Sivu 3 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 31-45/51

Viestiketju: Nurmirata

  1. #31
    Tunnistettu jäsen Nakkiputka avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    531

    oletus Vs: Nurmirata

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MrArakawa Näytä viesti
    Munkkiniemen puistotie on menossa remonttiin tänä vuonna ja samassa yhteydessä raitiokiskot uusitaan ja rata-alue muutetaan viherradaksi. Ohessa suunnitelma
    Tuohan olisi hyvä osuus Helsingissä kokeilla kunnollista nurmirataa, siis tälläistä kuten Karlsruhen Auessa . Nyt vaan KSV:n puhelimet kuumiksi

    Tuossa paikassa ei nimittäin voi edes oikeasti vedota siihen, että hälytysajoneuvojen on päästävä ohittamaan ruuhkat ratikkakiskoja pitkin. Kun ei tuolla ole ruuhkia.
    "Tavoitteiden asettamisen pitää olla riittävän kunnianhimoista, jotta se pakottaa uudenlaiseen ajatteluun ja uusien läpimurtojen tavoitteluun." - Kone Oyj:n evp toimitusjohtaja Matti Alahuhta kirjassaan:"Johtajuus – kirkas suunta ja ihmisten voima".

  2. #32

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Nurmirata

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nakkiputka Näytä viesti
    Tuossa paikassa ei nimittäin voi edes oikeasti vedota siihen, että hälytysajoneuvojen on päästävä ohittamaan ruuhkat ratikkakiskoja pitkin. Kun ei tuolla ole ruuhkia.
    Seuraava syyhän on kumipyörät vaativa huoltokalusto. Hankintalistalla taitaa kuitenkin jo olla pelkillä raiteilla selviävää huoltokalustoa, mutta ei ihan heti kuitenkaan.

  3. #33
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Nurmirata

    Nurmirataa Oslosta; olisiko tässä hyvä toteutusmalli reunakivineen mm. Jokerille? Kuva (ja muitakin kuvia Oslosta) löytyy www.skyscrapercity.com-foorumilta viestiketjusta http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=817904 .
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat  

  4. #34

    Liittynyt
    11.04.2008
    Viestejä
    136

    oletus Vs: Nurmirata

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Nurmirataa Oslosta; olisiko tässä hyvä toteutusmalli reunakivineen mm. Jokerille? Kuva (ja muitakin kuvia Oslosta) löytyy www.skyscrapercity.com-foorumilta viestiketjusta http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=817904 .
    Kuvasta vain ihmetyttää että missä se ruoho on?

    Eikö ruohoradat olekaan ikuisesti viheriöiviä edes eteläisessä Norjassa?

    Pitäisikö Suomea varten hankkia esim. Finnair Stadionilta vähän käytettyä tekonurmea, että tännekkin saataisiin aikaan keskieurooppalaistyylinen ikuisen viheriön idyllinen ruohorata.

  5. #35
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1459

    oletus Vs: Nurmirata

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Timppak Näytä viesti
    Pitäisikö Suomea varten hankkia esim. Finnair Stadionilta vähän käytettyä tekonurmea, että tännekkin saataisiin aikaan keskieurooppalaistyylinen ikuisen viheriön idyllinen ruohorata.
    EU:n Urban Track -projektissa kuulemma harkittiin tai jopa tutkittiin myös tekonurmen käyttöä. Oli ilmeisesti hiukan irvokkaan näköistä talvisin

  6. #36
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Nurmirata

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Nurmirataa Oslosta; olisiko tässä hyvä toteutusmalli reunakivineen mm. Jokerille?
    Mun mielestä näyttää siltä, että ratikka tulee melkein kiinni kiveykseen, eli ohiajavat rekat (ja niiden peilit) voisivat tässä kohtaa haitata ratikoita. Siis muuten hyvä toteutusmalli, mutta leveämpi ratikkaura.

    Yleissuunnitelmassa standardina käytetty 8 m on varmaan riittävä. Paljonkohan mahtaa olla ratikkauran leveys Paciuksenkadulla?

  7. #37
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Nurmirata

    Kyllä se ruoho kasvaisi reikäkivien rei´istäkin. Mutta talven yletön suolakylpy ei taida olla hyväksi. Suolasade leviää ajoradalta raitioradallekin.
    Sitten keväät ovat nykyään yleensä kuivia. Tarttis kastella kans, niin ehkä ruohonjuuristo saattaisi elpyä.
    Ja nuo matoset, jotka ovat nurmen tärkeitä "hoitajia". Lieneekö maaperässä sellaista syvyyttä niille, että yleensä selviäisivät talven läpi. Etelämpänä tämä asia on lienee helpompi.
    Jos asiat eivät ole kunnossa, tulee sitten kesemmällä "rikkaruohoa" kyllä sinne tänne.

  8. #38
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2124

    oletus Vs: Nurmirata

    Hyvännäköisiä ja "oikeaoppisia" nurmiratoja, eikä Lemminkäisen betonireikäkiveä kuten Suomessa:

    Portossa perusnurmea ja Firenzessä kuivaa kestävä maksaruoho yms.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat   

  9. #39
    Markku K avatar
    Liittynyt
    05.03.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    239

    oletus Vs: Nurmirata

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nakkiputka Näytä viesti
    Tuossa paikassa ei nimittäin voi edes oikeasti vedota siihen, että hälytysajoneuvojen on päästävä ohittamaan ruuhkat ratikkakiskoja pitkin. Kun ei tuolla ole ruuhkia.
    Minusta tuntuu, että kaupungin virastoissa (PEL/HKR/KSV) on tehty periaatepäätös raitiovaunuratojen rakentamisesta/korjaamisesta aina raskaalla paloautolla ajamiseen sopivaksi. Ameriikoissa on erikseen brankkarikaistat... meillä niiden korvikkeena toimii raitiovaunurata.
    Kuva
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 07.05.2011 kello 19:59. Syy: viestin muotoilu, iso kuva linkiksi

  10. #40
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1459

    oletus Vs: Nurmirata

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Markku K Näytä viesti
    Minusta tuntuu, että kaupungin virastoissa (PEL/HKR/KSV) on tehty periaatepäätös raitiovaunuratojen rakentamisesta/korjaamisesta aina raskaalla paloautolla ajamiseen sopivaksi.
    En ole tietoinen varsinaisesta periaatepäätöksestä, vaikka raitioteiden yleissuunnitteluohjeita olen yrittänyt saada valmiiksi jo varsin pitkään. Kyse on ilmeisesti enemmän oletuksista ja vakiintuineista toimintatavoista kuin varsinaisista päätöksistä. Pelastuslaitos varmasti toivoo mahdollisuutta ajaa radoilla ja siitä on sitten tullut käytäntö ilman suuria keskusteluja. Olisi tarpeen selvittää millä ehdoilla käytäntöä voidaan muuttaa. Jos vaikkapa tehdään ratikkarata puistoon, onko silloin pakko samalla tehdä paloautoväylä, jota ei aiemminkaan ollut?

  11. #41
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7549

    oletus Vs: Nurmirata

    Lainaus Alunperin kirjoittanut late- Näytä viesti
    Pelastuslaitos varmasti toivoo mahdollisuutta ajaa radoilla ja siitä on sitten tullut käytäntö ilman suuria keskusteluja. Olisi tarpeen selvittää millä ehdoilla käytäntöä voidaan muuttaa. Jos vaikkapa tehdään ratikkarata puistoon, onko silloin pakko samalla tehdä paloautoväylä, jota ei aiemminkaan ollut?
    Paha on mennä sanomaan, että seiskööt brankkarit henkilöautojen ruuhkissa. Koska meillä sanotaan sitten, että on raitioteiden vika, että talot palaa ja ihmiset kuolevat. Tietenkään se ei ole autoilun ja autoilua suosivan liikenne- ja kaavoituspolitiikan vika. Ei edes sitten, kun raitiotiet on lopetettu ja entiset ratikkakaistat ovat autoja täynnä, eikä brankkareita päästetä metrotunneleihin. Mutta voihan sitäkin kysyä, miksi ei kaikkialla – siis sielläkin, missä ei ole raitiotietä – ole bussikaistaa, joka on luonnollisesti myös pelastusliikenteen käytössä.

    Vai pitäisikö asia kääntää toisin päin? Vaatikaamme raitiotie jokaiselle asuin- ja teollisuusalueelle sen vuoksi, että vain siten on mahdollista järjestää riittävä pelastustoimi.

    Mutta nykytilanteen kannalta, vähin mitä pitää tehdä on, että eritellään ja kohdistetaan raitiotieradan oma ja pelastulsiikenteen kustannus. Ja otetaan sitten raskaan kaluston kantavuuden edellyttämä lisäkustannus pelastustoimen budjettiin, jolloin sillä ei rasiteta joukkoliikenteen taloutta. Samalla todetaan myös se, että maisema-, melu- ja pölyhaitta ei ole raitioliikenteen vaan pelastusliikenteen haitta.

    Antero

  12. #42
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3385

    oletus Vs: Nurmirata

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Vaatikaamme raitiotie jokaiselle asuin- ja teollisuusalueelle sen vuoksi, että vain siten on mahdollista järjestää riittävä pelastustoimi.
    Jätkäsaaressa Anteron ansiokas vaatimus onkin otettu huomioon, ja liikennemerkein osoitetaan pelastuslaitoksen ajoneuvoille lupa käyttää jo täysin keskeneräistäkin raitioväylää. Kertokoon kuva loput..

  13. #43

    Liittynyt
    31.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    676

    oletus Vs: Nurmirata

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Jätkäsaaressa Anteron ansiokas vaatimus onkin otettu huomioon, ja liikennemerkein osoitetaan pelastuslaitoksen ajoneuvoille lupa käyttää jo täysin keskeneräistäkin raitioväylää. :
    No eipä tuolta jätkästä olisi millään muuten pelastusautot päässeet stadiin uudelta pelastusasemaltaan. Erottajan asemahan suljettiin remontin vuoksi ja "kakkosasema" sijoitettiin jätkään.

  14. #44
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Nurmirata

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jusa Näytä viesti
    No eipä tuolta jätkästä olisi millään muuten pelastusautot päässeet stadiin uudelta pelastusasemaltaan. Erottajan asemahan suljettiin remontin vuoksi ja "kakkosasema" sijoitettiin jätkään.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut HelPel
    Erottajan aseman peruskorjauksen valmistuttua henkilöstö sekä kalusto muuttavat takaisin Erottajalle ja Jätkäsaaren pelastusasema miehitetään uudella henkilöstöllä sekä pelastusyksiköillä, jolloin Helsingin pelastuslaitoksen pelastusasemien kokonaismäärä nousee yhdeksään.
    Että kyllä siitä vielä "ykkösasema" tulee.

  15. #45

    Liittynyt
    31.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    676

    oletus Vs: Nurmirata

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Että kyllä siitä vielä "ykkösasema" tulee.
    Aiheen ohi, mutta eiköhän "ykkönen" säily edelleenkin keskuspaloasemana Kalliossa.
    Alkaa muuten numerot loppua .....

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •