Raitiovaunuhavaintoja - helmikuu 2009

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Vs: Raitiovaunuhavaintoja tammi-helmikuu 2009

Vaunu 85 puolestaan tuli tänään vastaan kasilla. Varmaan sitten kulkenut kutosellakin. Ja 154 oli 1A:lla.
 
Vs: Mikonkadun raitiotie

Ilmeisesti vaunu 80 on käynyt tänään Mikonkadulla. Jos jollakulla olisi kuvallista materiaalia tästä niin olisin kiitollinen.

Uudellako osuudella? Minusta siellä ei ollut ajolankoja vielä, kun menin tänään ohitse (Kaivokatua). Mutta voi olla, että katsoin kiireessä huolimattomastikin.
 
Vs: Mikonkadun raitiotie

Ilmeisesti vaunu 80 on käynyt tänään Mikonkadulla. Jos jollakulla olisi kuvallista materiaalia tästä niin olisin kiitollinen.

Tuossa kuva jäljistä... Toisen kiskouran putsasin jäästä, mutta toista en, ja yritin sitten varovasti ajaa. Tuloksena oli, että etuakseli päätti mennä omille teilleen. Päätin sitten peruuttaa pois. Ja vaunu oli HKL 80.
 

Liitetiedostot

  • 09022009029.jpg
    09022009029.jpg
    152.8 KB · Lukukerrat: 139
  • 09022009028.jpg
    09022009028.jpg
    152.4 KB · Lukukerrat: 128
Vs: Raitiovaunuhavaintoja tammi-helmikuu 2009

Myös 151 (Nova-Manne) liikkui tänään 17-18 aikoihin Mannerheimintiellä Kiasman kohdalla. Olin sen verran kaukana etten nähnyt millä linjalla oli (vaiko koulutuksessa).
 
Vs: Mikonkadun raitiotie

Tuossa kuva jäljistä... Toisen kiskouran putsasin jäästä, mutta toista en, ja yritin sitten varovasti ajaa. Tuloksena oli, että etuakseli päätti mennä omille teilleen. Päätin sitten peruuttaa pois. Ja vaunu oli HKL 80.
Tänään (10.2.) päivällä urat olivatkin sulina, tosin veden vallassa.

Päivällä vaunut 80 ja 85 linjalla 6/8.
 
Vs: Raitiovaunuhavaintoja tammi-helmikuu 2009

Niinpä. Kyllä se on vaan niin, että kaksipolvinen virroitin näyttää paljon paremmalta kyseisissä vaunuissa. Ja sitäpaitsi, mikä vika kaksipolvisissa virrottimissa on, kun niitä on niin suuri into vaihtaa?
Tuskin niissä vikaa on. Ovat painavampia ja vaativat enemmän "voimaa". Toisaalta ovat kestävämpiä kuin yksipolviset.
 
Vs: Raitiovaunuhavaintoja tammi-helmikuu 2009

Oletteko huomanneet, että siihen (164) on vaihdettu yksipolvinen virroitin.
Mitenkähän on virroittimien laita vaunuissa 163 ja 165?

Kuvat vaunuista 164 (vasen) ja 161 (oikea).
 

Liitetiedostot

  • 09022009026.jpg
    09022009026.jpg
    91.1 KB · Lukukerrat: 107
  • 09022009027.jpg
    09022009027.jpg
    99.5 KB · Lukukerrat: 106
Vs: Raitiovaunuhavaintoja tammi-helmikuu 2009

No niin:
161 ja 162 kaksipolvinen virroitin.
163 ja 164 yksipolvinen.
165: ?. Varmaankin sitten yksipolvinen.

Onkos se kaksipolvinen kuljettajalle raskaampi hallittava?
 
Vs: Raitiovaunuhavaintoja tammi-helmikuu 2009

Tänään illalla vaunu 44 linjalla 4. Siitä on kauan, kun olen viimeksi nähnyt NrI:n nelosella. Kympillä oli kaksi NrI:a.
 
Vs: Raitiovaunuhavaintoja tammi-helmikuu 2009

Onkos se kaksipolvinen kuljettajalle raskaampi hallittava?

Enpä ole huomannut mitään selvää eroa. Kyllä joka vaunussa saa vetää narusta vahvasti silloin kun lanka on korkealla. Muutenkin aika triviaali seikka, kun normipäivänä virroitin nostetaan ja lasketaan 1-2 kertaa.

Tänään illalla vaunu 44 linjalla 4. Siitä on kauan, kun olen viimeksi nähnyt NrI:n nelosella. Kympillä oli kaksi NrI:a.

Näyttäisi ihan siltä kuin Koskela olisi päässyt viemään Töölöltä kakkosia ;) Tänään nimittäin riitti kakkonen sekä kolmoselle että ykköselle.
 
Vs: Raitiovaunuhavaintoja tammi-helmikuu 2009

11.2.2009

päivällä vaunut 80 ja 85 linjalla 6/8
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös