Jos ircissä on tullut mietittyä, että itseasiassa keskustabussilinjat 13 - 18, 23(N) ja 55(A) saataisiin korvattua suhteellisen pienillä lisäyksillä rataverkkoon:
- 13 onnistuisi nykyisellä rataverkolla
- 14 tarvitsisi Kampin radat kokonaisuudessa (myös osuuden Kampista Bulevardille), Topeliuksenkadun, Huopalahdentien, pätkän Pitäjänmäentietä (yhteinen Jokerin kanssa) ja Pajamäentien pätkän
- 14B:lle riittäisi 14:n lisäksi kääntösilmukka Meilahden klinikoiden pihaan ja eteläpäässä yhteinen rata 16:n kanssa
- 15(A) korvautuu suunnitelluilla Jätkäsaaren radoilla
- 16 tarvitsisi jatkon 1A:n Punavuoren päättäriltä Hernesaareen (jota on osaksi suunniteltu muutenkin uuden asutuksen takia), Esplanadin ja yhteyden Liisankadulta Hakaniemeen Merihaan kautta. Linja voitaisiin katkaista/jatkaa muualle Hakaniemestä ja Kulosaari voitaisiin siirtää liityntälinjan varaan
- 17 korvautuu ysillä, tosin aivan eteläpäätä ei vielä rakenneta asukkaiden vastustuksen vuoksi
- 18 tarvitsisi 14:n ja 16:n lisäksi kääntösilmukan Liisanpuistoon ja Munkkivuoren silmukan Huopalahdentieltä
- 23(N) tarvitsisi ysin suunnitellun Ilmalan päättärin jatkoksi yhteyden Ilmalankatu - Hakamäentie - Mannerheimintie - Koroistentie - Tenholantie
- 55(A) tarvitsisi Kampin ratojen lisäksi radat Pohjoiselle Rautatiekadulle ja Hietaniemenkadulle sekä Väinö Auerin kadulta eteenpäin 55:n Koskelan päättärille.