Mielestäni liiallinen mainosten käyttö toisi varsinkin turistien silmissä mielleyhtymän Itämeren alueen entisen itäblokin kaupunkeihin, kuten Tallinna tai Gdansk, joten liikaa niitä ei saisi käyttää. Sensijaan lievemmin käytettynä, kuten näiden Mannejen tapauksessa, en itse pitäisi niitä vielä kaupunkikuvan pilaajina. On kuitenkin otettava huomioon sekin, että vihreä ratikka ja siniset bussit ovat Helsingin joukkoliikennejärjestelmän vahvimpia tuotemerkkejä eikä molempien väheneminen ole mikään hyvä asia tuotteen markkinoinnin ja sen muodostamien mielikuvien kannalta.Alunperin kirjoittanut HeSa
Itse kannattaisin mallia, jossa ratikoista ja busseista tietty prosentti saisi olla jatkossakin mainosteipattu, mutta mainosteippaamattomissa yksilöissä pyrittäisiin siihen, että tulevissa tarjouskilpailuissa linjan voittajalta edellytettäisiin yhtenäiseen väritykseen (eli siniseen tai vihreään mikäli ratikatkin joskus kilpailutetaan) siirtymistä voitetulla linjalla. Näin vähitellen tuote siniset bussit ja vihreät ratikat voimistuisi jälleen vähitellen ilman, että liikennöitsijät joutuisivat vanhan kalustonsa osalta kalliisiin uudelleen maalaustalkoisiin, kun nämä saisivat tehdä työuransa loppuun nykyvärityksessään.
Tämä meni taas jo ohi aiheen, mutta kun tuo "leikkaustoiminta" täällä tuntuu olevan ajantasalla...
MODEDIT/kuukanko: "Leikkasin" tästä sitten oman aiheen