Sivu 5 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456789 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 61-75/126

Viestiketju: Mikonkadun raitiotie

  1. #61
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Kyllä on ahtaat paikat Mikonkadulla. Pahoin pelkään, että liian ahtaat ainakin Kaivokadulta Mikonkadulle kääntyvälle ratikalle, sillä ratikan kääntyessä vastasuunnan autoilijat jonottavat Mikonkadulla valoissa, ja katu on niin kapea, että ihan henkilöautollakin kääntyessä saa olla tarkkana, että mahtuu vastasuunnan autojen ja kadun reunan väliin. Eli sujuva liikenne edellyttää, että valoissa odottavat autot ryhmittyvät todella lähelle jalkakäytävän reunaa, jotta ne eivät ole ratikan tiellä. Miten sitten henkilöautoa isompien autojen kanssa käy, en tiedä.

    Samoin nuo teräspylväät, joiden tarkoitus tietysti on hyvä, saavat aikaan sen, etteivät autoilijat uskalla ajaa ihan ajoradan oikeassa reunassa vaan vähän keskemmällä. Ja yhteen pylvääseen oli joku jo ehtinyt autollaan osua, sillä se on mukavasti vääntynyt osin ajoradan päälle. Siinä kohtaa autot sitten koukkaavat vielä kauempaa.

    Aikamoinen sumppu sinne on syntynyt. Saas nähdä miten toimii.

    Millainen vaikutus sillä olisi liikenteeseen, jos autoliikenne kiellettäisiin kokonaan myös Kaivokadun ja Yliopistokadun välisellä osuudella Mikonkatua? Yliopistokadulle pääsisi edelleen Unioninkadun ja Fabianinkadun kautta. Ateneuminkujan, Yliopistokadun ja Mikonkadun risteykseen pitäisi vaan tehdä pienehkö kääntöpaikka, jos Yliopistokadusta tulee umpikuja. Kuitenkin kääntöpaikalla olisi todella vähän liikennettä, joten sen aiheuttama häiriö (sehän olisi väistämättä osin rv-kiskojen päällä) olisi kuitenkin pienempi kuin autojen nyt aikaansaama.

  2. #62

    Liittynyt
    05.02.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    24

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Millainen vaikutus sillä olisi liikenteeseen, jos autoliikenne kiellettäisiin kokonaan myös Kaivokadun ja Yliopistokadun välisellä osuudella Mikonkatua? Yliopistokadulle pääsisi edelleen Unioninkadun ja Fabianinkadun kautta.
    Tätäkään ongelmaa ei olisi, jos Yliopistonkadun muuttaminen kävelykaduksi olisi mennyt läpi viime syksynä kaupunkisuunnittelulautakunnassa. Ks. http://www.helisto.net/?p=197. Mutta ei. Maija "Auto" Anttilan ääni ratkaisi toisin.

  3. #63
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    07.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    525

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Ja autot oikaisevat kivasti Kaivokadulta Yliopistonkadulle, kiitos Maijan saavutusten. Lisäksi jakeluautoja yms riesana joka paikassa.
    Tiedättekö, kuuluuko Maija johonkin autoiluseuraan tms?

  4. #64

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Parempi ruuhkainen liikenne kuin ei liikennettä ollenkaan. Kun voi konkreettisesti laskea luvallisten ja luvattomien kulkuneuvojen aiheuttamia viivytyksiä, on helpompi perustella kävelykadun perustamista.

  5. #65
    GT8N avatar
    Liittynyt
    22.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    809

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Lauantaina ajolangat näyttivät kokonaisuudessaan valmiilta. Milloinkahan näemme ensimmäisen kiskokulkineen kyseisellä osuudella?

  6. #66

    Liittynyt
    05.01.2008
    Viestejä
    29

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Tietenkään ei voida asettaa esteitä autoilulle, ainakaan keskustassa. Onhan parempi keskittää autoilun vaatimat infrat mahdollisimman tehokkaasti. Ja on valtuutettu Anttila toiminut myös paremman joukkoliikenteen puolesta, kuten alla olevasta aloitteesta nähdään.

    http://www.maijaanttila.net/index.ph...361&Itemid=104


    Lainaus Alunperin kirjoittanut Maija Anttila
    Köysirata Rautatieasemalta Linnanmäelle
    valtuustoaloite 11.2.09

    Helsingissä on joskus tutkittu mahdollisuutta rakentaa köysirata Rautatieasemalta Linnanmäelle. Jostakin syystä hanke ei ole edennyt. Nyt se pitäisi elvyttää uudelleen.

    Köysirata voisi olla erinomainen piristysruiske Linnamäen toimintaan. Samalla se edistäisi koko keskustan vetovoimaa, kun rata leijuisi yli uudesti rakennetun Töölönlahden puiston ja tarjoaisi monia näköalamahdollisuuksia matkan varrella.

    Köysiradan linjauksessa ja käytössä tulisi ottaa huomioon myös tuleva ylikulkusilta Finlandia puistosta Kaisaniemenpuistoon. Jos siitäkin saataisiin joitakin synergiahyötyjä.

    Lisäksi köysirata Rautatieasemalta merkitsisi sitä, että Linnanmäen kävijät jättäisivät autonsa keskustan parkkiin tai tulisivat julkisilla asemalle ja siitä köysiradalla eteenpäin. Etenkin, jos köysiradan käyttöhinta kytkettäisiin johonkin laitteen käyttöön tai muuhun Linnanmäen toimintaan.

    Allekirjoittaneet valtuutetut esittävät, että kaupunginhallitus tutkii mahdollisuudet rakentaa köysirata Rautatieasemalta Linnanmäelle ja toteuttaa sen mahdollisimman pian.

    Maija Anttila
    Kaupunginvaltuutettu sd
    p.s. pahoittelut on liikaa OT
    Viimeisin muokkaaja vko; 04.03.2009 kello 16:37. Syy: lainaus lainaukseksi

  7. #67
    MrArakawa avatar
    Liittynyt
    02.08.2007
    Sijainti
    Helsinki, Lahti
    Viestejä
    638

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Kaivokadulla Mikonkadun vaihteessa vaihdeopastin (toimii).
    Liittyykö näihin opastimiin sitten mitään turvalaitejärjestelmää?
    Mikonkadulla (S - pallo - risti) ja Aleksilla (S - pallo - "hämähäkki") kolmilamppuinen rv-valo.
    Listauksesta puuttuu ajolangan vieressä roikkuva S-vilkkuvalo Aleksilla suunnassa II (kenties asennettu myöhemmin kuin muut mainitut). Samantyyppinen kuin varraksen vaihteen S-valo Mannerheimintiellä.

  8. #68
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MrArakawa Näytä viesti
    Listauksesta puuttuu ajolangan vieressä roikkuva S-vilkkuvalo Aleksilla suunnassa II (kenties asennettu myöhemmin kuin muut mainitut). Samantyyppinen kuin varraksen vaihteen S-valo Mannerheimintiellä.
    S-valoa ei tosiaan ollut 25.2. Kiitos tiedosta!

  9. #69
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Eikö linjan 4 T-vuoroja kannattaisi myös ajattaa mikonkadun ja kaivokadun kautta? Näin saataisiin laivamatkustajille parempi yhteys rautatieasemalle, matka-aikaan tuolla reittimuutoksella ei pitäisi olla merkitystä mutta palvelu paranisi huomattavasti kun kävelymatka asemalle lyhenisi.

  10. #70
    MrArakawa avatar
    Liittynyt
    02.08.2007
    Sijainti
    Helsinki, Lahti
    Viestejä
    638

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Eikö linjan 4 T-vuoroja kannattaisi myös ajattaa mikonkadun ja kaivokadun kautta? Näin saataisiin laivamatkustajille parempi yhteys rautatieasemalle, matka-aikaan tuolla reittimuutoksella ei pitäisi olla merkitystä mutta palvelu paranisi huomattavasti kun kävelymatka asemalle lyhenisi.
    Sinänsä kannatettava idea, jota olen itsekin pohtinut, mutta Kaivokatu on yleensä sen verran tukkoinen, että tätä kautta kiertäminen vie suoraan reittiin nähden vähintään pari-kolme minuuttia pitempään. Ruuhka-aikaan luultavasti hidas Mikonkatu ja valokierron kannalta erikoinen kääntymissuunta Kaivokatu-Mansku-risteyksessä voivat lisätä matka-aikaa niin, että viiden minuutin vuorovälillä suoraan menevä nelonen ehtii ohittaa aseman kautta kiertävän 4T:n ja sittenhän vaunut ajavatkin peräkkäin Munkkiniemeen ja ovat vieläpä väärässä järjestyksessä. Taitaapi siis kaatua käytännön järjestelyihin.

  11. #71
    HKL 85 avatar
    Liittynyt
    16.01.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    51

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    luultavasti tänään asennettu aleksille toinenkin S entisen päälle:
    S (x:llä tarkoitan hämähäkkiä)
    S
    o
    x
    Viimeisin muokkaaja HKL 85; 20.03.2009 kello 20:37. Syy: en ollut esikatsellut sitä, ja se näytti aika hölmöltä...
    Please mind the gap between doors and platform.

  12. #72
    ess
    ess ei ole kirjautuneena
    ess avatar
    Liittynyt
    10.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    733

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MrArakawa Näytä viesti
    Sinänsä kannatettava idea, jota olen itsekin pohtinut, mutta Kaivokatu on yleensä sen verran tukkoinen, että tätä kautta kiertäminen vie suoraan reittiin nähden vähintään pari-kolme minuuttia pitempään. Ruuhka-aikaan luultavasti hidas Mikonkatu ja valokierron kannalta erikoinen kääntymissuunta Kaivokatu-Mansku-risteyksessä voivat lisätä matka-aikaa niin, että viiden minuutin vuorovälillä suoraan menevä nelonen ehtii ohittaa aseman kautta kiertävän 4T:n ja sittenhän vaunut ajavatkin peräkkäin Munkkiniemeen ja ovat vieläpä väärässä järjestyksessä. Taitaapi siis kaatua käytännön järjestelyihin.
    Onhan Munkkiniemessä ohitusraide. Eipä tuo vaatisi kuin sähkötoimisen vaihteen asentamisen.
    "Juna toisi huumeet."

  13. #73
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3342

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut HKL 85 Näytä viesti
    (x:llä tarkoitan hämähäkkiä)
    Mites olis ж?
    Sakari Kestinen

  14. #74
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut HKL 85 Näytä viesti
    luultavasti tänään asennettu aleksille toinenkin S entisen päälle:
    S (x:llä tarkoitan hämähäkkiä)
    S
    o
    x
    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Mites olis ж?
    Hämähäkeillä on kahdeksan jalkaa! Kuusijalkaisista sopisi ehkä muurahainen!

  15. #75
    ratikkakuski avatar
    Liittynyt
    06.12.2005
    Viestejä
    167

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Raitiovaunuhavaintoja ketjusta siirretty;

    Mikonkadun läpiajo

    http://www.youtube.com/watch?v=rmbxBhobcA0

    Nimimerkin Ess kommentti

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ess Näytä viesti
    Toivottavasti autojen määrä vähenee tuolla huomattavasti tuosta.
    Laskekaapa huviksenne montako "järjestävän seuran " autoa tuossa on pysäköitynä ?

    Pääsin lukuun 4 ( liikennepartion henkilöauto, monitoimen pakettiauto, liikennevaloasentajien pakettiauto ja työnjohtajan henkilöauto ). Asfalttimiesten kuorma-auto laskettaneen myös työmaa-ajoneuvoksi joten kokonaismäärä nousee 5:teen.

    Mikonkadun pysäköintitilanne ei siis ole ihan toivoton..
    Viimeisin muokkaaja ratikkakuski; 21.03.2009 kello 15:47.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Munkkivuoren raitiotie
    kirjoittanut teme foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 395
    Viimeisin viesti: 10.12.2017, 17:07
  2. Hernesaaren raitiotie
    kirjoittanut olanik foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 54
    Viimeisin viesti: 18.02.2017, 16:27
  3. Bulevardin raitiotie
    kirjoittanut hylje foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 71
    Viimeisin viesti: 16.07.2014, 19:39
  4. Itäkeskuksen raitiotie
    kirjoittanut Knightrider foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 30.05.2011, 23:09
  5. Raitiotie Lauttasaareen
    kirjoittanut vristo foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 25
    Viimeisin viesti: 26.03.2010, 01:07

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •