Mainokset raitiovaunuissa

Liittynyt
23 Joulukuu 2007
Viestit
1,102
Olen huomannut, että joihinkin Artic-vaunuihin on ilmestynyt mainoksia mitkä täyttävät koko ikkunan. Sisältä näistä kohdista ei näe ainakaan sateisena päivänä juuri mitään läpi. Jokin raja pitäisi mainostamisellakin olla. En tiedä mitä mainostavat mutta sitä tuotetta en ainakaan ostaisi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2018

Olen huomannut, että joihinkin Artic-vaunuihin on ilmestynyt mainoksia mitkä täyttävät koko ikkunan. Sisältä näistä kohdista ei näe ainakaan sateisena päivänä juuri mitään läpi. Jokin raja pitäisi mainostamisellakin olla. En tiedä mitä mainostavat mutta sitä tuotetta en ainakaan ostaisi.

Samaa mainostyyppiähän käytettiin myös Varioiden ikkunoissa. En minäkään niistä pidä, koska synkkä päivä on vielä synkempi mainoksen läpi katsottuna. Valitettavasti vaan tuo ikkunapinta on isoin pinta, johon mainoksen saa.
 
Vs: Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2018

Olen huomannut, että joihinkin Artic-vaunuihin on ilmestynyt mainoksia mitkä täyttävät koko ikkunan. Sisältä näistä kohdista ei näe ainakaan sateisena päivänä juuri mitään läpi. Jokin raja pitäisi mainostamisellakin olla. En tiedä mitä mainostavat mutta sitä tuotetta en ainakaan ostaisi.

Niin on tämä kummallista kun samaan aikaan metroissa paikoissa jossa se ei haittaisi näkyvyyttä ikkunoista ulos ei ole mainoksia: eli vaunujen päädyissä (siellä missä ei ole ohjaamoissa) ja ikkunoiden yäpuolella kattolistoissa.
 
Ulkomainonnassa mainostajat haluavat maksaa ensisijaisesti näkyvyydestä autoilijoille ja siksi joukkoliikennevälineiden mainokset on paikoissa, joista ne näkyy hyvin ympärillä ajaviin autoihin.

Joukkoliikennematkustajille suunnatun mainonnan painopiste on digitaalisessa mainonnassa. Digiscreenit tuli ratikoihin jo 10 vuotta sitten ja matkustajille suunnatussa mainonnassa juuri ne kiinnostavat mainostajia.
 
Matkustaja on maksanut matkalipun joukkoliikennevälineeseen ja on kohtuullista että hän näkee ikkunasta ulos. Mutta enemmän olen nähnyt mainostyyppiä, joka ikkunassa näkyy mainoksena ulkopäin, mutta sisällä ei huomaa kuin pienen eron ulospäin katsottaessa verrattuna mainoksettomaan ikkunaan.
 
Matkustaja on maksanut matkalipun joukkoliikennevälineeseen ja on kohtuullista että hän näkee ikkunasta ulos. Mutta enemmän olen nähnyt mainostyyppiä, joka ikkunassa näkyy mainoksena ulkopäin, mutta sisällä ei huomaa kuin pienen eron ulospäin katsottaessa verrattuna mainoksettomaan ikkunaan.
En pidä näistä verkon läpi ulos katselemisista mutta totuus on, että kyllä niistä sentään näkee mutta nämä ,mainitsemani Articien mainokset ovat vihoviimeisiä.
 
Liikennevaloihin jämähtäneen tai autojen tukkimien kiskojen myötä muuten etenemisessään hyytyneen 404:n Finnkino Itiksen teippauksen teksti "Jos olisin metro, menisin..." tuntuu kyllä saunapuhtaalta vinoilulta raitiovaunujen etenemisnopeutta kohtaan.
Jotain tälle asialle olisi tehtävä -enkä tarkoita tällä sitä, että kaikki vaunut olisi syytä teipata kokomainoksiksi, jolloin niihin nousevilta matkustajilta ei sitten enää tarvitsisi periä maksua korvaukseksi siitä, että saa oleskella lämpimässä joukkoliikennevälineessä kylmässä ulkoilmassa kävelyn tai fillaroinnin sijaan.
 
Takaisin
Ylös