Mistä korvaavia raitiovaunuja Varioiden tilalle Helsinkiin?

Ei siellä tiedetä, siellä kysytään vain. Mutta ainakaan linkatuissa viesteissä ei ole lisätietoa.
Hyvä kun siellä "vaan kysytään". Nyt tuli tällekin forumille mielenkiintoista asiaa! Kyselisivät vain lisää :smile:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vor nicht allzu langer Zeit ging das Gerücht um, ein Zwischenhändler hätte die in Würzburg fehlenden 8x-DueWags 233 - 235 an Helsinki verkauft. Dort wären sie zumindest während der Leichtathletik-WM zum Einsatz gekommen.

Für das Lichtraumprofil wären die Dinger ja geeignet. Was ist da dran?

Mutta mitäs tämä "uutinen" mahtaa tarkoittaa? Tiedätkö siitä jotain, Martin?

Suomennettu:

"vähän aikaa sitten kiersi huhu, että välimyyjä olisi myynyt Würzburgista puuttuvat vaunut 233 - 235 (-> myyty, mutta ei kukaan tiedä mihin) Helsinkiin. Sielä ne olisi olleet liikenteessä yleisurheilun MM-kisojen aikana.
...
Onko tässä jotain totuutta?"

Eihän minun tarvitse kirjoittaa, että tämä huhu ei ole totta ;-)

Martin
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Mutta minä kuulin, että kuusi välipala-mannea on myyty Helsinkiin, mutta ensin niistä muutetaan "ajolaitteet".
06.07:http://forum.mysnip.de/read.php?13803,479582,479666#msg-479666
"Luotettavan tiedon mukaan Helsingissä odotetaan, että saksalaiselta pajalta vapautuu kapasiteettia välipala-manne -vaunujen modernisointiin."
(Hyvin vapaa käännös)
Uskallan sanoa, että myös kommentin kirjoittaja on luotettava.
Saamme sentään edes Saksanmaalta tietoa Helsingin raitiovaunuasioista. :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tietääkö kukaan onko noita manneja tulossa lisää Helsinkiin.
Vai tyydyttikö Vario-sopimus tarpeet.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tietääkö kukaan onko noita manneja tulossa lisää Helsinkiin.
Vai tyydyttikö Vario-sopimus tarpeet.
Kyllä ne tulossa ovat. Vario-sopimus on vain "paperi". Liikennettä hoidetaan toimivilla vaunuilla, ei papereilla. Elokuussa 2008 liikenne lisääntyy linjan 9 vuoromäärän verran, joskin kympin lyhentyessä sieltä voidaan nipistää jotain pois.

En väheksy Vario-sopimusta. Mutta se aika on vasta edessä, kun voimme päätellä, toimivatko Variot luvatulla tavalla vai eivätkö toimi. Aina parempi, mitä suuremmalla käyttöasteella niillä voidaan ajaa ja mitä paremmin ne kestävät. Kaikki Variot ovat Saksassa käyneet ja nyt niitä viimeistellään täyteen iskuun.
 
Eivät nämä ihan Varioita korvaamaan tule (topicin otsikon mukaisesti), mutta nyt alkaa tapahtua joka tapauksessa.

Joukkoliikennelautakunnan jäsen Mirva Haltia kertoo blogissaan sen mitä on keväästä saakka odoteltu:

Mirva Haltia sanoi:
- HKL tuo 6 kpl Mannheimilaisia spåria nyt sitten suomeen ja ratikkajohtaja halusi kuulla etukäteen mitä mieltä lautakunta on niidenkin yliteippaamisesta, koska ovat samassa kunnossa kuin ne 2 tällä hetkellä teipattua Mannheimilaista, eli maalaus olisi kallista, teippaus meille ilmaista ja mainostulojakin virtaisi. Lautakuntalaiset eivät suoranaisesti teippausta vastustaneet, mutta muistuttivat, että ikkunat pitää jättää rauhaan.
Tervetuloa vaan Helsinkiin, arvon pitkät välipala-mannheimilaiset, ennestään neljän mainosteipatun lyhyemmän sisarusten (HKL151-154) seuraksi!
 
Viimeksi muokattu:
Jes, lisää vain manneja! Ne ovat minun suosikkivaunuja. Harmi vain, että ne ovat viime aikoina olleet pääosin vain ruuhkavuoroissa ja koulutusajossa. Myös mainosteippaus sopii hyvin mannejen yhdeksi erikoispiirteeksi, mutta Loreal-vaunuja on jo riittävästi. Toivottavasti löytyy joku muukin mainostajataho.

Jatkossa kun manneja on kymmenen kappaletta, niillä hoituu jo melkeinpä yhden kokonaisen linjan liikennöinti. Ei kun ysistä vaan kunnon mannelinja ;)
 
Listasta puuttuu maininta vaunujen 519 ja 523 kohdalta.
Tilanne ko.listalla on ollut noin viime keväästä saakka ja sivuston ylläpitäjä on ilmeisesti ollut hieman epäröivä Helsinkiin tulevien vaunujen suhteen. Puolan Lodziin on mennyt tähän mennessä viisi vaunua ja yksi odottaa vielä toimitusta. Käsitin niin, että Lodziin on määrä mennä kaikkiaan kahdeksan vaunua ja Helsinkiin kuusi.
 
Käsitin niin, että Lodziin on määrä mennä kaikkiaan kahdeksan vaunua ja Helsinkiin kuusi.
Kyllä se näin on. Ja Helsinkiin tulevat ovat annetun tiedon mukaan 503, 507, 510, 517, 519 ja 523.
RNV muuten otti ja tilasi 19 Rhein-Neckar -variobahnia Bobardierilta. Toimitetaan 2009-2010. Niistä luemma 8 menee Heidelbergiin. Sieltähän voisi sitten irrota halvalla vuoden 1973 kaksisuunta- Gt6-Düwageja Hesan "tarpeisiin".
 
RNV muuten otti ja tilasi 19 Rhein-Neckar -variobahnia Bobardierilta. Toimitetaan 2009-2010. Niistä luemma 8 menee Heidelbergiin.
Bombardierin lehdistötiedote asiasta. Aika mielenkiintoiseksi asian tekee se, että Variobahn on nykyisin Stadlerin tuote. Mutta ilmeisesti kyseessä on aiemman tilauksen option käyttäminen.
 
Takaisin
Ylös