Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Näytetään tulokset 31-43/43

Viestiketju: Arabian päätepysäkki

  1. #31
    MrArakawa avatar
    Liittynyt
    02.08.2007
    Sijainti
    Helsinki, Lahti
    Viestejä
    638

    oletus Vs: Arabian päätepysäkki

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Skurubisin Näytä viesti
    Se on kyllä totta että täällä Hesassa ylipäättänssä rv-kuljettajat käyttävät turhan vähän sitä kelloa.
    Tässä videossa hieman mallia Skurubisin kaipaamasta äänimerkkilaitteiden käytöstä.

  2. #32
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7549

    oletus Vs: Arabian päätepysäkki

    Kaupunkisuunnittelulautakunta käsittelee seuraavassa kokouksessan tiistaina 29.4. pysäkin siirtämistä koskevasta aloitteesta annettavaa lausuntoa.

    Lautakunnalle esitetään lausuntoa, jossa todetaan korkeakoulukorttelia kiertävä ratkaisu huonoksi ja pyäkkisilmukan siirto pohjoisemmaksi mahdottomaksi tilan puutteen vuoksi. Ainoa järkevä muutos olisi kaksisuuntaiset vaunut, jolloin silmukkaa ei tarvittaisi ja päätepysäkki voisi olla pohjoisempanakin. Eli että vaikka nykytila on huono, mitään ei voi tehdä.

    Onkos kommentoitavaa?

    Antero

  3. #33

    Liittynyt
    16.02.2006
    Viestejä
    69

    oletus Vs: Arabian päätepysäkki

    Ajoratamaalaus heti, seuraavaksi ovien ja nurkkien kohdalle tolpat, joissa silmukassa ajavan ratikan käynnistämät vilkkuvalo ja piippari.

  4. #34
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Arabian päätepysäkki

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Ainoa järkevä muutos olisi kaksisuuntaiset vaunut, jolloin silmukkaa ei tarvittaisi ja päätepysäkki voisi olla pohjoisempanakin.
    Ehdottomasti tuettava ajatus. Kaksisuuntaiset raitiovaunut ovat ratkaisu mm. päätesilmukka ja ovat joustavampia muutenkin pysäkkien sijoitteluun. Hankitaan niitä.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  5. #35

    Liittynyt
    31.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    675

    oletus Vs: Arabian päätepysäkki

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Ehdottomasti tuettava ajatus. Kaksisuuntaiset raitiovaunut ovat ratkaisu mm. päätesilmukka ja ovat joustavampia muutenkin pysäkkien sijoitteluun. Hankitaan niitä.
    Varmasti niille löytyy käyttöä tulevaisuuden ratahankeissa Länsisataman suunnalla. Voidaan ottaa rakenteillakin olevia ratapätkiä liikenteeseen.

  6. #36
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Arabian päätepysäkki

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jusa Näytä viesti
    Varmasti niille löytyy käyttöä tulevaisuuden ratahankeissa Länsisataman suunnalla. Voidaan ottaa rakenteillakin olevia ratapätkiä liikenteeseen.
    Juuri niin. Ja pysäkkejäkin voidaan sijoitella katujen keskelle jne.; hyotyjä on paljon. Mutta maksaahan se toinen ohjaamo laitteineen toki jonkinverran ja kahdet ovet käytävän kummallakin puolella vähentävät matkustajapaikkoja hieman.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  7. #37
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1459

    oletus Vs: Arabian päätepysäkki

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Onkos kommentoitavaa?
    Jalkakäytävän pintaan pitäisi ainakin tehdä merkinnät ja kadun varteen asettaa jokin varoitusmerkki. Yksittäisiä tolppia voi ehkä miettiä. Vilkkuvalot ja piipparit menevät minusta jo hätävarjeluksi eivätkä varmaankaan olisi edes nykyisten asetusten mukaisia.

    Vaarallisin yksittäinen paikkahan on ratikan tulo takaisin kadulle talon kulman takaa. Silmukan sisällä on myös muutama hankala kohta.

    Kaksisuuntavaunuista vaihdoimme tänään pari sanaa KSV:llä muun muassa Arabianrantaan liittyen. Käytännössä kaksisuuntavaunujen pitäisi olla ainakin 30 metriä pitkiä, jos ei haluta heikentää raitioteiden operatiivista taloutta vielä nykyisestäänkin. Menetettyjen matkustajapaikkojen lisäksi ovet ovat melko paljon huoltoa vaativia kohteita. Kaksisuuntaiset vaunut vaatisivat myös selkeän näkemyksen niiden tuomista hyödyistä eli jonkinlaisen luonnostelun mahdollisista hyötyä tuovista muutoksista nykyverkkoon.

    Tehokkaista raitiotiekaupungeista ainakin Karlsruhe käyttää kaupunkiverkostollaan vain yksisuuntavaunuja. Toisaalta Karlsruhen kaupunkirakenne on tilavampi kuin meillä ja linjat käyvät yleensä kääntymässä tiiviin kaupunkirakenteen ulkoreunalla, mihin nykyisellä verkostollamme ei päästä.

  8. #38
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Arabian päätepysäkki

    Lainaus Alunperin kirjoittanut late- Näytä viesti
    Tehokkaista raitiotiekaupungeista ainakin Karlsruhe käyttää kaupunkiverkostollaan vain yksisuuntavaunuja. Toisaalta Karlsruhen kaupunkirakenne on tilavampi kuin meillä ja linjat käyvät yleensä kääntymässä tiiviin kaupunkirakenteen ulkoreunalla, mihin nykyisellä verkostollamme ei päästä.
    Voisiko ajattella, että h6 kävisi kääntymässä jopa Viikissä saakka? Tai vaihtoehtoisesti, voisiko ajatella, että Raide-Jokerin kaltaiset vaunut liikennoisivat myos linjoja h6 ja h8, ollen näin mahdollisesti tulevan Vallilan maanalaisen raitiovaunuvarikon ulottumissa?

    Jokatapauksessa, on mielestäni jo kaksi aloitetta joukkoliikenne- sekä kaupunkisuunnittelulautakunnassa poikinut kansalaisliike otettava vakavasti. Joukkoliikenteen hyvä imago voidaan näkojään tuhota jo kirskuvilla kaarrekiskoilla. Alkää hankkiko barrikaadeja Arabianrantaan.

    Karlsruhen tai vaikkapa Baselin esimerkit toimivista kaupunkiradoista yksisuuntaraitiovaunuilla ovat tosiaankin ihan toimivia.
    Viimeisin muokkaaja vristo; 25.04.2008 kello 23:04.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  9. #39
    ess
    ess ei ole kirjautuneena
    ess avatar
    Liittynyt
    10.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    733

    oletus Vs: Arabian päätepysäkki

    Lainaus Alunperin kirjoittanut LateZ Näytä viesti
    Miksei raitiovaunun kuljettaja voi kilauttaa kelloa ajaessaan tuollaisten nurkkien takaa? Ulkomailla olen havainnut soittokelloa käytettävän jatkuvasti. Käytännöllinen laite se soittokello, todella harvoin vain kuulee. Esimerkiksi Hakaniemessä ihmiset ylittävät radan pysäkillä olevien vaunujen takaa ja vaaratilanteita näkyy jatkuvasti, kun toisestakin suunnasta tulee vaunu. Kellonsoitto saisi jalankulkijat havahtumaan ajoissa.
    Kelloa käytettäneen sen takia niin vähän kun siihen ei kukaan kiinnitä mitään huomiota ja vaikka kiinnittäisikin, ei siitä välitetä. Suhteellisen turha kapistus ainakin sellaisena kuin se on Nr-vaunuissa ja matalissa. Mannejen soittokello on jo hieman kuuluvampi.
    Viimeisin muokkaaja ess; 26.04.2008 kello 01:28.

  10. #40
    EmilB avatar
    Liittynyt
    09.03.2008
    Sijainti
    Helsinki/Budapest
    Viestejä
    64

    oletus Vs: Arabian päätepysäkki

    http://www.iltasanomat.fi/uutiset/stadi/1525004

    Siis kaksi miljoonaa euroa.. hmm, ei se kuulosta niin kauhealta summalta. Hinta -hyötysuhde?

  11. #41
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Arabian päätepysäkki

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    Minusta tähän on ihan selvä ratkaisu, lyhyempi tai pitempi vaihtoehto, 8a/b ja 6a/b:
    Eikös Jätkänkin päässä ainakin kutosta aiota pilkkoa jossain suunnitelmassa A- ja B-linjoiksi silmukkaa kiertämään?

  12. #42
    Tunnistettu jäsen juhanahi avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    340

    oletus Vs: Arabian päätepysäkki

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ess Näytä viesti
    Suhteellisen turha kapistus ainakin sellaisena kuin se on Nr-vaunuissa ja matalissa.
    Oma kokemukseni on päinvastainen. Esimerkiksi Lasipalatsin ja Ylioppilastalon pysäkeillä voi varsin usein kuulla käytettävän soittokelloa kun jalankulkijat seisovat liikennevaloissa liian lähellä kiskoja. Näppituntumalta sanoisin, että 99% ihmisistä ottaa kellon kuullessaan askelen taaksepäin.

  13. #43
    EmilB avatar
    Liittynyt
    09.03.2008
    Sijainti
    Helsinki/Budapest
    Viestejä
    64

    oletus Vs: Arabian päätepysäkki

    Viimeisin muokkaaja vko; 29.05.2008 kello 00:23. Syy: lainaus korjattu; ylimääräiset hymiöt poistettu

Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL: Espoontorin päätepysäkki pois käytöstä su 6.3.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 28.02.2011, 11:00
  2. HSL: Linjojen 510 ja 539 päätepysäkki siirtyy 7.2.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 31.01.2011, 14:30
  3. HKL: Tilapäinen päätepysäkki Vilhonkadulle
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 18.05.2009, 15:00
  4. Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat
    kirjoittanut antti foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 47
    Viimeisin viesti: 11.05.2007, 11:53
  5. Arabian raitiotie 80 vuotta - tapahtumia 16.9.2006!
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 8
    Viimeisin viesti: 18.09.2006, 19:01

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •