Sivu 7 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567
Näytetään tulokset 91-94/94

Viestiketju: Bergen palauttaa ratikat ensimmäisenä pohjoismaissa

  1. #91

    Liittynyt
    04.11.2008
    Sijainti
    Helsinki, Vallila
    Viestejä
    421

    oletus Vs: Bergen palauttaa ratikat ensimmäisenä pohjoismaissa

    Bergenin vaunupidennyksestä ja uusien hankinnasta: http://www.bt.no/nyheter/lokalt/byba...l#.UbcmbRU0msp

    Tuollainen vähän yli 40 metriä taitaa olla muodostumassa aika yleiseksi pituudeksi uudemmissa ratikkajärjestelmissä.

  2. #92
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Helsingfors
    Viestejä
    227

    oletus Vs: Bergen palauttaa ratikat ensimmäisenä pohjoismaissa

    Tänään avattiin Bybanenin toisen rakennus vaihe, Nestunista Laguneniiin. Kolmas vaihe Lagunenista Fleslandiin (Lentokenttä) aletaan rakentamaa 5.elokuuta.

    http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Byba...l#.UcQ0wxyIa68
    http://www.fanaposten.no/incoming/By...net-49687.html

    /Skurubisin
    Helsingfors har ein somletrikk!

  3. #93
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7549

    oletus Vs: Bergen palauttaa ratikat ensimmäisenä pohjoismaissa

    Bergenissä on valmistunut liikennetutkimus. Sen mukaan raitiotien palvelualueella joukkoliikenteen osuus on kasvanut 19 %:sta 28 %:iin. Raitiotie on siis kasvattanut palvelualueensa joukkoliikenteen käytön osuuden 1,5-kertaiseksi.

    Bergenin raitiotie rakennettiin reitille, jota palveli aikaisemmin tiheä bussiliikenne, joka koostui useista linjoista. Kun raitiotien ensimmäinen vaihe valmistui, se korvasi bussit päätepysäkkinsä Nesttunin ja Bergenin keskustan välillä. Ensimmäisen vaiheen päätepysäkki oli vain pysäkki, jonka vieressä oli bussipysäkki, jolle ennen keskustaan ajaneet bussilinjat purkivat matkustajansa. Pysäkkilaiturin toisella puolella seisoi ratikka. Ei siis tehty eikä tarvittu kymmenien miljoonien kauppakeskusta vaihtoterminaaliksi tasonvaihtoineen tai muuten kävelymatkaa muutamasta metristä pidentämään.

    Kun metro aloitti Itä-Helsingissä, mitään kasvua joukkoliikenteen käytössä ei tapahtunut.

    Bergen on hyvin verrattavissa Tampereen ja Turun olosuhteisiin sekä nykytilanteen että suunniteltujen raitioteiden osalta. Tarkoitus on korvata runsasta bussiliikennettä raitiotiellä ja järjestää vaihdot bussien ja ratikan välillä yksinkertaisella ja halvalla mutta matkustajan kannalta parhaalla mahdollisella tavalla.

    Bergen on myös verrattavissa Helsingin olosuhteisiin nykyisten bussiliikenteen pääkäytävien osalta. Paitsi että Helsingissä näillä suunnilla raitiotie on jo valmiina. Puuttuvat vain raitiotien liikenne-etuudet ja nykyaikaisen kokoluokan vaunukalusto.

    Antero

  4. #94
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7549

    oletus Vs: Bergen palauttaa ratikat ensimmäisenä pohjoismaissa

    Tein Bergenin liikennetutkimuksesta ja Bergenin ratikasta blogiartikkelin.

    Antero

Sivu 7 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567

Vastaavia viestiketjuja

  1. Mikä seuraavista joukkoliikennehankkeista otetaan ensimmäisenä käyttöön?
    kirjoittanut vristo foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 08.08.2009, 22:27
  2. Epäsymmetriset ratikat
    kirjoittanut Eira foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 17
    Viimeisin viesti: 14.02.2008, 14:58
  3. HKL:n Variotram-ratikat 201-240
    kirjoittanut äsärkaks foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 15.04.2006, 19:08
  4. Bergen: Muuri tuli alas
    kirjoittanut Skurubisin foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 14.01.2006, 01:33
  5. Bergen: pikaraitiotielle valtiolta 290 milj kruunua v. 2006
    kirjoittanut Mikko Laaksonen foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 03.11.2005, 18:21

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •