Poikkeusreitit Hämeentien remontin aikana

PSi

Liittynyt
30 Kesäkuu 2005
Viestit
125
HSL:n sivuilla on jonnekin jemmattuna raitioteiden poikkeusreittikartta. Sitä ei ole reittikarttasivulla, tuleva poikkeusreitti ei liity 2019 linjastosuunnitelmaan, se ei ole häiriöissä eikä uutisissa. Olen kartan onnistunut kerran löytämään, mutta olen nyt matkalla, ja yritän sitä oudolla uudellla puhelimella etsiä tuloksetta. Onko kartta mielestänne helposti löydettävissä ja jos on niin minkä polun kautta sen hsl.fi -aloitussivulta navigoimalla löysitte. (Anteeksi lukuisat luöntivirheet)
 
Viimeksi muokattu:
Vs: Poikkeeusreitit Hämeentien remontin aikana

HSL:n sivuilla on jonnekin jemmattuna raitioteiden poikkeusreittikartta. Sitä ei ole reittikarttasivulla, tuleva poikkeusreitti ei liity 2019 linjastosuunnitelmaan, se ei ole häiriöissä eikä uutisissa. Olen kartan onnistunut kerran löytämään, mutta olen nyt matkalla, ja yritän sitä oudolla uudellla puhelimella etsiä tuloksetta. Onko kartta mielestänne helposti löydettävissä ja jos on niin minkä polun kautta sen hsl.fi -aloitussivulta navigoimalla löysitte. (Anteeksi lukuisat luöntivirheet)

Löytyy etusivulta otsikon "Liikenne" alta kohdasta tiedotteet.

Suora linkki karttaan.
 
Vs: Poikkeeusreitit Hämeentien remontin aikana

Jääkö Brahen puistikko kokonaan käyttämättä?

Itsellä ei ole mitään virallista tietoa, mutta tuolle pysäkille ei montaa ratikkaa taida mitenkään mahtua, joten se voisi ehkä tukkia liikennettä, jos siinä pysähtyisi neljä ratikkalinjaa. Kolmonenhan kääntyy juuri ennen tuota pysäkkiä sivulle, joten se voisi jäädä ikävästi jumiin jonon perälle.
 
Vs: Poikkeeusreitit Hämeentien remontin aikana

Itsellä ei ole mitään virallista tietoa, mutta tuolle pysäkille ei montaa ratikkaa taida mitenkään mahtua, joten se voisi ehkä tukkia liikennettä, jos siinä pysähtyisi neljä ratikkalinjaa. Kolmonenhan kääntyy juuri ennen tuota pysäkkiä sivulle, joten se voisi jäädä ikävästi jumiin jonon perälle.

Meillähän on nykyään nämä hienosti tahdistetut aikataulut, joten eiväthän vaunut kulje peräkkäin.

Entä matkustajien palvelu? Tai ehkä sillä ei ole mitään merkitystä.
 
Vs: Poikkeeusreitit Hämeentien remontin aikana

Itsellä ei ole mitään virallista tietoa, mutta tuolle pysäkille ei montaa ratikkaa taida mitenkään mahtua, joten se voisi ehkä tukkia liikennettä, jos siinä pysähtyisi neljä ratikkalinjaa. Kolmonenhan kääntyy juuri ennen tuota pysäkkiä sivulle, joten se voisi jäädä ikävästi jumiin jonon perälle.

Vaunujen mahtumisen pysäkille on antanut syyksi HSL tiedotteen kommentoinnissa. Samalla myöskään bussilinja 51 ei enää pysähtyisi Porvoonkadun pysäkillä 0261 Malminkartanon suuntaan ajettaessa vaan siirtyy käyttämään Sturenkadun pysäkkiä Meiran kohdalla. En kylläkään usko, että pysäkin välistä jättäminen auttaisi paljoakaan, koska aiemmin ykkösellä ja 51:llä matkustaessa joutui melko usein odottamaan valojen vaihtumista pohjoiseen päin mentäessä. Muutoksista tulee enemmänkin mieleen, että joiltakin osin HSL on käsittänyt asiakaslähtöisyyden eri tavoin kuin moni muu.

Linkki tiedotteeseen: https://www.hsl.fi/liikennetiedotte...-432019-raitioliikenne-poistuu-tyomaan-tielta
 
Viimeksi muokattu:
Mikä on tavoiteaikataulu sille, että

a) linjat 1 ja 8 palaavat Kurviin

b) linjat 6 ja 7 palaavat Hämeentielle?

Pikaisella googlauksella ei löytynyt muuta kuin että 1 ja 8 ehkä vuoden kuluttua (siis maaliskuusta 2019 laskettuna).
 
Mikä on tavoiteaikataulu sille, että

a) linjat 1 ja 8 palaavat Kurviin

b) linjat 6 ja 7 palaavat Hämeentielle?

Pikaisella googlauksella ei löytynyt muuta kuin että 1 ja 8 ehkä vuoden kuluttua (siis maaliskuusta 2019 laskettuna).

Jos 1 ja 8 palaavat Kurviin, ei kai mikään estä myös 6 ja 7 siirtymistä Kurvin kautta kiertävälle poikkeusreitille?
 
Jos 1 ja 8 palaavat Kurviin, ei kai mikään estä myös 6 ja 7 siirtymistä Kurvin kautta kiertävälle poikkeusreitille?
Ei varmaankaan, mutta minä ainakin ajattelin, että 339-DF pohti kutosen ja seiskan osalta nimenomaan eteläisintä osaa Hämeentiestä.
 
Mikä on tavoiteaikataulu sille, että

Pikaisella googlauksella ei löytynyt muuta kuin että 1 ja 8 ehkä vuoden kuluttua (siis maaliskuusta 2019 laskettuna).

Tuota samaa ajankohtaa muistelisin. Tällä hetkellähän tekevät lippuhallin vesieristettä, joten voisi kuvitella, että aikataulu olisi varsin realistinen. Ja minulle on jäänyt sellainen käsitys, että kaikki reitit tulevat samalla kertaa takaisin Kurviin.

EDIT: Tässähän se tieto on: https://www.hel.fi/helsinki/fi/kart...suunnittelu/katujen-rakentaminen/hameentie-qa
 
Viimeksi muokattu:
Tuota samaa ajankohtaa muistelisin. Tällä hetkellähän tekevät lippuhallin vesieristettä, joten voisi kuvitella, että aikataulu olisi varsin realistinen. Ja minulle on jäänyt sellainen käsitys, että kaikki reitit tulevat samalla kertaa takaisin Kurviin.

EDIT: Tässähän se tieto on: https://www.hel.fi/helsinki/fi/kart...suunnittelu/katujen-rakentaminen/hameentie-qa

Kiitos. Eli joskus 2020 lopulla. Rohkenen arvata, että ollaan kyllä 2021 puolella kun tuo valmistuu. Siellä on tulvinut nyt jo ainakin kolmesti, kaipa se töitä hidastaa.
 
Takaisin
Ylös