

Vastaavia viestiketjuja

  1. M 300 -hankinta
    kirjoittanut Albert foorumissa Metrot
    Vastauksia: 303
    Viimeisin viesti: 03.05.2016, 18:04
  2. HKL: Hankinta-asiantuntijan tehtävä haettavana
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 24.05.2013, 11:00
  3. TKL:n käytettyjen bussien hankinta 2012
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 23.06.2012, 21:57
  4. VRO:n vetureiden hylkäys- ja hankinta-aikataulu
    kirjoittanut Jpl foorumissa Junat
    Vastauksia: 45
    Viimeisin viesti: 13.08.2009, 09:44
  5. 2-kerrosvaunujen (IC) hankinta etenee
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Junat
    Vastauksia: 14
    Viimeisin viesti: 10.04.2006, 11:08

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •