Sivu 4 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345678 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 46-60/126

Viestiketju: Mikonkadun raitiotie

  1. #46
    GT8N avatar
    Liittynyt
    22.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    809

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Ihmettelen vain tätä odottelua. Jos itse olisin päättämässä rakennustöistä, tekisin kaiken valmiiksi, niin että rata olisi opastimia vaille valmis liikennöintiin.

  2. #47
    ess
    ess ei ole kirjautuneena
    ess avatar
    Liittynyt
    10.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    733

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut GT8N Näytä viesti
    Ihmettelen vain tätä odottelua. Jos itse olisin päättämässä rakennustöistä, tekisin kaiken valmiiksi, niin että rata olisi opastimia vaille valmis liikennöintiin.
    Onhan se valmis liikennöintiin. Kumipyöräliikennöintiin.
    "Juna toisi huumeet."

  3. #48
    ess
    ess ei ole kirjautuneena
    ess avatar
    Liittynyt
    10.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    733

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Ihmetyttää miksi Mikonkadulla on Kaivokadun päässä normaali puna-kelta-vihreä liikennevalo kun kerran siellä ei saisi autoilla ajella lainkaan. Pelkkä ratikoiden nuolivalo riittäisi. Nyt minusta tuo normaali valotolppa viestittää että siellä on ihan ok ajella autolla.

    Yksi päivä seurasin tuon osuuden liikennettä noin 10 minuuttia ruuhka-aikana, eikä sellaista valokiertoa tullut että Kaivokadun päässä ei olisi ollut yhtään autoa pyrkimässä pois Mikonkadulta. Välillä niitä oli ihan jonoksi asti.
    "Juna toisi huumeet."

  4. #49

    Liittynyt
    01.07.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    384

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ess Näytä viesti
    Ihmetyttää miksi Mikonkadulla on Kaivokadun päässä normaali puna-kelta-vihreä liikennevalo kun kerran siellä ei saisi autoilla ajella lainkaan.
    Onko näin? Minä luulin, että väliä Kaivokatu - Yliopistokatu saisi ajaa.
    ------ rvk1249 ------

  5. #50
    MrArakawa avatar
    Liittynyt
    02.08.2007
    Sijainti
    Helsinki, Lahti
    Viestejä
    638

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ess Näytä viesti
    Ihmetyttää miksi Mikonkadulla on Kaivokadun päässä normaali puna-kelta-vihreä liikennevalo kun kerran siellä ei saisi autoilla ajella lainkaan. Pelkkä ratikoiden nuolivalo riittäisi. Nyt minusta tuo normaali valotolppa viestittää että siellä on ihan ok ajella autolla.
    Uuden katusuunnitelman mukaan välillä Yliopistonkatu – Kaivokatu Mikonkatu on normaali kaksisuuntainen katu. Valitettavasti autoilu on siis ok. Ja jos autoja tosiaan riittää ruuhkaksi asti, saanee ratikka aikanaan jonotella muiden mukana. Autoilijat ovat katutöiden takia pärjänneet kuukausia ilman Mikonkatua, ja olisivat varmasti pärjänneet jatkossakin. No toivotaan että Mikonkadulta asemalle tulevalle ratikalle on suunniteltu erittäin vahva liikennevaloetuisuus. Autoillehan tuo vihreä ei taida palaa kuin muutaman sekunnin.

  6. #51
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Ei tuolla välillä pitäisi olla autoista mitään haittaa. Kun ratikka saa ajoluvan Kaivokadulta Mikonkadulle, autot eivät tietenkään aja sinne samaan aikaan. Mahdollisesti juuri aiemmin Mikonkadulle ajaneet autot pääsevät kyllä alta pois Yliopistokadulle, kun edessä ei ole liikennevaloja hidastamassa.

    Suunnassa Kaivokadulle päin taas autoja ei teoriassa pitäisi olla lainkaan, sillä vaikka Mikonkadun pätkä Kaivokadun ja Yliopistokadun välillä on autoille kaksisuuntainen, niin Yliopistokatu on yksisuuntainen, joten autoja ei voi (laillisesti) tulla mistään tuolle Mikonkadun pätkälle (paitsi U-käännöksen tekemällä).

  7. #52

    Liittynyt
    20.11.2008
    Viestejä
    10

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Suunnassa Kaivokadulle päin taas autoja ei teoriassa pitäisi olla lainkaan, sillä vaikka Mikonkadun pätkä Kaivokadun ja Yliopistokadun välillä on autoille kaksisuuntainen, niin Yliopistokatu on yksisuuntainen, joten autoja ei voi (laillisesti) tulla mistään tuolle Mikonkadun pätkälle (paitsi U-käännöksen tekemällä).
    Yliopistonkatu muutettiin kaksisuuntaiseksi jo muutama vuosi sitten ja tähän ei kai ole tulossa muutosta. Eli kyllä ne autot pääsevät Mikonkadulle raitioliikennettä häiritsemään.

  8. #53
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Tiger Näytä viesti
    Yliopistonkatu muutettiin kaksisuuntaiseksi jo muutama vuosi sitten ja tähän ei kai ole tulossa muutosta. Eli kyllä ne autot pääsevät Mikonkadulle raitioliikennettä häiritsemään.
    Oho! Enpäs ole huomannutkaan, kun ei siellä tule pahemmin liikuttua.

    Tuo kyllä muuttaa asian, eli Mikonkadulle liikennevaloihin ryhmittyvät autot pahimmassa tapauksessa estävät ratikan pääsyn pysäkillekin, mikä tarkoittaa sitten kahden valokierron odotusta. Ensin päästetään autot pois, että päästään pysäkille, sitten seistään pysäkillä ja sen jälkeen odotellaankin seuraavan kierron vihreää. Ei hyvä.

  9. #54
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7549

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    ...eli Mikonkadulle liikennevaloihin ryhmittyvät autot pahimmassa tapauksessa estävät ratikan pääsyn pysäkillekin, mikä tarkoittaa sitten kahden valokierron odotusta. Ensin päästetään autot pois, että päästään pysäkille, sitten seistään pysäkillä ja sen jälkeen odotellaankin seuraavan kierron vihreää. Ei hyvä.
    Onhan tälle lääke: Jos pysäkille on tulossa ratikka, autoille palaa vihreä niin kauan kunnes ratikka on pysäkillä. Ratikan sijainti on anturoitavissa, jos halutaan. Tällainen järjestely tietenkin tarkoittaa sitä, että Kaivokadulla on punainen Mikonkadun risteykseen tultaessa ja liikenne seisoo. No, sitähän se autojen etuus tarkoittaa. Käytännössä tosin pysäkin käytön estävällä autojen määrällä on rajansa, joten ”pysäkinpuhdistusvihreän” ei tarvitse olla päällä kuin se aika, joka tiellä olevan automäärän poistumiseen menee.

    Antero

  10. #55
    MrArakawa avatar
    Liittynyt
    02.08.2007
    Sijainti
    Helsinki, Lahti
    Viestejä
    638

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Kaivokadulla liikennevaloissa ei perinteisesti ole ollut juurikaan minkäänlaisia etuisuuksia raitiovaunuille ilmeisesti sen takia, ettei Rautatientorin runsas bussiliikenne jumiutuisi heti ensimetreillä. Sen takia olen hieman skeptinen Mikonkadun risteyksen valo-ohjauksen sujuvuudesta, mutta toivotaan muutosta parempaan.

  11. #56
    ess
    ess ei ole kirjautuneena
    ess avatar
    Liittynyt
    10.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    733

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MrArakawa Näytä viesti
    Uuden katusuunnitelman mukaan välillä Yliopistonkatu – Kaivokatu Mikonkatu on normaali kaksisuuntainen katu.
    Joo tuohan selittää hommaa kyllä.

    Kauhuskenaariona minulla on se että Kaivokadun suuntaan on niin pitkä autojono, että ratikka joutuu jonottamaan yksiraiteisella osuudella ja tämä sitten puolestaan sekottaa valojen rytmit eikä Aleksille päin menevä vaunu saa enää ajolupaa.
    "Juna toisi huumeet."

  12. #57
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    07.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    525

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Mikonkatu on todellinen emämunaus nykytilassa. Ehdotukseni olisi, että ajo Yliopistonkadulta estetään täysin siinä Amarillon kulmalla kumpaankin suuntaan.
    Paloautoja varten betoniporsas, jossa "moottoriajoneuvolla ajo kielletty"-merkki.
    Porsaan voi siirtää sitten vaikka yksi mies. Samoin kääntyminen Kaivokadulta Mikonkadulle tulisi ehdottomasti kieltää.

  13. #58
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Aleksanterinkadulta ja Mikonkadulta puuttuu vielä raiteenvarauksen varmistusjärjestelmä.
    Vartti

  14. #59
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    12.2.: Viime yönä? vedetty ajojohtimet. Mutta viimeiset 10 m Aleksin päästä vielä puuttuvat (ja turvalaite tietysti).

  15. #60
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Kaivokadulla Mikonkadun vaihteessa vaihdeopastin (toimii).
    Liittyykö näihin opastimiin sitten mitään turvalaitejärjestelmää?
    Mikonkadulla (S - pallo - risti) ja Aleksilla (S - pallo - "hämähäkki") kolmilamppuinen rv-valo.
    Ajojohtimen viimeiset ~10 m Aleksin päästä puuttuvat.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Munkkivuoren raitiotie
    kirjoittanut teme foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 397
    Viimeisin viesti: 14.12.2017, 20:45
  2. Hernesaaren raitiotie
    kirjoittanut olanik foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 54
    Viimeisin viesti: 18.02.2017, 16:27
  3. Bulevardin raitiotie
    kirjoittanut hylje foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 71
    Viimeisin viesti: 16.07.2014, 19:39
  4. Itäkeskuksen raitiotie
    kirjoittanut Knightrider foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 30.05.2011, 23:09
  5. Raitiotie Lauttasaareen
    kirjoittanut vristo foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 25
    Viimeisin viesti: 26.03.2010, 01:07

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •