Sivu 1 / 3 123 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/42

Viestiketju: Pitkien Mannejen sijoitukset

  1. #1
    ratikkakuski avatar
    Liittynyt
    06.12.2005
    Viestejä
    167

    oletus Vs: NrII:ien lisäpalahanke

    Puolipakollinen mielipidetokaisu ; pitkät Mannet Töölööseen kaikki jo kesäksi
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 23.02.2009 kello 09:37. Syy: jaettu viesti kahtia

  2. #2

    Liittynyt
    31.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    675

    oletus Pitkien Mannejen sijoitukset

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ratikkakuski Näytä viesti
    Puolipakollinen mielipidetokaisu tähän loppuun; pitkät Mannet Töölööseen kaikki jo kesäksi
    Kiitoksia tiedosta. Kyllä niille käyttöä löytyy etenkin kympillä, missä kilpikään ei vaihdu.
    Viikonloppuisin myös seiskalla.
    Viimeisin muokkaaja Jusa; 22.02.2009 kello 14:25.

  3. #3
    HKL 85 avatar
    Liittynyt
    16.01.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    51

    oletus Vs: NrII:ien lisäpalahanke

    mielestäni kyllä niitä pitäisi saada linjalle 6/8...
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 23.02.2009 kello 09:33. Syy: poistettu lainaus
    Please mind the gap between doors and platform.

  4. #4

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: NrII:ien lisäpalahanke

    Nauhakilvet tykkäävät kovin siitä kalustokierrosta. Harvoin niillä näkee ykkössarjalaisiakaan, joissa myös nauhakilvet.

  5. #5
    HKL 85 avatar
    Liittynyt
    16.01.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    51

    oletus Vs: NrII:ien lisäpalahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hylje Näytä viesti
    Nauhakilvet tykkäävät kovin siitä kalustokierrosta. Harvoin niillä näkee ykkössarjalaisiakaan, joissa myös nauhakilvet.
    no siinä mielessä ne kyllä voisivat jäädä muille linjoille, mutta silti olisivat aamuruuhkassa kovin käytännöllisiä, kun niissä on niin paljon tilaa... mutta kuitenkin, kun olen joskus aamuruuhkassa esim. linjalla 7A/7B, niin niitä voisi käyttää siellä. asiasta toiseen, mutta jos niihin asennettaisiin plasma-/ledkilvet, niin niitä voisi käyttää linjalla 6/8...
    Please mind the gap between doors and platform.

  6. #6
    ess
    ess ei ole kirjautuneena
    ess avatar
    Liittynyt
    10.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    733

    oletus Vs: NrII:ien lisäpalahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ratikkakuski Näytä viesti
    Puolipakollinen mielipidetokaisu tähän loppuun; pitkät Mannet Töölööseen kaikki jo kesäksi
    Kannatetaan! Variot sen sijaan voisi sijoittaa kesäksi Koskelaan.
    "Juna toisi huumeet."

  7. #7

    Liittynyt
    31.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    675

    oletus Vs: NrII:ien lisäpalahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ratikkakuski Näytä viesti
    Puolipakollinen mielipidetokaisu tähän loppuun; pitkät Mannet Töölööseen kaikki jo kesäksi
    Kympillehän ne sopisivat hyvin, ei kilpivaihtojakaan.
    Viikonloppuisin seiskoille.
    Vaatisi tietysti Töölön kuljettajille koulutusta.

    Mielipidetokaisu: "Mutta ainoastaan ne perinteisesti vihreä/keltaiseksi maalatut"

  8. #8
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Pitkien Mannejen sijoitukset

    Mä en oikein ymmärrä sitä kilpiongelmaa. Saksassa, mistä Mannet tulivat, päätepysäkillä vaihdetaan joka kerta kilpiä, kun määränpää vaihtuu. Kun ne siellä kestivät, mikseivät täällä? Onko suomalainen kilpikalvo jotenkin heikkolaatuisempaa, ja jos on, niin miksei sitten osteta muualta parempia? Vai onkohan tämä nyt syy lainkaan?

    Pitkille vaunuille on ensisijaisesti tarvetta nelosella ja kympillä. Tarve on ihan todellinen. Pahaa tekee nähdä pitkiä vaunuja ykkösellä, kun samaan aikaan ahdistutaan Töölön-linjojen tungoksessa, jota kestää usein iltakahdeksaankin asti.

    Mielestäni kaikenlaiset selitykset Töölön hallin raidepituuksista ja kilpien kulumisesta ovat vain huonoja selityksiä - jos tahtoa on, asia voitaisiin kyllä hoitaa. Jos Töölöön ei oikeasti mahdu, niin ajetaan vaikka kympin vuorot Koskelasta. Jos kilvet oikeasti kuluvat, ajetaan pitkiä Manneja kympillä eikä nelosella. Kuljettajia koulutetaan koko ajan, linjavaalit uusitaan määräajoin. Eivät ne ole este. Viimeisimpien linjavaalien mukaan mannet sijoitetaan seiskalle - koska on seuraavat linjavaalit ja saadaanko silloin asiaan muutos?

  9. #9
    GT8N avatar
    Liittynyt
    22.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    809

    oletus Vs: Pitkien Mannejen sijoitukset

    Linjakilpi on käyttöä varten! Sitä veivataan juuri niin kauan kun se toimii, ja sitten kun ei toimi niin vaihdetaan uusi, joka toimii! Näin helppoa!

  10. #10
    ess
    ess ei ole kirjautuneena
    ess avatar
    Liittynyt
    10.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    733

    oletus Vs: Pitkien Mannejen sijoitukset

    Kai manneihinkin olisi voinut tilata ledi- tai lcd-kilvet mikäli nauhakilvet ovat joku ongelma.
    "Juna toisi huumeet."

  11. #11

    Liittynyt
    31.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    675

    oletus Vs: Pitkien Mannejen sijoitukset

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ess Näytä viesti
    Kai manneihinkin olisi voinut tilata ledi- tai lcd-kilvet mikäli nauhakilvet ovat joku ongelma.
    Eiköhän suurin hyöty lcd-kilvissä ole niiden automaattinen vaihtuminen Helmi-järjestelmässä.
    Ei tarvitse kuljettajan huolehtia vaihtumisesta.

  12. #12

    Liittynyt
    26.10.2006
    Viestejä
    942

    oletus Vs: Pitkien Mannejen sijoitukset

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jusa Näytä viesti
    Eiköhän suurin hyöty lcd-kilvissä ole niiden automaattinen vaihtuminen Helmi-järjestelmässä.
    Ei tarvitse kuljettajan huolehtia vaihtumisesta.
    Tuo ei oikeastaan liity mitenkään kilpien tekniikkaan, vaan LIVA-tietokoneeseen ja sen kytkentöihin. Suurimmassa osassa NrI-vaunuista, joissa kaikissa on nauhakilvet, kilpien vaihto toimii automaattisesti. NrI:t joissa autokilvitys ei toimi, ovat erilaisella LIVA-päätteellä varustettuja. Malli on Thoreb C90, sama jota busseissakin käytetään HELMI-päätteenä. En tiedä millä nimellä myöhemmin peruskorjatuissa nivelissä ja madoissa käytetyt päätteet kulkevat ja ovatko ne sama keskusyksikkö erilaisessa paketissa. Mutta loppupäätelmä on, että Mannejen kilpilaitteita tuskin tarvitsisi vaihtaa, vaan tarvittaisiin muutos LIVA-laitteistoon.

  13. #13
    ess
    ess ei ole kirjautuneena
    ess avatar
    Liittynyt
    10.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    733

    oletus Vs: Pitkien Mannejen sijoitukset

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jusa Näytä viesti
    Eiköhän suurin hyöty lcd-kilvissä ole niiden automaattinen vaihtuminen Helmi-järjestelmässä.
    Ei tarvitse kuljettajan huolehtia vaihtumisesta.
    Niin siis silloin kun sattuvat toimimaan. Häiriötilanteessa kuljettajan pitää huolehtia sitäkin enemmän. Täysin Helmistä riippumattomat kauko-ohjattavat nauhakilvet ovat oma suosikkini.
    "Juna toisi huumeet."

  14. #14
    MrArakawa avatar
    Liittynyt
    02.08.2007
    Sijainti
    Helsinki, Lahti
    Viestejä
    638

    oletus Vs: Pitkien Mannejen sijoitukset

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Viimeisimpien linjavaalien mukaan mannet sijoitetaan seiskalle - koska on seuraavat linjavaalit ja saadaanko silloin asiaan muutos?
    Seuraavat linjavaalit ovat huhtikuussa ja kesäksi mannet sijoitetaan pääasiassa linjalle 7A, tosin entiseen tapaan tilanteen salliessa manneja voi olla missä tahansa vuorossa. Tuskin kuitenkaan Töölön linjoilla eli 4, 4T, 7B ja 10, koska mannet pysyvät Koskelassa.

  15. #15
    ratikkakuski avatar
    Liittynyt
    06.12.2005
    Viestejä
    167

    oletus Vs: Pitkien Mannejen sijoitukset

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MrArakawa Näytä viesti
    koska mannet pysyvät Koskelassa.
    Totta. Tuo aloitukseni oli irroitettu asiayhteydestään, eräs viestini oli jaettu kahtia ylläpidon toimesta..

    = Joten ei kannatä pidättää hengitystä Töölön manneja odotellessa

    Toki pehmensin alkuperäistä viestiä muutamallä hymiöllä. Tämä olikin eräänlainen koepallo, minkälaista palautetta syntyy. Toivoisin näkeväni pitkiä vaunuja Töölössä, mutta saattaa käydä niin että joudumme odottamaan välipalojen sarjavalmistusta.

Sivu 1 / 3 123 ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. Pysäkkikartat Mannejen sisällä
    kirjoittanut MrArakawa foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 6
    Viimeisin viesti: 09.05.2008, 10:23

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •