Palvelukseen halutaan: Raitioliikenneyksikön johtaja

Koska mitään etua touhussa ei voi tulla mistään muusta kuin työolojen kiristämisestä.
Ja tämä taas johtaa motivaation lopahtamiseen ja kaikenlaisen osaamisen jäämiseen taka-alalle. Niitä, jotka haluavat yrittää uuden johdon kanssa jotain, hyljeksitään ja nimitellään kätyreiksi yms. Tulee tilanne, jossa on tavallaan "italialainen lakko" kokoajan päällä: mennään kuin hidastetussa filmissä ja tehdään vain välttämätön ja sekin hitaasti, eikä asioiden onnistumisella ole juurikaan väliä. Samalla odotellaan, etta koko yritys kaatuu ja tulee taas jokin toinen, joka sanoo, miten asioiden pitäisi muuttua. Tai haikaillaan niiden entisten "hyvien aikojen" perään.

Kunpa uudella raitioliikennejohtajalla olisi taskussaan parempia ja makeampia "porkkanoita" kun mahdollisia uudistuksia aletaan toteuttamaan, kuin Helsingin kaupungin bussipuolella aikanaan. Siellä muuten näki vielä muutamia vuosia sitten, miten pätevä ja motivoiva yritysjohto voi vaikuttaa koko yrityksen henkeen. Oli hienoa työskennellä HKL-Bussiliikenteessä silloin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Uusi HKL-Raitioliikenneyksikön johtaja DI Pekka Sirviö tulee Alstomilta. Firma on pohjimmiltaan se tuttu Alsthom, joka on tunnettu Suomessa VR:n Dr13-dieselvetureista. Joitain vuosia sitten, hankittuaan Fiat Ferroviarian, Alstom edustajaa meillä myös Sm3- ja Sm4-sähköjunia.

Alstomin matalalattiaiset raitiovaunut kuuluvat Citadis-tuoteperheeseen. Sieltä saisi varmasti näppärän uuden vaunutyypin Helsinkiin. Citadis-asiantuntija on nyt siis laitoksella töissä.

Mielenkiintoista on myös se, että mitenkä Alstomin kova kilpailija Bombardier tulee selviytymään tiukoista Variotram-ehdoista HKL:n kanssa. Seuranta on varmasti tarkkaa myös uuden yksikönjohtajankin puolesta.

Menestystä ja kiiltäviä kiskoja HKL-Rly:lle!

JK. Haltian blogista lainaan tähän yhden lauseen:

"Lyhyt punainen lanka: pätevä jätkä, hyvän oloinen persoona, pystyy taklaamaan Bombardieria ja selviää todennäköisesti seuraavasta ratikkahankinnasta."
 
JK. Haltian blogista lainaan tähän yhden lauseen:

"Lyhyt punainen lanka: pätevä jätkä, hyvän oloinen persoona, pystyy taklaamaan Bombardieria ja selviää todennäköisesti seuraavasta ratikkahankinnasta."
Joo, tämä vaikuttaa hyvältä ja osoittaa kyllä, että Helsingin raitioliikenne saattaisi nousta hieman "pysähtyneisyyden ajastaan".
 
Jos kerran on nyt uusi johtaja haettu aalspommilta, tilataan varmasti seuraavaksi jotain sutta ja sekundaa
kolistelemaan Helsingin kaduille, toivottavasti ei.
 
Jos kerran on nyt uusi johtaja haettu aalspommilta, tilataan varmasti seuraavaksi jotain sutta ja sekundaa
kolistelemaan Helsingin kaduille, toivottavasti ei.
Sopii lukea tätä viestiketuja; toivottavasti saadaan hyvä helsinkiläinen vaunu aikaiseksi.
 
Sopii lukea tätä viestiketuja

Täytyy toki muistaa, että uusi raitioliikennejohtaja ei ole vielä edes aloittanut virassaan. Hänen vaikutusvaltansa on varmasti kaikkein suurin tulevassa vaunuhankinnassa ja jos hän on sitä mieltä, että itse ei kannata tehdä, niin koko hanke saa nopean lopun hänen aloittaessa hommat.

Toki eihän entinen työnantajakaan sitä kerro, että hän välttämästi sympatiseeraisi sitä kovasti. Joku syyhän siihenkin on, että Alstom on nimenomaan entinen työnantaja.
 
Viimeksi muokattu:
Timo Ketola menehtynyt

Raitioliikenneyksikön edellinen johtaja Timo Ketola on menehtynyt vaikeaan sairauteensa 13.10. Lauantain 27.10. HS:ssa oli toimitusjohtaja Lahdenrannan muistokirjoitus Ketolasta ja samassa lehdessä myös Ketolan kuolinilmoitukset.

Antero
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Takaisin
Ylös