Sivu 4 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234
Näytetään tulokset 46-55/55

Viestiketju: Hernesaaren raitiotie

  1. #46

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    529

    oletus Vs: Hernesaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    KSV oli laskenut sen niin, että kutosen jatkon liikenne on halvempaa järjestää kuin ykkösen, sillä ykkösen liikennöintiaikoja pitäisi laajentaa aika lailla, jos se alkaisi hoitaa Hernesaaren liikennettä.
    Mutta jos Fredan raitiotie tehdään, eikös ykkönen ala silloin kulkea päivittäin 23 asti.kuten nyt linjat 14 ja 18? Eli kannattaako tämän välivaiheen takia rakentaa Telakkakadun rataa?

  2. #47
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Hernesaaren raitiotie

    Hernesaaren raitiotiestä on valmistunut yleissuunnitelma. Se tulee kslk:n käsittelyyn 31.1. yhdessä osayleiskaavan kanssa. Nuo ovat tietysti naimisissa keskenään, eli jos osayleiskaava hylätään, ei raitiotietäkään voida toteuttaa siten kuin nyt on suunniteltu.

    Esityslista: http://www.hel.fi/www/ksv/fi/paatoks...1-31_Kslk_3_El

    Tuolta löytyy liitteistä itse yleissuunnitelma sekä radan sijoitus katutilaan (liikennesuunnitelmat). Kantakaupungin paras raitiotie, josta todella kuuluu antaa suunnittelijoille kiitosta. Heikoin lenkki on Bulevardi, joka hidastuttaa ja tuo epävarmuutta. Ehkä paineet sen korjaamiseksi kasvavat Hernesaaren ratikan myötä. Toivotaan.

    Yleissuunnitelmassa ratikkaa on verrattu myös busseilla hoidettavaan vaihtoehtoon, jonka liikennöinti tulee ratikkaa kalliimmaksi. Mielenkiintoista on, että ainakin tässä kohtaa on luovuttu H/K-vimmasta ja sen sijaan laskettu ainoastaan vertailu kahden eri vaihtoehdon väliltä.

    Linjan 6 on määrä jatkua Eiranrantaan=Munkkisaareen syksyllä 2018 (1 vaunu lisää syksyyn 2017 verrattuna) ja Hernesaareen vuonna 2023 (1 vaunu lisää Eiranrantaan verrattuna). Aikataulujen suhteen kannattaa tietysti aina olla skeptinen. Itse en panisi vielä rahojani likoon tuon 2018 puolesta.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  3. #48

    Liittynyt
    03.11.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    194

    oletus Vs: Hernesaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Hernesaaren raitiotiestä on valmistunut yleissuunnitelma. Se tulee kslk:n käsittelyyn 31.1. yhdessä osayleiskaavan kanssa. Nuo ovat tietysti naimisissa keskenään, eli jos osayleiskaava hylätään, ei raitiotietäkään voida toteuttaa siten kuin nyt on suunniteltu.

    Esityslista: http://www.hel.fi/www/ksv/fi/paatoks...1-31_Kslk_3_El

    Tuolta löytyy liitteistä itse yleissuunnitelma sekä radan sijoitus katutilaan (liikennesuunnitelmat). Kantakaupungin paras raitiotie, josta todella kuuluu antaa suunnittelijoille kiitosta. Heikoin lenkki on Bulevardi, joka hidastuttaa ja tuo epävarmuutta. Ehkä paineet sen korjaamiseksi kasvavat Hernesaaren ratikan myötä. Toivotaan.

    Yleissuunnitelmassa ratikkaa on verrattu myös busseilla hoidettavaan vaihtoehtoon, jonka liikennöinti tulee ratikkaa kalliimmaksi. Mielenkiintoista on, että ainakin tässä kohtaa on luovuttu H/K-vimmasta ja sen sijaan laskettu ainoastaan vertailu kahden eri vaihtoehdon väliltä.

    Linjan 6 on määrä jatkua Eiranrantaan=Munkkisaareen syksyllä 2018 (1 vaunu lisää syksyyn 2017 verrattuna) ja Hernesaareen vuonna 2023 (1 vaunu lisää Eiranrantaan verrattuna). Aikataulujen suhteen kannattaa tietysti aina olla skeptinen. Itse en panisi vielä rahojani likoon tuon 2018 puolesta.
    Vihdoinkin H/K kustannuksista luovuttu! Hyvin tiivistetty, samoissa ajatuksissa itsekkin olen mutta saa nähdä mikä on Hernesaaren kohtalo. Hyvin suunniteltua raitiotieta tuo uusi osuus.

  4. #49

    Liittynyt
    05.03.2009
    Viestejä
    840

    oletus Vs: Hernesaaren raitiotie

    On kyllä kokonaisuudessaan hyvä liikennesuunnitelma. Fillarit aina vähän kompromissi, että kaista vai klv, mutta Suomen olosuhteissa ja nykyisillä talvipyöräilijämäärillä klv on mielestäni parempi. Ei siksi, että fillarit sopivat sinne, vaan siksi, ettei autojen liikenneympäristöstä tule fillarikaistojen myötä liian väljä ja nopeudet kasva.

    Noin muutenhan suunnitelmassa on käikuja vanhoista lähiösuunnitteluperinteistä, kun pääväylä on pitänyt väkisin taittaa kaarelle. Viivotin edelleen arkkitehdeilta kateissa. Sääli.

  5. #50
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Hernesaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut j-lu Näytä viesti
    Noin muutenhan suunnitelmassa on käikuja vanhoista lähiösuunnitteluperinteistä, kun pääväylä on pitänyt väkisin taittaa kaarelle. Viivotin edelleen arkkitehdeilta kateissa. Sääli.
    Samaa mieltä tästä.

    Jätkäsaaren katu"verkko" vasta lähiötä onkin, kun ei siellä ole kuin pari pääkatua ja umpipussinperiä. Hernesaaresta laskin kaksi ihan oikeaa kortteliakin.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  6. #51
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: Hernesaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Samaa mieltä tästä.

    Jätkäsaaren katu"verkko" vasta lähiötä onkin, kun ei siellä ole kuin pari pääkatua ja umpipussinperiä. Hernesaaresta laskin kaksi ihan oikeaa kortteliakin.
    Tuossa on vieläpä ihme kuriositeetti, kun pienen pätkän verran Munkkisaaren ja Hernesaaren välissä kahden kadun kumipyöräkapasiteetti onkin puolitettu yhteen. Miksi tälläinen pullonkaula? Tilaa olisi kahdelle kadulle kantakaupungista saaren päähän saakka. Hernesaaressa hukataan tuo kahden läpiajokadun kapasiteetti kokonaan, mikäli koko "saareen" pääsee vain yhtä katua "mantereelta".

  7. #52
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Hernesaaren raitiotie

    Täytyy vielä kommentoida tuoreinta liikennesuunnitelmaa sen verran, että siellä on mukana nyt toinen lähtölaiturikin. Viime versiossa oli vain yksi ja kaipasin toista. Kakkoslaituriahan ei tarvitse heti radan käyttöönottovaiheessa rakentaa, riittää, että kiskot sijoitetaan siten, että sen saa tehtyä myöhemmin, kuten Saukonpaadessa.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  8. #53
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Hernesaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Hernesaaren raitiotiestä on valmistunut yleissuunnitelma. Se tulee kslk:n käsittelyyn 31.1. yhdessä osayleiskaavan kanssa.
    Tämä pöytäytettiin kahdeksi viikoksi ja hyväksyttiin 14.2. Seuraavaksi odotetaan radan hankesuunnitelmaa HKL:ltä.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  9. #54

    Liittynyt
    21.04.2013
    Viestejä
    225

    oletus Vs: Hernesaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Tämä pöytäytettiin kahdeksi viikoksi ja hyväksyttiin 14.2. Seuraavaksi odotetaan radan hankesuunnitelmaa HKL:ltä.
    Onko tätä nähtävissä jossain?

    Pyydän anteeksi, etten tiedä tätä jo. Olisi kiva oppia löytämään nämä dokumentit suoraan sylttytehtaalta.

    Toinen asia: sanooko tämä suunnitelma mitään, miten tehtaankadun pään siinä olevan nykyisen ykkösen päättärin kanssa menetellään? Tuleeko siihen esimerkiksi mahdollisuus ajaa pohjoisesta Tehtaankadulle? Etelästä?

  10. #55

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2158

    oletus Vs: Hernesaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ketorin Näytä viesti
    Onko tätä nähtävissä jossain?

    Pyydän anteeksi, etten tiedä tätä jo. Olisi kiva oppia löytämään nämä dokumentit suoraan sylttytehtaalta.
    Tuosta linkkejä seuraamalla:

    http://www.hel.fi/www/ksv/fi/paatoksenteko/

    Kokousten vahvistettujen pöytäkirjojen ilmaantuminen nettiin kestää tyyliin pari viikkoa, muuta virasto julkaisee "päätöstiedotteen" heti, mistä käy ilmi samat asiat.

    Tuossa 14. päivän kokouksessa oli poikkeuksellisen pitkä lista lausuntoja kaupunginhallitukselle erilaisista asioista. Kaava-asiat ja liikennesuunnitelmat ovat kyllä siellä perässä kun jaksaa kelata.

Sivu 4 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234

Vastaavia viestiketjuja

  1. Munkkivuoren raitiotie
    kirjoittanut teme foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 395
    Viimeisin viesti: 10.12.2017, 17:07
  2. Bulevardin raitiotie
    kirjoittanut hylje foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 71
    Viimeisin viesti: 16.07.2014, 19:39
  3. Itäkeskuksen raitiotie
    kirjoittanut Knightrider foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 30.05.2011, 23:09
  4. Hernesaaren ja Kruunuvuoren väliaikaiskäyttöön ideoita
    kirjoittanut teme foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 24.03.2010, 16:15
  5. Mikonkadun raitiotie
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 125
    Viimeisin viesti: 02.06.2009, 14:55

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •