Raitiovaunuhavaintoja marras-joulukuu 2008

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.

karihoo

Tunnistettu jäsen
Liittynyt
29 Tammikuu 2006
Viestit
540
5.11. n. klo 23:50 Kustaa Vaasan tie

Vario oli matkalla Koskelan halliin ja linjakilvityksenä humoristinen "-1 Koskelan Halli". Oliskohan kuljettaja päätellyt illan viimeisen hallisivun olevan negatiivista linja-ajoa? ;)

Toisaalta samassa letkassa oli toinenkin Vario, jossa hallisivulla oli etukilvessä vain teksti "Pasila / Böle" joka voisi olla näitä LIVA-ongelmaisia tapauksia.

Pahoittelen, etten saanut vaununumeroita ylös kun olin itsekin linja-ajossa kumipyörillä.
 
5.11. n. klo 23:50 Kustaa Vaasan tie

Vario oli matkalla Koskelan halliin ja linjakilvityksenä humoristinen "-1 Koskelan Halli". Oliskohan kuljettaja päätellyt illan viimeisen hallisivun olevan negatiivista linja-ajoa? ;)

Ei toi ny vielä mitään, mut ku samaan aikaan toisaalla oli positiivinen 1 Koskelan hallikilvillä kääntymässä Manskulta Töölön halliin. (Tais olla n. 22.30 ja ilmeisesti kympin tai nelosen hallivaunu. Vario sekin.)
 
5.11. linjalla 1A iltaruuhkassa vaunut 162 ja 152. Kaupungin suurin vaunu kevyiten kuormitetulla linjalla :(
 
6.11.2008

Vaunu 162 aamuruuhkassa linjalla 1A. Mannet päivisin koulutuksen käytössä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
06.11.08 Mäkelänkatu

#151 Radio nova-teipattu mannheimiläinen tänään linjalla 7A.
 
Vario oli matkalla Koskelan halliin ja linjakilvityksenä humoristinen "-1 Koskelan Halli". Oliskohan kuljettaja päätellyt illan viimeisen hallisivun olevan negatiivista linja-ajoa? ;)

Jotkin varioista (ehkä kaikkikin) tosiaan lisäävät hallisivulla viimeisen linjapysäkin jälkeen jostain syystä linjatunnuksen »-1». Syy tähän lienee hämärän peitossa. Eipä sitä luultavasti ole juuri yritetty selvittääkään.

Toisaalta samassa letkassa oli toinenkin Vario, jossa hallisivulla oli etukilvessä vain teksti "Pasila / Böle" joka voisi olla näitä LIVA-ongelmaisia tapauksia.

LIVA-ongelma aiheutti eilen puoli kahdeksan jälkeen myös Kuusitielle kääntymään menneen nivelen kilvittymisen koeajoksi!
 
Toisaalta samassa letkassa oli toinenkin Vario, jossa hallisivulla oli etukilvessä vain teksti "Pasila / Böle" joka voisi olla näitä LIVA-ongelmaisia tapauksia.

LIVA:aan ei ole ohjelmoitu ysilinjan vaunuille ollenkaan hallikilvitystä, ilmeisesti sen takia ettei ysi käytä hallisivulla yhtäkään "omaa" pysäkkiä. Kaikki ysit ajavat viimeiseksi Pasilaan, josta ne koukkaavat Mäkelänkadun kautta Koskelaan. Kuljettajan viitseliäisyydestä riippuu, mitä kilvissä tällöin lukee. Useimmiten 9 Pasila/Böle, joka jää näyttöön jos mitään ei tee.
 
13.11.:
Eilisen jälkeen HKL 163 on siirretty Vallilassa maalaamoon.
Numerotieto perustuu vain "logiikkaan". Vaikka vaunu oli jo aiemmin maalattu kelta-vihreäksi, ei siinä ollut järjestysnumeroita. Keulan keltainen viiva on köyhempi kuin vaunussa 161.
Ehkä piankin näemme vaunun liikkeellä?
 
19.11.2008

Vaunu 9 liikenteessä Sturenkadulla ja Aleksis Kiven kadulla
 
Tänään pe 21.11.

151, 153 ja 154 1A:lla
162 aamuruuhkassa 1A:lla, iltaruuhkassa 7A:lla. Eli saksalaisuusaste kohdallaan.

162 myöhästyi hiukan (ollessaan jo ennestään myöhässä) kun Liisankadun ja Snellmaninkadun kulmassa oli taas väärinpysäköity auto. Kyseisessä kohdassa on kuitenkin selvästi pysäköinti kielletty. Takana tuleva 7A otti 162:n kiinni joten myöhässä olevana 162 oikaisi 17.10 aikaan reittiä Auroran sairaala - Viipurinkatu - Urheilutalo - Käenkuja, ja pääsi aikatauluunsa.

Palatakseni vielä kyseiseen autojen väärinpysäköimispaikkaan, eikö väärinpysäköintiä kyseisessä "ruudussa" voisi lopettaa? Kun Suomessa ei kuitenkaan voi vahingoittaa pyhiä autoja, niin eikö kyseisen paikan väärinpysäköintiä voisi lopettaa niin, että siihen asennetaan tolppa joka ei haittaa raitiovaunuliikennettä, mutta tekee mahdottomaksi väärinpysäköinnin kulmassa? Kysyn vaan.
 
Palatakseni vielä kyseiseen autojen väärinpysäköimispaikkaan, eikö väärinpysäköintiä kyseisessä "ruudussa" voisi lopettaa? Kun Suomessa ei kuitenkaan voi vahingoittaa pyhiä autoja, niin eikö kyseisen paikan väärinpysäköintiä voisi lopettaa niin, että siihen asennetaan tolppa joka ei haittaa raitiovaunuliikennettä, mutta tekee mahdottomaksi väärinpysäköinnin kulmassa? Kysyn vaan.

Ilmeisesti ei. Tuolla tavalla saataisiin Bulevardin ja Fredan kadunvarsipysäkkejäkin huomattavasti nykyistä turvallisemmiksi, mutta ilmeisesti se ei ole tärkeää.
 
Näihän se on:icon_frown:... Millään taholla ei oikeasti ole halua, eikä selkärankaa, puuttua liikennesääntöjen rikkomiseen. Eli henkilöautojen kanssa pelleily jatkuu hamaan tulevaisuuteen. Valitettavasti.
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös