NrI:ien peruskorjaus

kuukanko

Moderaattori
Tunnistettu jäsen
Liittynyt
24 Kesäkuu 2005
Viestit
7,559
Joukkoliikennelautakunta oikeutti tänään HKL:n tilaamaan 17:n NrI:n peruskorjauksen Verkehrs Industrie Systeme GmbH:lta (VIS) eli samalta yritykseltä, joka rakentaa ja asentaa välipalat NrII:iin. Ratikoita kuljetetaan siis tulevina vuosina paljon Saksan ja Suomen välillä.
 
Joukkoliikennelautakunta oikeutti tänään HKL:n tilaamaan 17:n NrI:n peruskorjauksen Verkehrs Industrie Systeme GmbH:lta (VIS) eli samalta yritykseltä, joka rakentaa ja asentaa välipalat NrII:iin. Ratikoita kuljetetaan siis tulevina vuosina paljon Saksan ja Suomen välillä.

Voisi olettaa että noista NrI:stä peruskorjataan ne vaunut joiden ensimmäisestä saneerauksesta on kulunut yli kymmenen vuotta eli vuosina 93-97 korjatut vaunut joita ovat 32, 33, 42, 44, 45, 51, 52, 54, 55, 56, 57, 58, 60, 61, 65, 66 ja 69.
 
Voisi olettaa että noista NrI:stä peruskorjataan ne vaunut joiden ensimmäisestä saneerauksesta on kulunut yli kymmenen vuotta eli vuosina 93-97 korjatut vaunut joita ovat 32, 33, 42, 44, 45, 51, 52, 54, 55, 56, 57, 58, 60, 61, 65, 66 ja 69.
Vaunuihin 51 ja 61 tehtiin parisen vuotta sitten nk. kevyt täyskorjaus, joten niitä en pidä kiireellisimpinä. 33 tulee liikenteeseen lähiaikoina ison TK:n läpikäyneenä. Sekään ei siis sisälly tässä yhteydessä tarkoitettuun 17 vaunun joukkoon. Se, sekä 46 ja 67, täyskorjattiin kolarikorjausten yhteydessä. Kun nyt päätetyt 17 NrI:tä on täyskorjattu, puolet NrI:istä on hyväkuntoisia. Aika näyttää, mikä kohtalo toiselle puolelle koituu.
 
En muistanutkaan että nuo vaunut 51 ja 61 on jo saneerattu, no onhan noita kauhtuneita vaunuja muitakin, esim. 31, 37, 40, 41 ja 59. korvataankohan saneerauksien yhteydessä vanhat nauhakilvet uusilla määränpäänäytöllisillä kilvillä kuten NrII-sarjassa?
 
Tässä vielä HKL 51. Korjaus on siis kevyt täyskorjaus, ei iso saneeraus. Uusi maalipinta toki tekee positiivisen vaikutuksen koko vaunun olemukseen.

Arvelisin, että 38 ja 69 voisivat olla seuraavia täyskorjattavia.
 
Joukkoliikennelautakunta oikeutti tänään HKL:n tilaamaan 17:n NrI:n peruskorjauksen Verkehrs Industrie Systeme GmbH:lta (VIS) eli samalta yritykseltä, joka rakentaa ja asentaa välipalat NrII:iin. Ratikoita kuljetetaan siis tulevina vuosina paljon Saksan ja Suomen välillä.
Entä nivelraitiovaunujen matalalattiaisen väliosan suunnittelun lisätilaus. Liittyykö ehkö Nr ykkösiin?
 
Tosiaankin mielenkiintoinen:

Joukkoliikennelautakunnan päätöksiä 18.10.2007 sanoi:
NIVELRAITIOVAUNUN MATALALATTIAISEN VÄLIOSAN SUUNNITTELUN TILAAMINEN (lisälistalta)
Ehdotuksen mukaan.
Lautakunta oikeutti liikennelaitoksen lisätilaukseen jo aiemmin väliosan suunnittelua tehneeltä Citec Oy:ltä.

Mikä lisätilaus?
 
Takaisin
Ylös