Sivu 2 / 20 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345612 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/291

Viestiketju: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

  1. #16

    Liittynyt
    12.12.2007
    Viestejä
    9

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Kun 3 ja 9 kulkisivat Eiran sairaalalta Hesarille (käytännössä Alppilaan asti, pysäkit korttelin päässä toisistaan) samaa reittiä, muodostuisi tälle runko-osuudelle erinomainen (ja tahdistettu) tiheä vuoroväli.
    Tämähän vaatisi tietysti sitä että linjat tahdistettaisiin. Tällä hetkellähän 3 ja 9 kulkevat ainakin ruuhka-aikaan noin 30 sekunnin välein mikä ei kovin fiksulta tunnu.

  2. #17

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3667

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Hyvä, että linja 9 jatko on taas tulossa asialistalle.

    Linjaus Erottajankatu - Korkeavuorenkatu - Kapteeninkatu -Merikatu-Eiranranta vaikuttaisi ihan mahdolliselta. Myöhemmin päätepysäkin voisi sitten jatkaa Hernesaareen.

  3. #18

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Kiskot tuonne tarvitaan, mutta linjasta olen vähän sitä mieltä että se voisi olla joku Laajasalon linjoista.

  4. #19

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Toinen juttu liittyen tuohon Hernesaareen, onko se ihan mahdoton ajatus käyttää ainakin jossain vaihtoehdoissa ollutta kävelysiltaa Jätkäsaareen?

  5. #20

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3667

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    Toinen juttu liittyen tuohon Hernesaareen, onko se ihan mahdoton ajatus käyttää ainakin jossain vaihtoehdoissa ollutta kävelysiltaa Jätkäsaareen?
    Jos niin kauan kuin matkustajalaivat kulkevat vilkkaasti Länsiterminaaliin, on ratikkasillan rakentaminen Hernesaaren ja Jätkäsaaren välille hyvin haastavaa. Kääntösiltaa jouduttaisiin aukomaan turhan usein. Tunnelikin jouduttaisiin rakentamaan aika syvälle ja kalliisti.

    Lossitkin on toki keksitty. Mutta lossi voi olla kuitenkin hidas ja laivat sotkevat yhä aikatauluja. Toki jotain nosturi-hissi + silta virityksiäkin voi Hernesaaren ja Jätkäsaaren välille ideoida.

  6. #21

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Jos niin kauan kuin matkustajalaivat kulkevat vilkkaasti Länsiterminaaliin, on ratikkasillan rakentaminen Hernesaaren ja Jätkäsaaren välille hyvin haastavaa. Kääntösiltaa jouduttaisiin aukomaan turhan usein. Tunnelikin jouduttaisiin rakentamaan aika syvälle ja kalliisti.
    Muistaakseni niissä Hernesaaren kaavoissa on vilahdellut optiona silta Länsiterminaalin pohjoispuolella eli Hernesaaren tyvessä, jolloin sitä ei ilmeisesti tarvitsisi niin paljoa nostella.

  7. #22
    Kaid avatar
    Liittynyt
    26.06.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    546

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Helsingin Sanomissa oli tänään varsin laaja artikkeli Ysin jatkosta Merikadulle: http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/.../1135238746607. (Ainakin minulle) uutena tietona kerrotaan, että tilan säästämiseksi Korkeavuorenkadun kiskot limitettäisiin osalta matkaa.

    Artikkelin nettiversiosta puuttuu (ei välttämättä valitettavasti) paperiversiossa olleen asukkaiden haastattelut, joissa mm. yksi naisihminen kertoo ratikan pitävän niin kovaa meteliä, ettei Korkeavuorenkadun kahviloiden terasseilla kuulisi enää jutella...

  8. #23
    ess
    ess ei ole kirjautuneena
    ess avatar
    Liittynyt
    10.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    733

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kaid Näytä viesti
    Helsingin Sanomissa oli tänään varsin laaja artikkeli Ysin jatkosta Merikadulle: http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/.../1135238746607. (Ainakin minulle) uutena tietona kerrotaan, että tilan säästämiseksi Korkeavuorenkadun kiskot limitettäisiin osalta matkaa.
    Vaikuttaa aika typerältä. Rakennettakoon toisen suunnan kiskot sitten Kasarmikadulle.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kaid Näytä viesti
    Artikkelin nettiversiosta puuttuu (ei välttämättä valitettavasti) paperiversiossa olleen asukkaiden haastattelut, joissa mm. yksi naisihminen kertoo ratikan pitävän niin kovaa meteliä, ettei Korkeavuorenkadun kahviloiden terasseilla kuulisi enää jutella...
    Kummasti Ekbergilläkin porukkaa riittää, vaikka juuri kahvilan kohdalla on vaihde. Sen sijaan minä en ainakaan viihtyisi Espan kahviloissa kun siinä autot tupruttelevat pakokaasujaan suoraan nenän edessä.
    Viimeisin muokkaaja vko; 19.08.2008 kello 14:18. Syy: lainaus korjattu

  9. #24

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ess Näytä viesti
    Vaikuttaa aika typerältä. Rakennettakoon toisen suunnan kiskot sitten Kasarmikadulle.

    Kummasti Ekbergilläkin porukkaa riittää, vaikka juuri kahvilan kohdalla on vaihde. Sen sijaan minä en ainakaan viihtyisi Espan kahviloissa kun siinä autot tupruttelevat pakokaasujaan suoraan nenän edessä.
    Jos se Korkeavuorenkatu on niin vaikea paikka, niin voisihan se ysi kulkea Erottajalta Laivurinrinnettä pitkin Viiskulmalle ja jatkaa kolmosen kiskolla Tehtaankadulle, jonka se ylittäisi ja seuraisi bussi 14 reittiä Merikadulle.

    t. Rainer

  10. #25

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3667

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Jos se Korkeavuorenkatu on niin vaikea paikka, niin voisihan se ysi kulkea Erottajalta Laivurinrinnettä pitkin Viiskulmalle ja jatkaa kolmosen kiskolla Tehtaankadulle, jonka se ylittäisi ja seuraisi bussi 14 reittiä Merikadulle.
    Minusta Ratakatu - Laivurinrinne tai Iso-Roobertinkatu on kyllä potentiaalinen linja ratikalle. Mutta se palvelee lähinnä eteläistä Punavuorta, ei niinkään Ullanlinnaa.

    Ei Korkeavuorenkatu - Kapteeninkatu minusta ole niin kapea, ettei sille ratikkaa voisi laittaa. Reitti Korkeavuorenkatu - Kapteeninkatu - Merikatu - Eiranranta - (Hernesaari) on hyvin luonteva ja nopea.

    Mutta jonkin linjan(10?) voisi ysin käynnistymisen jälkeen uudelleen reitittää vaikka linjalle Iso-Roobertinkatu - Freda - Pursimiehenkatu - Munkkisaari (-Hernesaari)

    Kolmosen voisi myös siirtää kulkemaan Kampin kautta rakentamalla kiskot Fredalle Bulevardin ja Urho Kekkosen kadun välille.

    Ja kun rakennetaan lisäksi kiskot Topeliuksenkadulle ja Haartmaninkadulle, niin 14B:tä mukaileva linjauskin saadaan raiteille. Hernesaari - Tehtaankatu - Freda - Arkadiankatu - Runeberginkatu - Haartmaninkatu - Munkkiniemi olisi aika helposti toteutettavissa.

    Noilla muutoksilla 14, 14B ja 16 voidaan sitten lopettaa ja Bulevardin eteläpuolesta saadaan bussivapaa alue.

    Joillekin noista ratikkalinjoista voisi tulevaisuudessa olla jopa mahdollinen yhteys siltaa pitkin Jätkäsaareen, jos se vaan onnistuu.
    Viimeisin muokkaaja petteri; 19.08.2008 kello 15:46.

  11. #26

    Liittynyt
    31.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    673

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Linja 3 kulki aikoinaan Iso-Robaa pitkin, mutta sitten katu muutettiin kävelykaduksi ja reitti muuttui nykyiseksi. Tuskin sinne kiskoja uudelleen huolitaan.

  12. #27
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    HS:n artikkeli tänään oli oikein mielenkiintoista luettavaa. Ilmeisesti virastojen tahto ysin jatkamiseksi on ihan aitoa. Kuitenkin ihmettelen ajatusta limitetyistä raiteista Korkeavuorenkadulla. Mikonkadulla tuo vielä toimii, kun kadulla ei ole mitään muuta liikennettä. Mutta jos Korkeavuorenkadulle jää myös autoliikenne, on se sitten yhden- tai kahdensuuntainen, niin miten autot ja ratikat voivat kohdata? Tukkoiselta vaikuttaa.

    Jos ratikan pitää kulkea kahteen suuntaan juuri Korkeavuorenkatua, niin en näe kovin monia toimivia vaihtoehtoja. Yksinkertaisin olisi Fredan tapainen järjestely, jossa pysäköinti sallitaan kadun toisessa reunassa ja raitiovaunu kulkee kahteen suuntaan toisessa reunassa. Autoliikennekin voinee olla 2-suuntaista, toisin kuin Fredalla.

    Menetettyjen p-paikkojen vastapainoksi linjasto suunniteltaisiin niin, että Kirran silmukasta voitaisiin luopua. Kun rata ja päätepysäkkilaituri puretaan, saadaan niiden tilalle Tarkk'ampujankadulle reilusti vinopysäköintipaikkoja. Samoin Kasarmikadulle saadaan kadunvarsipaikkoja puretun radan paikalle. Eivätköhän nämä korvaa Korkeavuodenkadun paikat aivan hyvin.

  13. #28
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Jos ratikan pitää kulkea kahteen suuntaan juuri Korkeavuorenkatua, niin en näe kovin monia toimivia vaihtoehtoja. Yksinkertaisin olisi Fredan tapainen järjestely, jossa pysäköinti sallitaan kadun toisessa reunassa ja raitiovaunu kulkee kahteen suuntaan toisessa reunassa. Autoliikennekin voinee olla 2-suuntaista, toisin kuin Fredalla.
    Eipä tosiaan taida limitys keskellä katua onnistua tuolla.
    Limitys toiseen reunaan, niin jää autoille tilaa pörrätä. Voisi tehdä vaikka raitiovaunukaistaksi.

  14. #29
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Limitys toiseen reunaan, niin jää autoille tilaa pörrätä. Voisi tehdä vaikka raitiovaunukaistaksi.
    Sitä mäkin mietin, mutta sitten menetetään kuitenkin ne parkkipaikat. Ja jos ne joka tapauksessa menetetään, niin mielestäni on sujuvampaa, että ratikoita ei limitetä, vaikka ne sitten kulkisivatkin autojen kanssa samalla kaistalla. Eli limitetty ratikkakaista olisi huonompi juttu kuin molemmat suunnat erikseen, mutta autokaistoilla.

    Tämä sen tähden, että meidän liikennöintiolosuhteissa ei voida aikataulujen keinoin varmistaa, etteivät vaunut kohtaa juuri tuolla limitetyllä osuudella. Niin kauan kuin liikenneolot ovat mitä ovat, niin vaunut saattavat kohdata toisensa ihan missä sattuu, ja sitten on odotettavissa lisää viivästyksiä.

  15. #30
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6000

    oletus Vs: Linjan 9 jatkaminen Ilmalaan ja Merikadulle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Mutta jos Korkeavuorenkadulle jää myös autoliikenne, on se sitten yhden- tai kahdensuuntainen, niin miten autot ja ratikat voivat kohdata?
    Niin kuin autoliikennekin toimii siellä nyt: vastaantulija odottaa edellisessä risteyksessä, että katu vapautuu.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Metron jatkaminen Hakunilaan
    kirjoittanut Vesa Nurminen foorumissa Metrot
    Vastauksia: 33
    Viimeisin viesti: 31.12.2012, 17:27
  2. Linjan 1 kilpailutus
    kirjoittanut Waltsu foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 17
    Viimeisin viesti: 26.02.2009, 21:25
  3. Linjan 32 seikkailut
    kirjoittanut Ozzy foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 28.03.2008, 23:21
  4. Linjan 2 lakkautus
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 17
    Viimeisin viesti: 09.12.2007, 07:59
  5. Linjan 32 kilpailutus
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 01.05.2007, 23:31

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •