Pitkien Mannejen sijoitukset

Liittynyt
6 Joulukuu 2005
Viestit
194
Vs: NrII:ien lisäpalahanke

Puolipakollinen mielipidetokaisu ; pitkät Mannet Töölööseen :) kaikki jo kesäksi ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Puolipakollinen mielipidetokaisu tähän loppuun; pitkät Mannet Töölööseen :) kaikki jo kesäksi ;)

Kiitoksia tiedosta. Kyllä niille käyttöä löytyy etenkin kympillä, missä kilpikään ei vaihdu.
Viikonloppuisin myös seiskalla.
 
Viimeksi muokattu:
Vs: NrII:ien lisäpalahanke

mielestäni kyllä niitä pitäisi saada linjalle 6/8...;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: NrII:ien lisäpalahanke

Nauhakilvet tykkäävät kovin siitä kalustokierrosta. Harvoin niillä näkee ykkössarjalaisiakaan, joissa myös nauhakilvet.
 
Vs: NrII:ien lisäpalahanke

Nauhakilvet tykkäävät kovin siitä kalustokierrosta. Harvoin niillä näkee ykkössarjalaisiakaan, joissa myös nauhakilvet.
no siinä mielessä ne kyllä voisivat jäädä muille linjoille, mutta silti olisivat aamuruuhkassa kovin käytännöllisiä, kun niissä on niin paljon tilaa... mutta kuitenkin, kun olen joskus aamuruuhkassa esim. linjalla 7A/7B, niin niitä voisi käyttää siellä. asiasta toiseen, mutta jos niihin asennettaisiin plasma-/ledkilvet, niin niitä voisi käyttää linjalla 6/8...;)
 
Vs: NrII:ien lisäpalahanke

Puolipakollinen mielipidetokaisu tähän loppuun; pitkät Mannet Töölööseen :) kaikki jo kesäksi ;)
Kympillehän ne sopisivat hyvin, ei kilpivaihtojakaan.
Viikonloppuisin seiskoille.
Vaatisi tietysti Töölön kuljettajille koulutusta.

Mielipidetokaisu: "Mutta ainoastaan ne perinteisesti vihreä/keltaiseksi maalatut"
 
Mä en oikein ymmärrä sitä kilpiongelmaa. Saksassa, mistä Mannet tulivat, päätepysäkillä vaihdetaan joka kerta kilpiä, kun määränpää vaihtuu. Kun ne siellä kestivät, mikseivät täällä? Onko suomalainen kilpikalvo jotenkin heikkolaatuisempaa, ja jos on, niin miksei sitten osteta muualta parempia? Vai onkohan tämä nyt syy lainkaan?

Pitkille vaunuille on ensisijaisesti tarvetta nelosella ja kympillä. Tarve on ihan todellinen. Pahaa tekee nähdä pitkiä vaunuja ykkösellä, kun samaan aikaan ahdistutaan Töölön-linjojen tungoksessa, jota kestää usein iltakahdeksaankin asti.

Mielestäni kaikenlaiset selitykset Töölön hallin raidepituuksista ja kilpien kulumisesta ovat vain huonoja selityksiä - jos tahtoa on, asia voitaisiin kyllä hoitaa. Jos Töölöön ei oikeasti mahdu, niin ajetaan vaikka kympin vuorot Koskelasta. Jos kilvet oikeasti kuluvat, ajetaan pitkiä Manneja kympillä eikä nelosella. Kuljettajia koulutetaan koko ajan, linjavaalit uusitaan määräajoin. Eivät ne ole este. Viimeisimpien linjavaalien mukaan mannet sijoitetaan seiskalle - koska on seuraavat linjavaalit ja saadaanko silloin asiaan muutos?
 
Linjakilpi on käyttöä varten! Sitä veivataan juuri niin kauan kun se toimii, ja sitten kun ei toimi niin vaihdetaan uusi, joka toimii! Näin helppoa! :D
 
Kai manneihinkin olisi voinut tilata ledi- tai lcd-kilvet mikäli nauhakilvet ovat joku ongelma.
 
Kai manneihinkin olisi voinut tilata ledi- tai lcd-kilvet mikäli nauhakilvet ovat joku ongelma.
Eiköhän suurin hyöty lcd-kilvissä ole niiden automaattinen vaihtuminen Helmi-järjestelmässä.
Ei tarvitse kuljettajan huolehtia vaihtumisesta.
 
Eiköhän suurin hyöty lcd-kilvissä ole niiden automaattinen vaihtuminen Helmi-järjestelmässä.
Ei tarvitse kuljettajan huolehtia vaihtumisesta.

Tuo ei oikeastaan liity mitenkään kilpien tekniikkaan, vaan LIVA-tietokoneeseen ja sen kytkentöihin. Suurimmassa osassa NrI-vaunuista, joissa kaikissa on nauhakilvet, kilpien vaihto toimii automaattisesti. NrI:t joissa autokilvitys ei toimi, ovat erilaisella LIVA-päätteellä varustettuja. Malli on Thoreb C90, sama jota busseissakin käytetään HELMI-päätteenä. En tiedä millä nimellä myöhemmin peruskorjatuissa nivelissä ja madoissa käytetyt päätteet kulkevat ja ovatko ne sama keskusyksikkö erilaisessa paketissa. Mutta loppupäätelmä on, että Mannejen kilpilaitteita tuskin tarvitsisi vaihtaa, vaan tarvittaisiin muutos LIVA-laitteistoon.
 
Eiköhän suurin hyöty lcd-kilvissä ole niiden automaattinen vaihtuminen Helmi-järjestelmässä.
Ei tarvitse kuljettajan huolehtia vaihtumisesta.

Niin siis silloin kun sattuvat toimimaan. Häiriötilanteessa kuljettajan pitää huolehtia sitäkin enemmän. Täysin Helmistä riippumattomat kauko-ohjattavat nauhakilvet ovat oma suosikkini.
 
Viimeisimpien linjavaalien mukaan mannet sijoitetaan seiskalle - koska on seuraavat linjavaalit ja saadaanko silloin asiaan muutos?

Seuraavat linjavaalit ovat huhtikuussa ja kesäksi mannet sijoitetaan pääasiassa linjalle 7A, tosin entiseen tapaan tilanteen salliessa manneja voi olla missä tahansa vuorossa. Tuskin kuitenkaan Töölön linjoilla eli 4, 4T, 7B ja 10, koska mannet pysyvät Koskelassa.
 
koska mannet pysyvät Koskelassa.

Totta. Tuo aloitukseni oli irroitettu asiayhteydestään, eräs viestini oli jaettu kahtia ylläpidon toimesta.. :roll:

= Joten ei kannatä pidättää hengitystä Töölön manneja odotellessa :???:

Toki pehmensin alkuperäistä viestiä muutamallä hymiöllä. Tämä olikin eräänlainen koepallo, minkälaista palautetta syntyy. Toivoisin näkeväni pitkiä vaunuja Töölössä, mutta saattaa käydä niin että joudumme odottamaan välipalojen sarjavalmistusta.
 
Takaisin
Ylös