Ei välttämättä ihan pelkkä huhu. Aiemminkin on ollut ratkaisuja, joissa ratikoiden keskinäinen ajojärjestys on määritelty pelkästään HKL:n sisäisellä ohjeella. Ratkaisu ei varmastikaan koskisi kaikkia linjoja, vaan ainoastaan osaa suunnista ja oletettavasti HKL loisi taas sisäisen ohjeen eri suuntien keskinäisistä etuajo-oikeuksista.Alunperin kirjoittanut Nakkiputka
Paljon suotavampi tilanne olisi tietysti kulku vain suoraan Mannerheimintien yli. Tällä hetkellä KSV pitää nykyistä ratkaisua väliaikaisena ja pyrkii saamaan Mikonkadun radan aikaiseksi myöhemmin. Vaihtoehtoiset ratkaisut esimerkiksi ykkösen avulla ovat myös ihan kiinnostavia, mutta ehkä kuitenkin yksin riittämättömiä Kampin liikennetarpeet huomioiden.
Seiskan hidastumisen osalta on kummallista, ettei ysiä viety heti ensimmäisessä vaiheessa Pasilan sillan yli. Ysihän olisi voinut hoitaa nykyisen lenkin Länsi-Pasilassa käyttäen jotain pysäkkiä päätepysäkkinään ja seiska puolestaan oikaista keskustaan. Tarvittaisiin vain lyhyet radanpätkät Esterinporttiin ja samalla vältettäisiin hankalampia virityksiä Itä-Pasilan puolella.