Raitiovaunuhavaintoja - tammikuu 2009

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Vs: Raitiovaunuhavaintoja tammi-helmikuu 2009

Monessakohan NRI-vaunussa on tariffikyltille paikka? Magneettiset läpyskät ei oikeen pysy.

Pysyy ne ainakin siinä etukilven vieressä. Siinä olen nähnyt koulutusajokylttiäkin pidettävän usein.
 
Vs: Raitiovaunuhavaintoja tammi-helmikuu 2009

Onko NR1 sarjalaisilla vielä kaikissa nauhakilvet, vai onko jo uudistusta tapahtunut.

Tänään pääsin koestamaan ilmeisesti juuri Saksasta tullutta #44:ää. Nauhakilvethän siinä oli entiseen malliin. Oli kyllä sisusta komean näköinen kun penkinpääliset olivat tummia ja uusia. Kumimatotkin tuoksuivat aika voimakkaasti.
 
Vs: Raitiovaunuhavaintoja tammi-helmikuu 2009

Voisi kuvitella, että "led-näyttö" on huomattavasti halvempi kuin nauhanäytöt pyörittäjineen.
Melko kummallista, että noinkin suuren korjauksen aikana niitä ei vaihdeta.
Kuitenkin ne on aika kuluvia ja joka tapauksessa niiden ikä on lyhyt.
 
Vs: Raitiovaunuhavaintoja tammi-helmikuu 2009

Voisi kuvitella, että "led-näyttö" on huomattavasti halvempi kuin nauhanäytöt pyörittäjineen.
Melko kummallista, että noinkin suuren korjauksen aikana niitä ei vaihdeta.
Juuri tämänhetkinen tilanne ei mitä ilmeisimmin ole lopullinen. Mikäli olen asian oikein ymmärtänyt, 20 NrI:een on päätetty hankkia sähköiset linjakilvet. On mahdollista, että seuraavana (44:n jälkeen) liikenteeseen saatava täyskorjattu vaunu saa sellaiset kilvet remontin yhteydessä.

Osa kakkossarjalaisistakin tuli nk. isosta TK:sta liikenteeseen nauhakilpisinä. Niihin toki vaihdettiin sähköiset kilpilaitteet melko pian.
 
Vs: Raitiovaunuhavaintoja tammi-helmikuu 2009

Toivottavasti uudet ledikilvet ovat samanlaisia kuin uusimmissa busseissa niin näkyisivätkin johonkin.
 
Vs: Raitiovaunuhavaintoja tammi-helmikuu 2009

"Radio Nova" -Manne eli HKL 151 ajeli eilen linjaa 7B vielä klo 22.00 jälkeen. Onkos noita Saksan -tuliaisia käytetty myöhäisillan vuoroissa useastikin?
 
Vs: Raitiovaunuhavaintoja tammi-helmikuu 2009

"Radio Nova" -Manne eli HKL 151 ajeli eilen linjaa 7B vielä klo 22.00 jälkeen. Onkos noita Saksan -tuliaisia käytetty myöhäisillan vuoroissa useastikin?

Onhan niitä, osa seiskan iltaruuhkista ajaa halliin vasta 23 maissa.
 
Vs: Raitiovaunuhavaintoja tammi-helmikuu 2009

Onhan niitä, osa seiskan iltaruuhkista ajaa halliin vasta 23 maissa.
Enemmänkin olisi hauska kuulla Manne -vaunujen tämänhetkisestä käytöstä.
Ja 161 oli eilen koulutusajossa. Tarkoittaako, että se on jo teknisesti valmis?
 
Vs: Raitiovaunuhavaintoja tammi-helmikuu 2009

Enemmänkin olisi hauska kuulla Manne -vaunujen tämänhetkisestä käytöstä.
Ja 161 oli eilen koulutusajossa. Tarkoittaako, että se on jo teknisesti valmis?

Tyyppikatsastus puuttuu.
 
Vs: Raitiovaunuhavaintoja tammi-helmikuu 2009

Enemmänkin olisi hauska kuulla Manne -vaunujen tämänhetkisestä käytöstä.

Manneja on ollut viikolla 4 muutamana päivänä kokopäivävuoroissakin 7A:lla ja 7B:llä. Parhaimpina päivinä ovat kaikki 5 (151-154 ja 162) olleet yhtäaikaa liikenteessä.

Ja 161 oli eilen koulutusajossa. Tarkoittaako, että se on jo teknisesti valmis?

Valmis, mutta ei katsastettu, kuten ess kertoi. Servon toiminta ei ole aivan lopullinen, vaan 90 prosenttisesti vastaava.
 
Vs: Raitiovaunuhavaintoja tammi-helmikuu 2009

Mitenkäs tuo tulee muuttumaan? Kahvimyllyn tynkään asennetaan Mikki Hiiri -figuuri pyörimään?

;) Näet sitten lopullisen version, kun pääset sillä ajamaan. Tai, jos ehdit ajaa 161:llä, niin tiedät eron.
 
Vs: Raitiovaunuhavaintoja tammi-helmikuu 2009

Niin, sillähän tänään pääsee ajamaan, jos on SRS:n jäsen:smile:

Oho, aikamoinen jäsenetu. Onko aiemmillakin ajeluilla annettu osallistujille mahdollisuus ajaa?

Havainto tältä aamulta: Kuuden aikoihin suistui matalalattia Hesarilla Kurvin liepeillä ja esti kasin ajamisen molempiin suuntiin. Seurauksena kaseille poikkeusreitti Paavalinkirkko-Sturenkatu-Urheilutalo.
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös