Eivät taida vielä olla sopimuksen HKL:n puolen edellytykset reilassa?
Siis ei mitään hätää, vaunuja on liikenteessä se mitä saadaan ja tarina jatkuu...
variotrameja on pääsääntöisesti liikenteessä 28 kerrallaan (yksittäisiä päiviä lukuunottamatta)
variotrameja on usein liikenteessä 28 kerralla, mutta ei ole harvinaista, että lukuun ei ylletä
variotrameja on satunnaisesti liikenteessä 28 kerralla, mutta useimmiten vähemmän
variotrameja ei ole koskaan liikenteessä 28 kerrallaan (yksittäisiä poikkeuksia lukuunottamatta)
Kuten tuttua, edellyttää HKL:n ja Bombardierin sopimus, että toukokuusta lähtien variotrameja saadaan ajoon joka aamu 28 kappaletta. H-hetki lähestyy. Miten uskot, että sopimus pitää?
Eivät taida vielä olla sopimuksen HKL:n puolen edellytykset reilassa?
Siis ei mitään hätää, vaunuja on liikenteessä se mitä saadaan ja tarina jatkuu...
Viimeisin muokkaaja 339-DF; 28.04.2008 kello 20:36.
Toivottavasti sopimus pitää. Variotramit ovat mukavia vaunuja.
Toivon että sopimus pitää, ja vaunuja on liikenteessä. Bomban taholta on havaittu pientä piristymistä, jospa sopimus kuitenkin pitäisi (!?). Ainakin näiden 28 luvatun vaunun verran.. Tähän mennessä äänestäneet ovat selvästi pessimistejäSiitä 36 vaunun käyttökuntoisuudesta ei uskalla veikata vielä yhtään mitään.
Ei Vaurioista mihinkään ole. Pois vain, lehmänläjät. Toivottomat, peijakkaat, kurjat!
!sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM
Kun katselee nykytilannetta liikenteessä olevien variotramien määrästä, ei voi olla muuta kuin pessimisti.
'En ole kiinnostunut selityksistä, joita annetaan myöhästymisille. Olen kiinnostunut vain siitä mitä on todella saatu aikaan'
(Mahatma Gandhi)
Tänään, Helatorstaina 1.5.2008, näytti siltä että linjojen 6 / 8 liikenne hoidettiin kokonaan Varioilla (= en havainnut muita vaunuja). Sitten taas kolmoset menivät täysin Valmet-nivelillä. Nelosella ja kympillä liikkui kummallakin kaksi Matoa. Ainakin toisella seiskalla näin yhden Madon eli 226:n. Tuo kai tekee yhteensä noin 20 Variota. Saapa nähdä sitten kun arki koittaa...
Minusta olisikin parempi jos variot keskitettäisiin tietyille linjoille, eikä ripoteltaisi yksi tai kaksi jokaiselle linjalle. Näin saataisiin edes tietyt osat kaupungista matalalattiaisuuden piiriin eikä tarvitsisi arvuutella minkälainen vaunu sieltä on tulossa. Sopivat matolinjat voisivat olla vaikka 6/8 ja 10.
Toisaalta vanhuksia ja lastenvaunuja on joka kaupunginosassa.
Välipalanivelet tullessaan helpottavat sitä tilannetta.
Huomioitava on myös se. että 10 pärjää pitkälle nauhakilvillä, kolmonen ei pärjää vuodenvaihteen jälkeen. Ei myöskään 6/8 ja 4/4T.
Voisin melkein epäillä, että Töölöön sijoitetaan välipaloja.
Varioraportti lauantailta 3.5., (havainnot kerätty noin klo 13:40 - 15:30):
202 / 6-8, 204 / 3T, 207 / 6-8, 208 / 6-8, 210 / 6-8, 212 / 6-8, 214 / 3T, 216 / 3B, 217 / 10, 218 / 3T, 220 / 7A, 221 / 6-8, 222 / 6-8, 223 / 6-8, 226 / 6-8, 228 / 7B, 229 / 4, 230 / 6-8, 232 / 3B ja 240 / 10.
6-8 tarkoittaa vuoroja, jotka ajoivat vuorotellen linjoja 6 ja 8. Niissä vuoroissa oli Matoja kaikkiaan 10 kpl havaintohetkellä. 6-8:n vuoroissa oli lisäksi Valmetit 80, 83, 88, 93 ja 105.
Maanantaina 5.5, yhteensä 28 Variota lähti aamulla linjalle.
Oho! Enpä olisi uskonut. Nyt on mielenkiintoista seurata tilannetta parin viikon ajan, ja pidemmällekin.
Taitaa muuten olla uusi vario-ennätys tämä 28.
Tuhannen taalan kysymys on tietysti myös se, kuinka moni aamuisesta 28 vaunusta palaa halliin ehjinä työpäivän jälkeen.