Sivu 13 / 20 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 391011121314151617 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 181-195/291

Viestiketju: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

  1. #181

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    3T:n uusi reititys kyllä paransi paljon Ullanlinnan yhteyksiä. Kapteeninpuistikolta Rautatieasemalle ja päinvastoin käyttökelpoisten vuorojen määrä tuplaantui kun 3B ja 3T lähtevät samoilta pysäkeiltä, vaikkakin eri puolilta.
    Miten sen nyt ottaa. Töölössä suuri haloo heräsi siitä, että Stockmannille ei pääse enää oven eteen ratikalla. En nyt itse näe sitä suurena ongelmana, mutta ei 3:n uudelleenlinjaus luonut mitään uusia yhteyksiä, vaan vain korvasi vanhoja yhteyksiä toisilla.

    Lisäksi vuorojen määrä tuplaantui vain sillä pysäkillä, jolta vaunuja menee molempiin suuntiin tasaisin välein. Kapteeninkadulta lähtöminuutit ovat päivällä klo 11 06, 15, 24, 33, 42, 51 itään ja 05, 14, 23, 32, 41, 50, 59 länteen. Eli käytännössä vuoroväli on 8 minuuttia. Ei lähellekään vuoromäärän tuplaantumista.

    ---------- Viesti lisätty kello 14:05 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 13:58 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut nimby Näytä viesti
    JMitenkä lienee kymppiin ja kolmosiin Ullanlinnan päässä nousseiden matkustajien määrän käynyt sen jälkeen kun ysiratikka aloitti ja bussilinja 17 lopetettiin, se voi myös kertoa jotain siitä miten korvaamaton 17 on eteläpäässään loppujen lopuksi ollut.
    Enemmän 9:n aloittaessa pelättiin sitä, että siirtymää tapahtuisi muilta raitiolinjoilta sille sen yhteisillä osuuksilla 3:n, 6:n ja 1:n kanssa. Näin ei kuitenkaan tilastojen mukaan ole käynyt. Mutta valitettavasti en ole nähnyt pysäkkikohtaisia nousumääriä, joista asia selviäisi paremmin kuin linjojen kokonaismatkustajamääristä. Nämä kuitenkin HKL:llä on tiedossa juurikin niiden esittelytilaisuudessakin mainittujen laskentavaunujen ansiosta.

  2. #182

    Liittynyt
    31.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    673

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Mitenkä nyt 9 linjan jatkaminen päätöksissä Merikadulle jatkuu.
    Tekeekö lautakunnat päätöksiä vai haetaanko lisää vaihtoehtoja.
    Onko asukkaiden kuuleminen nyt suoritettu?

    Koska on tarkoitus ryhtyä ratatöihin, nyt lähivuosina vai 2030 luvulla?

  3. #183

    Liittynyt
    11.08.2009
    Viestejä
    25

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Löytyi raitiolinja 9 perustamissuunnitelma lokakuulta 2004: http://www.hel2.fi/helakanslia/Kaupu.../050050296.pdf

    Siinä vaiheessa myöhemmästä jatkosta Tarkk'ampujankatua etelämmäs ei näköjään ollut mitään suunnitelmaa vaikka todetaankin ysin linjauksen tekevän bussilinjan 17 tarpeettomaksi. Mutta mistähän syystä ysiä ei ole toteutettu suunnitelman mukaisesti edes Tarkk'ampujankadulle asti?

    ---------- Viesti lisätty kello 14:34 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 14:30 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jusa Näytä viesti
    Mitenkä nyt 9 linjan jatkaminen päätöksissä Merikadulle jatkuu.
    Tekeekö lautakunnat päätöksiä vai haetaanko lisää vaihtoehtoja.
    Onko asukkaiden kuuleminen nyt suoritettu?

    Koska on tarkoitus ryhtyä ratatöihin, nyt lähivuosina vai 2030 luvulla?
    Tiedotustilaisuudessa ei ainakaan virallisen osuuden aikana ollut tästä mitään puhetta; esiteltiin pelkästään nyt teknisesti enemmän selvitellyt kaksi vaihtoehtoa. Kaupunginsuunnitteluviraston edustajat tosin antoivat moneen otteeseen ymmärtää, että ollaan vasta alkuvaiheessa pohjois-eteläsuuntaisen raitiolinjan ulottamisessa Tarkk'ampujankadulta etelään mutta tiedä häntä. Palautetta voi antaa 11.9. saakka - kannattaa lähettää kopio ilmoitetun osoitteen lisäksi myös KSV:n kirjaamoon.
    Viimeisin muokkaaja nimby; 20.08.2009 kello 14:48.

  4. #184

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Miten sen nyt ottaa. Töölössä suuri haloo heräsi siitä, että Stockmannille ei pääse enää oven eteen ratikalla. En nyt itse näe sitä suurena ongelmana, mutta ei 3:n uudelleenlinjaus luonut mitään uusia yhteyksiä, vaan vain korvasi vanhoja yhteyksiä toisilla.
    Vaikka en etelä-Helsingissä asu, mutta siellä joskus käyvänä olen ilokseni huomannut että rautatieasemalle pääsee nyt Tehtaankadulta paljon nopeamin kuin ennen Kauppatorin kautta kulkevalla kolmosella, ja se ehkä selittää sen että bussi 17 ei ehkä tarvitse välittömästi korvajaa.

    Mitä eteläisin Helsinki tarvitsisi olisi ratikkalinja joka kulkisi muulloinkin kuin ruuhka-aikaan nykyisen 1A:n reittiä Tehtaankadun länsipäähän. Sieltä se voisi jatkaa vaikka Munkkisaaren.

    t. Rainer

  5. #185

    Liittynyt
    11.08.2009
    Viestejä
    25

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Jäikö joku muu tiedotustilaisuudessa ollut miettimään Ramboll Finland Oy:n konsultin toteamusta siitä, että jossain pätkällä kahdesta nyt teknisesti analysoidusta reitistä on reilun 6% pituuskaltevuus (aikamoinen termi muuten käytettäväksi olettavasti pääosin maallikoista koostuvan kuulijakunnan edessä...) mutta niin lyhyellä matkalla, ettei se aiheuta toimenpiteitä. Toisaalta muistaakseni Kasarmikadulla oli 100m matkalla reilun 7% pituuskaltevuus, josta syystä siinä jouduttaisiin toteuttamaan suhteellisen mittavia rakennustöitä (louhinta + täyttö tms.) ja asentamaan raiteiden alle lämmitys. Konsultti asian varmaan tietää, itse en arvannut raitiovaunulle kriittisen pituuskaltevuuden olevan jossain 6-7% tienoilla. En tosin tehnyt muistiinpanoja ja saatoin ymmärtää konsultin hiljaa supiseman asian väärinkin.

  6. #186

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Lyhyt jyrkkä osuus on vielä siedettävä, pitkä jyrkkä osuus vaatii jo toimenpiteitä.

  7. #187

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3668

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Mitä eteläisin Helsinki tarvitsisi olisi ratikkalinja joka kulkisi muulloinkin kuin ruuhka-aikaan nykyisen 1A:n reittiä Tehtaankadun länsipäähän. Sieltä se voisi jatkaa vaikka Munkkisaaren.
    1A:n reitti ei ole hyvä. Munkkisaareen kannattaisi mennä Fredan kautta. Mielellään vielä Kamppi - Freda - Pursimiehenkatu - Munkkisaari reittiä niin, että ratikka pysähtyy Kampin metroaseman kohdalla Fredalla. (Tuossa on kyllä reittihaasteita.)

  8. #188

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Pitkällä aikavälillä näkisin ykkösen menevän mielummin Oulunkylä - Käpylä - ... - Rautatientori - Kamppi (poikittain) - Ruoholahti - Lauttasaari - Vattuniemi-reittiä korvaten 65A:ta jolloin Munkkisaareen puolestaan menisi 14B:n korvaava raitiotie Meilahti - Töölö (Topeliuksenkatu) - Kamppi - Freda - Munkkisaari. Ensin mainittua linjaa ei ole kuitenkaan mainittu raitioliikenteen laajentamissuuntana (kenties metropoliittisesti, kenties siltateknisesti), toiseksi mainittu suurin piirtein on.

  9. #189
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut nimby Näytä viesti
    Mutta mistähän syystä ysiä ei ole toteutettu suunnitelman mukaisesti edes Tarkk'ampujankadulle asti?
    Tarkk'ampujankadulle ei mahdu kahden raitiolinjan päätepysäkkiä ja kun joukkoliikennelautakunta (nyk. HKL-johtokunta) päätti pitää kympin päättärin entisellään, ei ollut muuta mahdollisuutta kuin ysin päättäri Kolmikulmaan.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  10. #190

    Liittynyt
    11.08.2009
    Viestejä
    25

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jusa Näytä viesti
    Mitenkä nyt 9 linjan jatkaminen päätöksissä Merikadulle jatkuu.
    Tekeekö lautakunnat päätöksiä vai haetaanko lisää vaihtoehtoja.
    Onko asukkaiden kuuleminen nyt suoritettu?

    Koska on tarkoitus ryhtyä ratatöihin, nyt lähivuosina vai 2030 luvulla?
    18.8.2009 oli jaossa tiedote, jossa todetaan mm.

    "Vaihtoehdoista on nyt tekeillä yleissuunnitelmatasoinen selvitys."

    "Alustavan arvion mukaan rata voisi olla valmiina ensi vuosikymmenen puolivälin tienoilla, mikäli toteuttaminen todetaan mahdolliseksi ja hanke hyödylliseksi."

    "Asiakaspalate ja selvityksen tulokset esitellään päättäjille aikaisintaan lokakuussa 2009, minkä jälkeen mahdollisen perustamissuunnitelman valmistelu käynnistyisi."

  11. #191
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6711

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut nimby Näytä viesti
    "Asiakaspalate ja selvityksen tulokset esitellään päättäjille aikaisintaan lokakuussa 2009, minkä jälkeen mahdollisen perustamissuunnitelman valmistelu käynnistyisi."
    HS teki ennakkojutussaan tästä virheellisiä johtopäätöksiä kun se väitti, että päätös radan tekemisestä tehtäisiin tämän vuoden puolella. Näinhän ei ole. Jos lautakunnat päättävät, että perustamissuunnitelma tehdään, niin prosessi on toki melko pitkällä ja on hyvin epätodennäköistä, että se keskeytyisi. Mutta vasta kun perustamissuunnitelma on valmis (ehkä alkusyksy 2010) on varsinaisen päätöksenteon aika.

    Kaupunkisuunnittelulautakunta voi käsitellä suunnitelman syksyllä 2010, jolloin valtuusto hyväksyy sen keväällä 2011. Rakennustöihin ei mene vuotta kauempaa, joten jos halutaan, niin Ullanlinnan rata voidaan avata syksyllä 2012 (esim. yhtä aikaa Jätkän sataman ratayhteyden kanssa).
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  12. #192
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1459

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Kolmosilla on todellakin matka-aikaongelma. Osittain myös siksi ysiä ollaan rakentamassa. Ja laivurinkadun linjaus Merikadulle ei ole käyttökelpoinen juuri matka-aikasyistä.
    Aikatauluaikojen perusteella erot eivät tosin ole kovin suuria. 3B:n viitteellinen ajoaika Kapteeninkadulta/Neitsytpolulta Rautatieasemalle on 12 minuuttia. Näistä 2 minuuttia on viimeisellä pysäkinvälillä. Kympillä taas menee Johanneksen kirkon ja Ylioppilastalon välillä 3 minuuttia. Johanneksen kirkolta olisi 2-3 pysäkinväliä tehtaankadulle eli ehkä 3-4 minuuttia. Yhteensä 8-9 minuuttia. Rantaan menee lisää, mutta ranta on tietysti sitä pysäkkiä käyttäville lähempänä kuin Tehtaankatu, jolta 3B menee.

    Aikataulujen valossa ero on siis 3-4 minuuttia. Käytännössä 3B saattaa tietysti olla hitaampi tai epäluotettava ja kiertävä reitti koetaan aina hitaaksi. Silti voisi olla paikallaan tarkastella mahdollisuuksia nopeuttaa kolmosia ja/tai parantaa niiden luotettavuutta.

  13. #193

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Kevennyksenä, Petri Nyberg Maikkarilta ei oikein ymmärrä nimbyjä:
    Ullanlinna on tällaisille ihmisille ihan väärä asuinpaikka. Jos ei halua julkista liikennettä kehitettävän omalla asuinalueella, kannattaa muuttaa jonnekin mökkitien päähän, jossa on lukittava puomi.

    Etelä-Helsinki on kaunis, omaleimainen ja merellinen alue, jossa useimmat helsinkiläiset silloin tällöin pistäytyvät. Toiset tulevat vain “lomailemaan”, toiset asioivat suurlähetystöissä, kaupoissa tai lähtevät veneilemään. Onpa Etelä-Helsingissä ihan hyviä ravintoloitakin, joiden uskon haluavan asiakkaita myös oman alueen ulkopuolisista ihmisistä. Alueella vierailevien helsinkiläisten ja muidenkin liikkumista uusi raitiolinja helpottaisi huomattavasti.

    Jokainen järkevä helsinkiläinen kannattaa raitioverkon laajentamista jo pelkästään ilmastosyistä. Verkoston laajentamista ei pidä lopettaa tähän Etelä-Helsingin pätkään vaan raitiolinjat pitää saada palvelemaan yhä uusia asuinalueita (Haaga, Munkkivuori, Ilmala jne).
    http://blogit.mtv3.fi/kaupunkilainen...raitiovaununa/

  14. #194
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    Kevennyksenä, Petri Nyberg Maikkarilta ei oikein ymmärrä nimbyjä:
    Ei juma, kun hyvä pakina. Todella asiaa! Eipä ole oikein mitään lisättävää tuohon.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  15. #195

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Kyllä minä tiesin että se ratikka herättää tunteita, mutta tämäkin?
    "Mies mätki autoja Eirassa", http://www.vartti.fi/artikkeli/ffc98...0-ebf1a5132d41

Vastaavia viestiketjuja

  1. Metron jatkaminen Hakunilaan
    kirjoittanut Vesa Nurminen foorumissa Metrot
    Vastauksia: 33
    Viimeisin viesti: 31.12.2012, 17:27
  2. Linjan 1 kilpailutus
    kirjoittanut Waltsu foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 17
    Viimeisin viesti: 26.02.2009, 21:25
  3. Linjan 32 seikkailut
    kirjoittanut Ozzy foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 28.03.2008, 23:21
  4. Linjan 2 lakkautus
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 17
    Viimeisin viesti: 09.12.2007, 07:59
  5. Linjan 32 kilpailutus
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 01.05.2007, 23:31

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •