Sivu 4 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234
Näytetään tulokset 46-55/55

Viestiketju: Helsingin raitiolinjat Jätkäsaaren, Laajasalon ja Kalasataman valmistuttua

  1. #46
    ess
    ess ei ole kirjautuneena
    ess avatar
    Liittynyt
    10.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    733

    oletus Vs: Helsingin raitiolinjat Jätkäsaaren, Laajasalon ja Kalasataman valmistuttua

    Lainaus Alunperin kirjoittanut j-lu Näytä viesti
    Suurin ongelma nykyisessä raitiovaunuliikenteessä lienee, että pohjois-eteläsuunnassa on oikeastaan vain kaksi väylää: Mannerheimintie ja Siltasaarenkatu-Kaisaniemenkatu.
    Myös Hakaniemeen olisi hyvä saada varayhteys esmes. Kauppatorilta Pohjoisrantaa pitkin Merihakaan ja siitä edelleen Kalasatamaan. Pitkällä sillalla kulkee nykyisin viisi raitiotielinjaa ja se onkin pahin akilleen kantapää koko verkossa.
    "Juna toisi huumeet."

  2. #47

    Liittynyt
    04.03.2008
    Viestejä
    21

    oletus Vs: Helsingin raitiolinjat Jätkäsaaren, Laajasalon ja Kalasataman valmistuttua

    Tässä oma hahmotelmani Helsingin raitioteistä.

    Elikkäs linjat olisivat seuraavat:
    1 Oulunkylä - Käpylä - Vallila - Hakaniemi - Kauppatori - Eira - Hernesaari
    2 Jätkäsaari - Kamppi - Rautatientori - Merihaka - Kalasatama - Hermanni - Käpylä as
    3 Kamppi - Kaivopuisto - Kauppatori - Rautatientori - Linjat - Eläintarha - Töölö - Kamppi
    4 Munkkiniemi - Meilahti - Ooppera - Ylioppilastalo - Katajanokka
    5 Munkkivuori - Meilahti - Töölö - Rautatientori - Kruununhaka
    6 Jätkäsaari - Hietalahti - Rautatientori - Sörnäinen - Arabia - Vanhakaupunki
    7 Siirtolapuutarha - Pasilan as - Ooppera - Hietalahti - Eira
    8 Jätkäsaari - Ruoholahti - Töölö - Sörnäinen - Arabia
    9 Ilmala - Pasilan as - Hakaniemi - Rautatientori - Merikatu
    10 Huopalahden as - Pikku-Huopalahti Ooppera - Ylioppilastalo - Kirurgi
    11 Pitäjänmäen as - Pikku-Huopalahti - Töölö - Kamppi - Eiran sairaala - Merikatu
    12 Hernesaari - Hietalahti - Sibeliuksenpuisto - Itä-Pasila
    13 Katajanokan terminaali - Kauppatori - Töölö - Siirtolapuutarha
    14 Kasarmitori - Kauppatori - Hakaniemi - Sörnäinen - Länsi-Pasila
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 27.10.2009 kello 20:24. Syy: Käyttäjän oma pyyntö

  3. #48
    Max
    Max ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    1001

    oletus Vs: Helsingin raitiolinjat Jätkäsaaren, Laajasalon ja Kalasataman valmistuttua

    Hei Kultsiballo, missäs Laajasalo?

  4. #49

    Liittynyt
    31.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    673

    oletus Vs: Helsingin raitiolinjat Jätkäsaaren, Laajasalon ja Kalasataman valmistuttua

    Samoin Jokeri ja siihen liittyvät liityntälinjat!

    Halliratkaisustahan saa nyt varmistuksen, että Jokeri vaunuja tullaan säilyttämään samoissa halleissa = sama raideleveys.

    Annetaan ammattilaisten suunnitella linjasto meille, mutta haaveilla aina saa.

  5. #50

    Liittynyt
    04.11.2008
    Sijainti
    Helsinki, Vallila
    Viestejä
    421

    oletus Vs: Helsingin raitiolinjat Jätkäsaaren, Laajasalon ja Kalasataman valmistuttua

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jusa Näytä viesti
    Halliratkaisustahan saa nyt varmistuksen, että Jokeri vaunuja tullaan säilyttämään samoissa halleissa = sama raideleveys.
    Minä luin halliselvityksen niin, että siitä saa varmistuksen että Jokeri-vaunuja ei säilytetä samoissa halleissa.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut HKL:n johtokunnan esityslista 28.10.2009
    Raide-Jokerin suunnittelutyön aikana on kuitenkin käynyt selväksi, että siirtomatkat Koskelaan tai Vallillaan olisivat todennäköisesti kokonaistaloudellisesta näkökulmasta liian pitkiä. Sen sijaan raskaita huolto- tai korjaustöitä vaunuille voitaisiin tarvittaessa tehdä näillä varikoilla.
    Linkki: http://www.hel.fi/static/public/hela...Helsingiss.pdf
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 27.10.2009 kello 09:19. Syy: korjattu lainaus

  6. #51

    Liittynyt
    04.03.2008
    Viestejä
    21

    oletus Vs: Helsingin raitiolinjat Jätkäsaaren, Laajasalon ja Kalasataman valmistuttua

    Laajasalon-yhteydet jätin aluksi pois, koska pidän itse parempana ratkaisuna metroa. Tein nyt sitten kakkosversion, koska itsekin aloin kiinnostua, miten ne voisivat mennä...

    Eli Laajasalon-liikenne hoidettaisiin kolmella linjalla: 5 (Munkkivuoresta Kruununhaan kautta) sekä 15 ja 16. Uutta on myös linjan 14 ohjaaminen Krunikan ja Kalasataman kautta, ei Hakaniemen.

    Linjaluettelo on siis uudistettuna tällainen:

    1 Oulunkylä - Käpylä - Vallila - Hakaniemi - Kauppatori - Eira - Hernesaari
    2 Jätkäsaari - Kamppi - Rautatientori - Merihaka - Kalasatama - Hermanni - Käpylä as
    3 Kamppi - Kaivopuisto - Kauppatori - Rautatientori - Linjat - Eläintarha - Töölö - Kamppi
    4 Munkkiniemi - Meilahti - Ooppera - Ylioppilastalo - Katajanokka
    5 Munkkivuori - Meilahti - Töölö - Rautatientori - Kruununhaka - Sompasaari - Laajasalo
    6 Jätkäsaari - Hietalahti - Rautatientori - Sörnäinen - Arabia - Vanhakaupunki
    7 Siirtolapuutarha - Pasilan as - Ooppera - Hietalahti - Eira
    8 Jätkäsaari - Ruoholahti - Töölö - Sörnäinen - Arabia
    9 Ilmala - Pasilan as - Hakaniemi - Rautatientori - Merikatu
    10 Huopalahden as - Pikku-Huopalahti Ooppera - Ylioppilastalo - Kirurgi
    11 Pitäjänmäen as - Pikku-Huopalahti - Töölö - Kamppi - Eiran sairaala - Merikatu
    12 Hernesaari - Hietalahti - Sibeliuksenpuisto - Itä-Pasila
    13 Katajanokan terminaali - Kauppatori - Töölö - Siirtolapuutarha
    14 Kasarmitori - Kauppatori - Kruununhaka - Kalasatama - Sörnäinen - Länsi-Pasila
    15 Salmisaari - Kamppi - Rautatientori - Kruununhaka - Yliskylä - Herttoniemi
    16 Kolmikulma - Rautatientori - Kruununhaka - Laajasalo



    ---------- Viesti lisätty kello 15:50 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 15:46 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jusa Näytä viesti
    Samoin Jokeri ja siihen liittyvät liityntälinjat!
    Keskityinkin tässä enemmän keskustan linjoihin. Kannatan todellakin Jokeria, se on hyvä nykyisellä reitillään. Toivon myös, että se toteutettaisiin rautatielevyisenä ja laajennettaisiin oikeaksi esikaupunkiverkostoksi; syöttöbussit korvattaisiin sillä (no, siihen nyt on vielä aikaa..)

    Liityntälinjojahan tuossa minun kartassani jo on: esim. 1 Oulunkylään, 10 Huopalahteen, 11 Pitäjänmäkeen.

    ---------- Viesti lisätty kello 17:33 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 15:50 ----------

    9:ä jatkaisin vielä ylöspäin, mutta siitä keskustelen tarkemmin 9:ä käsittelevässä ketjussa. En myöskään piirrä enää uutta karttaa sen takia
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 27.10.2009 kello 20:22. Syy: Käyttäjän oma pyyntö

  7. #52
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Helsingin raitiolinjat Jätkäsaaren, Laajasalon ja Kalasataman valmistuttua

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kultsiballo Näytä viesti
    Tässä oma hahmotelmani Helsingin raitioteistä. Kuvapohjan olen ottanut Raitio.org:sta, anteeksipyyntöni heille!
    Hmm:
    Lainaus Alunperin kirjoittanut SRS
    ©: Sivuston copyright-oikeudet pidätetään. Aineiston osittainenkin uudelleen julkaiseminen missä muodossa tahansa ilman Suomen Raitiotieseura ry:n lupaa on tekijänoikeuslain mukaisesti kielletty
    Voisihan sitä lupaa edes kysyä. Esim. tässä tapauksessa oikeudet eivät ole edes SRS:n vaan kartan piirtäjän!!!

  8. #53

    Liittynyt
    04.03.2008
    Viestejä
    21

    oletus Vs: Helsingin raitiolinjat Jätkäsaaren, Laajasalon ja Kalasataman valmistuttua

    Anteeksi nyt ihan oikeasti, tämä on nyt epähuomiossa mennyt huomiotta. Ilmoitin asiasta ylläpidolle ja nyt kartat on poistettu.
    Viimeisin muokkaaja kultsiballo; 27.10.2009 kello 20:37.

  9. #54

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Helsingin raitiolinjat Jätkäsaaren, Laajasalon ja Kalasataman valmistuttua

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kultsiballo Näytä viesti
    Anteeksi nyt ihan oikeasti, tämä on nyt epähuomiossa mennyt huomiotta. Ilmoitin asiasta ylläpidolle ja nyt kartat on poistettu.
    Google Mapsiin on erittäin helppo piirrellä linjoja. Suosittelen. Kaupan päälle saa ilmakuvapohjan tarvittaessa.

  10. #55
    hamalhel avatar
    Liittynyt
    25.08.2010
    Sijainti
    Kulosaari
    Viestejä
    43

    oletus Vs: Helsingin raitiolinjat Jätkäsaaren, Laajasalon ja Kalasataman valmistuttua

    Minusta alkuperäinen kakkoslinja oli hyvä Kalasatamasta Pasilaan. Siinä kannattaa hyödyntää vanhaa satamarataa. Raitiovaunun voi ohjata Kumpulaan ja sieltä Kätilöopiston sairaalan editse Mäkelänkadulle, seiskan kiskoille aina Oikeustalolle ja sieltä ikivanhalle Tenholantielle, jota 23 käytti muinoin. Invalidisäätiöltä edelleen raitiovaunun 10 kiskoille, josta etelään Meilahteen.

    Raitiovaunu 2 olisi hurjan nopea ruuhka-aikoina, koska se ei jumittaisi ruuhkissa. Ulkoilualueilla voisi ajatella lyhyitä tunneleita tai siltoja ylityksiin/alituksiin.

Sivu 4 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234

Vastaavia viestiketjuja

  1. Laajasalon raideyhteys
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 1813
    Viimeisin viesti: 30.10.2017, 09:43
  2. Jätkäsaaren raitiotie
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 1000
    Viimeisin viesti: 17.09.2014, 14:10
  3. Laajasalon joukkoliikenneyhteys
    kirjoittanut Resiina foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 70
    Viimeisin viesti: 30.04.2011, 16:19
  4. Talvikuvia Laajasalon suunnalta
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 17.02.2010, 11:54
  5. Jätkäsaaren joukkoliikennevaihtoehto tulevaisuudessa
    kirjoittanut vristo foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 28.05.2007, 09:41

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •