Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-23/23

Viestiketju: Tukholma: Djurgårdslinjen Centralstationille

  1. #16
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus Vs: Modernin ratikan paluu Tukholman keskustaan!

    Tuohan on hieno uutinen. Voi vain onnitella tukholmalaisia viisaasta päätöksestä.

  2. #17
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    2789

    oletus Vs: Modernin ratikan paluu Tukholman keskustaan!

    Tässä linkkejä uutisiin asiasta. Linja yhdistää pitkään suunnitellun Djurgårdslinjenin jatkeen uusiin linjoihin uusille suurille asuntoalueille Kungsholmenissa ja Värtanissa.

    Uutinen Tukholman nettisivuilla

    Uutinen Dagens Nyheterissä

  3. #18

    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki Lauttasaari
    Viestejä
    427

    oletus Vs: Tukholma: Djurgårdslinjen Centralstationille

    Tieto uudesta kaupunkiraitiotiestä on erinomainen, onnittelut minunkin puolestani!
    Ja vielä kysymys, että liittyykö Tub3'n eteläosan sulkeminen myös kaavailuihin jatkaa Tub3 Nackan kautta Gustavsbergin? Vai onko tämä projekti jo näin pitkällä. En etsinöistä huolimatta löytänyt SL'n sivulta linkkiä tähän projektiin.
    'En ole kiinnostunut selityksistä, joita annetaan myöhästymisille. Olen kiinnostunut vain siitä mitä on todella saatu aikaan'
    (Mahatma Gandhi)

  4. #19

    Liittynyt
    28.07.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    174

    oletus Vs: Tukholma: Djurgårdslinjen Centralstationille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Hape Näytä viesti
    Tieto uudesta kaupunkiraitiotiestä on erinomainen, onnittelut minunkin puolestani!
    Ja vielä kysymys, että liittyykö Tub3'n eteläosan sulkeminen myös kaavailuihin jatkaa Tub3 Nackan kautta Gustavsbergin? Vai onko tämä projekti jo näin pitkällä. En etsinöistä huolimatta löytänyt SL'n sivulta linkkiä tähän projektiin.
    Se liittyy ainoastaan Citybanan rakentamiseen jonka asema tulee Sinisen linjan alle city-alueella. Asema sijoitetaan T-Centralenin alle.

    Kolmosen jatkaminen Nackan suuntaan on yhä vielä kirjoituspöydillä eikäö ole päässyt sieltä vielä pidemmälle. Mutta se on suunniteilla!
    Olin itse eilen illalla yhdessä kokouksessa jossa mainittiin pidemmän ajan suunitelmissa Nackan metro.

  5. #20
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5999

    oletus Vs: Tukholma: Djurgårdslinjen Centralstationille

    SL on nyt tarkentanut suunnitelmiaan ja niissä Djurgårdslinjenin laajennuksesta puhutaan jo nimellä Tvärbana City. Nähtävästi Djurgårdslinjenin jatko Centralstationille on siirretty osaksi tätä hanketta.

    SL:n uutinen

  6. #21
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Tukholma: Djurgårdslinjen Centralstationille

    Djurgårdslinjen saa kilpailijan täysin markkinaehtoisesti toimivasta bussilinjasta: Nobina alkaa liikennöidä Cityterminaalista Djurgårdenille omalla bussilinjalla kesäkuun alussa, kertoo tämän päivän Dagens Nyheter. Lipun hinta on 50 kruunua, ja yhdellä lipulla voi matkustaa yksi aikuinen ja enintään kolme lasta.

    Mikähän mahtaa olla bussiliikenteen linjalupapolitiikka Ruotsissa? Ilmoitusasianako noita vaan perustetaan, vai vaaditaanko esim. SL:n lupa? Meillä HSL:n pitäisi myöntää linjalupa tuollaiselle maksulliselle, yleisölle avoimelle liikenteelle.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  7. #22
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5999

    oletus Vs: Tukholma: Djurgårdslinjen Centralstationille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Ilmoitusasianako noita vaan perustetaan, vai vaaditaanko esim. SL:n lupa?
    Markkinaehtoista liikennettä saa Ruotsissa perustaa ilmoitusasiana.

  8. #23
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    2789

    oletus Vs: Tukholma: Djurgårdslinjen Centralstationille

    Joukkoliikennelainsäädäntöä muutettiin Ruotsissa niin, että joukkoliikenneviranomaiset eivät saa lainkaan myöntää yksinoikeuksia. Joukkoliikenneviranomaisten kilpailuttamaa, PSA:n mukaista liikennettä ei ole siis suojattu mitenkään. Markkinaehtoista liikennettä saa siis varsin vapaasti perustaa; en tiedä tarkkaan, millaisen ilmoituksen liikenne vaatii.

    Vastaavasti markkinaehtoisessa liikenteessä eivät käy joukkoliikenneviranomaisten liput.

    Kun muistaa, että Ruotsissa kuitenkin joukkoliikenne on monilla alueilla korkeasti subventoitua ja toisaalta varsin laadukastakin, ja suurella osalla joukkoliikenteen käyttäjistä on kuukausi- tai alennuskortit ei markkinaehtoiselle joukkoliikenteelle jää kovin suuria aukkoja. Tietystikin tämän kaltainen turistiliikennevirta voi siihen soveltua, kun monilla matkustajilla ei ole valmiina SL:n kuukausikorttia tai muuta alennuslippua.

    Tämä kuuluisi omaksi ketjukseen.

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Vastaavia viestiketjuja

  1. Tukholma: Lidingöbanan pelastettu
    kirjoittanut JE foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 35
    Viimeisin viesti: 31.03.2016, 13:08
  2. Pariisi - Tukholma - Turku - Helsinki
    kirjoittanut sebastin foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 131
    Viimeisin viesti: 07.01.2016, 17:34
  3. Tukholma tuplaa kertalipun hinnan
    kirjoittanut ratikkakuski foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 32
    Viimeisin viesti: 06.02.2007, 00:30

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •