Sivu 9 / 11 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 567891011 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 121-135/156

Viestiketju: Helsingin ratikkaverkon laajentaminen

  1. #121

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Kyllä mä luulen että ennen kalasataman rataa kasia ehditään jatkamaan Länsiterminaalille. Eihän tuo jatke mikään pitkä ole mutta raitioverkon laajennus kuitenkin.
    En usko, koska sen tekeminen vaatii myös meritäyttöjä ja sen tekosaaren tekemistä. Ainoa vaihtoehto tehdä se nopeammin on muuttaa linjausta, ja se taas vaatii kaavan muuttamista.

  2. #122
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3551

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    En usko, koska sen tekeminen vaatii myös meritäyttöjä ja sen tekosaaren tekemistä. Ainoa vaihtoehto tehdä se nopeammin on muuttaa linjausta, ja se taas vaatii kaavan muuttamista.
    Kuten jo vuosi sitten ihmettelin että miksei sitä kasia voi laittaa kulkemaan Välimerenkadun kautta terminaalille? Ei tarvitsisi odottaa meritäyttöjä ja Jätkän kärjen valmistumista. Terminaali kylläkin tarvitsisi ohitusraiteen mutta ei se pitäisi ylitsepääsemätön ongelma olla. Luulisi sille olevan jo nykyisinkin tarvetta kun terminaalille ajaa kaksi linjaa(6T ja 9).

  3. #123

    Liittynyt
    21.04.2013
    Viestejä
    225

    oletus Vs: Helsingin ratikkaverkon laajentaminen

    Tässä on vielä itäisen Jätkäsaaren kortteleiden rakennuksen arvioidut aloitusvuodet. Liikenneinvestointien talousarvioehdotuksessa oleva aie rakentaa rata vuonna 2016 on siis oikein tarkoitukesnmukainen. Väitän edelleen, että Jätkäsaari vaihe 2 ja Kalasatama vaihe 1 tehdään peräkkäisinä vuosina ja Kalasatama tehdään ensin, koska Kalasatamakin nousee jo hyvää vauhtia. Topeliuksenkatu taas viivästyy tai peruuntuu, koska HSL aikoo viedä kakkosen pois Mannerheimintieltä.

    http://www.jatkasaaren.net/sites/def...itusvuodet.jpg
    Viimeisin muokkaaja Ketorin; 20.10.2013 kello 23:49.

  4. #124

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Helsingin ratikkaverkon laajentaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ketorin Näytä viesti
    Topeliuksenkatu taas viivästyy tai peruuntuu, koska HSL aikoo viedä kakkosen pois Mannerheimintieltä.
    Aikoo? Aika vahva ilmaisu ottaen huomioon, että tulevan raitiolinjaston paletti on täysin auki, eikä HSL:n raitiolinjastoblogissa ole sellaista edes esitetty vaihtoehtona (eikä esitetty vaihtoehtokaan millään tavoin vielä kerro aikomuksesta). Mistä siis on syntynyt sinulle tällainen käsitys?

  5. #125

    Liittynyt
    21.04.2013
    Viestejä
    225

    oletus Vs: Helsingin ratikkaverkon laajentaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Aikoo? Aika vahva ilmaisu ottaen huomioon, että tulevan raitiolinjaston paletti on täysin auki, eikä HSL:n raitiolinjastoblogissa ole sellaista edes esitetty vaihtoehtona (eikä esitetty vaihtoehtokaan millään tavoin vielä kerro aikomuksesta). Mistä siis on syntynyt sinulle tällainen käsitys?
    Olet oikeassa, vahva ilmaushan tuo on saatavilla oleviin faktoihin nähden.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 24.10.2013 kello 20:56. Syy: jaettu viesti kahtia

  6. #126

    Liittynyt
    10.01.2008
    Viestejä
    284

    oletus Helsingin ratikkaverkon laajentaminen

    Niinpä niin, jälleen kerran joku helsinskiläinen ”Pro-Tuppukylä” NIMBY-yhdistys vetää herneet nenänsä, repii pelihousunsa ja polttaa hihansa raitiolinjaverkoston laajennussuunnitelmista (eli kylläpä tosi urbaania ja kehityshenkistä väkeä tuossa Suomen ”metropolipääkaupungissa” aina vain löytyykin):
    http://yle.fi/uutiset/helsingin_pelt...isemaa/7879635
    http://www.helsinginuutiset.fi/artik...kylassa-ilmaan
    http://www.tuomarinkyla.com/tiedote-...n-ylapuolelle/

  7. #127
    PepeB avatar
    Liittynyt
    31.12.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    331

    oletus Vs: Helsingin ratikkaverkon laajentaminen

    Aivan samaa mietin. Muuttakaa 100km sisämaahan Helsingistä liito-oravienne kanssa, jos ette halua olla osa kaupunkia!

  8. #128

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2158

    oletus Vs: Helsingin ratikkaverkon laajentaminen

    Tyypillisesti taas vastustajat ovat juuttuneet johonkin satunnaiseen yksityiskohtaan. Sinänsä tietysti hyvä, että uudesta yleiskaavasta keskustellaan, vaikka kokonaisuuksia harva hahmottaa. Ymmärtääkseni tuossa menee 560:n reitti, ja sen saaminen raiteille on jossain hamassa tulevaisuudessa. 550:n kanssa on nyt kestänyt 20 vuotta ja aikaisimmatkin arviot kiskoliikenteen alkamisesta ovat viiden vuoden päässä, eli tällä mallilla nykyisen asukasyhdistyksen jäsenet lienevät turvallisesti haudassa ennen kuin Tuomarinkylässä näkyy yhtään ratikkaa.

  9. #129

    Liittynyt
    21.04.2013
    Viestejä
    225

    oletus Vs: Helsingin ratikkaverkon laajentaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hmikko Näytä viesti
    Tyypillisesti taas vastustajat ovat juuttuneet johonkin satunnaiseen yksityiskohtaan. Sinänsä tietysti hyvä, että uudesta yleiskaavasta keskustellaan, vaikka kokonaisuuksia harva hahmottaa. Ymmärtääkseni tuossa menee 560:n reitti, ja sen saaminen raiteille on jossain hamassa tulevaisuudessa. 550:n kanssa on nyt kestänyt 20 vuotta ja aikaisimmatkin arviot kiskoliikenteen alkamisesta ovat viiden vuoden päässä, eli tällä mallilla nykyisen asukasyhdistyksen jäsenet lienevät turvallisesti haudassa ennen kuin Tuomarinkylässä näkyy yhtään ratikkaa.
    Tuskinpa kyse suoraan on ratikasta, taitavat tässä asiassa hain aistia sen perimmäisen asian, että heidän kopottelumantunsa taitaa olla hippasen liian hyvällä paikalla. Ensin tulee ratikka ja sitten tulee tiivistämusrakentaminen. Uutisointi sinänsä on ollut tästä vähän outoa. Toki, jos asukkaat parahtavat, että ei ratikkaa, niin sitten verkkolehdessä lukee että ei ratikkaa, mutta kyllä tässä pitäisi tajuta se perimmäinen totuus, että tietyt ihmiset kokevat elämänmuotonsa uhatuksi.


    Tähän ei oikein voi kuin myhäillä tyytyväisenä: jos malmilta on lähdössä väärien ihmisten lentokenttä, niin sietää rajakylästäkin poistaa sitten yksi ratsastustalli.

  10. #130
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2123

    oletus Vs: Helsingin ratikkaverkon laajentaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Autoton espoolainen Näytä viesti
    Niinpä niin, jälleen kerran joku helsinskiläinen ”Pro-Tuppukylä” NIMBY-yhdistys vetää herneet nenänsä, repii pelihousunsa ja polttaa hihansa raitiolinjaverkoston laajennussuunnitelmista (eli kylläpä tosi urbaania ja kehityshenkistä väkeä tuossa Suomen ”metropolipääkaupungissa” aina vain löytyykin):
    Vahvistaa aina vaan enemmän sitä omaa syntyperäistä helsinkiläistä näkemystäni, että stadilaiset ovat Suomen muutosvastaisimpaa porukkaa mitä maa päällään kantaa.

  11. #131
    Tunnistettu jäsen Nakkiputka avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    531

    oletus Vs: Helsingin ratikkaverkon laajentaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact Näytä viesti
    Vahvistaa aina vaan enemmän sitä omaa syntyperäistä helsinkiläistä näkemystäni, että stadilaiset ovat Suomen muutosvastaisimpaa porukkaa mitä maa päällään kantaa.
    Niin vai ovatko ongelman juuri nämä junantuomat (myös naapurikunnista), jotka eivät oikein osaa sopeutua elämään paikassa nimeltä "kaupunki" ? Varmaan joku on tuostakin tehnyt tutkimusta?
    "Tavoitteiden asettamisen pitää olla riittävän kunnianhimoista, jotta se pakottaa uudenlaiseen ajatteluun ja uusien läpimurtojen tavoitteluun." - Kone Oyj:n evp toimitusjohtaja Matti Alahuhta kirjassaan:"Johtajuus – kirkas suunta ja ihmisten voima".

  12. #132

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2158

    oletus Vs: Helsingin ratikkaverkon laajentaminen

    Pälähti päähän semmoinen varmaankin kaukaista tulevaisuutta koskeva kysymys, että jos tuleva runkolinja 500 (nollajokeri Herttoniemi - Kalasatama - Pasila - Munkkivuori) nostetaan kiskoille, niin kulkeeko se Itäväylää Kalasataman keskuksen läpi ja varaudutaanko kompleksihässäkän rakentamisessa Kulosaaren sillalta tulevaan raitiotiehen?

  13. #133

    Liittynyt
    21.04.2013
    Viestejä
    225

    oletus Vs: Helsingin ratikkaverkon laajentaminen

    Olen pyöritellyt tämmöistä päässäni:
    Nimi: esplanadin raitiotie.jpg
Katselukertoja: 463
Koko: 144,1 KB
    Mahdollistaisi jonkun idästä tulevan linjan ohjaamisen Mikonkadulle (esim 6), joka purkaa vähän painetta rautatieaseman pysäkillä.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hmikko Näytä viesti
    Pälähti päähän semmoinen varmaankin kaukaista tulevaisuutta koskeva kysymys, että jos tuleva runkolinja 500 (nollajokeri Herttoniemi - Kalasatama - Pasila - Munkkivuori) nostetaan kiskoille, niin kulkeeko se Itäväylää Kalasataman keskuksen läpi ja varaudutaanko kompleksihässäkän rakentamisessa Kulosaaren sillalta tulevaan raitiotiehen?
    Oma veikkaukseni on, että kulkee katutasossa kalasataman keskuksen läpi ja omalla sillallaan Kulosaareen, jos nyt semmoinen ihme tapahtuisi.

  14. #134

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Helsingin ratikkaverkon laajentaminen

    500-ratikka voi olla relevantti varsin pian, kun itäisten lähiöiden täydennysrakentaminen vie metroa kapasiteetin rajoille. Ratikka lienee halvempi kuin maanalaiset raideratkaisut joilla saadaan kolmen vaunuparin junat toimimaan yhtäaikaa Länsimetron kanssa.

  15. #135

    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    56

    oletus Vs: Helsingin ratikkaverkon laajentaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hylje Näytä viesti
    500-ratikka voi olla relevantti varsin pian, kun itäisten lähiöiden täydennysrakentaminen vie metroa kapasiteetin rajoille. Ratikka lienee halvempi kuin maanalaiset raideratkaisut joilla saadaan kolmen vaunuparin junat toimimaan yhtäaikaa Länsimetron kanssa.
    HSL on jo ottanut kannakseen, että metron kapasiteettisotku ratkaistaan lisäämällä rinnakkaista bussiliikennettä.
    https://www.hsl.fi/uutiset/2015/metr...entamalla-7477

    ja tuossa asiaan liittyvä selvitys: http://hsl01.hosting.documenta.fi/ko...15403-14-1.PDF

    Tätä puoltaa myös se, että Herttoniemen linjastosuunnitelmassa 551:n korvaava runkolinja 510 on jatkettu Pasilasta Herttoniemeen ja 500 on jätetty kulkemaan Itäkeskukseen asti toisin kuin oli aluksi tarkoitus. YTV/HSL:lä meni 25 vuotta ennen kuin se suostui pistämään jokerin raiteille ja silloinkin vain tilanteessa, jossa bussilinja oli aivan kapasiteetissa ja valtiotasolta ruvettiin jo lupailemaan lisärahaa, jos tekevät aikaisemmin. Veikkaan ettei 500-ratikkakaan tapahdu ellei pasilan tason runkolinjat kulje tuulilasikuormassa 3-minuutin vuorovälillä, raide-jokeri osoittautuu supersuosituksi ja valtio avaa jälleen lompakkonsa.

    Raide-500:ssa on tosiaan se etu, että osa raiteista on jo olemassa, mutta se kapula rattaassa, että nykyinen suunnitelma sisältää tunneliosuuden Länsi-Pasilasta Tullinpuomille.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Varikkojen laajentaminen
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 38
    Viimeisin viesti: 28.01.2017, 19:56
  2. HS 28.11.07: Ratikkaverkon laajentamisesta
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 28.11.2007, 13:36
  3. YTV-alueen laajentaminen edelleen
    kirjoittanut kemkim foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 04.05.2007, 10:59

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •