Sivu 14 / 20 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4101112131415161718 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 196-210/291

Viestiketju: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

  1. #196

    Liittynyt
    10.01.2008
    Viestejä
    284

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Eipä näytä raitiovaunuliikennöinti Etelä-Helsinkiin edelleenkään kelpaavan kaikille:
    http://yle.fi/alueet/helsinki/helsin...n_1093120.html

  2. #197
    Max
    Max ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    1001

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Korkeavuorenkadun kauppiaat ovat kyllä aika hämmästyttävä vastustajaryhmä, kun ajattelee, että tuskin heidän asiakkaistaan kovin monet tulevat paikalle omalla autolla... Ahdastahan siellä on, mutta parkkipaikat poistamalla kai tuosta pääsisi

  3. #198

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Heillekin 100% asiakkaista tulee ostoksille jalan. Auto on aika tehoton tuomaan jalankulkijoita.

  4. #199

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Max Näytä viesti
    Korkeavuorenkadun kauppiaat ovat kyllä aika hämmästyttävä vastustajaryhmä, kun ajattelee, että tuskin heidän asiakkaistaan kovin monet tulevat paikalle omalla autolla... Ahdastahan siellä on, mutta parkkipaikat poistamalla kai tuosta pääsisi
    Mun mielestä pitää unohtaa koko Korkkari kun se kerran on niin vaikeaa ja vetää se ysi Merimiehenkatua ja Laivurinrinnettä pitkin Viiskulman josta se pääsisi Merisatamaan.

    Korkeavuorenkadulla on paljon antiikki- ja design-huonekalujen kauppoja joiden asiakkaat tulevat sattuneista syystä autolla ja joiden lastaamisen odottamiseen ei ratikkamatkustajien kärsivällisyys aina riittäisi.

    t. Rainer

  5. #200
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Mun mielestä pitää unohtaa koko Korkkari kun se kerran on niin vaikeaa ja vetää se ysi Merimiehenkatua ja Laivurinrinnettä pitkin Viiskulman josta se pääsisi Merisatamaan.
    Eivätpä valitukset kaataneet Arkadiankadun pyörätietäkään, vaikka 20 kadunvarsipaikkaa menee. Polkupyörä kuitenkin palvelee harvempia matkustusvälineenä kuin raitiotie.
    Mutta toki toki pyörätiet ovat tarpeen!!!
    Viimeisin muokkaaja vko; 29.10.2009 kello 10:26. Syy: lainausta siivottu

  6. #201
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    01.07.2005
    Viestejä
    507

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Uutisointi perustunee HKL-liikelaitoksen johtokunnan 28.10.2009 kokouksen esityslistan kohtaan Suunnittelujohtaja / 1 (Raitiolinjan reittivaihtoehdot eteläisessä Helsingissä), johon linkki seuraavassa: http://www.hel.fi/static/public/hela...a_Helsing.html

    Tarkastelun kohteena on näemmä kaksi eri linjausta; yksisuuntainen lenkki Korkeavuorenkadulta Kapteeninkadun, Merikadun ja Neitsytpolun kautta Kasarmikadulle (miinuksina mm. Kasarmikadun jyrkkä ylämäki sekä menetettävien pysäköintipaikkojen suuri määrä), sekä kaksisuuntainen rataosuus Korkeavuorenkadulla ja Kapteeninkadulle ja yksisuuntainen päätelenkki Pietarinkatu - Huvilakatu - Merikatu - Kapteeninkatu.

  7. #202
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Poimin omasta mielestäni mielenkiintoisen tekstinpätkän tästä HKL-Johtokunnan esityksestä, joka koskee siis myös tätä raitioliikenteen laajennussuunnitelmaa:

    Lainaus Alunperin kirjoittanut HKL EHDOTUS

    RAITIOLINJAN REITTIVAIHTOEHDOT ETELÄISESSÄ HELSINGISSÄ

    Mahdollinen perustamissuunnitelmaehdotus on tarkoituksenmukaista laatia vuoden 2010 aikana ja tuoda päätöksentekoon, kun tekeillä oleva johdinautoliikenteen hankesuunnitelmatasoinen selvitys on valmistunut. Mikäli johdinautoliikenne selvityksissä osoittautuu parhaimmaksi tavaksi lisätä sähkökäyttöistä liikennettä eteläisessä Helsingissä, ei nyt tarkasteltavaa raitiorataa todennäköisesti ole syytä toteuttaa. Mikäli sen sijaan johdinautoliikenteen perustamisessa ei edetä, on suunniteltu raitioliikenteen laajennus hyvin relevantti vaihtoehto eteläisen Helsingin joukkoliikenteen kehittämiseksi.
    Odotan todella mielenkiinnolla tuota johdinautoliikenteen hankesuunnitelmatasoista selvitystä ja monessa ensi viikon HKL-Johtokunnan kokouksen esityksessä on mainittu se ja että se ratkaisee monet asiat (kuten vaikkapa raitiovaunuvarikkojen laajennustarpeen laajuuden). No, aikaa on kuitenkin vielä vuosi sen valmistumiseen, joten odottelemisiin.
    Viimeisin muokkaaja vristo; 24.10.2009 kello 10:00.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  8. #203

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Odotan todella mielenkiinnolla tuota johdinautoliikenteen hankesuunnitelmatasoista selvitystä ja monessa ensi viikon HKL-Johtokunnan kokouksen esityksessä on mainittu se ja että se ratkaisee monet asiat (kuten vaikkapa raitiovaunuvarikkojen laajennustarpeen laajuuden). No, aikaa on kuitenkin vielä vuosi sen valmistumiseen, joten odottelemisiin.
    On jokseenkin vaikea ymmärtää miten Kamppiin kulkeva trollikka 14 vastaa samassa esityksessä esitettyihin tarpeisiin:
    Lainaus Alunperin kirjoittanut HKL
    HKL-liikelaitoksen mielestä radan jatkamista ei voi perustella pelkästään alueen omalla matkustajapotentiaalilla tai sillä, että asukkailta puuttuu yhteys rautatieaseman liepeille. Rataa ei voi myöskään perustella liikennöintikustannusten säästöllä. Merikadun radan hyötyjen arvioinnissa on kysymys ensisijaisesti rataverkon laajentamisesta palvelun parantamisen mahdollistamiseksi ja kaupungin kokonaiskehittämiseksi. Raideliikenne tekee joukkoliikenteen entistä houkuttelevammaksi, ja sen osuuden lisääminen tukee kaupungin pyrkimystä edistää kestävää kehitystä. Sähkökäyttöisen liikenteen lisääminen on tärkeä keino vähentää
    haitallisia ympäristövaikutuksia ja lisätä ympäristön viihtyisyyttä kantakaupungissa.

  9. #204
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    On jokseenkin vaikea ymmärtää miten Kamppiin kulkeva trollikka 14vastaa samassa esityksessä esitettyihin tarpeisiin:
    Voihan olla, että nyt työn alla oleva uusi hankentasoinen johdinautoselvitys sisältää muunlaisia linjastoratkaisuja kuin viime keväänä valmistunut esiselvitys, jossa muutamat linjavalinnat trollikoiksi olivat kieltämättä hieman outoja. Mene ja tiedä.

    Ei tästä sen enempää tässä ketjussa. Toin vain esille sen, että tuossa selvityksessä on paljon kiinni ja sen valmistuminen todellakin hieman jarruttaa raitiotiehankkeita tällä hetkellä, kuten jotkut foormumilaiset pelkäsivät. Mutta mielestäni on ihan syytä selvittää perusteellisesti tämäkin vaihtoehto, kuten nyt ilmeisesti tehdään ihan monen kaupungin tasoisena (ainakin Helsinki, Tampere ja Turku siis).
    Viimeisin muokkaaja vristo; 24.10.2009 kello 11:31.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  10. #205

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Voihan olla, että nyt työn alla oleva uusi hankentasoinen johdinautoselvitys sisältää muunlaisia linjastoratkaisuja kuin viime keväänä valmistunut esiselvitys, jossa muutamat linjavalinnat trollikoiksi olivat kieltämättä hieman outoja. Mene ja tiedä.
    Merikadulta kulkevalla ratikalla pääsee pysäkillä vaihtamalla lähes joka puolelle kaupunkia, ja tämän ominaisuuden puute on nimenomaan kahden päällekkäisen verkoston ongelma. Bussiliikenteessä tämä on tosin jo nyt pitkälle sössitty rakentamalla eri linjoille eri pysäkit. Tätä voi yrittää hoitaa trollikkoiden ja ratikoiden yhteisellä pysäkeillä, tosin nuo päällekkäiset virroitukset tehnee tästä käytännössä hankalaa. Kärjistäen, jos ratikat halutaan korvata trollikoilla niin sitten pitää korvata kaikki ratikat.

    Tähän ketjuun liittyen kuitenkin pointti että 14 muuttaminen trollikaksi ei auta yhtään mitään, sillä on ihan sama maisemahaitta kun ratikan ajolangoilla, ketterä nivelbussi vaatinee käytännössä sekin parkkipaikkoihin kajoamista, jne. En ymmärrä mitä tekemistä trollikoilla ylipäänsä on tämän asian kanssa, jos olisin taipuvainen salaliittoteorioihin niin sanoisin että HKL haluaa osoittaa trollikat surkeiksi ehdottamalla niitä Etelä-Helsinkiin mikä on bussien kannalta kaikkein toivottomin liikenneympäristö.

  11. #206
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    Bussiliikenteessä tämä on tosin jo nyt pitkälle sössitty rakentamalla eri linjoille eri pysäkit. Tätä voi yrittää hoitaa trollikkoiden ja ratikoiden yhteisellä pysäkeillä, tosin nuo päällekkäiset virroitukset tehnee tästä käytännössä hankalaa.
    Ovathan nuo virroitukset onnistuneet täällä ennenkin.
    Ei sillä, että kaipaisin trollikoita keskustaan.
    Mitä nyt "alan" lehdistöä seuraa, niin Euroopassa kauppiaat suorastaan haluavat raitiolinjan kadulleen (miksiköhän ihmeessä ) ja asuntojen arvot nousevat uuden raitiolinjan varrella.
    Suomen olosuhteissa tietenkin kaikki on toisin...

  12. #207

    Liittynyt
    31.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    673

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Eiköhän kuitenkin ole melko selvää, että radan jatkamista Eiran rantaan ei kannata tehdä pelkästään Eiralaisia varten, sen verran lyhyet on kävelymatkat.
    Tavoitteena pitää nähdä, että rata on alkuosa tulevaa kannattavampaa Hernesaaren rataa.

    Kyllä kaupungissa on tärkeämpiäkin radan paikkoja kuin pelkkä Eira.
    Voitaisiin ensi hätään jatkaa rataa pohjoispäässä tai tehdä rataa tahallaan unohdettuihin vanhempiin kaupunginosiin.

  13. #208

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Kyllähän kävelemällä pääsee, mutta ei kovin kauas. Eiralaiset eivät ole ainoa kohderyhmä, merkittävä kohderyhmä on myös kaikki ihmiset, joilla voisi olla jotain asiaa Eiraan.

    Eli käytännössä lisää mahdollisuuksia kivijalkakaupalle ja toimistoille, tapahtumille ja ajanvietolle. Kyseessä on liikekeskustan laajentuminen etelään.

  14. #209

    Liittynyt
    04.11.2008
    Sijainti
    Helsinki, Vallila
    Viestejä
    421

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jusa Näytä viesti
    Eiköhän kuitenkin ole melko selvää, että radan jatkamista Eiran rantaan ei kannata tehdä pelkästään Eiralaisia varten, sen verran lyhyet on kävelymatkat.
    Menee nyt yksityiskohtiin tarttumiseksi, mutta rata ei kummassakaan suunnitelmassa mene 4 korttelia lähemmäs Eiraa eikä juurikaan auta eiralaisten liikkumisessa.

    Tuo alue jonne 9:ää ollaan jatkamassa on (eteläinen) Ullanlinna, Eira on vain Laivurinkadun länsipuoleinen pieni pläntti vanhoja huviloita.

    Tosiaankin rataa ei kannata vain eiralaisia varten tehdä, eikä ehkä ullanlinnalaisiakaan varten, vaan kaikille helsinkiläisille jotka saattavat tuolla päinosana eteläisen Helsingin koko joukk liikkua ja oliikenteen siirtämistä kiskoille. Siinä ainakin itse uskon olevan järkeä.

  15. #210

    Liittynyt
    31.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    673

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jusa Näytä viesti
    Tavoitteena pitää nähdä, että rata on alkuosa tulevaa kannattavampaa Hernesaaren rataa.
    Lainaan itseäni, josta näkee että en suinkaan teilaa hanketta vaan pidän sitä osana suurempaa kokonaisuutta.

    Tuosta uudesta radasta saattaa seurata myös, että aletaan miettiä bussi 14 kohtaloa. Toisaalta kuten esityksestä voi lukea, ei ole määritelty mikä linja alkaa kiskoja kuluttamaan.
    Viimeisin muokkaaja Jusa; 25.10.2009 kello 14:55. Syy: lisäys

Vastaavia viestiketjuja

  1. Metron jatkaminen Hakunilaan
    kirjoittanut Vesa Nurminen foorumissa Metrot
    Vastauksia: 33
    Viimeisin viesti: 31.12.2012, 17:27
  2. Linjan 1 kilpailutus
    kirjoittanut Waltsu foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 17
    Viimeisin viesti: 26.02.2009, 21:25
  3. Linjan 32 seikkailut
    kirjoittanut Ozzy foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 28.03.2008, 23:21
  4. Linjan 2 lakkautus
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 17
    Viimeisin viesti: 09.12.2007, 07:59
  5. Linjan 32 kilpailutus
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 01.05.2007, 23:31

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •