Kampin raitiotien rakentaminen

Vs: Kampin ratikkalinja

Mennäänpäs takaisin varsinaiseen aiheeseen. Työt ovat syksyn aikana edenneet. Vaihteet ovat paikallaan Arkadiankadun ja Fredrikinkadun risteyksessä. Fredalla rata on Kampin metroaseman kohdalla hieman valmiimpi kuin edellisellä kerralla kuvastoa päivitettäessä. Nyt onkin haasteellinen vuodenaika kuvata aamuauringon noustessa kontrastien ollessa jyrkimmillään. Uusia, uunituoreita kuvia löytyy alkaen tästä kuvasta. Niin - ja Urho Kekkosen katu on tietenkin avattu läpikulkevalle liikenteelle - tosin ei ratikkaliikenteelle vielä tässä vaiheessa.
 
Vs: Kampin ratikkalinja

Yleisten töiden lautakunta käsitteli Simonkatua sekä Kaivokatua 15.11.2007 liittyen Kampin ratikkalinjaan.
http://www.hel2.fi/hkr/paatoksenteko/lautakunta/dok_kuluvavuosi/34el07.html


Vaikuttaa todella munakkaalta toiminnalta, Simonkadulta vähenee autoiltakin tila, oikein hyvä juttu.

Tässä vielä linkki piirustukseen:

http://www.hel.fi/static/public/hel...sv_2007-03-08_Kslk_09_El/070600082/5539-7.pdf

sekä Kslk:n esityslistatekstiin 8.3.2007 koskien samaa hanketta:
http://www.hel.fi/static/public/hel...,_Annankadun_ja_Kansakoulukadun_liittyma.html
 
Viimeksi muokattu:
Vs: Kampin ratikkalinja

Tänään Hesarin verkkosivuillla uutisoitiin Mikonkadun kiskottamisesta lautakunnassa päätettäneen tänään ja työ on valmis 2009.
 
Vs: Kampin ratikkalinja

Nuo työt ajoitetaan itse asiassa niin, että raideyhteys Mikonkadulla olisi auki liikenteelle jo heinäkuussa 2008, jotta sitä voidaan käyttää poikkeusreittinä, kun Kaivokadun ja Simonkadun risteyksessä tehdään kiskotöitä.
 
Vs: Kampin ratikkalinja

Nuo työt ajoitetaan itse asiassa niin, että raideyhteys Mikonkadulla olisi auki liikenteelle jo heinäkuussa 2008, jotta sitä voidaan käyttää poikkeusreittinä, kun Kaivokadun ja Simonkadun risteyksessä tehdään kiskotöitä.

Mielenkiintoista, mistä tiedät tuon muuten?On ilmeisesti jossakin HKR:n taloussuunnitelmassa?Itse olen nähnyt sen kaltaisen, mutta en noin tarkkojen tietojen kanssa.
Viitaten aiempaan kirjoitukseeni Kampin sekasotkusta, voin jo nyt kertoa juhlallisesti teille kaikille, että Mikonkatu EI VARMASTI
tule olemaan valmis 2008 heinäkuussa. Jos katsoo kaupunkisuunnittelulautakunnan pöytäkirjaa esityslistaa 4.5.2006, niin Simonkadullahan ajaa jo nyt ratikoita jne jne.
Mikonkadun työmaatulee olemaan hermoja raastava, lähes psykoottinen kokemus, jota muistellaan pelonsekaisin tuntein vielä vuosia sen valmistumisen jälkeen. Osaako kukaan muuten selittää, mikä Kampissa oikein maksaa, miksi Freda välillä UKK-Salomonkatu on edelleen keskeneräinen ja bussit ajavat ties missä.Sitä pysäkkikatosta metroasemaa vastapäätä onkin tehty vaivaiset 6kk. Tuleekohan siihen norsunluuta tai titaania, kun se noin kestää?
 
Vs: Kampin ratikkalinja

Tänään Hesarin verkkosivuillla uutisoitiin Mikonkadun kiskottamisesta lautakunnassa päätettäneen tänään ja työ on valmis 2009.

Päätettiin ehdotuksen mukaan, eli katusuunnitelma ja kustannukset hyväksyttiin.
 
Vs: Raitiolinja 9:n rakentaminen

Eilisen Hesarin Autosivuilla KSV:n Kari Sane lausuu Simonkadun ja Mannerheimintien risteyksen ensi kesän muutostöistä:

HS 15.3.2008 sanoi:
Kiskoihin rakennetaan myös vaihtoehto, jonka avulla vaunut voivat myös kääntyä Simonkadulta Mannerheimintielle, mutta tälle reitille ei ainakaan vielä olla suunnittelemassa liikennettä.

Artikkelissa muutenkin kansantajuistetaan risteyksen liikennesuunnittelua. Tässä linkki artikkeliin: http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Erään+RISTEYKSEN+anatomia/HL20080315SI1AL01uiy

Artikkelissa on myös runsas kuvitus, joka näkyy netissä vain maksullisen digilehden puolella: http://www.hs.fi/nakoislehti/2008/03/15/?sivu=Auto
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vaihdeyhteyden rakentaminen Mannerheimintieltä Arkadiankadulle on tarkoitus aloittaa ensi viikolla (vko 17/08).
 
Vaihdeyhteyden rakentaminen Mannerheimintieltä Arkadiankadulle on tarkoitus aloittaa ensi viikolla (vko 17/08).

Tuossa kohtaa (tultaessa Manskua pohjoisesta juuri ennen Arkadiankadun risteystä) uusittiin viime vuonna kaarteen kiskot. Joudutaanko nyt repimään viimevuotista kiskoa ylös uuden yhteyden takia vai onko vaihteen sijainti niin kaukana, että asia on jo huomioitu edellisessä työmaassa?
 
Joudutaanko nyt repimään viimevuotista kiskoa ylös uuden yhteyden takia vai onko vaihteen sijainti niin kaukana, että asia on jo huomioitu edellisessä työmaassa?

Sitä en tiedä, joudutaanko uutta kiskoa purkamaan, mutta ainakaan asiaa ei ole otettu huomioon viime vuonna, sillä koko päätös vaihdeyhteyden rakentamisesta on syntynyt aivan viime hetkillä tämän vuoden puolella. Käsittääkseni idea vaihteen rakentamisesta on ollut esillä aiemminkin, muttei kovin tosissaan. Vasta Simonkadun-Kaivokadun risteyksen ratatyömaa pelästytti massiivisuudellaan siinä määrin, että tuo vaihdeyhteys päätettiin tehdä. Ja hyvä että tehdään, siitä on kyllä hyötyä muutenkin.
 
Fredrikinkadun satamaradan ylittävän sillan uusimistyöt on aloitettu viikolla 16 päällysteen poistamisella länsipuolelta ajorataa.
 
Kuten tunnettua, Kampin raitiotien rakentamiseen liittyvä haasteellisin vaihe on meneillään Mannerheimintien, Kaivokadun ja Simonkadun risteyksessä. Muutama uusi kuva asiaankuuluvassa kansiossa.
 
Upeita kuvia!
Onko kenelläkään tietoa, onko liikenne alkanut täysin normaalisti ja saatiinko työt päätökseen suunnitellusti?
Ainakaan raitio.org ei kerro mitään töistä ja HKL:n poikkeusinfo ei (onneksi enää kerro mitään). Ilmeisesti seuraavaksi jatketaan Simokatua ylöspäin.

Tietääkö joku sattumalta milloin Fradalle (Salomonk.-P-rautatienk.) tulee kiskot?En ole nyt Helsingissä, mutta ainakin Kampin bussit ovat kuulemma poikkeusreiteillä.
 
Takaisin
Ylös