Sivu 6 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456789 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 76-90/126

Viestiketju: Mikonkadun raitiotie

  1. #76
    ess
    ess ei ole kirjautuneena
    ess avatar
    Liittynyt
    10.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    733

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ratikkakuski Näytä viesti
    Laskekaapa huviksenne montako "järjestävän seuran " autoa tuossa on pysäköitynä ?

    Pääsin lukuun 4 ( liikennepartion henkilöauto, monitoimen pakettiauto, liikennevaloasentajien pakettiauto ja työnjohtajan henkilöauto ). Asfalttimiesten kuorma-auto laskettaneen myös työmaa-ajoneuvoksi joten kokonaismäärä nousee 5:teen.

    Mikonkadun pysäköintitilanne ei siis ole ihan toivoton..
    No joo. Minä vaan kiinnitin huomioni taksiin ja jakeluautoon.
    "Juna toisi huumeet."

  2. #77

    Liittynyt
    10.01.2008
    Viestejä
    285

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Myös YLEn Uudenmaan Uutiset kävivät maanantaina tutustumassa kolmosen uuden reitin koeajoihin (raitiovaunujuttu on n. kohdalla 6:40-8:40): http://areena.yle.fi/toista?id=2020760

  3. #78

    Liittynyt
    10.11.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    67

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    No sieltä se vastaus tulikin että koska se Freda-Simonkadun pätkä otetaan käyttöön
    Pikaraitiota Suomessa..?

  4. #79

    Liittynyt
    26.10.2006
    Viestejä
    942

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Vai onko tuo B-suunta?
    Mikäs turvalaite sellainen olisi, joka kääntää vaihteen "yksiraiteiselle", kun vaunu on tulossa vastaan.
    "Odota, pyyntö vastaanotettu, älä ylitä pysäytysviivaa" koskenee siis myös kuljettajaa vaihderaudan kera.
    Joo, kyllä, aivan, B. Näin hyvin on asiat opittu

    Siis, B-suunnassa, asetinlaite haluaa pitää vaihteen suorilla silloin kun yksisuuntainen on varattu. Minusta tuosta ei turvallisuusmielessä ole mitään hyötyä vaan jopa haittaa. Kolahtaa nimittäin vielä aikaisemmin, jos B-suunnan vaunu ajaa ässää päin suoraan, kuin jos se ajaisi ässää päin oikealle.

    Tuli kyllä heitettyä eilen ilmaan sekin idea, että jos tekisi A-suunnalle kääntölaatan viereen mekaanisen kääntimen josta saa tehdä valotilauksen raudalla

  5. #80
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut risukasa Näytä viesti
    Siis, B-suunnassa, asetinlaite haluaa pitää vaihteen suorilla silloin kun yksisuuntainen on varattu. Minusta tuosta ei turvallisuusmielessä ole mitään hyötyä vaan jopa haittaa. Kolahtaa nimittäin vielä aikaisemmin, jos B-suunnan vaunu ajaa ässää päin suoraan, kuin jos se ajaisi ässää päin oikealle.
    Siitähän me kuitenkin lähdemme, että kuljettajat noudattavat opasteita!
    Mikään turvalaite ei auta, jos näin ei tehdä (no ehkä kulunvalvonta).

  6. #81

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Riittävän motivoitunut kuski kykenee riittävällä valmistelulla kiertämään senkin.

  7. #82
    HKL 85 avatar
    Liittynyt
    16.01.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    51

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    http://raitio.org/news/uutis09/alasi...pi_ym_3003.htm
    tässä kuvia Mikonkadun raitiotiestä.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 31.03.2009 kello 18:21. Syy: korjattu linkki
    Please mind the gap between doors and platform.

  8. #83

    Liittynyt
    26.10.2006
    Viestejä
    942

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Siitähän me kuitenkin lähdemme, että kuljettajat noudattavat opasteita!
    Mikään turvalaite ei auta, jos näin ei tehdä (no ehkä kulunvalvonta).
    Jos suunnittelussa lähdettäisiin siitä, että kaikki ajavat oikein, niin liikenneympäristö olisi paljon vaarallisempi kuin nyt. Turvalaitteet ovat nimenomaan inhimillisten erehdysten kompensoimista varten. Mutta omasta mielestäni Mikonkadulla oltaisiin kyllä voitu pärjätä ilman noin monimutkaista laitteistoa.

  9. #84
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut risukasa Näytä viesti
    Jos suunnittelussa lähdettäisiin siitä, että kaikki ajavat oikein, niin liikenneympäristö olisi paljon vaarallisempi kuin nyt. Turvalaitteet ovat nimenomaan inhimillisten erehdysten kompensoimista varten.
    Kyllä ammattikuljettajalta kuitenkin tulee voida vaatia sääntöjen noudattamista.

    Käytännössä on mahdotonta vaikuttaa siihen, millaisia ratkaisuja yksittäinen yksityisautoilija tekee ja on se vaikeaa bussienkin kanssa, mutta ratikat ja niiden kuljettajat ovat sen verran rajattu kokonaisuus, että sen pitäisi olla hallittavissa niin, että sääntöjen noudattaminen on kaiken toiminnan lähtökohtana.

    Tietysti edellytyksenä on sitten se, että säännöissä on joku tolkku, ettei käy niin, että terve järki käskee toimimaan sääntöjen vastaisesti. Mutta siihenkin pitäisi voida vaikuttaa ihan kentältäkin näin rajatussa yksikössä.

  10. #85

    Liittynyt
    26.10.2006
    Viestejä
    942

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Kyllä ammattikuljettajalta kuitenkin tulee voida vaatia sääntöjen noudattamista.
    Eli rautateillekin on rakennettu JKV turhaan, koska kuljettajilta pitäisi vaatia että he hidastavat vaihteisiin ja pysähtyvät punaisiin?

    Ei tässä nyt ihan vain siitä ole kyse, että pyritään estämään tahallista sääntöjen rikkomista. Ammattiliikenteen onnettomuudet ovat monen seikan summia, ja monimutkaisissa liikenneympäristoissä (kuten Mikonkatu) ihmisen päätöksentekokapasiteetti voi tiukassa tilanteessa loppua. Sen takia ovat olemassa turvalaitteet ja muut liikenneympäristöön suunitellut avut.

  11. #86
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut risukasa Näytä viesti
    Eli rautateillekin on rakennettu JKV turhaan, koska kuljettajilta pitäisi vaatia että he hidastavat vaihteisiin ja pysähtyvät punaisiin?
    Aika uskomaton kommentti. Eli sinusta (ammatti)kuljettajalta ei siis voi edellyttää nopeusrajoitusten tai valo-opasteiden noudattamista? Jos näin on, niin ehkä se automaattimetro onkin ihan hyvä juttu. Toivottavasti enemmistö kuljettajista ei ajattele noin.

    Tottakai on hyvä myös minimoida inhimilliset riskit, vaikka kuljettajan sairauskohtaus, JKV-laittein kun ajetaan suurilla nopeuksilla ym, eli eiväthän ne turhia ole. Mutta jos lähtökohtana on se, ettei säännöistä tarvitse välittää, kun koneet nuodattavat niitä ihmisen puolesta, niin ollaan aika hakoteillä.
    Viimeisin muokkaaja 339-DF; 01.04.2009 kello 12:14. Syy: lisätty toinen kappale

  12. #87

    Liittynyt
    26.10.2006
    Viestejä
    942

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Aika uskomaton kommentti. Eli sinusta (ammatti)kuljettajalta ei siis voi edellyttää nopeusrajoitusten tai valo-opasteiden noudattamista? Jos näin on, niin ehkä se automaattimetro onkin ihan hyvä juttu. Toivottavasti enemmistö kuljettajista ei ajattele noin.
    Kyllä sitä edellytetään, mutta sen päälle on oltava myös järkevää turvallisuussunnittelua. Nykyaikainen ja yleisesti tunnustettu turvallisen suunnittelu periaate on monikerroksinen. Yksi kerros on kuljettajien hyvä koulutus ja asenne, mutta se yksin ei pitkässä juoksussa riitä.

    Pitää muistaa että ihmisessä on monia sisäänrakennettuja puutteita. Meidän aivokapasiteettimme riittää kunnolla vain juoksuvauhtiin, siitä eteenpäin tarvitaan teknisiä apuja ettei tule pahoja onnettomuuksia.

  13. #88
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Kyllä ammattikuljettajalta kuitenkin tulee voida vaatia sääntöjen noudattamista.
    ---
    Tietysti edellytyksenä on sitten se, että säännöissä on joku tolkku, ettei käy niin, että terve järki käskee toimimaan sääntöjen vastaisesti. Mutta siihenkin pitäisi voida vaikuttaa ihan kentältäkin näin rajatussa yksikössä.
    Kun Aleksilla on Mikonkadun risteyksessä liikennemerkki 333.
    Oikealle kääntyminen kielletty(ilman lisäkilpiä).Merkillä kielletään oikealle kääntyminen risteyksessä tai liittymässä, jollei lisäkilvellä ole osoitettu muuta vaikutusaluetta.

  14. #89

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1732

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Kun Aleksilla on Mikonkadun risteyksessä liikennemerkki 333.
    Oikealle kääntyminen kielletty(ilman lisäkilpiä).Merkillä kielletään oikealle kääntyminen risteyksessä tai liittymässä, jollei lisäkilvellä ole osoitettu muuta vaikutusaluetta.
    Taitaapi koskea vain ajoneuvoja. Raitiovaunuhan ei ole ajoneuvo, vaan kulkuneuvo.

  15. #90
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Mikonkadun raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Kun Aleksilla on Mikonkadun risteyksessä liikennemerkki 333.
    Oikealle kääntyminen kielletty(ilman lisäkilpiä).Merkillä kielletään oikealle kääntyminen risteyksessä tai liittymässä, jollei lisäkilvellä ole osoitettu muuta vaikutusaluetta.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut tlajunen Näytä viesti
    Taitaapi koskea vain ajoneuvoja. Raitiovaunuhan ei ole ajoneuvo, vaan kulkuneuvo.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Tieliikenneasetus
    3 LUKU (29.4.1994/328) Liikennemerkit Yleistä 10 § (29.4.1994/328)

    Liikennemerkillä on se merkitys, joka sille tässä asetuksessa annetaan nimellä, kuvalla ja mahdollisella selityksellä.
    Enhän minä tiedä tässäkään, että onko laki niin kuin se luetaan. Mutta merkin selityksessä ei mainita minkäänlaisia "neuvoja".

Vastaavia viestiketjuja

  1. Munkkivuoren raitiotie
    kirjoittanut teme foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 397
    Viimeisin viesti: Eilen, 20:45
  2. Hernesaaren raitiotie
    kirjoittanut olanik foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 54
    Viimeisin viesti: 18.02.2017, 16:27
  3. Bulevardin raitiotie
    kirjoittanut hylje foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 71
    Viimeisin viesti: 16.07.2014, 19:39
  4. Itäkeskuksen raitiotie
    kirjoittanut Knightrider foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 30.05.2011, 23:09
  5. Raitiotie Lauttasaareen
    kirjoittanut vristo foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 25
    Viimeisin viesti: 26.03.2010, 01:07

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •