Raitiovaunuhavaintoja touko-kesäkuu 2007

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Tänään lauantaina 19.5. aamusella vähän ennen kymmentä Töölön linjoilla 4 ja 10 ei ollut ainuttakaan Matoa. Kolmosella (T-versiolla) vastaan tuli sentään HKL 205. Kympillä NrI:iä oli suorastaan uskomattoman paljon, eli seuraavat: 31, 35, 43, 53, 56 ja 65. Töölön puolella ykkössarjan nivelet ovat olleet viimeisen parin vuoden ajan varsin harvinaisia.

Edellä olevilla asioilla lienee yhteys ensi viikon tapahtumiin. Matoja keskitettäneen Koskelaan, joka sitten sijoittaa ne UITP:n ajaksi seiskoille.
 
Mainittakoon, että linjojen 6 ja 8 yhteisillä sarjoilla on tänään liikkunut myös vastikään isosta täyskorjauksesta valmistunut HKL 90.
 
Tänään lauantaina 19.5. aamusella vähän ennen kymmentä...Kympillä NrI:iä oli suorastaan uskomattoman paljon, eli seuraavat: 31, 35, 43, 53, 56 ja 65. Töölön puolella ykkössarjan nivelet ovat olleet viimeisen parin vuoden ajan varsin harvinaisia.
Eilen vasta ensimmäisen kerran kävin tutustumassa 6 ja 8 yhteiseloon. Hämmästys oli suuri kun kalustokin näytti "vaihtuneen". Ennen oli NrII harvinaisuus, nyt NrI. Yltä sitten selviää mihin Nr-ykköset ovat "joutuneet".
Olikohan tuo eilinen havainto poikkeuksellista vai tavanomaista?
 
Olikohan tuo eilinen havainto poikkeuksellista vai tavanomaista?

Kyllä sen pitäisi olla tavanomaista, mutta aika tietenkin näyttää. Koskelasta kerrottiin, että elektronisia määränpäänäyttöjä suositaan, etteivät nauhatunnukset kulu liikaa ennen aikojaan, kun reilun tunnin välein pitää vaihtaa tunnusta.
 
Sekä 7A:lla että 7B:lla on tänään 20.5. pelkkiä Variotrameja liikenteessä.
 
Sekä 7A:lla että 7B:lla on tänään 20.5. pelkkiä Variotrameja liikenteessä.
Joku osaa varmaankin kertoa, onko joskus aiemmin raitiolinjaa hoidettu pelkällä matalalattiakalustolla. Ainoa mahdollisuus lienee linja 10, ehkä 3B/T?
 
Joku osaa varmaankin kertoa, onko joskus aiemmin raitiolinjaa hoidettu pelkällä matalalattiakalustolla. Ainoa mahdollisuus lienee linja 10, ehkä 3B/T?
Miten tuo sitten katsotaankin. Ainakin pyhäpäivinä vaikka kuinka monta kertaa kymppi on mennyt pelkillä Varioilla. Samoin 3T etenkin tänä keväänä. Arvelisin, että yövaunulinjoilla (3B ja 4) tuohon ei normaalisti edes pyritä. Mutta esim. matkustajalaskenta-Vario #201 on toki ollut monta kertaa nelosen yövaununakin. On kai satunnaisesti muitankin Varioita silloin tällöin eksynyt yövaunuiksi.
 
Sekä 7A:lla että 7B:lla on tänään 20.5. pelkkiä Variotrameja liikenteessä.
UITP-delegaatiot ovat alkaneet valua kaupunkiin. UITP:n toimisto aukesti messukeskuksessa lauantaina.

Eiköhän tässä nyt lunastella HKL:n ja Bomban sopimusta. Bomba on UITP:n sponsorina halunnut, että heidän toimittamansa vaunut palvelevat UITP:n vieraita. Ja miksi ei HKL:kin mielellään näytä 1990-luvun muotoilua. Vario on sitä paitsi minusta yksi maailman tyylikkäimmistä ratikoista. Moni kakku päältä kaunis! ;)

Antero
 
Sekä 7A:lla että 7B:lla on tänään 20.5. pelkkiä Variotrameja liikenteessä.

Illalla 7B:lle oli jouduttu vaihtamaan jo joku NrI, numeroa en nyt muista kun huomio kiinnittyi takaoven viereiseen linjakilpeen, joka oli jämähtänyt näyttämään 4X:ää.
 
21.5.

6 / 8 :lla näytti tänä aamuna liikkuvan peräti yksi vario, #239 muistaakseni. Ehkäpä toisessa ketjussa mainittu linjakilpiongelma on saatu ratkaistua...?
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös