Sivu 9 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678910 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 121-135/148

Viestiketju: Raitiovaunuhavaintoja 29.8.2005 - 28.2.2006

  1. #121
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu
    Matkustajan kannalta matala vaunu ei tietenkään ole vääränlainen.
    Saako marista? Minä olen matkustaja ja vario todellakin on minulle vääränlainen

    No, vakavasti ottaen matkustan ihan oikeasti mieluummin korkealla nivelellä. Vario on meluisa ja ahdas, ja varsinkin istumapaikat ovat ahtaudessaan epämukavia. Lisäksi korkeasta vaunusta on paremmat näköalat ja se on onnettomuustilanteessa turvallisempi. Ainoan poikkeuksen muodostivat taannoiset parinkymmenen asteen pakkkaset; silloin vario tuntui lämpimämmältä kuin korkea nivel, mikä kompensoi kaikki nuo muut haitat hyvin.

  2. #122
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3385

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF
    Saako marista?
    Totta kai saa, ja pitääkin. Jos kukaan ei väitä vastaan missään asiassa, niin laimeaksipa nämä keskustelut jäisivät.
    Jos ajattelen ihan vain omaa ratikkaharrastustani, niin ehkäpä "oikeanlaisimmat" vaunut löytyvät sarjoista 150 - 154 sekä 1 - 30. Mutta ihan suuren yleisön kannalta en ehkä tekisi luokitteluja "hörhö-näkökulmasta"
    Varmasti suuressakin yleisössä on heitä, jotka viihtyvät paremmin Valmet-nivelessä kuin Variotramissa. Makuja on monenlaisia ja hyvä niin. Myös kuljettajien näkemykset noista vaunuista työkaluina käyvät tietyiltä osin ristiin. Kaalimadossahan on itse kuljettajaergonomia toteutettu viimeisen päälle hyvin, mutta sitten voi olla muita asioita, joissa toivottaisiin kehityksen edistyvän vielä...
    Seuraavassa vaiheessa kehitys edennee sellaista rataa, että koko sarja 201 - 240 lähtee Saksaan, missä ne peruskorjataan "lattiasta kattoon", mistä tämän päivän (29.1.2006) HS kirjoittaa sivulla A12. Näin ollen raitiovaunuhavaintoihin tullee mukaan jälleen Vario-vaunujen kuljetuksia lavetilla - ja runsaasti tuleekin. Valmista tullee vuoden 2007 loppuun mennessä.

  3. #123
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    20.12.2005
    Viestejä
    729

    oletus

    31.01.2006 19:55 #56@Lasipalatsi koulutusajossa.

  4. #124
    vko
    vko ei ole kirjautuneena
    Ylläpito vko avatar
    Liittynyt
    23.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    480

    oletus

    227 ajeli 1.2. aamuruuhkassa 1A:lla, myöhemmin päivällä samainen vaunu oli koulutusajossa.

  5. #125
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus

    Ykkösellä (A:lla) oli myös vaunu 8 iltaruuhkassa.

  6. #126
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3385

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF
    Ykkösellä (A:lla) oli myös vaunu 8 iltaruuhkassa.
    Aamulla #8:n lisäksi oli kuulemma myös #12. Täyskorjattu NrI #46 on linjalla 8 ja täyskorjattu lipallinen NrII #109 linjalla 7A.

  7. #127
    LVi
    LVi ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    03.01.2006
    Viestejä
    48

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu
    Aamulla #8:n lisäksi oli kuulemma [ykkösellä] myös #12.
    Tietoa tukee havaintoni tältä aamulta Kustaa Vaasan tieltä. Ykköselle kilvitetty #12 palasi kohti Koskelaa noin klo 9.45.

  8. #128
    Tunnistettu jäsen SD202 avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    1264

    oletus

    Tänään oli iltaruuhkassa linjalla 1A melko kirjavaa kalustoa. Ajossa oli Keppi-Karia nro 8, NrI- sekä NrII -nivelvaunuja sekä kaksi matoa (231&236). Aku Ankaksi vastikään naamioitunut NrII nro 109 oli sekin ajossa linjalla 1A, mutta ei jaksanut ihan rupeamansa loppuun, sillä kyseinen vaunu ajettiin teknisten ongelmien vuoksi hallille jo klo 17.00 jälkeen.
    We komen aan in Erps-Kwerps.

  9. #129
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    20.12.2005
    Viestejä
    729

    oletus

    Tuli poikkeusliikennetiedote että neloselta jää munkkiniemi ajamatta klo 22:40-00:40 Syy: Tekninen vika. Tietääkö joku miksi olen motissa...

  10. #130
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3385

    oletus

    7.2.2006 aamuruuhkassa mm. Manne #152 linjalla 6. Pakkaslukema -14,5 celsiusastetta.

  11. #131

    Liittynyt
    31.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    676

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu
    7.2.2006 aamuruuhkassa mm. Manne #152 linjalla 6. Pakkaslukema -14,5 celsiusastetta.
    Ulkona vai sisällä ?
    Kuinkahan kalliiksi tulisi vaihtaa ikkunat tupliksi ja lisätä lämmitystehoa.
    Tietysti riippuu siitä, kuinka pitkäikäiseksi vaunut lasketaan.
    Toisaalta näitä pakkaspäiviä ei loppujen lopuksi montaa ole vuodessa.

  12. #132
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3385

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jusa
    Ulkona vai sisällä ?
    Kaisaniemen virallisessa mittauspisteessä kuitenkin. Toivon mukaan vaunussa oltaisiin pysytty plussan puolella.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jusa
    Kuinkahan kalliiksi tulisi vaihtaa ikkunat tupliksi ja lisätä lämmitystehoa.
    Lämmitystehojen lisääminen aloitettaneen kuljettajatiloista. Ainakin muistan kuulleeni juttua, että ohjaamoon harkittaisiin lisälämppärin asentamista lähitulevaisuudessa ihan.

  13. #133

    Liittynyt
    17.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    864

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu
    7.2.2006 aamuruuhkassa mm. Manne #152 linjalla 6. Pakkaslukema -14,5 celsiusastetta.
    Sama vaunu oli myös eilen linjalla 6. Pakkasta oli ulkona yli -20 celsiusastetta ja sisällä noin -2 celsiusastetta

  14. #134
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3385

    oletus

    Vastikään täyskorjattu NrII #109 on linjalla 4 ilman kylkimainoksia. Kannattaa kuvata nopeasti, sillä mainokset voivat ilmestyä hyvinkin pian. Jos joku harrastaja ottaa vaunusta korkeatasoisen pystymallisen kuvan, kuva voidaan kelpuuttaa erään alan harrastuslehden (nro 1 / 2006) kansikuvaksi.

  15. #135
    Tunnistettu jäsen SD202 avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    1264

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu
    Vastikään täyskorjattu NrII #109 on linjalla 4 ilman kylkimainoksia. Kannattaa kuvata nopeasti, sillä mainokset voivat ilmestyä hyvinkin pian. Jos joku harrastaja ottaa vaunusta korkeatasoisen pystymallisen kuvan, kuva voidaan kelpuuttaa erään alan harrastuslehden (nro 1 / 2006) kansikuvaksi.
    Jaahas. Aku Ankkoja kierrätetään eri varikoiden välillä. Vielä viime viikolla NrII #109 ajeli linjaa 1(A) eli se oli Koskelan kalustoa ja nyt vaunu näyttääkin olevan Töölön varikon käytössä.
    We komen aan in Erps-Kwerps.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Kalustopoistot 2005 - 2006
    kirjoittanut Pera foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 83
    Viimeisin viesti: 11.05.2009, 22:28
  2. Uudet bussit, vuodenvaihde 2005/2006
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 55
    Viimeisin viesti: 12.11.2006, 02:01
  3. Metrohavaintoja 2005 - 2006
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Metrot
    Vastauksia: 45
    Viimeisin viesti: 28.10.2006, 18:40
  4. Jyväskylän talviaikataulut 2005-2006
    kirjoittanut a__m foorumissa Paikallisliikenne muualla Suomessa
    Vastauksia: 6
    Viimeisin viesti: 16.09.2005, 14:04
  5. TKL:n talvi 2005-2006
    kirjoittanut Eppu foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 12
    Viimeisin viesti: 10.08.2005, 15:51

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •