Sivu 12 / 14 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2891011121314 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 166-180/203

Viestiketju: Kampin raitiotien rakentaminen

  1. #166
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    28.02.2007
    Viestejä
    1250

    oletus Vs: Kampin raitiotien rakentaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kolli Näytä viesti
    "Moraalinen etuoikeus".
    Jaahas. Laki on kuitenkin eri asia.
    Mistäs ajattelit irroittaa resurssit jalankulkijoiden toikkarointia valvomaan? Mahdollisesti poliisin "liikkuvan auton ratintakana kännykkään pölisevien valvontadivisioonastako"?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kolli Näytä viesti
    Onko minullakin moraalinen etuoikeus mennä kävelemään keskelle Mannerheimintietä?
    Kyllä. Olet jopa joskus saattanut ylittääkkin Mannerheimintien käyttämättämättä suojatietä, ja näin häirinnyt kyseisellä väylällä kulkevaa moottoriliikennettä?

  2. #167
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    07.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    525

    oletus Vs: Kampin raitiotien rakentaminen

    Keskustelu alkaa mennä ala-arvoiseksi. Kukaan ei voi valvoa jokaista jalankulkijaa tai autoa. Jos halutaan saivarrella, niin sehän toki onnistuu, ainakin sinulta.

    Se, että tässä ketjussa on mainittu monenlaista, ei tee niistä maininnoista mitenkään pätevämpiä tai validimpia. Voitte jatkaa saivarteluanne ihan rauhassa, faktat pysyvät: autoliikenne käyttää joukkoliikenteen tilaa ja joukkoliikennekaista ei tuo sitä tulosta, jota halutaan.
    Koska ihmisluonto ei hevillä tottele, on yhteiskunnalla erilaisia keinoja yhteisten normien ja lakien valvontaan.

    Suomalaisten liikennekäyttäytyminen on kasvatuksellinen asia, sitä ei toki voida aidalla muuttaa lopullisesti. Jos joukkoliikenne tässä kyseisessä paikassa halutaan todella asettaa muita parempaan asemaan, tullaan tarvitsemaan kovia toimenpiteitä teknisellä tasolla.

    Simonkadulla on monta ylityskohtaa, josta jalankulkijat voivat ylittää tien normaalisti, heidän "moraalinen oikeutensa" on täyttä puppua, enemmänkin heidän moraalinen velvollisuutensa on noudattaa lakia, siinä missä autoilijoidenkin. Liikenne on yhteispeliä, ei yksilösuorituksia.

    Ja olisi ihan hyvä, jos poliisi suorittaisi alueella liikenneratsian, ei huono idea.

  3. #168
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3341

    oletus Vs: Kampin raitiotien rakentaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kolli Näytä viesti
    "Moraalinen etuoikeus".
    Jaahas. Laki on kuitenkin eri asia. Onko minullakin moraalinen etuoikeus mennä kävelemään keskelle Mannerheimintietä?
    Siinä mielessä on, että kellään, ei edes spårakuskilla ole oikeutta ajaa sinun päältäsi, vaikka toikkaroisit ajoneuvoliikenteelle tarkoitetulla kadunosalla. Liikennesäännöissä pyritään ajattelemaan aina heikomman osapuolen kannalta – poikkeuksena lähinnä tasoristeykset, jossa auto väistää, koska juna ei voi väistää.

    Jos astut suojatielle, autoilijalla on velvollisuus pysäyttää auto ja taata omalta osaltaan sinulle vapaa kulku. Valitettavasti vain Suomessa useissa paikoissa (varsinkin täällä Tampereella!) suojatien merkitystä ei tunneta. Sitä pidetään kai ohjeellisena kadunylityspaikkana, ei niinkään paikkana, jossa autoliikenne väistää heikompaansa.
    Sakari Kestinen

  4. #169
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Kampin raitiotien rakentaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kolli Näytä viesti
    Miten tässä näin kävi?
    Kävelin tänään Simonkatua ja siitä edelleen Manskun ja Kaivokadun risteykseen ja todella harmikseni tein samat havainnoinnit kuin sinäkin; bussit jonottivat henkilöautojen kanssa samoissa pitkissä jonoissa. Ja Kaivokadun uuden bussipysäkkikorokkeen kansoittivat myös henkilöautot estäen tehokkaasti busseja ajamasta siihen. Kuvittelin noihin jonoihin mielessäni jo muutaman ratikankin sekaan.

    Onko Helsingillä oikeasti haluja/keinoja yksityisautoilun hillitsemiseksi ja rajoittamiseksi keskustassa? Onko oikeasti haluja estää niitä tukkimasta joukkoliikenteen sujuvaa kulkua? Ei kyllä hyvälle näytä se, mitä silmieni edessä havainnoin tänäänkin.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  5. #170
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    28.02.2007
    Viestejä
    1250

    oletus Vs: Kampin raitiotien rakentaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Onko Helsingillä oikeasti haluja/keinoja yksityisautoilun hillitsemiseksi ja rajoittamiseksi keskustassa? Onko oikeasti haluja estää niitä tukkimasta joukkoliikenteen sujuvaa kulkua? Ei kyllä hyvälle näytä se, mitä silmieni edessä havainnoin tänäänkin.
    http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/.../1135231853260

  6. #171
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Kampin raitiotien rakentaminen

    Kaikkea pyöritellään, haistellaan, käännellään ja maistellaan, mutta: missä ovat todella konkreettiset toimet ainakin se suhteen, ettei se yksityisautoilu hidasta tarpeettomasti joukkoliikenteen kulkua?

    Arvaankin jo edellisen nimimerkin vastauksen tähän: keskustatunneli henkilöautoille.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  7. #172
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    28.02.2007
    Viestejä
    1250

    oletus Vs: Kampin raitiotien rakentaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Arvaankin jo edellisen nimimerkin vastauksen tähän: keskustatunneli henkilöautoille.
    Et juuri enempää väärässä voisi olla, ellet sitten tarkoita nimimerkkiä "Pajunen".

  8. #173
    MrArakawa avatar
    Liittynyt
    02.08.2007
    Sijainti
    Helsinki, Lahti
    Viestejä
    638

    oletus Vs: Kampin raitiotien rakentaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut late- Näytä viesti
    Näköjään Kaivokadulla pitäisi myös olla rata-alueen korotus. Saas nähdä tuleeko.
    Nyt Kaivokadulle on saatu sentään sulkuviiva maalatuksi, on helpottanut selvästi kolmosten, kutosten ja ysien kääntymistä Manskulle. Mutta korotus olisi hyvä, sillä vielä eksyy autoja kiskoille. Varsinkin vasemmalle kääntyilevät tukkivat kiskot, vaikkei tämä ole edes sallittu kääntymissuunta (ainakaan lopullisessa tilanteessa).

  9. #174
    ess
    ess ei ole kirjautuneena
    ess avatar
    Liittynyt
    10.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    733

    oletus Vs: Kampin raitiotien rakentaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MrArakawa Näytä viesti
    Nyt Kaivokadulle on saatu sentään sulkuviiva maalatuksi, on helpottanut selvästi kolmosten, kutosten ja ysien kääntymistä Manskulle. Mutta korotus olisi hyvä, sillä vielä eksyy autoja kiskoille. Varsinkin vasemmalle kääntyilevät tukkivat kiskot, vaikkei tämä ole edes sallittu kääntymissuunta (ainakaan lopullisessa tilanteessa).
    Pysäytysviiva vaan on hölmössä kohtaa. Tuskin menee edes valotilaus läpi jos vaununsa siihen jättää.
    "Juna toisi huumeet."

  10. #175
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    01.07.2005
    Viestejä
    507

    oletus Vs: Kampin raitiotien rakentaminen

    Tuomittakoon ideani vaikka minkälaiseksi kiihkoiluksi, mutta itse olisin valmis jo ehdottamaan pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen (ainakin bussit, raitiovaunut ja metro) yleistä lakkoa tai jonkinlaista työnseisausta kerrassaan mahdottomaksi käyvän liikennetilanteen vuoksi. Edes uudiskohteita - kuten tässä ketjussa on saatettu todeta - ei kyetä rakentamaan sellaisiksi, että ne mahdollistaisivat joukkoliikenteen vähääkään sujuvamman kulun verrattuna aikaisempaan tilanteeseen. Saakoon Helsinki silloin mitä haluaa; autoja, autoja ja autoja!

  11. #176
    GT8N avatar
    Liittynyt
    22.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    809

    oletus Vs: Kampin raitiotien rakentaminen

    Valitettavaa, että kaupunginisäkin elää vielä 1960-luvun autohaaveissa, ja yhdessä liike-elämän kanssa valehtelevat suut silmät täyteen, ettei keskusta tarvitse joukkoliikenteen kehittämistä. Ja onhan pyhälle autolle tehtävä tilaa kaikilla keinoilla, vaikka siitä ei olisi mitään hyötyä. Valitettavasti on taas uskottava, että tällainen säälittävä touhu onnistuu vain autoilun pyhässä maassa. Milloin lienee se hetki, jolloin pystytään hyväksymään se, että autoja ei tarvita keskustan elämiseen, kuten taas jälleen kerran myös Saksassakin on todistettu.

    Täytyy varmaan muuttaa jonnekin toisaalle, jossa on ymmärretty, että ihminen on autoa tärkeämpi. Valitettavasti sellaista paikkaa ei Suomessa ole. Eli ei auta muu, kuin nautiskella autoistumisen "vapauttavasta" ihanuudesta. Joten eiköhän aloiteta heti purkamalla kaupungintalo ja tehdään tilalle parkkipaikka, jossa on metron sisäänkäynti, jonka päällä on pajusen patsas, joka katsoo sitä upeaa Helsinkiä.

  12. #177
    MrArakawa avatar
    Liittynyt
    02.08.2007
    Sijainti
    Helsinki, Lahti
    Viestejä
    638

    oletus Vs: Kampin raitiotien rakentaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut late- Näytä viesti
    Tämä on varmasti tarkoituksellista, koska bussien olisi joltensakin hankalaa ja vaarallista koukkia oikealle seuraavassa risteyksessä ennen kuin Jokeri-valo on saatu toimimaan.
    Onko Simonkadun ja Annankadun jokerivalo myös bussien käytössä? Seurailin risteyksen liikennettä alkuviikosta pitemmän tovin ja yksikään puolen tunnin aikana risteykseen saapunut linjan 55, 65A tai 66A bussi ei saanut valoa. Sen sijaan 3T:n ratikat joka kerta.

    Risteyksen valo on siitä erikoinen, että raitiovaunun tullessa se näyttää autoille kahta kiinteää punaista. Eikös tällaiseen järjestelyyn ollut joku poikkeuslupa vain bussilinjalla 550? Olen ymmärtänyt, että raitiovaunujen kanssa pitäisi käyttää vuorotellen vilkuttavaa punaista.

  13. #178
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1459

    oletus Vs: Kampin raitiotien rakentaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MrArakawa Näytä viesti
    Onko Simonkadun ja Annankadun jokerivalo myös bussien käytössä? Seurailin risteyksen liikennettä alkuviikosta pitemmän tovin ja yksikään puolen tunnin aikana risteykseen saapunut linjan 55, 65A tai 66A bussi ei saanut valoa. Sen sijaan 3T:n ratikat joka kerta.
    Valon pitäisi toimia myös linjoilla 65A ja 66A. Linjalla 55(A) ei ole vielä Helmiä, joten valo ei voi edes teoriassa toimia. Toimimattomuus 65A:lla ja 66A:lla lienee virhe.

    Kiinteä punainenhan on poikkeusluvalla toimiva Jokerivalo ja vilkkuva punainen taas ratikkavalo. En tunne tarkemmin poikkeusluvan ehtoja, mutta ratikkavaloa ei kai saa busseille käyttää.

  14. #179
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus Vs: Kampin raitiotien rakentaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut late- Näytä viesti
    Valon pitäisi toimia myös linjoilla 65A ja 66A. Linjalla 55(A) ei ole vielä Helmiä, joten valo ei voi edes teoriassa toimia. Toimimattomuus 65A:lla ja 66A:lla lienee virhe.
    Kyllä se toimii linjoilla 65A ja 66A, kunhan Helmi on päällä.

  15. #180

    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    69

    oletus Vs: Kampin raitiotien rakentaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut late- Näytä viesti
    Kiinteä punainenhan on poikkeusluvalla toimiva Jokerivalo ja vilkkuva punainen taas ratikkavalo. En tunne tarkemmin poikkeusluvan ehtoja, mutta ratikkavaloa ei kai saa busseille käyttää.
    Noudatetaankohan kiinteää punaista paremmin kuin vilkkuvaa? Vilkkuva koetaan jotenkin ehdollisena, ainakin Aleksin ja Mariankadun risteyksessä ajetaan usein päin punasta.
    Heka

Vastaavia viestiketjuja

  1. Kehäradan rakentaminen
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Junat
    Vastauksia: 61
    Viimeisin viesti: 25.02.2016, 17:29
  2. Koivusaaren rakentaminen
    kirjoittanut vristo foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 71
    Viimeisin viesti: 05.02.2015, 10:27
  3. Raitiotien rakentamistekniikat
    kirjoittanut hylje foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 9
    Viimeisin viesti: 11.05.2009, 20:24
  4. Raitiolinja 9:n rakentaminen
    kirjoittanut Lari Nylund foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 262
    Viimeisin viesti: 26.02.2009, 17:25
  5. Metroverkostojen rakentaminen
    kirjoittanut R.Silfverberg foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 16
    Viimeisin viesti: 21.09.2005, 13:51

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •