Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/21

Viestiketju: Raitiovaunuartikkeli 4.9. HS:ssa

  1. #1
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3385

    oletus Raitiovaunuartikkeli 4.9. HS:ssa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jusa
    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF
    Missä oli tuollainen uutinen? Ei kai ainakaan HS:ssä.
    Hesarin verkkoliitteessä La 3.9. Varmaan sunnuntain hesarissa on enemmän.
    Aivan oikein, sunnuntain lehdessä on juttu Mannheim-vaunuista (yhtä kohtaa lukuun ottamatta sanatarkalleen sama kuin verkkouutisissa). Niiden hankinnan perimmäinen syyhän oli matalalattiavaunujen takuukorjausten viivästymisen aiheuttama kalustopula. Variotrameista kerrotaan tässä jutussa varsin lyhytsanaisesti.

  2. #2
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus

    Tuossa HS:n artikkelissa vihjataan Ketolan sanoin jo melko suorasti siihen, että Mannet olisivat liikenteessä pidempäänkin.

  3. #3
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3385

    oletus

    Niinhän siinä ilmi tulee. Ja olisihan se aika hassua raahata Saksasta asti neljä noinkin isoa laitetta vain yhden vuoden ajoon. Toki Manne-vaunuista on saatavilla varaosia Valmet-niveliinkin, mutta jotenkin luulisi, että vaunuilla kannattaisi ajaa tai niitä ainakin olisi järkevää pitää ajokuntoisina ainakin siihen saakka, kun linja 9 sekä muut esillä olleet laajennukset ovat käytössä. Jos Varioiden kanssa on ongelmia silloinkin, niin ilman Manneja raitioliikenteemme olisi ennennäkemättömissä vaikeuksissa.

  4. #4

    Liittynyt
    28.08.2005
    Viestejä
    156

    oletus

    Mahtuukohan tuommoinen Vario Pendolinon sisään (jos vaikka Pendolinosta leikkaisi katon auki)? Ne olisi silloin helpompi pakata proomuun sisäkkäin ja upottaa koko paketti mereen. Pääsisi molemmista kerralla. Tilalle Manneja, Luddeja, Tsendolinoja ja Otanmäen IC2-vaunuja :P

  5. #5
    Eki
    Eki ei ole kirjautuneena
    Eki avatar
    Liittynyt
    11.07.2005
    Viestejä
    191

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tkunnas
    Ne olisi silloin helpompi pakata proomuun sisäkkäin ja upottaa koko paketti mereen.
    Pääsääntöisesti kai merta ei nykyisin enää saisi pitää kaatopaikkana. Mutta jos veisi ne Ahvenanmaalle ja hinaisi sitten Ahvenanmaan vaikkapa hätäapuna New Orleansiin...

  6. #6
    23Ají Anárjiri avatar
    Liittynyt
    03.07.2005
    Viestejä
    184

    oletus

    Mutta milloin nämä Mannet muka liikennöivät? Olen nähnyt hyvin satunnaisesti vain 151 ajelevan milloin kutosen, milloin ykkösen reitillä. Samoin Ludde on kadonnut katukuvasta! Ja jos kerran meillä on vaunupula, niin miksei näitä varmasti toimivia vaunuja hankita samointein vaikka 10 kpl lisää?
    Vauhtia vaunuun!

  7. #7
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3385

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 23Ají Anárjiri
    Mutta milloin nämä Mannet muka liikennöivät? Olen nähnyt hyvin satunnaisesti vain 151 ajelevan milloin kutosen, milloin ykkösen reitillä. Samoin Ludde on kadonnut katukuvasta!
    Kyllä 151 on jonkun verran liikkunut nimikkovuorossaan (151) linjalla 6. Aivan lähiaikoina on odotettavissa, että sisaret astuvat kuvioihin mukaan. 152 lienee jo ajokuntoinen ja melko pian sen jälkeen 153:kin. 154:ää laitellaan vielä. Ludden käyttöä rajoittaa jo Livattomuuskin. 1 ja 1A ovat ainoita, joissa Livattomalla vaunulla on järkevää ajaa.

  8. #8
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tkunnas
    Mahtuukohan tuommoinen Vario Pendolinon sisään (jos vaikka Pendolinosta leikkaisi katon auki)? Ne olisi silloin helpompi pakata proomuun sisäkkäin ja upottaa koko paketti mereen. Pääsisi molemmista kerralla. Tilalle Manneja, Luddeja, Tsendolinoja ja Otanmäen IC2-vaunuja :P
    Ainoa toteuttamiskelpoinen pikaraitiotie Pääkaupunkiseudulle olisi varmasti Helsingistä Ämmässuolle. Sitä liikennöitäisiin Vauriotrameilla vain 40 vuoroa ainoastaan Ämmässuolle päin. Kun kaikki 40 olisivat perillä, kiskot poistettaisiin.

  9. #9
    JE
    JE ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    1220

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Camo Lissabone
    Ainoa toteuttamiskelpoinen pikaraitiotie Pääkaupunkiseudulle olisi varmasti Helsingistä Ämmässuolle. Sitä liikennöitäisiin Vauriotrameilla vain 40 vuoroa ainoastaan Ämmässuolle päin. Kun kaikki 40 olisivat perillä, kiskot poistettaisiin.
    Ihan yhtä hyödyllinen olisi Ruskeasuon ratsastushalleille johtava linja. Teknologinen kehitys vie meidät kuitenkin takaisin hevosraitiotiehen, joten on toki parempi että saavat pollet harjoitella kotitallinsa ympäristössä.

    Vauriotramin ehdottomasti huonoin ominaisuus ei ole parannettavissa enää millään valmistajansa taikatempuilla, eikä liioin Ämmässuolle kiikutuksella: En usko että taikakaan enää riittää poistamaan raitioteiden saamaa kielteistä julkisuutta. Toimivien vaunujen mukana koko raitiotiejärjestelmän status olisi parantunut, ja esimerkiksi harhakäsitykset raitioliikenteen suhteellisesta kalleudesta olisivat jääneet omaan arvoonsa.
    terveisin
    JE

  10. #10
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3385

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Camo Lissabone
    Ainoa toteuttamiskelpoinen pikaraitiotie Pääkaupunkiseudulle olisi varmasti Helsingistä Ämmässuolle. Sitä liikennöitäisiin Vauriotrameilla vain 40 vuoroa ainoastaan Ämmässuolle päin. Kun kaikki 40 olisivat perillä, kiskot poistettaisiin.
    Aika "paha"...

  11. #11
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7549

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JE
    Vauriotramin ehdottomasti huonoin ominaisuus ei ole parannettavissa enää millään valmistajansa taikatempuilla, eikä liioin Ämmässuolle kiikutuksella: En usko että taikakaan enää riittää poistamaan raitioteiden saamaa kielteistä julkisuutta. Toimivien vaunujen mukana koko raitiotiejärjestelmän status olisi parantunut, ja esimerkiksi harhakäsitykset raitioliikenteen suhteellisesta kalleudesta olisivat jääneet omaan arvoonsa.
    Tämä lienee surkean totta. Siksi nyt tarvitaankin joka rintamalla aktiivista kampanjointia sen puolesta, että yksilöongelma ei ole järjestelmän ongelma. Siksi pitäisi toeuttaa kaikki muut liikenteen sujuvoittamisen ja parantamisen keinot. Mutta kun tässä kaupungissa ne ovat kielletty, ellei aika sittenkin vielä muutu...

    Antero

  12. #12
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    887

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Camo Lissabone
    Ainoa toteuttamiskelpoinen pikaraitiotie Pääkaupunkiseudulle olisi varmasti Helsingistä Ämmässuolle. Sitä liikennöitäisiin Vauriotrameilla vain 40 vuoroa ainoastaan Ämmässuolle päin.
    Aikatauluun voitaisiin lisätä merkintä Y1=vain vienti

  13. #13
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Helsingfors
    Viestejä
    227

    oletus

    Ekös se olis parempi jos otettais ympäristö huomioon, niin silloinhan se kannataisi veidä ne sulattamoon, niin saadaan uutta raaka ainetta uusien vaunujen tuotanossa.

    / Skurubisin
    Helsingfors har ein somletrikk!

  14. #14
    JE
    JE ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    1220

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Skurubisin
    Ekös se olis parempi jos otettais ympäristö huomioon, niin silloinhan se kannataisi veidä ne sulattamoon, niin saadaan uutta raaka ainetta uusien vaunujen tuotanossa.
    Tuo skenaario varmasti joskus vuoden 2020 tienoilla toteutuu. Sulattamolta lähteekin sitten materiaalia uusiin varaosiin mm. vaunulle 12, joka tuolloin edelleen lienee linjaliikenteessä Helsingissä
    terveisin
    JE

  15. #15
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7549

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JE
    Sulattamolta lähteekin sitten materiaalia uusiin varaosiin mm. vaunulle 12, joka tuolloin edelleen lienee linjaliikenteessä Helsingissä
    Miksi vaunulle 12 eikä vaunulle 13? Tosin 13 ei ole liikenteessä sekään.

    Vaunu 8 muuten oli perjantaina Koskelan hallin sisällä siinä museovaunujen pätkässä, jonne on vaihde. Onko 8 toistaiseksi viimeinen liikenteessä nähty 4-akselinen?

    Antero

Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •