Mikko Laaksonen
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 2,789
Kirjoittelen tässä kirjaa edelleen. Nyt tuli esille kolme kiintoisaa kysymystä:
- Marita Söderströmin kirjan mukaan Karian v. 1951 moottorivaunuilla voitiin vetää kahta perävaunua samanaikaisesti. Ilmeisesti Kaipion sarjan 101-105 vaunuissa oli kytkennät niin, että niitä saattoi käyttää välivaunuina. Tällaista liikennettä kokeiltiin v. 1951 Ruissalon TT-ajojen yhteydessä. Käytettiinkö Turussa kolmen vaunun yhdistelmiä koskaan säännöllisessä liikenteessä?
- Turun rautatieasemalle rakennettiin v. 1951 kolmioraide. Käytettiinkö tätä raidetta olympialaisten liikenteen yhteydessä poikkeusjunille esim. suorille Satama - Rautatieasema - vuoroille?
- Millä aikavälillä rautatieaseman kolmioraide oli käytössä?
- Marita Söderströmin kirjan mukaan Karian v. 1951 moottorivaunuilla voitiin vetää kahta perävaunua samanaikaisesti. Ilmeisesti Kaipion sarjan 101-105 vaunuissa oli kytkennät niin, että niitä saattoi käyttää välivaunuina. Tällaista liikennettä kokeiltiin v. 1951 Ruissalon TT-ajojen yhteydessä. Käytettiinkö Turussa kolmen vaunun yhdistelmiä koskaan säännöllisessä liikenteessä?
- Turun rautatieasemalle rakennettiin v. 1951 kolmioraide. Käytettiinkö tätä raidetta olympialaisten liikenteen yhteydessä poikkeusjunille esim. suorille Satama - Rautatieasema - vuoroille?
- Millä aikavälillä rautatieaseman kolmioraide oli käytössä?