Sivu 14 / 14 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41011121314
Näytetään tulokset 196-203/203

Viestiketju: Kampin raitiotien rakentaminen

  1. #196
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Kampin raitiotien rakentaminen

    Tämä on erittäin hyvä uutinen. Nyt on tietysti mahdollisuus siirtää 14(B) takaisin ratikkapysäkille, mutta toivoa sopii, että se pysähtyisi jatkossakin nykyisessä paikassa.

    Kolmosen kierrosajasta kertaheitolla vähintään minuutti pois. Pitäisikö sanoa minuutti tunnissa, neljä parhaassa
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  2. #197

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Kampin raitiotien rakentaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut a__m Näytä viesti
    Kulkevathan siitä vielä h14 ja h14B.
    Ja voisivat ajaa esimerkiksi Runeberginkatua. Bussien ja ratikoiden yhteensovittaminen vielä jotenkin onnistuisi, mutta kun se johtaa käytännössä siihen ettei muuta kumipyöräliikennettä saa pois. Jos valvonta toimisi niin asia olisi eri, mutta kun ei toimi...

  3. #198

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Kampin raitiotien rakentaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    Ja voisivat ajaa esimerkiksi Runeberginkatua.
    Toivottavasti ei kuitenkaan, koska nykyisillä ajoneuvomäärillä Runberginkatu on todella sumppu Kampissa.

  4. #199
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3551

    oletus Vs: Kampin raitiotien rakentaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Toivottavasti ei kuitenkaan, koska nykyisillä ajoneuvomäärillä Runberginkatu on todella sumppu Kampissa.
    Muistan vielä elävästi kun yritti ruuhka-aikaan päästä Kamppiin esim. 14 bussilla, nopeammin pääsi kun jäi kauppakorkeakoulun pysäkillä pois ja käveli loppumatkan metroasemallle, luulenpa että linjoista 14/14B tulee entistä suositumpia välillä Meilahti-Kamppi(M) kun 39,41,45 ja 47 jumittavat Runskin liikenneympyröissä!

  5. #200

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Kampin raitiotien rakentaminen

    Minkä takia muuten metroaseman pysäkit ovat yksisuuntaisia? Laiskojen rakennusmiestenkö? Ratikkapysäkki eteläänpäin on sen verran etäällä, että tuntuisi ihan järkevältä purkaa katukivetystä reilun 2-suuntaisen mutkan verran ja ajattaa bussit ympyrää metroaseman edessä. Onko sekin kuitenkin liian ahdasta?

  6. #201
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Kampin raitiotien rakentaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Tämä on erittäin hyvä uutinen. Nyt on tietysti mahdollisuus siirtää 14(B) takaisin ratikkapysäkille, mutta toivoa sopii, että se pysähtyisi jatkossakin nykyisessä paikassa.
    14(B):n nykyisellä reitillä voisi tulevaisuudessa kulkea myöskin ratikka.

    Itse olen ajatellut sen niin, että Runeberginkatua tulisi kaksi raitiolinjaa, joista toinen ajaisi suoraan Arkadiankatua Manskulle saakka ja siitä sitten vaikkapa käännytään Aleksille.
    Kun taas se toinen kääntyisi Arkadiankadultan Fredalle ja siitä voidaan sitä jatkaa (edellyttäen, että siihen rakennettaisiin raitiorata) vaikkapa Helsingin eteläisiin kaupungin osiin.
    Ja kolmas linjaus oli jo nyt jo rakenteilla oleva rata edelleen Jätkäsaareen, käytää tietysti Simonkatu-Annankatu-UKK-katua ja jatkuu siitä Malminrinteen jälkeen kohti päämääräänsä Ruoholahteen jne.

    Ideani tässä on se, että UKK-kadun ja Fredankulmassa ratikat eivät enää normaaliliikenteessä kääntyisikään, vaan kaksi linjaa, linja eteläisestä Helsingistä Kampin kautta edelleen Runskin suuntaan risteäisi itä-länsisuuntaisen Jätkäsaaresta tulevan linjan (esim. linja 9, kuten on suunniteltu).
    Lisäksi jokin linja ajaisi Arkadiankatua Eläinmuseon ja Pikkuparlamentin edestä Manskulle, kuten kolmoset aiemmin (ja miksipä se ei voisi edelleenkin olla niin).
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  7. #202
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    742

    oletus Vs: Kampin raitiotien rakentaminen

    Kuka neropatti on suunnitellut bussien liittymisen suojatien päältä Fredrikinkadulle ? On vain ajan kysymys, koska ensimmäinen jalankulkija jää bussin alle. Jos raitiovaunukoroketta ei haluta muokata, niin ainakin suojatie pitäisi poistaa välittömästi !

  8. #203
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    73

    oletus Vs: Kampin raitiotien rakentaminen

    Tältä näytti Ruoholahdenkadun ja Ruoholahdenrannan kulmauksessa 5.5. illalla. Oikealle vaihteet johtavat 8:n reitille Itämerenkadulle (varayhteys) ja vasemmalle Ruoholahdenrantaan kaartaa sitten aikanaan 9 (?) kohti Jätkäsaarta ja Länsiterminaalia.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat  

Vastaavia viestiketjuja

  1. Kehäradan rakentaminen
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Junat
    Vastauksia: 61
    Viimeisin viesti: 25.02.2016, 17:29
  2. Koivusaaren rakentaminen
    kirjoittanut vristo foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 71
    Viimeisin viesti: 05.02.2015, 10:27
  3. Raitiotien rakentamistekniikat
    kirjoittanut hylje foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 9
    Viimeisin viesti: 11.05.2009, 20:24
  4. Raitiolinja 9:n rakentaminen
    kirjoittanut Lari Nylund foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 262
    Viimeisin viesti: 26.02.2009, 17:25
  5. Metroverkostojen rakentaminen
    kirjoittanut R.Silfverberg foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 16
    Viimeisin viesti: 21.09.2005, 13:51

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •