Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/23

Viestiketju: Tukholma: Djurgårdslinjen Centralstationille

  1. #1
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    2789

    oletus Tukholma: Djurgårdslinjen Centralstationille

    Dagens Nyheterin mukaan SL:n hallitus päättää tänään, toteutetaanko Djurgårdslinjenin jatke Centralstationille. Radan on tarkoitus olla valmis 2010.

    Uutisen mukaan asiassa ei aiota enää tehdä uusia selvityksiä vaan nyt päätetään toteutuksesta.

    DN 24.4.2007

  2. #2
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1459

    oletus Vs: Tukholma: Djurgårdslinjen Centralstationille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Mikko Laaksonen Näytä viesti
    Dagens Nyheterin mukaan SL:n hallitus päättää tänään, toteutetaanko Djurgårdslinjenin jatke Centralstationille. Radan on tarkoitus olla valmis 2010.
    Kieltämättä rajallinen ruotsin lukutaitoni väittää kuitenkin, että tänään päätetään velvoittaa SL:n toimitusjohtaja teettämään päivitykset aiempiin selvityksiin. Käytännössä tämä tarkoittanee aiemman suunnitelman yksityiskohtien tarkistamista ja kustannusarvion päivittämistä.

    Toteuttamispäätös voitanee tehdä vasta kustannusarvion kanssa. Lisäksi artikkelissa mainitaan, että Tukholman kaupungiltakin joudutaan kysymään kantaa, kun tarkoitus kuitenkin on rakentaa kaupungin kaduille. Tästä tosin tuskin tulee ongelmaa, koska kaupunkia ja SL:n hallitusta johtaa sama poliittinen yhteenliittymä.

  3. #3
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    2789

    oletus Vs: Tukholma: Djurgårdslinjen Centralstationille

    Kiitos Late tarkennuksesta. Näinhän asia olikin. Mutta uutisesta käy ilmi juuri se, että varsinaista selvitystä ei ole tarkoitus tehdä, vaan päivittää kustannusarviot jotta lopullinen toteutuspäätös voidaan tehdä ripeästi.

  4. #4
    JE
    JE ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    1220

    oletus Vs: Tukholma: Djurgårdslinjen Centralstationille

    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=642939

    Tukholman kaupungin liikenneasioista vastaava "borgarråd", kokoomuslainen Mikael Söderlund on nyt esittänyt kielteisen kantansa hankkeelle. Eli näyttäisi siltä että Tukholman kaupunki ei välttämättä haluakaan raitioteitä kauduilleen.
    Viimeisin muokkaaja JE; 24.04.2007 kello 23:02. Syy: borgarrådin kenties harhaanjohtava käännös poistettu
    terveisin
    JE

  5. #5

    Liittynyt
    28.07.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    174

    oletus Vs: Tukholma: Djurgårdslinjen Centralstationille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JE Näytä viesti
    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=642939

    Tukholman kaupungin liikenneasioista vastaava "borgarråd" eli raatimies, kokoomuslainen Mikael Söderlund on nyt esittänyt kielteisen kantansa hankkeelle. Eli näyttäisi siltä että Tukholman kaupunki ei välttämättä haluakaan raitioteitä kauduilleen.
    Mikael Söderlund motivoi mielipiteensä sillä että katuverkko näillä halutuilla kaduilla on jo nyt niin täynnä kaikenmaailman avoneuvoja että hänen mielestään ratikka ei oikein mahdu.... Tulee mukavaa nähdä kuka 'taiston' voittaa, SL vai Tukholman kaupunki, joka tietenkin voi itse päättää omista kaduistaan, SL tai Landstingethän eivät paljon siihen voi vaikuttaa.

    Ps. Borgarråd om poliittinen aluestaan vastuullinen virka (on miljöborgarråd, stadsbyggnadborgarråd, socialborgarråd yms). Viralla ei ole mitään tekemistä Raatihuoneen kanssa (Rådhus) joka on Suomessa oikeustalo, vai kuinka?

  6. #6
    JE
    JE ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    1220

    oletus Vs: Tukholma: Djurgårdslinjen Centralstationille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut antaeus Näytä viesti
    Ps. Borgarråd om poliittinen aluestaan vastuullinen virka (on miljöborgarråd, stadsbyggnadborgarråd, socialborgarråd yms). Viralla ei ole mitään tekemistä Raatihuoneen kanssa (Rådhus) joka on Suomessa oikeustalo, vai kuinka?
    Kyllä, juuri näin. Ruotsin kuntien hallinnossa puolueet ovat selkeästi joko "vallassa" tai "oppositiossa" toisin kuin meillä Suomessa. Ja "borgarrådit" ovat siten tavallaan kunnallisen tason ministereitä. Käännökseni oli huono - oikeuslaitoksen kanssa tällä viralla ei tosiaan ole mitään tekemistä.
    terveisin
    JE

  7. #7
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6004

    oletus Vs: Tukholma: Djurgårdslinjen Centralstationille

    Djurgårdslinjenin jatko hoidetaan yhteistyönä yksityissektorin kanssa. SL valitsee tarjouskilpailulla hankkeelle toteuttajan, joka rakentaa ja ylläpitää radan ja varikon, hankkii vaunut ja hoitaa liikennöinnin 15 vuoden ajan. Hankkeen toteuttaja saa kiinteän korvauksen jokaisesta noususta (tarjouksessa määritellään tämä korvaus), eikä mitään muita korvauksia. Lisäksi tarjouksissa määritellään, miten järjestelmä luovutetaan SL:lle sopimuksen umpeuduttua.

    Tarjoukset jätetään lokakuun alkuun mennessä ja SL valitsee toimittajan marraskuussa. Liikenne alkaa 2010. Tiukan aikataulun takia SL edellyttää, että liikenteeseen hankittavat raitiovaunut ovat jo tuotannossa olevaa mallia.

    Museoliikenne jatkuu entisellä reitillään varsinaisen liikenteen lomassa.

  8. #8
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    2789

    oletus Vs: Tukholma: Djurgårdslinjen Centralstationille

    Kuukanko: laitatko lähteen uutiselle?

  9. #9

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Tukholma: Djurgårdslinjen Centralstationille


  10. #10

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Tukholma: Djurgårdslinjen Centralstationille

    Jos jollain vain on tai tulee olemaan tietoa radanrakennusmetodeista tuolla uudella ja parannettavalla radalla, niin toivottavasti jakaa tietonsa foorumin kanssa.

  11. #11
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6004

    oletus Vs: Tukholma: Djurgårdslinjen Centralstationille

    Vaikka tarjouskilpailua ei ole vielä ratkaistu, liikkuu julkisuudessa huhuja, että hankkeen voittaisi Keoliksen ja Bombardierin yhteenliittymä. Bombardierilta tulisi liikenteeseen samantyyppisiä vaunuja kuin Tvärbanalla.

  12. #12

    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki Lauttasaari
    Viestejä
    427

    oletus Vs: Tukholma: Djurgårdslinjen Centralstationille

    SL'n sivulla olevassa uutisessa on mielenkiintoista myös se, että rata haarautuisi Djurgårdenin sillan kohdalla myös kohti Frihamn'ia (Karlaplan'in kautta). Lisäksi linjan jatkoa Keskusrautatieasemalta Fridhemsplan'lle tutkitaan. Eli Tukholmaan olisi tulossa todellinen keskustan kaupunkiraitiotie.
    'En ole kiinnostunut selityksistä, joita annetaan myöhästymisille. Olen kiinnostunut vain siitä mitä on todella saatu aikaan'
    (Mahatma Gandhi)

  13. #13

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3669

    oletus Vs: Tukholma: Djurgårdslinjen Centralstationille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Hape Näytä viesti
    SL'n sivulla olevassa uutisessa on mielenkiintoista myös se, että rata haarautuisi Djurgårdenin sillan kohdalla myös kohti Frihamn'ia (Karlaplan'in kautta). Lisäksi linjan jatkoa Keskusrautatieasemalta Fridhemsplan'lle tutkitaan. Eli Tukholmaan olisi tulossa todellinen keskustan kaupunkiraitiotie.

    Eikös tuo Frihamnin reitti ole ainakin osittain yksiraiteinen siirtoraide uudelle varikolle? Vaikka Karlaplanin reitillä voisi tulevaisuudessa olla liikennekäyttöäkin ainakin jonkin matkaa.

  14. #14

    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki Lauttasaari
    Viestejä
    427

    oletus Vs: Tukholma: Djurgårdslinjen Centralstationille

    Petteri, oman ymmärrykseni mukaan olisi tarkoitus ajaa Frihamniin matkustajaliikennettä. Radalla oliis kahdet raiteet, ainakin karttapiirroksen mukaan. Aluella on satama matkustajaterminaaleineen ja lisäksi ymmärtääkseni sinne on tulossa lisää asuntoja. Lisäksi radan uutta varikkoa suunnitellaan lähelle Frihamnia.
    'En ole kiinnostunut selityksistä, joita annetaan myöhästymisille. Olen kiinnostunut vain siitä mitä on todella saatu aikaan'
    (Mahatma Gandhi)

  15. #15

    Liittynyt
    28.07.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    174

    oletus Modernin ratikan paluu Tukholman keskustaan!

    Uutisissa tänään kerrottiin päätöksestä jatkaa nykyistä Djurgårdslinjen Kungsholmenille asti läntisellä keskikaupungilla. Rata avataan viimeistään 2011 kun TUB3 (sininen) suljetaan kesäkuukausina kolmena vuonna Citytunnelin rakentamisem vuoksi.
    Tällöin tunnelbana ei kulje reittiä Rådhuset-Kungsträdgården noin neljänä kuukautena ja spåra tulee auttamaan tässä tilanteessa kun matkustajat tarvitsevat liikennöidä väliä City ja Fridhemsplan jonka ratikka ohittaa kulkiessaan Stadshageniin.
    Linjalle hankitaan samaan aikaan uudet vaunut (millaisia se ovat en vielä tiedä).
    Kaupunki ja Maakäräjät ovat tulleet yhteisymmärrykseen aikataulusta ja yksityiskohdista.
    Ratikka tullaan myös jatkamaan Värtasatamaan jonne suunnitellaan suurta uutta asuntoaluetta ja sillä se tukisi alueen joukkoliikennettä Punaisen metrolinjan rinnalla.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 05.06.2008 kello 07:27. Syy: yhdistetty toiseen viestiketjuun

Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. Tukholma: Lidingöbanan pelastettu
    kirjoittanut JE foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 35
    Viimeisin viesti: 31.03.2016, 13:08
  2. Pariisi - Tukholma - Turku - Helsinki
    kirjoittanut sebastin foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 131
    Viimeisin viesti: 07.01.2016, 17:34
  3. Tukholma tuplaa kertalipun hinnan
    kirjoittanut ratikkakuski foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 32
    Viimeisin viesti: 06.02.2007, 00:30

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •