Sivu 11 / 16 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 789101112131415 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 151-165/226

Viestiketju: NrII:ien lisäpalahanke

  1. #151
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    2789

    oletus Vs: NrII:ien lisäpalahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Lari Nylund Näytä viesti
    Itseäni ihmetyttää näissä tarjouskilpailuissa se, että useasti valitaan halvin ratkaisuista. Miksi ei valita ehkä hieman kalliimpaa, mutta samalla laadukkaampaa? (...) Missään ei käsittääkseni sanota, että tarjouskilpailun halvin vaihtoehto pitäisi aina valita.
    Tämä asia nyt vain menee näin, että Laki julkisista hankinnoista (tullut voimaan 1.6.2007, aiempi laki v. 1992) määrittelee tarjouksen valinnan näin:

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Laki julkisista hankinnoista §62
    Tarjouksen valinta

    Tarjouksista on hyväksyttävä se, joka on hankintayksikön kannalta kokonaistaloudellisesti edullisin hankinnan kohteeseen liittyvien vertailuperusteiden mukaan, tai se, joka on hinnaltaan halvin.

    (....)

    Käytettäessä valintaperusteena kokonaistaloudellista edullisuutta vertailuperusteet ja niiden suhteellinen painotus on ilmoitettava hankintailmoituksessa tai tarjouspyyntöasiakirjoissa.
    Kokonaistaloudellista edullisuutta saa siis käyttää perusteena, mutta se tulee harkita jo ennen hankintaa.

    Lait löytää Finlexistä, www.finlex.fi

  2. #152
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6003

    oletus Vs: NrII:ien lisäpalahanke

    Joukkoliikennelautakunta tilasi viikko sitten telirungot välipaloihin. Pöytäkirja paljastaa, että varsinaisen 46 telirungon tilauksen lisäksi on tehty optio 20 lisäkappaleen tilaamisesta. Tämä vaikuttaisi siis siltä, että peruskorjattavien NrI:ien varustamista välipalalla harkitaan.

  3. #153

    Liittynyt
    31.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    673

    oletus Vs: NrII:ien lisäpalahanke

    Onkohan kenelläkään tietoa, missä vaiheessa ollaan tänäpäivänä lisäpalojen sarjatuotannossa. Missä vaunuihin lisätään palat ja koska saamme niitä liikenteeseen.

  4. #154
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: NrII:ien lisäpalahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jusa Näytä viesti
    Missä vaunuihin lisätään palat .
    HKL asentaa ilmastoinnin myös 1980-luvun raitiovaunuihin matalalattiaisen väliosan asennuksen yhteydessä.
    Kerrottiin vuonna 2007. Tästä voisi päätellä, että asennus tapahtuu Helsingissä.

  5. #155
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7549

    oletus Vs: NrII:ien lisäpalahanke

    Eipä liene kovin suurta järkeä kuljettaa kokonaisia raitiovaunuja jonnekin välipalan asennuksen vuoksi. Taitaa olla niin, että suuressa osassa saksalaisiakin vaunujen pidennyksiä välipalat on toimitettu tilaajakaupungille ja asennukset on tehty omassa korjaamossa.

    Antero

  6. #156
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2123

    oletus Vs: NrII:ien lisäpalahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Eipä liene kovin suurta järkeä kuljettaa kokonaisia raitiovaunuja jonnekin välipalan asennuksen vuoksi.
    Voi ollakin, että näin on, mutta lienee muitakin perusteltuja näkökantoja olemassa.

  7. #157

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: NrII:ien lisäpalahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Eipä liene kovin suurta järkeä kuljettaa kokonaisia raitiovaunuja jonnekin välipalan asennuksen vuoksi.
    Vai olisiko esimerkiksi Tallinnassa kuitenkin enemmän ylimääräistä kapasiteettia ja niin paljon halvempaa tehdä koko työ alusta loppuun, että melkein kannattaisi kuljettaa?

  8. #158
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2123

    oletus Vs: NrII:ien lisäpalahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Eipä liene kovin suurta järkeä kuljettaa kokonaisia raitiovaunuja jonnekin välipalan asennuksen vuoksi.
    No "paljastetaan" nyt sitten: SRS-uutisissa www.raitio.org on tänä vuonna ollut kuvia, kun Rissanen vie Valmetia Saksaan...

  9. #159
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6709

    oletus Vs: NrII:ien lisäpalahanke

    Saksaan menevät Valmetit taitavat kuitenkin olla peruskorjaukseen meneviä ykkössarjalaisia. Mun ymmärtääkseni välipala-asennukset tehdään omana työnä Vallilassa.

  10. #160
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: NrII:ien lisäpalahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Saksaan menevät Valmetit taitavat kuitenkin olla peruskorjaukseen meneviä ykkössarjalaisia.
    Mutta eivätkös mene samaan firmaan, joka väliosatkin valmistaa.

  11. #161
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2123

    oletus Vs: NrII:ien lisäpalahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Mutta eivätkös mene samaan firmaan, joka väliosatkin valmistaa.
    Kyllä vaan, kaikki tehdään samassa verstaassa

  12. #162
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: NrII:ien lisäpalahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact Näytä viesti
    Kyllä vaan, kaikki tehdään samassa verstaassa
    Meinaattekos tosiaankin, että välipalojen sarjatyö aloitetaankin ykkössarjalaisesta? Sinäänsä se olisi ihan positiivinen juttu. Luulin, että lautakunta on antanut valtuutuksen vain NrII:sten välipaloittamisesta. Toki oli tiedossani, että peruskorjauksen sekä välipalojen sarjatyön tekee sama saksalainen firma.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  13. #163
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: NrII:ien lisäpalahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Meinaattekos tosiaankin, että välipalojen sarjatyö aloitetaankin ykkössarjalaisesta?
    Mitä minä tiedän niin:
    Lainaus Alunperin kirjoittanut JLK 19.04.2007
    1970-luvun vaunuihin on tehty niiden elinaikana muutos- ja kunnostustöitä.
    Perusteellista korroosion poistoa ja rakenteiden uusimista ei niihin
    ole tehty. Pienillä korjaustoimenpiteillä vaunujen elinikää on jäljellä 5 –
    7 vuotta. Mikäli näille vaunuille tehdään samanlainen peruskorjaus kuin
    1980-luvun vaunuille on nyt tehty, vaunujen korin rakenteellinen ikä on
    noin 15 – 20 vuotta. Osa vaunujen komponenteista rajoittaa käyttöiän
    10 – 15 vuoteen. Lisäksi vaunut ovat peruskorjauksen jälkeenkin korkealattiaisia.
    Ote hyväksytystä esityksestä. Koskee 17 NR I -vaunua.

  14. #164
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: NrII:ien lisäpalahanke

    Huhu kertoo, että ensimmäinen sarjavalmisteinen väliosa olisi Helsingissä kuun vaihteen (loka-marras) tietämillä. Sehän oli jo esillä Berliinin InnoTrans -messuilla syyskuun lopulla.
    Huhuja ei pitäisi välittää. Mutta tämä tuntui aika luotettavalta.

  15. #165

    Liittynyt
    31.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    673

    oletus Vs: NrII:ien lisäpalahanke

    Oliko niin, että telit tulevat eri toimittajalta eri aikaan ja täällä Vallilassa on sitten kokoonpano.
    Viimeisin muokkaaja Jusa; 16.10.2008 kello 17:03. Syy: oikoluku

Vastaavia viestiketjuja

  1. NrI:ien lisäpalahanke
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 122
    Viimeisin viesti: 09.02.2013, 11:23

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •