Sivu 7 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567891011 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 91-105/173

Viestiketju: Crotramin testaaminen Helsingissä

  1. #91
    STIB avatar
    Liittynyt
    10.12.2007
    Viestejä
    27

    oletus Vs: Crotramin testaaminen Helsingissä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Ajelikos kukaan Crotramilla ekana päivänä? Miten sujui, ja kuulitteko matkustajien kommentteja?
    I am also interested in any comment or experience of passengers.

  2. #92
    Kotkalainen avatar
    Liittynyt
    06.01.2006
    Sijainti
    Helsinki/Kotka
    Viestejä
    334

    oletus Vs: Crotramin testaaminen Helsingissä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Ajelikos kukaan Crotramilla ekana päivänä? Miten sujui, ja kuulitteko matkustajien kommentteja?
    Tulipahan matkustettua. Pääosa piti vaunua hienona. Kuului ulkoa poisjääneiltä: "siisti vaunu" ja muuta vastaavaa. Toisaalta vaunuun juoksi viimehetkellä tavallista enemmän ihmisiä. Pysäkeiltä kuului vaunun saapuessa kirkumista. Ainoastaan joku valitteli, että vaunu tärisee tavallista enemmän ja istumapaikkoja on liian vähän. Ja yksi pitempi henkilö ei pitänyt istuinten jalkatiloista. Muuten tosiaankin vaikutti kaikinpuolin myönteistä palautetta.

    Ihan hyvin matka sujui. Ainoastaan mikä jäi mieleen oli, että Salmisaareen tullessa vaunun kilvissä luki koeajo. Matkustajia tuli tosin pysäkeillä, kun vaunu joutui pysähtymään jokaisella pysäkillä.
    Kotkalaisen kuvia my operassa kuvat.fi:ssä

  3. #93
    MrArakawa avatar
    Liittynyt
    02.08.2007
    Sijainti
    Helsinki, Lahti
    Viestejä
    638

    oletus Vs: Crotramin testaaminen Helsingissä

    Minun mieleeni jäi, kun joukko koululaisia ihmetteli koko ajan, kuinka paljon nopeampi Crotram ainakin heidän mielestään oli verrattuna vanhoihin vaunuihin. Joka pysäkillä he katsoivat kelloa ja matka taittui kuulema salamannopeasti. Oopperalta Sturenkadulle vain 10 minuutissa! No, aikataulun mukainen ajomatka tällä välillä on 11 minuuttia. Kenties pitkät ja väljät matkustamotilat ja erilainen, hieman metromainen kulkuääni saivat matkan tuntumaan vauhdikkaammalta kuin ennen. Toisaalta Crotram kääntyilee mutkissa niin paljon sulavammin kuin Vauriotramimme, että sekin saa kyydin tuntumaan tasaisemmalta ja nopeammalta.

    Mitä sitä sitten muuta tuli kuultua ihmisten suusta, niin vaunun pituus ja avaruus mutta toisaalta myös istumapaikkojen vähäisyys olivat asioita, joihin jokainen tuntui kiinnittäneen huomiota. Yhden valituksen kuulin siitä, ettei stop-nappeja löydy mistään eikä missään myöskään lue, onko vaunu pysähtymässä seuraavalla pysäkillä.

    Ja olipa Crotram erään naisen mielestä tavattoman kaunis ulkoapäin.

  4. #94
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7549

    oletus Vs: Crotramin testaaminen Helsingissä

    Jo näistä ensikommenteista huomaa, miten tärkeä matkustajille on mielikuva eli tuotteen brändi. Ja miten koetaan matkustusolosuhteet. Hiljainen ääni ja sujuva kulku koetaan nopeutena, vaikka eihän vaunu voi radalla toisten vaunujen välissä paljon nopeammin kulkea.

    Antero

  5. #95

    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki Lauttasaari
    Viestejä
    428

    oletus Vs: Crotramin testaaminen Helsingissä

    Olin Crotramin kyydissä tänään tiistaina.
    Verrattuna variotramiin melu vaihteiden ja ristikoiden kohdalla on paljon vähäisempi. Vaunu toki kolisee, mutta se pieni kolina kuuluu kulkuneuvon imagoon. Ulospäin kolina ei paljoa poikkea voimakkuudeltaan Nr-nivelvaunusta. Moottoreiden ääni on sisätiloissa suhteellisen voimakas, mutta ei häiritsevä.
    Lämmityslaite selviää oikein hyvin myös pikkupakkasella, niinkuin tänään on. Jos kunnalllispolitiiikkomme päätyvät hankinnassaan Crotramiin, niin varmasti lämmitykseen ja lämpöeristyksen kiinnitetään huomiota enemmän. Myöskään parhaillaan satanut lumi ei paakkuuntunut lattialle vaan suli pois.
    Puolentoista viikon takaisen SRS-ajelun ja tämänpäiväisen matkustuskokemuksen jälkeen pidän Crotramia onnistuneena kontruktiona.
    'En ole kiinnostunut selityksistä, joita annetaan myöhästymisille. Olen kiinnostunut vain siitä mitä on todella saatu aikaan'
    (Mahatma Gandhi)

  6. #96

    Liittynyt
    03.11.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    195

    oletus Vs: Crotramin testaaminen Helsingissä

    Matkustin itsekin vaunulla maanantaina, ja olin positiivisesti yllättynyt kaikki oli muuten erinomaisesti, ainoastaan (sisä) melu oli selvästi voimakkaampi kun vanhoissa raitiovaunuissa. Ehkä Helsingin olosuhteisiin ideaalinen olisi joku n. 3-akselinen (Croatramissa on käsitääkseni 4, välipalassa 2 akselia) kaksi-istumapaikkaa vierekkäin tarjoava vaunu.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Vuoro 54 on valittu siksi, että se on ainoa vakiovuoro, joka ei käy kusiputkan kurvissa.
    Voisiko joku selittää missä tuo sijaitsee ja miten siitä selvitään nyt kun Croatram ajaa vuoroa 51?

  7. #97
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2124

    oletus Vs: Crotramin testaaminen Helsingissä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Huppu Näytä viesti
    Voisiko joku selittää missä tuo sijaitsee ja miten siitä selvitään nyt kun Croatram ajaa vuoroa 51?
    Alun perinkin se oli suunniteltu ajoon vuoroon 51.

    Ja jos joskus ei ole Crotramia liikenteessä huoltotaukopäivien aikana, niin sitten siinä vuorossa on jokin muu. Onhan noita varavaunuja kolmattakymmentä reservissä varikoilla...

  8. #98
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Crotramin testaaminen Helsingissä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact Näytä viesti
    Alun perinkin se oli suunniteltu ajoon vuoroon 51.
    Kun Crotramia purettiin rekan lavalta Koskelassa, niin tarkoitus oli sijoittaa se aikanaan vuoroon 54. Suullisen tiedon lisäksi asiasta oli tuolloin olemassa kirjallinen tiedote Koskelan varikon hallipäivystäjällä. Sitä en tiedä, miksi vuoro vaihdettiin. Tiedote oli poistettu ainakin ennen 12.1.

    "Kusiputkan" kurvi on silmukka Hämeentien ja Hauhontien risteyksessä, jota käytetään silloin, kun halutaan ajaa Koskelasta Arabiaan (tai päinvastaiseen suuntaan).

  9. #99

    Liittynyt
    08.08.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    75

    oletus Vs: Crotramin testaaminen Helsingissä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MrArakawa Näytä viesti
    Yhden valituksen kuulin siitä, ettei stop-nappeja löydy mistään eikä missään myöskään lue, onko vaunu pysähtymässä seuraavalla pysäkillä.
    Onko tämä jokin eurooppalainen 'juttu' että stop-nappeja ei kalustossa hirveästi ole ellei niitä siihen erikseen tilaa? Uusissa Iveco-linja-autoissakin taitaa olla aika heikosti stop-nappeja ja sama pätee mm. täällä Lappeenrannassa oleviin kolmeen matalalattiaiseen setraan. Autoissa on alle kymmenen nappia siinä missä vaikka säfflessä on 30+. Vai onko keskieuroopassa tosiaan se periaate, että vuorot pysähtyy kaikilla pysäkeillä, oli matkustajia tai ei? Varioihin varmaan tilausvaiheessa pyydettiin lisää nappeja, mutta mitenkäs mannet/düwagit?

  10. #100
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Crotramin testaaminen Helsingissä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makeone Näytä viesti
    Onko tämä jokin eurooppalainen 'juttu' että stop-nappeja ei kalustossa hirveästi ole ellei niitä siihen erikseen tilaa? Uusissa Iveco-linja-autoissakin taitaa olla aika heikosti stop-nappeja ja sama pätee mm. täällä Lappeenrannassa oleviin kolmeen matalalattiaiseen setraan. Autoissa on alle kymmenen nappia siinä missä vaikka säfflessä on 30+. Vai onko keskieuroopassa tosiaan se periaate, että vuorot pysähtyy kaikilla pysäkeillä, oli matkustajia tai ei? Varioihin varmaan tilausvaiheessa pyydettiin lisää nappeja, mutta mitenkäs mannet/düwagit?
    Tämähän on testivaunu suoraan Zagrebista ja sikäläisillä varusteilla varustettuna. Koeajojen jälkeen se palaa sinne takaisin suorittamaan normaalia päivätyötään. Muunmuuassa näiden asioiden takia vaunun varusteluun ei olla voitu varmaan paljoa koskea. Sehän siis ei ole HKL-Rl:n vaunu ollenkaan. Vaunu on ollut esittelyssä Helsingissä sitä edustavan yhtiön toimesta ja hyvin tuntuu pelanneen.
    Jos tuohon CroTramiin HKL päätyisi hankinnoissaan tai johonkin muuhun tyyppiin, niin sitten varmaan stop-nappejakin tilattaisiin edemmän.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  11. #101

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Crotramin testaaminen Helsingissä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut STIB Näytä viesti
    I am also interested in any comment or experience of passengers.
    I've yet to try it myself, but the impressions I've read and heard are positive:
    - feels fast
    - pretty (exterior)
    - big
    - comfortable ride
    - too few seats.

    People seem to like it.

  12. #102
    ess
    ess ei ole kirjautuneena
    ess avatar
    Liittynyt
    10.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    733

    oletus Vs: Crotramin testaaminen Helsingissä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MrArakawa Näytä viesti
    Minun mieleeni jäi, kun joukko koululaisia ihmetteli koko ajan, kuinka paljon nopeampi Crotram ainakin heidän mielestään oli verrattuna vanhoihin vaunuihin. Joka pysäkillä he katsoivat kelloa ja matka taittui kuulema salamannopeasti.
    Kai se taittuu kun ollaan myöhässä ja kuski panee vähän hanaa. Ainakin tänään Crotram tuli Hesarilla vastaan täyteen tupattuna ja mato perässä miltei tyhjänä.

    Itse kiinnitin huomiota siihen että vaunu surisee tai korisee oudon kuuloisesti liikkeelle lähtiessään.

  13. #103
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Crotramin testaaminen Helsingissä

    Testasin CroTramin tänään ja hieno raitiovaunuhan se oli; todellinen light rail. Istuinten hieman vähäinen määrä ei paljoa haitannut ja vaikutelma oli vaunun pituuden ansiosta kuin "kevytmetrojunassa" ja vakuutti minut siitä, että Helsingin raitiovaunujen tulisi mielestäni olla nykyistä pidempiä. Hesarilta ja Kurvista se tuli aivan täyteen porukkaa ja monet kehuivat vuolaasti sen tiloja. Matkustajina oli kaikenikäistä väkeä, niin koululaisia, kun ikääntyneitäkin. Myös päät kääntylivät katujen varsilla, kun tämä sininen Croatian kaunotar meni ohi. Ja varsinkin Kustaa Vaasatiellä kun Arabianrantaan päin mennessä se sai oikein vauhtia se pääsi todella oikeuksiinsa, kuin pikaratikka konsanaan. Mulle se toi todella hyvät fiilikset taas Helsingin raitioteille. Antero oli oikeassa; tuo nimenomaan on houkuttelevaa joukkoliikennettä ja pitkä, tilava sekä kaunis raitiovaunu on sitä juuri parhaimmillaan. Mieleeni tuli jopa samankaltaiset hyvät fiilikset kuin Strassbourgissa, sen pitkillä raitiovaunuilla toissa syksynä ajellessani.

    Hauska tapaus ajelultani:
    Eräs vanhempi, hiema arvokkaan oloinen rouva oli oikein vartavasten tullut ajelemaan CroTramilla (niinkuin moni muukin siellä) ja oli oikein siis tähdännyt sen kyytiin. Hän kertoi asuvansa juuri Helsinginkadulla ja tunsi siten h8:n kierrosajan mielestään hyvin. Oli oikein pitänyt kirjaa vaunuista (hänellä oli kädessään pahvinen "bongauslappu"), jotka olivat menneet ensin toiseen suuntaan ja sitten tullut pysäkille toiseen suuntaan kun oli hänen mielestään oikea aika. Oli kuitenkin joutunut odottamaan neljät vaunut, ennenkuin CroTram lopulta tuli. Näköjään on vähän iäkkäämpääkin rouvasväkeä ratikkabongareissa, ei tullut houkuteltua häntä jlf:n tai SRS:n jäseneksi, mutta tovin siinä Stadin ratikoista juteltiin. Hän vaikutti jopa niin "tietävältä", että epäilin häntä jopa entiseksi alan ammattilaiseksi (kysyin häneltä), mutta hän sanoi ettei ole. On vaan ikänsä asunut Helsingissä ja kulkenut myöskin ratikoilla koko ikänsä.

    Paloja ajelustani katsottavissa täältä.
    Viimeisin muokkaaja vristo; 24.01.2008 kello 00:57.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  14. #104
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Crotramin testaaminen Helsingissä

    Nyt, CroTram ZET 2263, YouTubessakin:

    linkki 1
    linkki 2
    linkki 3
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  15. #105
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: Crotramin testaaminen Helsingissä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MrArakawa Näytä viesti
    Minun mieleeni jäi, kun joukko koululaisia ihmetteli koko ajan, kuinka paljon nopeampi Crotram ainakin heidän mielestään oli verrattuna vanhoihin vaunuihin.
    Voimansiirrosta kuuluva hieno miehekäs voiman ääni kyllä antaa vaikutelman nopeasta matkanteosta vaikka ei mentäisi yhtään lujempaa kuin muillakaan vaunuilla. Vaunulla on miellyttävän iloinen muotoilu niin sisällä kuin ulkonakin. Hakkaa tilavuudessa ja valoisuudessa mennen tullen Vauriotramit, jotka ovat kokonaisuutena helsinkiläisen apaattisia, ilottomia ja synkeitä.
    Varsinkin tällaisena pimeänä vuodenaikana valoisa matkustamo on yleisvointia piristävä! Ikävää, että vanhojen Nr-vaunujen valaistus ja sisustusväritys on synkistetty täyskorjausten yhteydessä, ihan kuin ei haluttaisi stressaantuneiden helsinkiläisten silmiä liialla valolla ärsyttää.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 24.01.2008 kello 10:37. Syy: lyhennetty lainausta
    !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM

Vastaavia viestiketjuja

  1. Johdinautot Helsingissä
    kirjoittanut JE foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 36
    Viimeisin viesti: 15.08.2013, 04:33
  2. Museoratikkaliikennettä Helsingissä!
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 27
    Viimeisin viesti: 27.08.2009, 16:41
  3. Kalakierros Helsingissä
    kirjoittanut Camo Lissabone foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 18
    Viimeisin viesti: 24.04.2009, 20:14
  4. Turkulaisia Helsingissä...
    kirjoittanut Hujis foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 24
    Viimeisin viesti: 16.11.2006, 09:10
  5. DVD-Raitioliikenne Helsingissä
    kirjoittanut kjasikai foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 10.06.2006, 17:34

Tämän viestiketjun aihemerkinnät

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •