Sivu 8 / 13 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456789101112 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 106-120/187

Viestiketju: Vallilan maanalainen raitiovaunuvarikko

  1. #106
    Max
    Max ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    1001

    oletus Vs: Vallilan maanalainen raitiovaunuvarikko

    Mitä Jokerilinjan 30 bussia tekevät tuolla uudella varikolla vuonna 2015?

  2. #107

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Vallilan maanalainen raitiovaunuvarikko

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Max Näytä viesti
    Mitä Jokerilinjan 30 bussia tekevät tuolla uudella varikolla vuonna 2015?
    Ihmettelin samaa. Olisikohan toimittaja ymmärtänyt väärin? Ehkä sille on sanottu, että varikkoa käytetään myös Jokerille, ja toimittaja on vetänyt johtopäätöksen, että niiden täytyy olla busseja.

    Kuinka paljon Jokeri-ratikoita suunniteltiinkaan hankittavan? Oliko se 30?

  3. #108
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1459

    oletus Vs: Vallilan maanalainen raitiovaunuvarikko

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Ihmettelin samaa. Olisikohan toimittaja ymmärtänyt väärin? Ehkä sille on sanottu, että varikkoa käytetään myös Jokerille, ja toimittaja on vetänyt johtopäätöksen, että niiden täytyy olla busseja.
    On toki. Jokerin vaunujen säilyttäminen Koskelassa tai Vallilassa on sekin vain mahdollisuus. Jokerilla voi hyvinkin olla oma varikko osittain tai kokonaan.

  4. #109
    Jii
    Jii ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    17.10.2008
    Viestejä
    33

    oletus Vs: Vallilan maanalainen raitiovaunuvarikko

    Lainaus Alunperin kirjoittanut late- Näytä viesti
    On toki. Jokerin vaunujen säilyttäminen Koskelassa tai Vallilassa on sekin vain mahdollisuus. Jokerilla voi hyvinkin olla oma varikko osittain tai kokonaan.
    Silloin joskus nähtiin hyväksi jakaa varikkotoiminta niemen molemmille kyljille: Töölö ja Vallila. Molemmat olivat laitakaupunkia.
    Logistisesti ja toimintavarmuuden kannalta jako kahtia olisi järkevää edelleen. Sijainnissa tulisi ottaa huomioon kaupungin ja rataverkon laajentuminen.
    Tiedän: HKL haluaa sijoittaa kaiken toiminnan yhteen paikkaan saavuttaakseen sillä keskittämisetuja. Mutta onkohan tuo pitemmän päälle viisasta?

    Muuten olen sitä mieltä, että Koskelassa voitaisiin käynnistää varikon rakennussuunnittelu heti.
    Vallilan suunnittelu voi lähteä oikeasti ja riskittömästi käyntiin vasta, jos paikalla on lainvoimainen kaava.

  5. #110
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Vallilan maanalainen raitiovaunuvarikko

    27.3. HeSa:
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Hesa
    HKL ja kaupunkisuunnitteluvirasto tutkivat nyt uuden raitiovaunuvarikon sijoittamista Koskelaan vanhan varikon alueelle.
    Maan alle kallioon kaavaillaan louhittavaksi suurta säilytysluolaa, mutta vaunujen korjaus ja huolto tehtäisiin maan päällä.
    Aiemmin vaihtoehtona pidettiin Vallilaa, jonne olisi louhittu kallioon kolmen hehtaarin luola nykyisen varikkorakennuksen oheen toukokuussa. Päätös paikasta aiotaan tehdä HKL:n suunnittelujohtajan Ville Lehmuskosken mukaan vielä ennen kesälomia.
    Onkohan kukaan kuullut mitään. Kohta lomat alkavat .

  6. #111

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3666

    oletus Vs: Vallilan maanalainen raitiovaunuvarikko

    Tuossa ei muuten mainita kesälomavuotta.

  7. #112
    Jii
    Jii ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    17.10.2008
    Viestejä
    33

    oletus Vs: Vallilan maanalainen raitiovaunuvarikko

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Onkohan kukaan kuullut mitään. Kohta lomat alkavat .
    Viimeisimmät tiedot, mitä olen KSV:stä saanut, ovat lyhyesti:

    - halutut toiminnat mahtuvat Koskelassa maantasoon ja ottamatta edes bussihalleja käyttöön (mitä minä sanoin jo marraskuussa...) ja maaperä sittenkin sallii myös maanalaisen rakentamisen. Alueella oleva pieni asuinkerrostalo pystytään tarvittaessa suojelemaan. Annalan pieni pallokenttä jouduttaisiin siirtämään, mutta korvaava paikka löytyy. Tarkentavaa kaavatyötä Koskelassakin siis tarvittaisiin, vaikka alueen käyttötarkoitus on jo nyt periaatteessa oikea.
    - vieressä reservinä oleva kalliorakentamisresurssi vaatisi osalleen kokonaan uuden kaavan.
    - Koskelan vanhat rakennukset olisivat ilmeisesti pääosin käyttökelpoisia (fiksausta toki tarvitaan)
    - Koskelan osalta hintalappu saadaan kuitenkin vasta 'lomien jälkeen'

    - Vallilan vaihtoehdossa toinen sisäänajo vanhan hallin kautta ei onnistu, vaan tarvittaisiin enemmän maanpintaa ja viereistä puistoa kuluttava ajojärjestely (sekin oli paikallisten tiedossa jo marraskuussa...)
    - sisäänajoramppien aiheuttamat käytönaikaiset häiriöt alueen asukkaille ovat hankala ongelma. Se, että louhinnassa läheiset talot murenevat pahemman kerran, on teknokraatin näkökulmasta vain työn (3 vuotta) aikaista päänsärkyä.
    - muista ongelmista en nyt tässä ala luennoimaan.
    - Vallilan hintalappu oli keväällä jo luokkaa 30-50% päälle sen, mitä lokakuun esittelytilaisuudessa arvioitiin

  8. #113
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Vallilan maanalainen raitiovaunuvarikko

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jii Näytä viesti
    - halutut toiminnat
    Kerrottiinko, mitä ovat halutut toiminnot nykyään? Trollikkaselvityksen olemassa olo kun asettaa, ainakin tällä hetkellä, monet ratikkaprojektit uuteen valoon, jopa raide-Jokerin. Paljonko on uusien vaunujen tarve nykykäsityksen mukaan?
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  9. #114

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Vallilan maanalainen raitiovaunuvarikko

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Trollikkaselvityksen olemassa olo kun asettaa, ainakin tällä hetkellä, monet ratikkaprojektit uuteen valoon, jopa raide-Jokerin.
    Trollikkatrolli nyt ei aseta uuteen valoon muuta kuin HKL-Suyn kyvyn tehdä "selvityksiä" mihinkin tarpeeseen milloinkin. Selvityksessähän on niin ilmiselviä puutteita ja virheitä, ettei sitä voi käyttää vakavasti otettavana pohjana millekään ratitiovaunujen vähentämissuunnitelmalle.

  10. #115
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Vallilan maanalainen raitiovaunuvarikko

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Trollikkatrolli nyt ei aseta uuteen valoon muuta kuin HKL-Suyn kyvyn tehdä "selvityksiä" mihinkin tarpeeseen milloinkin. Selvityksessähän on niin ilmiselviä puutteita ja virheitä, ettei sitä voi käyttää vakavasti otettavana pohjana millekään ratitiovaunujen vähentämissuunnitelmalle.
    Tuosta nimimerkki Jii:n kertomista tiedoista KVS:tä paistaa kuitenkin mielestäni jotenkin se, että ehkäpä raitioliikenteen laajennussuunnitelmia ollaan jotenkin muuttamassa. Korvaajat ovat sitten trollikoita tai aivan tavallisia dieselbusseja. Mitä aluetta ollaan mahdollisesti pudottamassa pois tai keventämässä suunnitelmia? Kalasatama ja Sompasaariko kenties?
    Viimeisin muokkaaja vristo; 24.07.2009 kello 16:54.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  11. #116
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Vallilan maanalainen raitiovaunuvarikko

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Tuosta nimimerkki Jii:n kertomista tiedoista KVS:tä paistaa kuitenkin mielestäni jotenkin se, että ehkäpä raitioliikenteen laajennussuunnitelmia ollaan jotenkin muuttamassa. Korvaajat ovat sitten trollikoita tai aivan tavallisia dieselbusseja. Mitä aluetta ollaan mahdollisesti pudottamassa pois tai keventämässä suunnitelmia? Kalasatama ja Sompasaariko kenties?
    Jii näyttäisi lainaavan KSV:tä eikä KVS:ää. Siinä on jo vissi ero.
    Täytynee käyttää Diesel's collectionin aurinkolaseja, jos tuosta tekstistä löytää suoraan raitioliikenteelle vastaista.

  12. #117
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Vallilan maanalainen raitiovaunuvarikko

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Jii näyttäisi lainaavan KSV:tä eikä KVS:ää. Siinä on jo vissi ero.
    Täytynee käyttää Diesel's collectionin aurinkolaseja, jos tuosta tekstistä löytää suoraan raitioliikenteelle vastaista.
    Pahoittelen kirjoitusvirhettäni.

    En toki tarkoittanut suoraan, että varsinaisesti raitioliikenteen vastaista.
    Ehkäpä luin tosiaan liian tarkkaan ja kierosti rivienvälejä. Annetaan asian kehittyä rauhassa ja katsotaan, mitä tuleman pitää.
    Viimeisin muokkaaja vristo; 24.07.2009 kello 17:46.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  13. #118
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: Vallilan maanalainen raitiovaunuvarikko

    Vallilan jatkuvasti kallistuvassa luolassa ei ole mitään järkeä, jos Koskelaa kehittämällä tarvittaessa pärjätään. Varsinkin jos tulevaisuudessa ratikoiden määrä ei sittenkään olennaisesti lisäänny.
    !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM

  14. #119
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Vallilan maanalainen raitiovaunuvarikko

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Mitä aluetta ollaan mahdollisesti pudottamassa pois tai keventämässä suunnitelmia? Kalasatama ja Sompasaariko kenties?
    Jos nyt kuitenkin otetaan ihan rauhallisesti vielä toistaiseksi. Ainahan sitä saa unelmoida vaikka mistä, mutta KSV ei nyt kuitenkaan ole trolleja tänne tuomassa.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  15. #120
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Vallilan maanalainen raitiovaunuvarikko

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jii Näytä viesti
    Viimeisimmät tiedot, mitä olen KSV:stä saanut, ovat lyhyesti:
    Mielestäni kuulostaa hyvältä. Mulla ei ole mitään Vallilan varikkoluolaa vastaan, mutta jos Koskelan maanpäällinen varikko tulee huomattavasti halvemmaksi, ja kelpaa Jokerillekin, niin voipi hyvin olla, että hintaero on niin suuri, että sillä (sen koroilla) katetaan kohonneet liikennöintikustannukset. Sopii siis toivoa, että hintalappu on järkevä ja että toiminnot keskitetään Koskelaan. Kiitoksia siitä, kun pidät meidät ajantasalla!

    Tässäpä muuten hyvä esimerkki asukasdemokratiasta. KSV ja HKL tulivat kovin aikaisessa vaiheessa kertomaan asukkaille suunnitelmista, ja asukkaiden mielipiteiden jälkeen ovat tutkineet nyt aidosti myös muita vaihtoehtoja. Näinhän asioiden pitäisi mennä!
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •