Päivälehti DN ja paikallisuutiset ABC kertoivat tänään että päätös tehdään piakkoin Tvärbanan jatkamisesta pohjoiseen Sundbybergin ja Solna alueelle Alvikin ja Solna Stationen välille.
Rakentamisen jonka lasketaan maksavan noin 3,6 miljardia SEK alkaa ensi vuonna ja sen lasketaan tuplaavan Tvärbana'n matkustajamäärät ja tulee olemaan valmis 2013.
SL:n hallitus päättää asiasta seuraavassa kokouksessaan ja kunnat ovat yhteisymmärryksessä rakentamisesta.
Rataa tullaan liikennöimään 5-minuutin tiheydellä verrattuna päivän 10 minuuttia sillä osalla rataa joka on jo rakennettu.
Rataosuuden ajaminen tulee ottamaan noin 16 minuuttia ja koko rata noin 46 minuuttia.
Solnan kaupunki haluaa myös että tuleva Karolinskan metro jatketaan Solna C:n asti jolloin sinne pääsisi kahdella metrolla, linja 10+ 18, tvärbanalla.
Suunniteilla on myös että tuleva Kansalliareena (SwedbankArena) Solna Station:in pohjoispuolella saisi oman metroaseman joka olisi jatkoa Solna C:stä.
Länkki DN:n artikkeliin:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=778575
Rakentamisen jonka lasketaan maksavan noin 3,6 miljardia SEK alkaa ensi vuonna ja sen lasketaan tuplaavan Tvärbana'n matkustajamäärät ja tulee olemaan valmis 2013.
SL:n hallitus päättää asiasta seuraavassa kokouksessaan ja kunnat ovat yhteisymmärryksessä rakentamisesta.
Rataa tullaan liikennöimään 5-minuutin tiheydellä verrattuna päivän 10 minuuttia sillä osalla rataa joka on jo rakennettu.
Rataosuuden ajaminen tulee ottamaan noin 16 minuuttia ja koko rata noin 46 minuuttia.
Solnan kaupunki haluaa myös että tuleva Karolinskan metro jatketaan Solna C:n asti jolloin sinne pääsisi kahdella metrolla, linja 10+ 18, tvärbanalla.
Suunniteilla on myös että tuleva Kansalliareena (SwedbankArena) Solna Station:in pohjoispuolella saisi oman metroaseman joka olisi jatkoa Solna C:stä.
Länkki DN:n artikkeliin:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=778575
Viimeksi muokattu: