Sivu 11 / 11 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7891011
Näytetään tulokset 151-161/161

Viestiketju: Helsingin ratikkaverkon laajentaminen

  1. #151
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3831

    oletus Vs: Helsingin ratikkaverkon laajentaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hmikko Näytä viesti
    Pieni välikysymys: onko Reijolankadun radan rakentamisesta havaintoja tai peräti fotograafista todistusaineistoa? Itse en ole sattunut kesällä liikkumaan siellä päin, ja netistä ei tunnu löytyvän muuta kuin tiedotteita kevättalvelta.
    Ainakin vaunut.org:n kuvagalleriasta löysin Nordenskiöldinkadun päästä uusista erkanemisvaihteista joitakin kuvia, kuten oheisen linkin Längmanin Jyrkin ottaman kuvan.

    -
    EDIT: Piirka ehtikin ennen minua, joskin linkit johtavat eri kuviin.

  2. #152

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2275

    oletus Vs: Helsingin ratikkaverkon laajentaminen

    Kiitoksia näistä. Olin suunnilleen unohtanut vaunut.org:in olemassaolon.

  3. #153

    Liittynyt
    17.12.2006
    Sijainti
    HKI
    Viestejä
    136

    oletus Vs: Helsingin ratikkaverkon laajentaminen

    Reijolankatu on tuossa naapurissa. Ei ole muuta vielä tehty, kun vaihteet Manskun ja Nordiksen puolille. Nordenskiölidinkadun raitiotieltäkin puuttuu vielä uusia kiskoja melko paljon.

  4. #154

    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    611

    oletus Vs: Helsingin ratikkaverkon laajentaminen

    Helsingin Kaupunkiympäristölautakunnassa on käsitelty/käsitellään Raitioverkon laajennuksia ja niihin liittyvät suunnitelmat on julkaistu.

    Julkaisuja löysin 3:

    Yleiskaavan raitioteiden toteuttamisselvitys https://www.hel.fi/static/public/hel...0000/Liite.pdf
    Tässä käsitellään kaupunkibulevardien pikaraitiotieratoja sekä Jokeri 0, 2 ja Tiede -ratikoita.

    Kantakaupungin joukkoliikenteen kehittämisselvitys https://www.hel.fi/static/public/hel...0000/Liite.pdf
    Suunnitelmassa käydään läpi vaihtoterminaalien tekemistä ensin Valimoon ja Käpylään sekä osan keskustan bussiliikenteen katkaisemista näihin, jotka korvaisi pikaraitioliikenne.

    Sekä: Kantakaupungin raitioverkon laajennukset -hankekortti https://www.hel.fi/static/public/hel...0000/Liite.pdf
    Tässä köydään läpi vaihtoehtoja kuudelle laajennussunnitelmalle, jotka täydentäisivät pikaraitioverkkoa. Nämä ovat vanhat tutut: Läntisen kantakaupungin raitiotie(Munkkivuori), Huopalahti, Teollisuuskatu ja Käpylä/Koskela sekä uusina Pohjois-Pasila ja LAUTTASAARI Kaikkia ei aijota toteuttaa, mutta ihan mukavaa luettavaa silti
    Viimeisin muokkaaja Makke93; 26.11.2017 kello 18:09.

  5. #155

    Liittynyt
    24.06.2008
    Viestejä
    36

    oletus Vs: Helsingin ratikkaverkon laajentaminen

    Reijolankadun rata on valmis, ajolangat asennettu ja radan päällystystyöt tehty. Vielä tekevät joitain viimeistely töitä.

    Mannerheimintien pysäkille (kansaneläkelaitos) on ilmestynyt ilmoitus, jonka mukaan linja 3 ei enää pysähdy kyseiselle pysäkille vaan jatkaa kuusitielle 4.12. alkaen.

  6. #156

    Liittynyt
    31.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    694

    oletus Vs: Helsingin ratikkaverkon laajentaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ossi Viljakainen Näytä viesti
    Reijolankadun rata on valmis...
    Hiomavaunu 2012 ajeli siinä tänään puoliltapäivin.

  7. #157
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3831

    oletus Vs: Helsingin ratikkaverkon laajentaminen

    Tämä ei ehkä kuulu tähän ketjuun, mutta joka tapauksessa YLEn uutisissa (11.2.2019) on juttu neloslinjan tulevaisuuden näkymistä raitiolinjaston laajetessa kantakaupungin ulkopuolelle varsinkin bulevardiraitiolinjojen ansiosta.

  8. #158

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5772

    oletus Vs: Helsingin ratikkaverkon laajentaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Tämä ei ehkä kuulu tähän ketjuun, mutta joka tapauksessa YLEn uutisissa (11.2.2019) on juttu neloslinjan tulevaisuuden näkymistä raitiolinjaston laajetessa kantakaupungin ulkopuolelle varsinkin bulevardiraitiolinjojen ansiosta.
    Ihan hyvä suunnitelmaehdotus sinänsä, mutta Vihdintien pikaratikan olisin toivonut kulkevan Ruoskeasuon kautta, mutta Mannerheimintien ja Vihdintien risteysalue lienee täyteen rakennettu että pitäisi kulkea eri tasossa.
    Sitten toivoisin että matka-ajan nopeuttamiseksi pari "turhaa" pysäkkiä Mannerheimintieltä saisi kyytiä: Töölön halli ja Hesperiankatu. Haittavaikutukset kävelymatkoihin voitaisiin minimoida siirtämällä Kansaneläkelaitoksen pysäkki etelämmäksi.
    Sitten ihmetelen että miksi rakennetaan ensin Pohjois-Haagaan ja Kannelmäkeen kun niihin kulkee nyt jo juna, kun Konalassa olisi enemmän maankäyttöpotentiaalia.

    t. Rainer

  9. #159
    Max
    Max ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    1125

    oletus Vs: Helsingin ratikkaverkon laajentaminen

    Tuo on sinänsä ihan hassu valituksen aihe, koska se uusi pikaratikka kattaa 80% nykyisen neloslinjan reitistä. Ehkä olisi helpompi numeroida se neloseksi ja antaa Munkkiniemessä kääntyvälle hidasratikalle uusi numero?

  10. #160

    Liittynyt
    17.12.2006
    Sijainti
    HKI
    Viestejä
    136

    oletus Vs: Helsingin ratikkaverkon laajentaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Max Näytä viesti
    Tuo on sinänsä ihan hassu valituksen aihe, koska se uusi pikaratikka kattaa 80% nykyisen neloslinjan reitistä. Ehkä olisi helpompi numeroida se neloseksi ja antaa Munkkiniemessä kääntyvälle hidasratikalle uusi numero?

    Juuri näin. Ainoat erot on nykyinen Munkkiniemen puistotie ja Katajanokan suunta.

  11. #161

    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    611

    oletus Vs: Helsingin ratikkaverkon laajentaminen

    HKL:n johtokunnassa on torstaina käsittelyssä Atlantinkadun eli siis loppuosan rakentaminen Jätkänsaaren raitiotiestä. https://www.hel.fi/hkl/fi/paatoksent...6_HKLjku_11_El Asia 8

    Työt on esityksessä aikataulutettu siten että pätkä Atlantikadusta tehdään jo tänä vuonna, 2020 tehdään loput, mukaanlukien Atlantinsilta ja uusi rataosuus yhdistetään nykyiseen raitioverkkoon, mutta uudet silmukat tulevat vasta 2022 ja 2023. Tässä ei sanota suoraan tuleeko Atlantinkadun rata heti käyttöön ilman silmukoita vai seisooko se 2-3 vuotta käyttämättömänä ensin

    Vaihtoehtonahan olisi 2-3 Eteläsatamassa tai 2-7 Länsipasilassa tapaisen linjojen kytkemisen toteuttaminen Terminaali 2 eteen linjoille 7 ja 8. Tällöin saataisiin laivamatkustajille yhteys 8:lla Ruoholahden metroasemalle jo ennen silmukoiden valmistumista. Ongelmaksi nousee tosin juuri tuo 7:n olemassa oleva kytkös linjoihin 2 ja 3, joka on siis loppumassa 2021, kun Pasilan raitiojärjestelyiden pitäisi valmistua, eli jäisi runsas vuosi Länsisataman kytkökselle ennen uusia silmukoita. Järjestely voisi toimia aikaisemminkin vaihtamalla 2:een liitoksissa olevaksi linjaksi Pasilassa 9 ja jättämällä 7 tekemään Itä-Pasilan lenkin.

Sivu 11 / 11 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7891011

Vastaavia viestiketjuja

  1. Varikkojen laajentaminen
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 38
    Viimeisin viesti: 28.01.2017, 19:56
  2. HS 28.11.07: Ratikkaverkon laajentamisesta
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 28.11.2007, 13:36
  3. YTV-alueen laajentaminen edelleen
    kirjoittanut kemkim foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 04.05.2007, 10:59

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •