Sivu 7 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567
Näytetään tulokset 91-100/100

Viestiketju: HKL:n suunnitelmat oman raitiovaunun kehittämisestä

  1. #91
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1459

    oletus Vs: HKL:n suunnitelmat oman raitiovaunun kehittämisestä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut GM 5 Näytä viesti
    Helsingissä tuskin tullaan äkkinäisesti palaamaan vain kahteen suuntaan ajettaviin vaunuihin. Siksi ajatuksesi noin 20 vaunun hankkimisesta kaksisuuntaisina on mielestäni johdonmukaisinta.
    Tämä on totta. Jos toisaalta nyt päätettäisiin hankkia vain kaksisuuntaisia vaunuja, olisi jo melko pian mahdollista rakentaa uusia osuuksia kaksisuuntaisten vaunujen ominaisuuksia hyödyntäen. Uudet rataosuudet kun joka tapauksessa vaativat niitä uusia vaunuja. Vanhat vaunut jätettäisiin sitten nykyiselle verkolle.

  2. #92
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: HKL:n suunnitelmat oman raitiovaunun kehittämisestä

    Kaikenkaikkiaan erittäin hyviä ja kehityskelpoisia ideoita sekä hyviä perusteluita, Late ja GM5. Toivon totisesti, että ottaa tuulta purjeisiin.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  3. #93
    Nrg
    Nrg ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    04.01.2008
    Viestejä
    185

    oletus Vs: HKL:n suunnitelmat oman raitiovaunun kehittämisestä

    Viimeisestä viestistä on päässyt jo kulumaan useampi kuukausi. Tänä aikana Helsinkiin on saapunut Crotram koejoilla ja uusien vaunujen hankinta on yleisestikin lähempänä.

    Siis: mikä on oman HKL-vaunun tilanne? Onko jollakulla asiasta tietoa, josta saa puhua julkisesti?

  4. #94
    Haltia avatar
    Liittynyt
    14.09.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    66

    oletus Vs: HKL:n suunnitelmat oman raitiovaunun kehittämisestä

    Lisää puhtia sekä omaan suunnitteluun että tulevan ratikkahankinnan tarjouspyyntöä varten löytyi Berliinin Innotrans 2008 -messuilta viime viikolla. Messuraporttini kuvineen löytyy taas blogistani.

    p.s. mukaan on mahtunut ratikoiden lisäksi myös pari hybridibussia
    Ajankohtaiset kuulumiset HKL-liikelaitoksen johtokunnan asioista löydät blogistani Haltian kiskotyö

  5. #95
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7549

    oletus Vs: HKL:n suunnitelmat oman raitiovaunun kehittämisestä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Haltia Näytä viesti
    Lisää puhtia sekä omaan suunnitteluun että tulevan ratikkahankinnan tarjouspyyntöä varten löytyi Berliinin Innotrans 2008 -messuilta viime viikolla. Messuraporttini kuvineen löytyy taas blogistani.
    Kaunis kiitos Mirvalle hyvin ja nopeasti kirjoitetusta messuraportista. Jos puolue kelpaa, äänestäkää Mirvaa, mikäli haluatte poliitikon, joka on sekä kiinnostunut että ymmärtää näistä asioista. Niitä on muuten harvassa, joilla molemmat ehdot täyttyvät.

    Antero

  6. #96

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: HKL:n suunnitelmat oman raitiovaunun kehittämisestä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Kaunis kiitos Mirvalle hyvin ja nopeasti kirjoitetusta messuraportista. Jos puolue kelpaa, äänestäkää Mirvaa, mikäli haluatte poliitikon, joka on sekä kiinnostunut että ymmärtää näistä asioista. Niitä on muuten harvassa, joilla molemmat ehdot täyttyvät.
    Harmi, ettei löydy tästä länsilaidan kultahammasrannikkokaupungista noin asiantuntevia ja joukkoliikenteestä innostuneita ehdokkaita.

    t.Rainer

  7. #97
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: HKL:n suunnitelmat oman raitiovaunun kehittämisestä

    Erinomainen ja kiinnostava selvitys Mirvalta tosiaankin. Kiitos siitä!

    Onko muuten hybridibussien hankinta tosissaan harkinnassa? Alan ammattilaisena kyllä kiinnostaisi kokeilla moista ja mielelläni olisin mukana tuottamassa ympäristöystävällistä bussiliikennettä niillä, jos vain toimivat ja ovat luotettavia. Toki Jenkeissä ja Kanadassa on jo satoja sellaisia ainakin New Yorkin ja Toronton kaupunkien bussiliikenteessä ja luulisi hyvinkin, että varsinkin jälkimmäisen olosuhteet muistuttavat meikäläisiä.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  8. #98
    Haltia avatar
    Liittynyt
    14.09.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    66

    oletus Vs: HKL:n suunnitelmat oman raitiovaunun kehittämisestä

    Kiitos kauniista sanoista

    Hybridibusseja toivottavasti tullaan näkemään ainakin aluksi testikäytössä. Kyllä siellä jo käyntikortteja vaihdeltiin puolin ja toisin, että josko liikennöitsijät vaikkapa saisivat kokeiluun niitä ja sitä kautta jos osoittautuvat toimivaksi, voitaisiin kilpailutusperiaatteisiin niitä alkaa lisäämään.
    Ajankohtaiset kuulumiset HKL-liikelaitoksen johtokunnan asioista löydät blogistani Haltian kiskotyö

  9. #99
    GM 5 avatar
    Liittynyt
    10.07.2007
    Sijainti
    Düsseldorf
    Viestejä
    115

    oletus Vs: HKL:n suunnitelmat oman raitiovaunun kehittämisestä

    Vau! Onnittelut Haltia, hieno ja asiantunteva reportaasi!

    Stadlerin Tangosta haluaisin sanoa, että se on tietääkseni vastoin kuin Variotram/Variobahn Stadlerin omaa suunnittelutyötä ja eroaa huomattavasti entisen Adtranzin vaunuista. Se ei ole kokomatalalattiainen ja siten siinä on myös perinteisiä telejä. Baselhan tilasi niitä 60 kappaletta. Baselin rataverkko on ehkä tietyin osin verrattavissa Helsingin olosuhteisiin, tosin radan kunto on siellä parempi. Jos Tango menestyy Baselissa niin ehkä sellaista voisi harkita Helsinkiinkin jos tuo minimikaarresäde nyt saadaan sopimaan. Stadlerin kotisivuilla ilmoitetaan 12 metriä.

    http://www.stadlerrail.com/images/content/BVB_d.pdf

    HeiterBlickin Leoliner on ollut ainakin toimiva ratkaisu. Ongelmista ei ole kuulunut ja ensimmäiset metrin raideleveydelle rakennetut vaunut ajavat jo Halberstadtissa. Tähän asti valmisteut vaunut ovat lyhyitä mutta esim Leipzigissä niitä ajetaan kahden vaunun yksikköinä ja saahan vaunusta pidemmänkin variaation. Mitä eroa muuten Leolinerilla ja aika saman näköisellä City Riderilla on..?

    Kaiken kaikkiaan trendi näyttää menevän pois kokomatalalattiaisista vaunuista osamatalalattiaisiin telien käytön mahdollistamiseksi.

    Solarikesn Urbinot ovat käytössä myös Dresdenissä ja väite, että kuljettaja ei kuule moottoria on kyllä paikkaansa pitävä. Jos istuu niveltä taaempana juttu on kuitenkin jotain aivan muuta. Ja valitettavasti äänenvoimakkuus liikkeelle lähdettäessä on kyllä kaikkea muuta kuin hiljainen erityisesti auton ulkopuolella. Hybridiversiokin on käynyt Dresdenissä koeajoissa. Selvästi hiljaisempi mutta alustavien mittausten mukaan kuulemma ei taloudellinen. Valmistaja ilmoitti silloin, että hienosäätöä ja parannuksia on luvassa ja seuraava malli onkin sitten jo taloudellisempi. Ehkä tämä messuilla esitelty malli edustaakin tätä uudempaa sarjaa..?

    Onneksi näyttää kuitenkin siltä, että kilpailu lisääntyy ja hinnat pysyvät näin ehkä paremmin kurissa.

  10. #100
    GM 5 avatar
    Liittynyt
    10.07.2007
    Sijainti
    Düsseldorf
    Viestejä
    115

    oletus Vs: HKL:n suunnitelmat oman raitiovaunun kehittämisestä

    Hei!

    Baselin ensimmäinen Tango on käynyt ensimmäisillä koeajoillaan.

    http://www.g-st.ch/trambilder/20081015/index.html


    Tässä vielä linkki Baselin Tangon teknisistä tiedoista:

    http://www.stadlerrail.com/images/content/BVB_d.pdf

Sivu 7 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567

Vastaavia viestiketjuja

  1. Helsingin raitiovaunun raideleveys
    kirjoittanut padoz foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 17
    Viimeisin viesti: 07.01.2015, 19:28
  2. HKL: Helsingin liitosalueen bussilinjojen suunnitelmat valmistuivat
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 28.11.2008, 16:30
  3. KANJO-selvityksen C-rata ja muut sen aikaiset suunnitelmat
    kirjoittanut vristo foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 26.09.2008, 00:53
  4. Raitiovaunun saasteettomuus
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 10
    Viimeisin viesti: 15.04.2008, 20:05
  5. Kysely Turun joukkoliikenteen kehittämisestä
    kirjoittanut Mikko Laaksonen foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 21.02.2007, 15:05

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •